{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.550 visninger | Oprettet:

Vil ikke sove i barnevogn... {{forumTopicSubject}}

Min datter på 5 uger er ikke så glad for at sove i barnevogn/alene.
De første 3 gange hun kom ud i barnevognen sov hun 4 timer af gangen, dejligt smiley Menhvis jeg ligger hende derud nu, kan hun max ligge der 1½ time af gangen, hvor jeg så er ude hos hende rigtig mange gange for at give hende sutten eller vugge lidt med barnevognen...
Hvad kan jeg gøre så hun vil sove lidt længere? Nogen af jer der har prøvet det??

Og om natten vil hun ikke sove i hendes lift i tremmesengen. Hun græder og græder indtil hun bliver taget op og lagt imellem mig og mig kæreste.
Vi har sat en ekstra seng ind i sove værelset, da vi kun har en 3kvarter seng som der ikke rigtig er plads til os alle 3 i.
Men nu sover mig og kæresten ikke sammen smiley fordi jeg ligger i den ene seng med vores datter og han ligger i den anden smiley Og jeg vil da gerne putte ved ham...
I nat sov hun så i hendes lift i min seng indtl kl 4.20.
Men hvad kan jeg gøre?? Hun må gerne putte ved os, men jeg vil da også gerne ligge sammen med min kæreste.. HJÆLP smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke sove i barnevogn...
  • #2   29. mar 2010
    Når man er 5 uger gammel skal man i min verden ligger hos mor og far.
    Sådan er det at få barn, så bliver kæreste tid sat til side, 1½ time i barnevognen er jo også meget normalt ?


  • #3   29. mar 2010 ^^ du var lige hurtigere end mig tania


  • #4   29. mar 2010 Her sover Viktor altså i sin egen seng om natten pakket tæt ind i dyne og hvis han er urolig ligger jeg min hånd ned til ham så han kan dufte mor.. Han kommer over i vores seng når han vågner for at få mad alt efter om jeg falder i søvn under amning bliver han i vores seng eller kommer i hans egen igen..

    Med hensyn til barnevogn sys jeg sagtens at en på 5 uger kan ligge i barnevognen, det har de altså rigtig godt af og vejret er da til at ligge ude.. Viktor sover hverdag ude bare til formiddag, eftermiddag og tidlig aftenslur og det er forskelligt hvor meget han sover - ja min. halvanden time og op til 3 timer, men jeg er også ude og give sutten og vugge lidt et par gange.. Sundhedsplejersken siger det er meget normalt at de lige skal lærer at man sover i barnevognen..


  • #5   29. mar 2010 jeg fik af vide af min SP at hun gerne måtte begynde at komme ud i barnevogne for 2 uger siden..
    Hun ligger også rigtig meget ved mig.. Man kan jo ikke lade være smiley Vi ligger ofte på sofaen, hun på min mave og sover 2½ time smiley
    Men der er jo også nogle huslige ting der skal ordnes. Vasketøj osv.

    Og hvordan forklare man så lige manden, at der ikke er så meget tid til ham nu...?? har prøvet og han bliver bare fornærmet som et lille barn smiley hehe..


  • #6   29. mar 2010 Jamen har du ikke en vugge du kan putte hende i så ?
    Imens du laver det huslige ?



  • #7   29. mar 2010 Viktor sov ude med det samme SP vejede ham til over 3000 gr. smiley Måske du skal købe dig en bæresele her elsker far at rende rundt med viktor på maven og hjælpe til med det huslige, mens jeg smider mig på sofaen eller går en tur med hundene for at være lidt mig selv..

    Herhjemme kommer rengøring, vasketøj, hunde luftning m.m. i sidste række og ellers sidder Viktor 10 min. i skråstolen og ser på at jeg laver mad eller lægger vasketøj sammen..

    Også må din mand bare lære at leve med at baby kommer før ham den første tid!!


  • #8   29. mar 2010
    linda : bare fordi man har givet sit barn tryghed ved at sove med dem, betyder det ikke man får problemer med dem :s
    Min datter kom uden problemer over i egen seng og ind på eget værelse, har stort set altid sovet igennem og ligger sig til at sove så snart hun bliver puttet . Såe

    Men bæresele er en god ting hvis man lige skal have armene fri smiley

    & ja ingen tvivl om at det sundt at komme ud og sove i barnevogn .


  • #10   29. mar 2010 Det er da helt normalt at der den første tid med en baby er mindre kæreste tid, end da man var selv :s

  • #12   29. mar 2010 man må faktisk ikke lade den lille sove hos sig om natten, da de ikke selv kan styre deres temperatur ;o) min eks lagde sig tit ovn på vores søn uden og reagere og sådan er det desværre med mænd, de skal ligge i deres vugge eller tremme seng ved siden af ;o)

  • #13   29. mar 2010 sabrina : sikke en omgang fis, alle de sygeplejesker, læger på børneafdelingen samt Sp'er jeg har snakket med har sagt at nyfødte har det bedst hos mor, krops kontakt :s

  • #14   29. mar 2010
    Selvfølgelig skal barnet ikke ligge under samme dyne mellem mor & far .

    Over det meste af verden sover babyer sammen med deres forældre. I Danmark sover mange børn også i forældrenes senge, men først når de er store nok til selv at gå derhen…



    I Favn

    Det allerbedste sted for din nyfødte at sove er formentlig i eller ved din favn - eller så tæt på den som muligt. Barnet kommer fra den fysiske symbiose med moren under graviditeten og overgangen til verden bliver så blid som mulig, hvis barnet stadig oplever nogle af de samme fornemmelser og lyde, morens hjerteslag osv., som hvis det stadig var i fostertilstanden. Kropskontakt og nærhed giver barnet tryghed – også om natten.



    I dobbeltsengen

    Overvej om det er nødvendigt at investere i en vugge / krybbe / babyseng. Hvis I vil have barnet sovende i dobbeltsengen, skal I sørge for at afskærme og sikre den, så barnet ikke kan falde ud eller komme til skade. Barnet må heller ikke kunne komme i klemme eller blive kvalt i snore eller puder. Man kan med fordel lægge barnet inderst inde mod væggen, så mor ligger ved siden af, så hun kan amme. Det har også den store fordel, at barnet ikke kommer ”imellem” far og mor, og at der stadig er plads til intimitet og fysisk kontakt mellem forældrene.



    Sikkerhed

    I skal ikke være bange for at I kommer til at ”lægge” jer på barnet eller maser det i søvne. For det første registrerer I underbevidst, at barnet ligger der, og for det andet vil barnet sige lyde og bevæge sig, hvis det ligger ubehageligt, som I vil vågne af. Faktisk viser undersøgelser at risikoen for vuggedød formindskes, hvis man sover sammen med sin baby. (Der er forskellige undersøgelser - se mere om sikkerhed ved samsovning på www.askdrsears.com ).




    NB. Det vigtigste man skal være opmærksom på er, at barnet ikke får det for varmt af at ligge f.eks. imellem forældrene. Overophedning kan være farligt for små børn. Hvis barnet ligger for sig selv skal man også sørge for at det er veltempereret - nogle mener at man automatisk / instinktivt er opmærksom på det i søvne, hvis barnet ligger sammen med én.



    Man bør heller aldrig ligge op ad sit spædbarn, hvis man har taget sovemedicin eller indtaget mere end et par få genstande alkohol eller på anden måde er i en tilstand af unormal tung søvn.



    Måske føler I – eller den ene af jer - ikke at I / han/hun sover så godt til at begynde med – nogle skal lige vænne sig til at sove med et lille barn. Men med tiden vil I opdage, at I formentlig sover bedre alle sammen, ikke mindst fordi jeres baby sover bedre. Mor behøver ikke stå op ad sengen for at amme, når hun har baby lige ved kroppen, hvilket er ensbetydende med mere søvn til hende – mange kan sove mens de ammer liggende. Da hun samtidig vågner så hurtigt, pga. den tætte kontakt og når at tage sig af baby måske inden barnet begynder at græde, ja, så er der vupti også mere uafbrudt søvn til faren.


  • #15   29. mar 2010
    Nej men i skriver barnet ikke bør sove hos mor og far, og det er jo løgn.
    Men selvfølgelig skal man passe på med hensyn til temp osv.


  • #17   29. mar 2010 ^^ Præcis Tania, det er jo helt normalt.


  • #18   29. mar 2010 Anna her er vi to så rørene enige;0)
    Mine tre børn har sovet imellem os meget af tiden, dog har de altid sovet i barnevogn ude til formiddag/middag/ eftermiddag og ind imellem aften;0)
    Der er ingen af mine børn der har haft problemer med at vendes til egen seng efterfølgende. Og det har givet mig MEGET mere søvn at ha den lille ved siden af, da jeg har kunne amme nærmest sovende;0)


  • #19   29. mar 2010 Jeg har ingen vugge, men en bæresele, her sidder hun også meget i så jeg kan få lavet lidt huslig smiley
    Og jeg har det godt nok med, at hun sover i samme seng som mig. Jeg tror på at hun har brug for den nærkontakt smiley Og hvis der bliver problemer med at hun ikke vil sove for sig selv, tjah, den tid den sorg smiley

    Og det med barnevognen, det må jeg vel bare ta i små bidder indtil hun lære det.. Hun er jo ikke så gammel smiley


  • #20   29. mar 2010 ^^ lyder fornuftigt Susan

Kommentér på:
Vil ikke sove i barnevogn...

Annonce