{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.511 visninger | Oprettet:

Røntgen og måske gravid {{forumTopicSubject}}

Hejsa Piger
Sagen er den at der er chance for at jeg er gravid men det er meget nyt for vi havde først ubeskyttet sex sidste weekend men jeg har på fornemmelsen at den måske er der for jeg har meget øget udflåd som ved min sidste graviditet.

Jeg er indkaldt til røntgen i morgen tidlig pga. ondt i lungerne efter endt lungebetændelse.

Jeg har søgt lidt rundt på nettet og kan se at der er lidt forskellige meninger omkring om man må blive røntgenfotograferet hvis man venter sig.

Hvordan ville i handle???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Røntgen og måske gravid
  • #1   8. apr 2010 Ring til sygehuset og oplys om mulig graviditet. Så skal de nok vejlede dig (:

  • #2   8. apr 2010 altså min læge ville gerne ha taget røngten af min ryg men da jeg er gravid må jeg ikke, jeg ville nævne det for dem i morgen. men ved ikke hvordan det er når det så nyt.

  • #3   8. apr 2010 ja ring og snak med dem:-)

  • #5   8. apr 2010 Det er allerede kl. 7.45 i morgen tidlig og vi skal kører hjemmefra kl. 7 for at nå det men jeg tror jeg tager derop og så hører dem deroppe hvoordan det er og om de alligevel kan tage røntgen.

    Er der nogen der ved hvad det er der kan ske ved det??? Ikke fordi jeg overhovedet vil risikiere noget hvis de fraråder det men jeg kan ikke se hvad risikoen reelt er på nettet


  • #6   8. apr 2010 altså nu er det jo meget nyt men kan du ikke køre på en tank eller ligende og købe en test og så se om den giver et svar selvom jeg tror det er en tand for tidligt til at teste,

  • #8   8. apr 2010 Jeg tror nemlig også det er for tidligt at teste men det kunne da være forsøget hver

    Har lige prøvet at ringe til dem men der er kun åben mellem 7.30 og 15 så vi er næsten nød til at kører derop.


  • #9   8. apr 2010 Louise-Mor til de to dejligste bølleunger smiley ----> Det var også min tanke men tror ikke de vil gøre det i morgen hvor jeg har en tid til røntgen.

    Tania mor til Nynne&Tilde---> Jeg vil heller ikke tage chancen men ville bare gerne vide hvad risikoen var.


  • #11   8. apr 2010 Jeg snakkede med en der var radiograf da jeg var gravid omkring det, og han sagde at man sagtens kunne blive røgent fotograferet mens man er gravid, bare man minimum er 10 cm fra hvor fostret ligger...
    og så lægger man et blybælte over maven som afviser strålerne


  • #13   8. apr 2010 Jeg kan kun fortælle hvad de fortalte mig...
    Men kan også være at de nogle steder slet ikke vil gøre det hvis man er gravid for at være helt sikre..


  • #14   8. apr 2010 Hvis man skal gå efter den regel med de 10 cm. så går det jo desværre heller ikke for lungerne sidder jo forholdsvis tæt på...

    Har lige været inde og købe en test så nu venter jeg bare på at jeg skal tisse. Tvivler nu bare på at den viser noget som helst


  • #15   8. apr 2010 Testen var som ventet negativ så jeg tager på sygehuset i morgen og forklarer dem det som det er... Så må vi se hvad de siger

  • #16   8. apr 2010 Da jeg var gravid i 20 uge med min datter , væltede jeg og forstuede min fod .. Og jeg blev røngtenfotograferet , der blev lagt et blyforklæde hen over min mave og så var det det smiley

  • #17   8. apr 2010 Har ikke styr på anatomien, så ved ikke hvor langt der er fra livmoderen til lungerne på en som lige er blevet gravid..
    Men ellers så sig det til dem når du kommer derinde.
    Du kan jo godt være gravid selvom testen nu siger negativ når det ikke er længere tid siden at I havde ubeskyttet sex..


  • #18   10. apr 2010 Jeg sagde det til radiografen og hun tilkaldte lægen som vurderede at hvis jeg fik et blyforklæde for maven så kunne jeg sagtens få det taget så det fik jeg.

    Nu håber jeg bare at testen er positiv når tiden er til at kunne teste igen


Kommentér på:
Røntgen og måske gravid

Annonce