{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Taktil sky
  • #1   14. apr 2010 Nej, men jeg er ergoterapeut og arbejder med mange børn, som har de problemer! Den taktile sanseintegrationforstyrrelse er meget omfattende og påvirker barnet og omgivelserne i meget stor grad! Så jeg føler med jer!

    Nu ved jeg ikke hvor langt i er i "processen".... Men jeg kan klart anbefale bogen Sanseintegration hos børn af Jean Ayres
    Og så få en ergoterapeut til at kigge på jeres barn. Enten igennem institutionen eller gå til kommunen.

    Held og lykke med det!



  • #2   14. apr 2010 Vi skal til et møde på kommunen d. 19. maj, hvor der både vil være en ergoterapeut, en talepædagog, pædagog, psykolog og sundhedsplejerske, så vi håber det kan give os noget. Jeg har i sidste uge bestilt en såkaldt kugledyne til Magnus, som hans zoneterapeut har anbefalet, og jeg har sidenhen hørt meget positivt vedr. en sådan, så vi glæder os til at modtage den! Har også hørt at man kan "børste" børnene med en særlig børste, men går ud fra vi hører mere om det til mødet.

    Ja, det er utrolig hårdt og energislugende at have en dreng der næsten hele tiden er i dårligt humør og siger pivelyde. Han er motorisk rigtig langt fremme, og har altid været det. Han er 2 år og 4 mdr. Han kan ikke finde ro, og går meget oppe på tæerne. Han er ikke meget for at være social med de andre dagplejebørn, - kun hvis det er fysisk leg, da han så kan bruge sin stærke side, nemlig motorikken. Sidder han og ser fjernsyn er det oftest i bevægelse hele tiden. Han er "kun" født 9 dage før tid, men taget ved kejsersnit, - så har ikke fået det naturlige "tryk" på vej ud. Men om det er grunden ved jeg ikke, for vores store dreng på 5 år var også taget ved akut kejsersnit 23 dage før termin, og ham er der ikke noget med.

    Jeg håber sådan at han kan blive glad igen snart, og at vi kan få nogle "værktøjer" vi kan bruge til at hjælpe ham, for det gør ondt ind i hjertet at ens barn ikke er glad.


  • #3   14. apr 2010 Det lyder godt at der er sat noget i værk smiley

    Kugledynen er en rigtig god invistering er jeg sikker på!!!!! Den vil give ham de taktile stimuli, som han mangler og dermed give ham ro i kroppen. Den bliver også brugt til psykisk syge, som har svært ved at "mærke" deres krop og børn med ADHD, som har uro i kroppen!

    Helt fantastisk opfindelse smiley Men kan faktisk også få en kugle sækkestol, som skulle være super god (men start med at se hvordan han reagerer på dynen!)

    Børstning vil i sikkert kunne høre mere om på mødet, men du skal være forberedt på at det er en meget omfattende metode. Hvis det altså skal gøres rigtigt! Og det kræver at jeres dp mor også er indstillet på det, da der skal børstes rigtig mange gange i løbet af en dag.

    Taktile sky børn er ofte ikke særlig sociale pga muligheden for taktile stimuli, som de ikke kan håndtere ved berøring.

    Husk at uanset hvad denne forstyrresle skyldes, så må du ikke bebrejde dig selv! Rigtig mange forældre føler at de har gjort noget forkert og sådan er det bare slet ikke!!!!! Der er rigtig mange faktorer som kan spille ind og måske finder du aldrig ud af hvorfor det er sådan her!

    Jeg vil da rigtig gerne høre hvordan det er gået til mødet. Jeg sender dig lige en venneanmodning smiley



  • #4   14. apr 2010 Har sjovt nok lige modtaget dynen her for en time siden, så det bliver spændende. :O)

    Vores dagplejemor er meget indstillet på at Magnus har brug for hjælp, og har selv nævnt det med børstning da hun har lært om det på et kursus.

    Ja, man kommer nemt til at få dårlig samvittighed og bebrejde sig selv, og tænke over om der er noget man har gjort forkert eller hvad. Men efter jeg har sat mig lidt mere ind i hvad det drejer sig om, er det også blevet lidt mere håndgribeligt, - for det er faktisk svært at forklare udenforstående hvad der er galt med ham, og at drengen faktisk gør eller ikke gør visse ting fordi han er utilpas og ikke fordi han er ond eller asocial. Jeg skriver gerne til dig hvad der videre sker :O) Det er rart med lidt forståelse!


  • #5   14. apr 2010 Er det forøvrigt noget han vil vokse fra med tiden og den rette indsats eller hvad??

  • #6   14. apr 2010 Han vokser ikke fra det af sig selv, men med den rette indsats kan han i hvert fald lære at kompensere for det!

  • #7   13. maj 2011 vores søn er et sanseintegrationsbarn. han er født fortidlig, og dette er en af følgerne, vo er blevet anbefalet en kugle dyne, men hvad er din mening om den, hjælper den?

Kommentér på:
Taktil sky

Annonce