{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

hvornår er man klar? {{forumTopicSubject}}

hvornår synes i man er klar til at få børn? bliver man overhovedet nogensinde klar inden man står i det?
min mor siger at hun synes jeg er klar nu når jeg ikke ønsker mig et vist køn. jeg har altid ønsket mig en pige, men det sidste stykke tid, har jeg faktisk vært ligeglad, bare det er sund og rask smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår er man klar?
  • #2   16. maj 2010 Jeg synes nu ikke man kan vudere om man er klar udfra om man ønsker dig et bestemt køn eller ej smiley
    men det indebærer så mange forskellige ting, økomoni, forhold, ansvarlighed, bolig osv smiley


  • #3   16. maj 2010 sig ,skulle der stå....

  • #4   16. maj 2010 Jeg vil ikk mene man bliver ordenlig klar til det før man er blevet gravid smiley (: ,

    f.eks. min kæreste var overhovedet ikk klar til at blive far , men efter jeg er blevet gravid og vi valgte at beholde det , så langsomt blev han mere og mere klar til det, . og nu glæder vi os begge rigtig meget til september når den lille prinsesse kommer til verden (:


  • #5   16. maj 2010 Jeg mener man er klar når man føler sig klar og kan forsørge et barn, både økonomisk og følelsesmæssigt
    både manden og jeg følte os klar da vi gik i gang med at lave bebser smiley


  • #6   16. maj 2010 Jeg var slet ikke klar da jeg blev gravid. Skulle til at starte uddannelse og først have en masse ting på plads. Var slet ikke klar til at blive mor så det kom som et chok for mig og tudede faktisk mig selv i søvn.
    Jeg blev klar i graviditeten.
    Allerede da jeg havde en tid ved lægen og skulle ned og snakke med ham. -Det var nok først der for ønskede ikke graviditeten men havde ikke nævnt noget til ham om abort.

    Jeg havde lavet et indlæg herinde og spurgt om hvad man skulle ved lægen og jeg fik at vide at han ville lave en vandrejournal.

    Da jeg kom ned til lægen begyndte han hurtigt at tale om at jeg jo var for ung og at dte var uansvarligt uden uddannelse så han ringede ned og fik en tid til abort hvortil jeg sagde om han ikke kunne vente lidt og fortælle lidt mere for jeg vidste ikke hvad jeg ville men han skulle altså ikke bestille en tid til abort. Kunne ikke lide at beslutningen ikke blev taget af mig selv.
    Han sagde at jeg altid kunne ringe ned og afmelde den eller lade være med at møde op så nu ringede han altså lige alligevel. Han blev ved med at snakke om abort og jeg sagde igen om han ikke kunne lade være, og for at få ham ind på noget andet -måske at han ville lave en vandrejournal for det ville jeg jo gerne have så spurgte jeg ham om hvad det var en vandrejournal var.
    Så sagde han "det behøves du ikke tænke på for det får du ikke brug for" og fortsatte med at snakke om aborten.

    Jeg sagde at jeg ikke på noget tidspunkt havde sagt noget om at jeg ville have en abort og om han ikke ville fortælle lidt om graviditet og igen med sådan en vandrejournal.
    Og der følte jeg virkelig at han begyndte at overtale og presse mig til en abort, det var slet ikke den hyggelige spændende tur til lægen jeg havde forestillet mig. Havde regnet med at få bøger med hjem som jeg havde fået at vide herinde jeg ville, men jeg fik intet.

    Jeg følte til sidst at han pressede og sad med telefonen i hånden og sagde for 4 gang at han syntes der skulle bestilles en tid til abort for det var uansvarligt uden uddannelse og begyndte at snakke nedladende.
    Kunne bare mærke tårene presse sig på for sad bare og forsvarede mig. Han skulle ikke tage en beslutning på mine vegne, det var det totalt modsatte af hvadjeg havde regnet med så det endte med at jeg løb tudende ud og satte mig i et busstoppested hvor Morten trøstede mig og fra da af var jeg fast besluttet på at jeg jo selvfølgelig ville have det barn.

    jeg fandt ud af at de par dage allerede havde gjort mig så klar at jeg allerede glædede mig. Det fandt jeg jo ud af ved at jeg da jeg gik op til lægen ikke var klar men jeg kunne jo selv se at jeg havde siddet og forsvaret det og følt at han ikke skulle gøre mit barn noget og blevet gal på ham.

    så åh jo jeg blev klar i graviditeten! Og nu er jeg hamrende skruk for at få en mere.


  • #7   16. maj 2010 Jeg tror aldrig, at man kan føle sig 100% klar, men en fast indtægt, uddannelse, stabilitet i sit liv, en stabil økonomi og overskud, er bestemt gode keywords, der kan indikere, at det er "babytid".



  • #8   16. maj 2010 Maibrit
    jo man kan godt føle sig 100% klar smiley
    det gjorde jeg i hvert fald


  • #9   16. maj 2010 Jeg tror ikke på Man kan være 100 procent klar osv, før man står med bebsen i sine arme og skal til a have en hverdag til a fungere... men kan jo uden tvivl glæde sig til a være mor /far under en graviditet men man aner jo stadig ike hva man går ind ind til...Og vil nu nok osse sige det er godt a have det helt basale i orden som forhol, økonomin, bolig osv...
    Jeg har i mange år selv som 14 året gerne ville have barn, men der var en del ting der var vigtige for mig a få først.. Og selv da jeg stod i min graviditet, tænkte jeg om det nu osse var det rigtitg tidspunkt.. Men fortryder intet nu og er rigtig hu på a få nr to.. smiley


  • #10   16. maj 2010 Helene
    jeg vil nu stadig holde fast i at det kan man godt
    jeg var ikke et sekund i tvivl


Kommentér på:
hvornår er man klar?

Annonce