{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.080 visninger | Oprettet:

OPDATERING IIHH! {{forumTopicSubject}}

http://www.babygalleri.dk/html/for_messagedetail.asp?Msg_ID=33295


I går kunne jeg som sagt ikke få fat i Morten resten af dagen. Ville jo gerne have at der blev ro på for kunne ikke forstå hvorfor han var så rasende men holdt selvfølgelig Papaya hjemme og prøvede heller ikke at kontakte ham mere, så vi hyggede bare så godt vi nu kunne osv.

Da jeg gik i seng håbede jeg ikke at der ville blive mere men bad min kæreste om at gå ned og parkere hans bil på en anden parkeringsplads hvis Morten fik nogen gode idéer i nat.

kl. 6 i morges vågnede jeg så ved at Mortens far ringede til mig. Kan kun huske dele af samtalen for var langt væk i drømmeland, men han sagde at han ikke kunne sove for når han havde snakket med Morten var han ufatteligt aggressiv og vidste ikke hvorfor, men kunne jo dårligt give ham en forklaring selv ud over at jeg ikke kunne fortælle ham andet end at Morten jo havde misforstået noget voldsomt eller også var dte noget han fandt på for at tage hans datter fra ham havde aldrig været på tale. Men at jeg derimod havde sagt at jeg ikke havde råd til at betale al hans gæld fra gammel udlejer på 15.000 kr. hvor jeg så betaler 1000 kr om måneden og det benzinkort han forfalskede i mit navn jeg så skal betale 9000 kr for, fordi han pludselig ikke vil betale da jeg spurgte efter 11 måneder hvor meget han havde lyst til at betale af om måneden selvom han havde sagt at han godt ville betale. Da det kom til stykket havde han slet ikke tænkt sig det. Og når han heller ikke hat betalt faderskabsbidrag i 9 mdr så jeg forsørger hende 100% ville jeg ikke have råd til at gå og betale alt hans ved siden af også så det eneste jeg kunne gøre var nu at gå til kommunen og få dem til at overføre faderskabsbidrag fast hver måned over pbs til mig. Det er da i det mindste 1 ud af de 3 ting.
Og det har tilsyneladende hidset Morten så meget op fordi han er overbevist om at det fratager ham forældremyndigheden og vil SLET ikke høre på mig eller lade mig få et ord indført når jeg prøver at forklare ham at det slet ikke har noget at gøre med hinanden og jeg ikke fratager ham forældremyndigheden.
Hans far vidste også godt at jeg ikke ville gøre det, og jeg fortalte ham de dødstrusler han kom med dagen før. Han sagde at han ville tage kontakt til hans eks kone (Mortens mor) og så ville de tage turen fra Aalborg til Fyn i dag og snakke med ham for han var helt ude af kontrol og gad ikke snakke med dem. Vi aftalte at tales ved senere.


Jeg gik og glemte det lidt og tog ind på sygehuset sammen med min kæreste så Papaya kunne få sin medicin, hun skal have 3 gange i døgnet og da vi var færdige og kørte fra sygehuset blev jeg pludselig ringet op af Morten som råbte "Hvor helvede er du henne kælling!! Du har kraft edeme bare at komme hjem til din lejlighed nu, det kan jeg godt love dig! Ellers har du ingen lejlighed når du kommer hjem. Så kom her. HVis du tør!!"
Og han var ekstremt gal og råbte helt vildt så blev nervøs for han krævede også at få at vide hvor jeg var henne, men jeg nægtede at svare ham.
Mig og min kæreste kørte lidt rundt nogle afsides steder langt derfra.
Morten fortsatte med at ringe og give mig dødstrusler og sagde at jeg skulle komme og tage min kæreste med for så ville han slå ham ihjel, og han ville vente ude foran min lejlighed om så han skulle vente i 3 dage.

Efter en times tid ringede vi efter en politivogn og fik dem til at køre hjem forbi for at se om han stadig var der. De meldte tilbage at han ikke var, så mig, Jacob og Papaya skyndte os at køre hjem. Vidste at Mortens mor og far var på vej fra Aalborg men havde holdt i kø i lang tid så de havde været mange timer om det og anede ikke hvor de var henne. På vejen hjem ringede Morten til mig og jeg VILLE virkelig gerne have noget på ham nu så dag jeg tog røret fumlede jeg efter om der var en optager og fandt den så optog hans dødstrusler han kom med så rigeligt mange af. Men satsede på at han ikke ville komme hjem til mig mere nu. Så vi kørte hjem og smuttede op i lejligheden og låste døren og satte kæden for. Håbede at han ikke kom tilbage, og Papaya var træt så puttede hende.

Vi havde kun været hjemme i 15 minutter da min telefon pludselig ringede. Det var Morten der skreg at han kom fanme nu og kaldte mig diverse grimme ting. Skyndte mig at sige til Jacob at han havde lige ringet og sagde at han kom nu. Jeg skyndte mig at ringe til Mortens mor for at høre hvor langt de var for Morten var på vej og jeg vidste ikke hvad han ville gøre. Hun sagde at de var på motorvejen, og var der om 10 minutter.

Efter lidt tid sagde min kæreste "De kommer nu!" og da jeg kiggede ud af vinduet kunne jeg se de holdt nede foran vinduerne på p-pladsen og så kunne jeg se Morten komme kørende henad vejen, så de opdagede ikke hinanden, de kørte bare med 15 sekunders mellemrum.

Da Morten kom brølende ind på p-pladsen, flænsede han sig ud af bilen og rasede "HVAD FANDEN LAVER I HER!!!" og har aldrig set ham så rasende før. Jeg stod og kiggede ned fra vinduet længere henne og kunne se at Morten gik hurtigt hen mod døren og tog en cykel og slyngede den ind i en scooter og farede op af min opgang mens han råbte en masse vrede ting. Hans far der er en stor venlig bamse man ikke lige stopper, satte efter Morten og råbte at han skulle stoppe og at han ikke skulle gøre det. Hans mor blev nede foran og så frustreret og bange ud.

Ude i opgangen kunne jeg høre dem råbe og det lød ret voldsomt. Naboerne blev også truet på livet da de prøvede at stoppe ham på hans vej op.

Jacob stilte sig op mod døren for at prøve at barrikere for slag og spark når Morten nåede op, og pludselig hamrede det mod døren mens Morten skreg at vi skulle åbne så han kunne slå os ihjel. Der kom nogle kraftige spark så man kunne se det på indersiden. Alle naboerne råbte og skreg og de fleste blev rigtig bange.
Mortens far maste sig ind foran Morten og råbte "Nu stopper du! Så slå på mig hvis du vil slå!!" Det lød rigtig voldsomt, og jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre.
Mortens far og en anden mand fra opgangen prøvede at holde Morten og få ham væk fra døren.
Hans mor havde fået fat i bilnøglerne så Morten ikke kunne køre væk i hendes vil som han ellers havde lånt så han kunne køre Papaya på sygehuset og få medicin men det stoppede han med at gøre i fredags.

Morten var rasende og Mortens far skreg at vi skulle ringe 112. Efter noget tid, så jeg ud af vinduet at Morten gik mens han skreg at jeg var en fucking kælling og en masse grimme ting.
Hans mor der stod nedenfor råbte op til mig i vinduet at hun kom op til mig. Så låste hende ind og vi stilte os hen til vinduet og kiggede ud. Efter lidt tid kom hans far som græd meget os sagde at Morten ikke var rask i hovedet og virkelig havde brug for hjælp, og at han synes vi burde kontakte politiet. Hans mor gav ret og sagde at han var sindsyg og at han slet ikke var sådan førhen.

Så kunne vi høre udrykningen og så politiet kom kørende.
De kom op i lejligheden og spurgte hvad der var sket og sagde at de syntes det lød alvorligt, også fordi det ikke var første gang han havde truet eller gjort noget og sagde at de absolut syntes jeg skulle melde det. De hørte min optagelse på telefonen for at bekræfte at der var dødstrusler og han hørte ikke særlig meget før han sagde tak, at han havde hørt rigeligt af hvad han skulle bruge for der var ingen tvivl.

De andre naboer blev også afhørt og fortalte hvad der var sket og at de var bange. Mig og Jacob blev taget med på stationen og Papayas farmor (Mortens mor) blev i min lejlighed og passede Papaya imens. Jeg blev afhørt i 2 timer og han blev afhørt i 1 bagefter. Morten kom også på stationen og blev afhørt i lang tid. De sørgede for at holde os adskilt i hver ende så vi ikke stødte for hinanden hvis han gik amok.

Politikvinden stod udenfor med mig mens Jacob blev afhørt og snakkede med mig mens jeg fik en smøg og sagde at hun syntes jeg burde overveje at søge fuld forældremyndighed fordi det i det her tilfælde nok var mere nødvendigt end ved mange andre, Men har dog ikke tænkt mig at gøre det.


Undskyld det blev alt for langt, men det har også bare været så lang en dag


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  OPDATERING IIHH!
  • #1   7. jun 2010 ville godtnok søge fuld forældremyndighed, dit indlæg her er meget langt.. så har ikke læst det andet.. men han er jo meget ustabil og din datters liv er i dine hænder og det er jo også en skam hvis din datter en dag pludselig ikke havde sin mor.. var også flyttet.. for at føle mig sikker

  • #2   7. jun 2010 Hold da op for en omgang smiley Jeg ville godt nok også været rystet hvis det mig. Jeg havde også ssøgt fuld forøldremyndighed. Nu ekender jeg jo ikke alle s¨å ting i jeres hverdag, men alene den her voldsomme hændelse ville være nok for mig. Skriver du ikke også på et tidspunkt at han ikke kører Papaya på sygehuset for at få hendes medicin??? altså hvis det er tilfældet, så er han bestemt ikke i stand til at tage sig af hende efter min mening.

  • #3   7. jun 2010 Puha, sikke dog en tur.. Jeg havde også søgt fuld forældremyndighed.. Der er jo åbenbart IKKE garanti for hvad han kan finde på at gøre!!!

  • #4   7. jun 2010 Puha må være forfærdeligt at gå igennem, ville også søge fuld myndighed for han er helt klart ikke i stand til at tage vare på sig selv eller Papaya... Meget trist men han må få styr på sit liv og så kan man finde ud af noget der efter... godt du har en sød kæreste, Svigerforældre osv der bakker op om det her.. held og lykke med det...

  • #5   7. jun 2010 sikke en omgang smiley puuh - skulderklap til dig for at være så rolig overfor ham .
    dejligt at hans forældre er på din side, godt i har kontaktet politiet og som jeg skriver i din anden tråd ,. kontakt statsamtet i dag ang fuld forældermyndighed . den har han dælme ikke fortjent , den er han ikke voksen nok til eller ansvarlig nok til smiley og så ville jeg nok lige bede om overvåget samværd med datteren hvis han skal se hende , han tænker jo ikke på hende når han vil skabe sig sådan FORAN hende ...


  • #6   7. jun 2010 Hold da lige op mand!!!
    Hvor er det da forfærdeligt, fulgte din tråd fra før også og sikke da en drejning den har fået. Tak skal du ellers have!!
    Aner slet ikke hvad jeg skal sige...ved godt det er nemt at sige, men jeg ville nok også overveje fuld forældremyndighed som tingene er nu. Han er jo slet ikke i stand til at passe på hverken sig selv eller sin datter.
    Og det skal da slet ikke gå ud over hende. Hun har jo brug for tryghed hos dig og ikke en ustabil far der ikke kan tage vare på sig selv.
    Det lyder jo som om han kunne finde på hvad som helst i den tilstand han er i...... ville aldrig turde overlade mit barn til ham.
    Stakkels jer...
    Godt i fik fat i politiet..


  • #7   7. jun 2010 Nej nej nej, jeg sidder med kuldegysninger over det hele!!! Shit mand! Hvor må det barre være så hårdt for jer allesammen! Jeg håber han får den hjælp han behøver, og at politiet gør hvad de skal i denne sag! Puha da!!!

  • #8   7. jun 2010 fuld forældre myndighed, betyder ikke automatisk at han ikke må se barnet jo, så jeg tror også lige jeg ville tøve en kende, og vente og se hvad der skete... hvis ikke der skete nogen forbedringer, så ville jeg klart søge den fulde myndighed...
    Dog ville jeg søge overvåget samværd, da han så ikke har Papaya alene, hvilke jo er langt mere hensigtsmæssigt...

    Jeannie - jeg synes godt nok du klare det fantastisk flot... med alt det der er sket her de sidste par uger, både med Papaya der er blevet rigtig syg, men også med Morten der er totalt utilrengelig.... Og hvor er det dog dejligt du har så stor støtte i Jacob...


  • #9   7. jun 2010 Hvor er han dog syg i hovedet smiley
    Du tror ikke han kunne finde på at skade Papaya for at ramme dig?


  • #10   7. jun 2010 puha sikke da en dag... håber manden får noget hjælp, for det har han vist brug for. hvis jeg var dig ville jeg også søge fuld forældremyndighed. ville ikk turde ha sådan en mand til at passe mit barn...

    DU ER FOR SEJ


  • #11   7. jun 2010 mor til - selv om hun så får den fulde forældre myndighed, så ændre det altså ikke noget på samværet... desværre... det hun skal søge er overvåget samværd, så er der en børne sagkyndig hver gang han skal ha samværd med Papaya.... Det andet har som skrevet ingen effekt på samværdet...

  • #13   7. jun 2010 sonne. ja det har du selvf. ret i

  • #14   7. jun 2010 ej hvor er han syg.. jeh ville godt nok være herre bange..ja min første tanke var lige som linda er han på stoffer ?det lyder da som om han har fået en eller anden psykose eller noget..
    jeg tror da jeg lige ville høre stats amtet hvordan jeg sku forholde mig med hensyn til samvær så det ikk lige pludselig hedder sig du ikk vil udlever hende..held og lykke med det hele


  • #15   7. jun 2010 jeg har været i dine sko dog var det ikke kun trudsler men også vold og vil anbefale dig at søge fuldforældremyndighed han kan jo stadig se hende trods du har den fulde og han kan stadig få lidt info men du har større rettigheder mm hvis han fortsætter på den måde for tror mig det er ikke godt for hverken dig eller din datter hun kan få psykiske men hvis hun oplever ham sådan som du beskriver og bare de ord selv om hun ikke forstår ordene kan hun fornemme tonen og det kan påvirke hende mange år endnu. min datter oplevde hendes fader slog mig (ikke bare et slag men tæsk) i dag er hun 6½år er stadig påvirket af det trods hun var under 1år da det skete. når ungerne i familien slås for sjov uden for som de gør i den alder fare hun sammen og bliver bange og ked og det er altså over 5 år siden så selv om hun er lille bliver hun påvirket og jeg fornemmer du gør hvad for helst for din datter..

  • #16   7. jun 2010 Jeg har aldrig selv stået i lignende situation, men en ting er sikkert jeg ville aldrig lade sådan en "mand" nærme sig min børn om han er far eller ej........

    Prøv bare og tænk tanken hvad han måske kan finde på for at skade dig.....


    Puha sikke en omgang sender tanker


  • #17   7. jun 2010 jeg ville fandme ogs¨å søge fuld forældremyndighed, og alt hvad jeg kunne.
    ja undskyld men han er er sku syg i hovedet.


  • #19   7. jun 2010 linda nu med 2 guldklumper .
    man skal infomere om flytning 6 uger før dato det står også på statsforvaltningens hjemmeside..
    mange tror stadig man skal have faderens underskfit da det har været sådan engang men er blevet lavet om.


  • #20   7. jun 2010 hvis man ringer ind til statsforvaltningen er det heller ikke alle medarbejder der ved det er lavet om med hensyn til underskrift og ej heller alle på kommunen når man skal flytte adresse..

  • #22   7. jun 2010 Da jeg snakkede med statsforvaltningen sagde de, at jeg skulle informere faren om det 6 uger før flytning. og faren kunne søge om at få barnets hjemadresse. men det sker ikke så tit at han får det.

  • #23   7. jun 2010 Nadia der er også rigtigt men det er ikke altid deres medarbejder er infomeret med nye regler mm man kan tit få flere forskellige ting afvide når man ringer der ind.

  • #24   7. jun 2010 ja ..
    jeg fik f.eks i vide at hvis jeg har haft samme folkeregister adresse som faren 10måneder før fødslen skal vi have fælles forældremyndighed.

    Min veninde fik i vide det var 10 måneder efter s:


  • #25   7. jun 2010 hehe ja og det er lidt svært at få fælles når barnet er født hvis man skal vente til man har været sammen 10mdr efter.. men ja de er ikke altid lige gode til deres egne regler mm der inde desværre

  • #26   8. jun 2010 er det kun mig der sidder med den der "bobbob, hvor er trådstarter blevet af ? "

  • #27   8. jun 2010 Næææ... tror nu TS har rigeligt at tænke på lige nu...

  • #28   8. jun 2010 åh nej det lyder virkelig skrækkeligt smiley !!!!

    puha ha sidder her og er nærmest helt bange på dine vegne smiley


  • #29   28. jun 2010 Der har bare været så meget at tænke på og har ikke kunne overskue det et stykke tid.
    Han ved godt at han ikke må flippe ud og true så han finder bare alle mulige andre måder at være led på som jeg ikke kan gøre noget ved når nu han ikke truer.

    Og nu er han begyndt at se hende rigtig lidt.
    Og så ved jeg ikke om det er mig der er sippet, der er bare en lille ting jeg irriterer mig lidt over. Men det kan jeg selvfølgelig ikke bestemme så kan ikke tillade mig at sige noget.
    Det er bare det at det var ham der så gerne ville være far og pressede mig til at gennemføre en graviditet for ellers ville han slå mig ihjel for hvis jeg nogensinde tænkte på at få en abort og slå hans barn ihjel (sorry men det gjorde jeg bare med ham som far) så ville han gøre det samme ved mig for der var fanme ingen der skulle slå hans barn ihjel.

    Og nu lever han slet ikke op til nogen ting ud over at han er god ved hende når han endelig har hende.

    Men nu vil han tage på mandetur med noget der hedder Pissup rejser (prøv at tjekke hjemmesiden) hvor de skal hentes i lufthavnen af en limousine med strippere og betale for mudderbrydning med to ludere/strippere og skyde med AK47 og vælte sig i bajere og damer.

    Har det bare sådan lidt.. hvis jeg tænker på dengang jeg var lille, hvis det var MIN far der gjorde sådan og så prøve at forestille mig det oppe i hovedet. Jeg væmmes, og er ked af at hun skal have sådan en far. Og efter hans eget udsagn har han vist tænkt sig at fortsætte den livsstil, og jeg har bare ikke lyst til at min datter skal have sådan en flyvsk uansvarlig far.
    Han pressede mig til noget jeg ikke var klar til dengang, men som jeg gudskelov mere end rigeligt blev. Synes bare at han burde få sig en stabil hverdag og blive mere ansvarsfuld. Jeg er den eneste der tager 100% ansvar af os to, og det burde have været ham i princippet der gjorde det.

    Frygter bare tanken om at min datter får traumer af at have sådan en far. At det kommer til at kunne mærkes på hende fremfor hvis han havde været en rigtig far. En asvarsfuld far der opførte sig som en far.
    Synes bare det er klamt det han har gang i.


  • #30   28. jun 2010 Jeg tør bare ikke helt søge fuld forældremyndighed og det har jeg også lovet hans forældre og ham at jeg ikke ville gøre.

    Da han blev meldt og efter jeg havde været til afhøring og skulle ud og ryge mens min kæreste var til afhøring fulgte politikvinden mig ud og stod sammen med mig i gården ved alle politibilerne mens jeg røg. Hun var forresten ekstremt sød.
    Hun sagde også at når det nåede noget så alvorligt som det her var så kunne det blive nødvendigt at søge fuld forældremyndighed og kunne godt høre på hende at hun syntes det var det jeg burde.

    Men igen så tør jeg ikke helt og ved heller ikke om det vil løse noget andet end flere og større konflikter fra hans side af.

    har heller ikke hørt fra ham siden i torsdags selvom jeg har skrevet og fortalt ham hvad hans datter har oplevet af sjove ting. Det plejer at mildne ham og han svarer altid tilbage, ellers skriver selv hver dag for at høre hvordan det går med hende og jeg svarer tilbage for igen igen at bevare en god stemning og kontakt men han har ikke svaret siden i torsdags.
    Han har sikkert lavet et eller andet lort men han skulle også til København


  • #31   28. jun 2010 - i stedet for at se sin datter som han ikke har haft i to uger

  • #32   28. jun 2010 Ja det er godt nok ikke en rar situation I står i.
    Men det er rigtig dejligt at læse at du tænker på din datters fremtid og hvordan hun må have det med alting.
    Hvor gammel er hendes far?

    Man frygter jo nærmest hele tiden hans næste træk eller måde at reagere på.

    Hvad tror du der ville ske når du fandt en anden mand at bo sammen med? For det vil da sikkert ske en dag - og så får din datter måske en stabil "far" i ham i stedet... Og så have sin rigtige far på sidelinjen.
    Vil han flippe fuldstændig ud over det tror du?


Kommentér på:
OPDATERING IIHH!

Annonce