{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.824 visninger | Oprettet:

Hårfarvning og amning? {{forumTopicSubject}}

Hej de damer,

Jeg har valgt ikke at farve hår her under graviditeten da jeg ikke vil udsætte baby for de unødvendige stoffer:) Så mit hår er bare rigtig flot, hehe,

Nå, men mit spørgsmål lyder så på, om jeg godt må farve det når hun er kommet ud, når jeg har planlagt at amme hende?? eller om det kan påvirke, ligesom forskellige madvarer kan??

Knus Marie, og tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hårfarvning og amning?
  • #1   9. jun 2010 Hej Marie

Jeg ved det ikke, så jeg følger lige med smiley

• #2   9. jun 2010 jeg farvede hår selvom jeg ammede, nogen siger det er "forbudt" mens jeg mener at hvis man ikke gør det sådan hver uge så sker der ikke noget ved det, det kan umuligt værre værrere end dem der ryger under graviditeten eller på anden måde gør noget man ikke bør..

• #3   9. jun 2010 jeg har ikke gjort det og ville aldrig gøre det

Ditte
    jeg at der er noget der er værrer gør vel ikke alt muligt andet ok ?

• #4   9. jun 2010 nej det siger jeg heller ikke, tror godt det kan gå i mælken, ved det dog ikke....

mener bare at det hvertfald ikke kan værre værrere, det var ikke for at træde nogen over tæerne eller noget, vi gør helt sikkert alle noget som vi måske ikke burde mens vi er gravide eller ammer..

tror da helt sikkert ikke det er sundt for baby at farve hår mens man ammer, men jeg tror ikke det gør skade hvis man feks gør det en gang hver 3 mdr eller sådan noget....

• #5   9. jun 2010 Kunne man ikke eventuelt malke ud i så og så lang tid? Eller give noget erstatning? Jeg spørger uden erfaring. Mit hår er nemlig helt frygteligt, og det kunne være rart at blive frisket op til eventuelt dåben eller noget i den stil.

• #6   9. jun 2010 man må helst ikke farve hår mens man ammaer, da de kemiske stoffer kan gå i modermælken, men du kan vist få noget økoloisk, som ikke skulle skade, men det kan du da undersøge, mener også du kan bruge det mens du er gravid. bare det ikke er hver uge.

• #7   9. jun 2010 Jeg synes jeg hørt om noget natur farve..men er ikke helt sikker..?? fik heller ikke farvet mit hår da jeg var gravid/ammede

• #8   9. jun 2010 hov glemte da at skrive at det jeg brugte var også det der økologiske eller hvad det var, det var min frisør der sagde det var okay ;o)

• #9   9. jun 2010 jeg ved, den mødregruppe jeg har gået i, gik vildt op i det der, og hun havde fundet noget farve hun kunne bruge i hvert fald. (:

• #10   9. jun 2010 ditte
    nej du trådte mig skam ikke over tæerne, synes bare tit man høre folk sige det har gjort et eller andet de måske ikke "burde" med begrundelsen at der da er noget der er værre, og jeg forstår bare ikke argumentet

• #11   9. jun 2010 alt med måde... er det ikke sådan man siger?

men jeg gjorde det heller ikke, nu det ikke ultra vigtig for mig at få farvet hår. så det gik smiley
    men jeg gik da ned til frisøren og fik farvet hår efter jeg ikke kunne amme længere..

• #12   9. jun 2010 nej kan du have ret i :o) måske mere en dårlig undskyldning fordi man godt ved man gør noget "dumt" ;o)

men som tror jeg ikke få gange gør noget, og spørg evt en frisør..

• #13   9. jun 2010 jeg farver under graviditet og amning da jeg er gråhåret og synes det er pinligt i så ung en alder..
    men nå man tænker på man ikke vil skade sit barn så fylder man sig med div e-nr hver dag når du spiser mad man har ingen ide om hvad der kommer indenbors og det ryger direkter ned til bebs så tror det er mere skadeligt end hårfarve..

• #14   9. jun 2010 jeg har godtnok farvet under grav. og amning.. min dreng har ikke taget skade .)

• #16   9. jun 2010 Hvis du vil undgå at din baby får de skadelige stoffer skal du ikke farve hår mens du ammer for det går direkte i mælken. Jeg farvede heller ikke hår mens jeg ammede og hold da op hvor var det grimt! Men det gjorde det bare endnu mere skønt når man endelig til aller sidst kunne komme til det man havde ventet så længe på, og så blev forvandlingen bare større.

jeg havde afbleget mit hår inden jeg blev gravid og kunne godt se at det var en stor fejl så farvede det brunt med en naturfarve (og de går jo gerne ud igen) jeg blev så gravid og farven begyndte at gå, altså den brune og så kom afblegningen frem inden under så mit hår blev grøn,hvid gult, brunt plettet og så fik jeg jo udgroning -det var SÅ GRIMT!! specielt fordi oveni afblegningen begyndte den brune fadede farve at se grønlig ud nogle steder.

Men holdt ud, og efter jeg var færdig med at amme var det en total forvandling. Super lækkert

• #17   9. jun 2010 hvis det er så skadeligt både at indånde og have i håret hvordan kan det så være ansvarligt at en frisør skal gå på arbejde gennem hele sin graviditet ja jeg undres for så kan de da ikke få raske børn hvis det er så skadeligt som mange siger det er.

• #18   9. jun 2010 lige præcis.. en frisør sagde til mig at bare det ikk kom i hovedbunden var det ikk så slemt.. jeg synes at man skal mmeget igennem under en grav. og valgte dog at farve mit hår.. da jeg også vil være menneske, selvom jeg er gravid.. man må vel også have lov at beholde nogle af sine rettigheder smiley I andre der holder jer på måtten.. synes det er flot gjort smiley

• #19   9. jun 2010 Det er heller ike ansvarligt at frisører arbejder med det under graviditet og mange steder får de ikke kunder der skal farves

og ja man får også mange andre giftige stoffer i hverdagen men det gør det da ikke bedre, jeg forsøger da så vidt muligt at undgå alle dem jeg kan, også produkter med perfume og parabener

• #20   9. jun 2010 Forresten ved man jo ikke om barnet har taget skade bare fordi det er sundt og raskt når det fødes, der er jo mange måder at tage skade på, måske det seæv bliver ufrivilligt barnløst, får kræft eller hvad ved jeg, det er ikke for at male fanden på væggen men den med "jeg gjorde det og det skete der ikke noget ved" er lige så brugt som den med at der er noget der er værre

der er jo også mange der siger jeg røg under graviditeten og mit barn fejler ikke noget, men hvordan ved de at det ikke har taget skade på længere sigt?

• #21   9. jun 2010 Hov forresten kender en frisør der har en kollega som fik en dreng med en meget misdannet tissemand
    hun spurgte lægen om det kunne være pga de kemikalier hun har arbejdet med dagligt
    igennem graviditeten (der er altså både tale om
    permanent, farve og alle andre produkter og hver dag) og det sagde lægen at han ikke kunne udelukke
    så det er jo ikke sikkert det er derfor, og hvis det er, er det ved daglig brug, men det er da en tanke værd

Da jeg ventede min ældste sagde man også at en enkelt genstand i ny og mæ under graviditeten var ok ( har dog aldrig gjort det), nu fraråder man helt, og tror da heldigvis ikke der er mange gravide der kunne finde på det nu

• #22   10. jun 2010 Men ja det er da rigtigt, man bestemmer da selv. Og det er da heldigvis kun ens eget barn det går ud over hvis man vælger at bruge en masse kemikalier mens man er gravid fordi man hellere vil se laber ud i 9 mdr fremfor at få et barn med et sundt helbred der måske skal holde i 80 år.

så ja heldigvis er det op til en selv hvad man er villig (eller ikke villig) til at ofre for sit barn der ikke selv kan vælge.

Men nå ja hvis at drikke lidt i graviditeten ikke gjorde det store sker der vel heller ikke noget ved at få et skud ammoniak ind i hjernen.. de kommer jo stadig hele ud ik?

• #23   10. jun 2010 vores mødre gik ikke op i sådant noget (den generation der snart bliver treds) og alle deres børn er jo ikk skadede,...

• #24   10. jun 2010 Merete
    der er jo ingen der siger at alle tager skade, men at der er en øget risiko

min generation der sagde man at børnene skulle sove på maven, nu ved man at det øger risikoen for vuggedød, det betød jo ikke at vi alle er døde men at flere døde end i dag

• #25   10. jun 2010 Vi ved jo også nu at legetøj med pvc og lign kan være farligt

• #26   10. jun 2010 ja, det har du ret i.. men tror ikke det skader mere end parfume i vaskepulver, parfume, makeup og alt det andet som gravide kvinder bruge..

• #27   10. jun 2010 det kan godt være en frisør ikke lige står med hovedet ned over en der bliver farvet men så store er frisørsalonger heller ikke så at de vil indånde hårfarven uanset hvordan du vender og drejer det.. synes mange efterhånden mener en graviditet er en sygdom for ja de tidligere generationer der fik de både lavet krøller farvet hår arbejdede i haven mm og deres børn har da ikke fejlet mere end børnene i dag og mange levede/lever da stadig til de er 80-100år mange med og mange uden skavanker.. synes hurtigt man kan blive hysterisk fordi der sidder nogen såkaldte kloge hoveder og siger det ene og det andet. feks da jeg prøvede at lavede min nuværende mindste datter måtte man ikke indtage soya produkter det gav kræft, man har også haft perioder hvor man ikke måtte drikke mælk.. verden skulle være gået under.. tror vi mennesker er alt for modtagelige desværre.

• #28   10. jun 2010
    Tak for alle de gode svar smiley Min frisør har også sådan noget økologisk hårfarve som er allergitestet og uden diverse kemikalier, men det kan jo stadig ikke garanteres at det ikke skader, ? Hun siger godt nok at man sagtens kan bruge det under graviditet osv. men ved ikke om jeg stoler på det, :? Så tror jeg venter så længe jeg kan, med at farve det, i hvert fald til jeg ikke ammer så meget mere, smiley

Tak smiley

• #29   10. jun 2010 Merete
    sådanne ting har jeg så sandelig også undgået og igen har jeg svært ved at se retfærdiggørelsen i at der er andet der er lige så slemt eller værre

Karina
    ja det
    gjorde man men der er også rigtig mange mennesker der får kræft, lider af ufrivillig barnløshed osv, det kan måske være en medvirkene årsag.
    Graviditet er ikke en sygdom nej, og det er der da heller ingen der påstår, men derfor synes jeg da stadig at man kan tage hensyn til ens lille barn og give det de bedste odds for et godt liv. Selvfølgelig har man skudt forbi nogle gange med hvad der er godt og skidt i en gravidtet men man bliver klogere hele tiden (som
    mit tidligere eksempel med alkohol), og en ting er mælk, men giftige stoffer giver vel næsten sig selv at de er.... Ja giftige

• #30   10. jun 2010 Elumen hårfarver er godkendt til gravide.. det fås i alle farver... smiley
    det er bla. den farve jeg har i mit røde hår ;:)

• #31   10. jun 2010 Camilla
    det må jeg indrømme at jeg meget bedre kan forholde mig til, altså at det bare er noget man har valgt, frem for at komme med forklaringer om alle mulige andre ting der er lige så slemme eller værre, for det kan jeg bare slet ikke se gør noget andet bedre smiley

• #32   10. jun 2010 Jeg er frisør og står i de damper hver dag og det må man gerne. Vi må først gå fra 4 uger før, så jeg tror bestemt ikk på at hvis man gør det engang imellem i sin graviditet og efter at der sker noget. kender mange sm får det gjort og de har sunde børn. jeg får lavet reflekser her i min graviditet, så rører det ikk bunden, men hvis man er usikker kan man os få farvet det med grønne produkter de er godkendt til gravide.

• #34   10. jun 2010 http://www.babykemi.dk/?id=149

• #35   10. jun 2010 hvis man skal holde sig til alt det er bliver fortalt kan man jo ligge sig i sove værelset i 9 mdr og vente. alt er jo forbudt idag. på mit arbejde har jeg ca tre farve kunder hverdag. men selvom ikk havde nogen sidder elle dampene i luften så der er intet at gøre som frisør. og vores fagforening har ringet til de store kloge hovder og de mener vi er profesonelle i vores fag og derfor først må gå fra 4 uger før.

• #36   10. jun 2010 Katharina
    kan godt se det er svært at undgå de ting som
    frisør, men jeg har som ikke-frisør haft en helt normal hverdag og undgået det hele, og igen selv hvis man ikke kan undgå det hele kan man da prøve at undgå så meget som muligt, jeg synes stadig at det der med at man i forvejen bruger fx perfumeret vaskepulver så kan man lige så godt gøre ALT det andet også, er vildt mærkeligt

• #37   10. jun 2010 ja det kan jeg godt se. men vores forældre viste ikke alt det her. synes lidt det hele bliver pustet for meget op. men godt vi ikk er ens smiley men jeg tror på at hvis mit barn ikk for noget modgang vil det bare få det sværer når det kommer ud. kender en som har undgået alt under hendes graviditet og hendes barn fejler alt. Jeg gør alt med måde. det eneste jeg holder mig 100 % fra er rygning og alkohol. men det har jeg aldrig været til så det er ikk nyt for min krop.

• #38   10. jun 2010 mit barn vokser os rigtig godt og jeg står i farlige dampe hverdag. jeg sys bare det hele bliver skruet lidt for meget op idag. selvfølgelig skal man da undgå det man kan, men jeg vil gerne se pæn ud selvom jeg er gravid. men vi er jo heldigvis ikk ens smiley

• #39   10. jun 2010 Camilla
    enig
    som skrevet længere oppe var der også engang man lagde børn på maven og hvor det var ok at drikke alkohol under graviditeten, man har jo lov at blive klogere

katharina
    jeg var gudesmuk som gravid smiley

• #40   10. jun 2010 Katharina
    ang hende du kender, det kan jo være hendes barn havde været
    mere sygt eller ligefrem var dødt hvis hun ikke havde holdt sig fra alt
    muligt det kan man ikke vide
    desuden er der ingen der siger hold dig fra det
    og du får med sikkerhed et barn der aldrig bliver sygt og gør det og få med sikkerhed et sygt barn.

At der er øget risiko ved noget betyder jo bare at risikoen er større, det betyder hverken at det ikke kan ske alligevel eller at det sker med garanti

• #41   10. jun 2010 JEG FØLER MIG PÆNEST MED MAKE UP OG HÅRET PÆNT STÅR JO OS I EN SALON SÅ LIDT VIGTIG JEG SER PÆN UD. Masscare og tandpasta er de to ting med flest parabener.. smiley

• #42   10. jun 2010 Katharina
    man kan skam få både tandpasta og mascara uden parabener smiley

• #43   10. jun 2010 smiley

• #44   10. jun 2010 og farve uden kemkalier smiley Osv smiley

• #45   10. jun 2010 kan godt være folk dør af kræft men har bestemt ikke sammen hæng min farmor døde af kræft og farvede blandt andet ikke hår hvad med alle de mænd der dør af kræft det er de færreste der farver sit hår.
    igen synes jeg forsker og medier får folk til at tro på tingene for hurtigt og den ene dag beviser de et dagen efter miodbeviser de det igen de bliver aldrige enige..
    men hvis man er så meget imod hårfarvning i graviditeten og amningsperioden så håber jeg da ikke i farver hår hjemme når ungerne løber rundt så indånder de det også, lige som i ikke tager parfume på da det også er skadeigt at indånde ja kunne blive ved..

• #46   10. jun 2010 Karina
    nu er der jo ingen der siger at hårfarvning er det eneste der kan give folk kræft, og så vidt jeg ved er det primært hormonforstyrrende, det jeg skrev var som eksempler

og nej jeg farver heller ikke hår nær rødderne eller bruger perfume smiley

• #47   10. jun 2010 jeg er stadig ikke enig men alle behøver jo heller ikke være enige heldigvis..
    nej du bruger måske ikke nu men hvad med efter ammeperioden når dine børn løber rundt så kan de indånde hårfarve hvis de er hjemme eller parfume og det er jo også skadeligt så

• #48   10. jun 2010 Katharina R
    hvor finder man de såkaldte grønne produkter ?

• #49   10. jun 2010 Karina
    ammeperioden er LONG gone
    mine børn er 8, 6 og 4, nej jeg ville aldrig udsætte dem for sådan noget skidt, det kan de selv tage stilling til om de vil udsættes for når de bliver så gamle at det bliver aktuelt

• #50   10. jun 2010 Det kan du kun få ved frisøren. vi har noget der hedder elumen og er godkendt til gravide smiley

• #51   10. jun 2010 sorry fangede ikke lige rødderne var børnene smiley

Katharina
    mange tak det kan ikke fåes i håndkøbt ?

• #52   10. jun 2010 nej desværre.

• #53   10. jun 2010 Man kan også farve sit hår med Henna hårfarve, det er også uden alle de stoffer.
    Jeg synes altså man skal passe på med ikke at blive for peniffen omkring sin graviditet, for hvis man virkelig følger alle råd, kan man jo lige så godt flytte 100 km væk fra nærmeste by, bygge et lille hus (økologisk træ selvfølgelig) og bure sig inde de næste 9 måneder smiley
    Jeg er ikke selv gravid, men jeg tænker lidt "alt med måde". Nu røg min mor selv (storryger) igennem alle hendes 4 graviditeter, og det er altså kun mig som har fået astma. Mine 3 søskende fejler intet. Og var heller ikke engang små. Selvfølgelig skader det baby hvis man farver hår hver uge, men når jeg engang bliver gravid, så vil jeg ikke lade være med at bruge make up, eller farve hår i 9 mdr. Jeg vil dog ikke gøre det så ofte som jeg gør nu.

• #54   10. jun 2010 Karina : Min frisør anbefalede min veninde at bruge Henna, og det kan købes på internettet. f.eks. på jyskfrisoerlager med sædvanlige foran og bagved smiley

• #55   10. jun 2010 Camilla : Det er jo netop også det jeg siger "alt med måde". Selvfølgelig hvis man både mener man har behov for at ryge, drikke alkohol og farve hår osv, så skulle man måske overveje at det nok ikke lige er lige nu man skal være gravid f.eks.
    Jeg synes bare nogle bliver meget peniffen med deres graviditet. Og kender nogen som mener det er nødvendigt at holde sig fra ALT hvad folk fraråder. Men så burde man jo bare heller ikke gå rundt i byen bare, der er jo bil-os.
    Nu ved jeg ikke hvad din læge siger angående rygning, det er jo sikkert forskelligt. Men da jeg var med min veninde til første lægebesøg, fik hun afvide at alle som røg fik bare astma børn, og alle blev født for tidligt osv osv. Og det er altså ikke værre end hvad man gør det til. Der er jo også forskel på hvor meget man ryger. Min mor røg måske 30-40 om dagen, og dengang vidste man jo ikke bedre. Alle mine tanter osv har også røget meget, jeg er ud af en ryger familie, og alligevel er jeg den eneste ud af en meget stor familie (fætre, kusiner osv) som har astma.

• #56   10. jun 2010 Mette A
    Mange tak det vil jeg kikke på ville være dejligt at finde noget hårfarve der ikke er så skadeligt da jeg skal bruge det resten af livet de grå hår bliver desværre ikke mindre grå med årene smiley

• #57   10. jun 2010 Mette A
    Lige en ting mere hvordan virker sådan noget henna hårfarve lige som det andet og hvordan gør man kan se det er pulver

• #58   10. jun 2010 Mette
    henna er MEGET allergent så vil jeg næsten hellere råde til at bruge alm. hårfarve.

Og nej der er ingen grund til at flytte ud i en træhytte fordi man vælger at tage de hensyn man KAN tage. Alkohol, cigaretter, hårfarve, make up osv er jo ikke livsnødvendigheder, men det er nødvendigt at bevæge sig uden for døren så bil os kan ikke undgåes, men man kan da mindske de giftstoffer man udsættee barnet for mest muligt.
    Jeg har meget svært ved at tro at en læge har sagt at ALLE børn af rygere får astma, der er øget risiko det er vel almen viden, det betyder jo ikke at alle får det, det er jo heller ikke alle børn af alkoholikere der bliver hjerneskadede eller alle spædbørn der sover på maven der dør, så meget kan man ikke generalisere, men der er betydeligt øget risiko

• #59   10. jun 2010 Karina
    så forresten i kvickly i dag at det fører en hårfarver uden ammoniak, perfume og parabener.
    Om det er tilrådeligt for gravide skal jeg ikke kunne sige men hvis man vælger at farve håret vil jeg tro det er bedre end så meget andet smiley

• #60   10. jun 2010 Ditte
    Tak vil jeg få kikket på når jeg kommer i nærheden af en, bruger sler ikke ammoniak i forvejen så det slipper jeg for ville ønske jeg ikke skulle farve hår genneralt men når man kun er 26 og gråhåret hænger det ikke helt sammen desværre

• #61   11. jun 2010 Ditte mor til 3 : Altså min frisør anbefalede at bruge Henna hårfarve når man var gravid, da det er økologisk.

Karina : Jeg ved desværre ikke lige helt hvordan man bruger det, da jeg ikke selv har prøvet det.

• #62   13. jun 2010 Karina Jeg vil stærkt fraråde Henna. Der er alt muligt lort i som kan fremkalde alt hos dig og dit barn. Jeg ville helt klart vælge at betale ekstra og gå til frisør så det bliver sikkert.

• #63   14. jun 2010 Katharina R
    så vælger jeg ikke det..
    ville nu gerne finde noget der ikke koster en krig eller skal til frisøren hele tiden da jeg som sagt er gråhåret og har ikke råd til at rende til frisør hver 3mdr når det er ved at være tid da det er noget der skal gøres resten af mit liv eller jeg når den alder hvor gråhår er en naturlig ting hvis du forstår :-)..

• #64   19. jun 2010 Katharina:

Der står nu stadig på babykemi.dk at der endnu ikke findes nogle hårfarver uden kemiske stoffer.

Kommentér på:
Hårfarvning og amning?

Annonce