Barsel, fordeling mellem mor og far... {{forumTopicSubject}}
Jeg springer lige ud i det...
Når jeg går på barsel d. 16 aug. er jeg så uheldig at gå ned på halv løn, fordi vi i mit firma ikke er medlem af en overenskomst, men kun omfattet af funktionærloven.
Min mand er så heldíg at kunne få fuld løn de første 16 uger ud af de 32 uger hvor vi har fælles orlov.
Fordi han er så ops på penge osv. overvejer han at holde de 16 ugers orlov med fuld løn!
Men det betyder altså at jeg kun har 30 ugers barsel med lillepigen efter hun er født, og det synes jeg måske lige er kort nok tid.
Så er hun kun omkring 7 mdr. når jeg skal tilbage på arbejde.
Jeg havde ellers tænkt mig at skulle amme hende fuldtid til hun var omkring 8-9 mdr.
Men det kan jo så ikke lade sig gøre, hvis han tager barsel i så lang tid.
Jeg blev sådan lidt ked af det over det, for jeg vil så gerne gå hjemme med hende så lang tid som muligt, men kan da godt se at det er fedt hvis han får fuld løn, fordi jeg ikke kan få det.
Hvad siger i til det?
Skal jeg lade ham gøre det (det tror jeg ikke jeg kan)?
Det irriterer mig at det overhovedet skal være op til diskussion, bare fordi jeg går ned på halv løn
Please hjælp mig lidt her
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 31 Svar: 404
Budgettet bliver selvfølgelig noget stramt, men det vil godt kunne lade sig gøre...
Vi vil ikke komme til at sulte eller mangle bleer
I mit hoved har jeg det bare sådan lidt at det er bedst at det er mig som går hjemme med hende???
Det er trodsalt mig der har brysterne...
Ihh det irriterer mig bare at han går så meget op i penge
apr 2008
Han tror han skal holde ferie i 16 uger.
Men sådan er det jo slet ikke, men han får se og mærke realiteten når hun kommer til verden.
Selvfølgelig er det dejligt at han vil tage noget barsel og være der så meget.
Jeg er nok også bare en rigtig "hønemor", en gammeldags af slagsen, som stadig mener at manden arbejder og kvinden passer det huslige.
apr 2008
Jeg kan ikke finde ud af det, må bare tage en laang snak med ham om det i aften.
apr 2008
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 146 Svar: 1.065
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 33 Svar: 238
Jeg var super glad for at min kæreste vælgte at tage overlov.
Men synes desværre også at der skal tages højde for at nogle fædre også har brug for at være hjemme med deres barn. det er ikke altid økonomien der ligger til grund selvom det er den påstand de bruger.
Dette skrives velvidne om at der nok kommer mange sure mødre efter mig nu, men hver vores mening.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 154 Svar: 1.216
det kan lige så godt være at det slet ik vil ammes, eller at der ik er næring nok i dit brystmælk.
hvem ved.
men der er ik andet for end at sætte jer ned og snakke om det.
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 38 Svar: 1.391
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
apr 2008
Jeg talte med ham om det i går, og vi blev enige om at bestemme det nå lillepigen er blevet født, så han kan se hvad arbejde der ligger i det.
Efter hans hoved lyder det stadig som "ferie" at have fri fra arbejde og skulle gå med lillepigen derhjemme
Så vi venter og ser, han skal nok få sig en lille overraskelse, og hvis han stadig er frisk på at tage noget barsel derefter får han det
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 2.554
jeg har fuldammet mine i mellem 6 og 8 mdr og suplerende 14 mdr til ja endnu. og ville ikke give afkald på amningen for alverdens penge. og hvis jeres økonomi på nogen måde kan hænge sammen, med dig på halvløn, så ville jeg gøre det uanset hvor meget jeg skulle spare alle mulige steder
Barsel, fordeling mellem mor og far...