3.013 visninger
|
Oprettet:
Fælles forældremyndighed-ferie udland? {{forumTopicSubject}}
Må jeg tage min datter med på ferie i spanien uden at skulle "have lov" af min datters far?
Min datter bor fast hos mig og hendes far har hende kun 2 overnatninger om måneden, men vi har fælles forældremyndighed.
Hvordan er reglerne?
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
http://www.familieadvokaten.dk/Breve-300/b300-252.html
okt 2008
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 48 Svar: 185
Syntes bare ikke jeg kunne finde noget på amtets hjemmeside om det.
mar 2010
men hvor vidt det rigtigt eller ej er jeg ikke sikker på.
ville ringe i amtet og høre for en sikkerheds skyld. men det tyder på at han ikke skal.
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 214 Svar: 2.187
okt 2008
mar 2010
ej undskyld
okt 2008
mar 2010
Ja kryds fingre for at når jeg kommer så langt, at der skal køres forældremyndighed.. så det min der vinder. så du sød.
for tror det mildt sagt hvis jeg siger jeg får det mindst lige så svært som dig, hvis han vinder..
okt 2008
Nadiaa - krydser alt hvad jeg kan!!
Inden længe så køre jeg også en sag om forældre myndighed... for det dur simpelthen ikke at den er fælles.
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
men hvis man nu bor sammen med faren og skal på ferie nede ved grænsen og skal over et par gange, skal jeg så også have tilladelse fra min mand?
mar 2010
Kan jeg godt følge dig i, jeg ved ikke hvad jeg gør hvis vi bliver dømt fælles.
det kan jeg ikke leve med s:
okt 2008
Han er tidligere stofmisbruger på daglig basis, han har ADHD, han er vokset op hos sin far som er alkoholiker, og der bor han lige nu.
Han har ingen sans for hvad der er rigtig og forkert, og han er som et lille barn der reagere på følelser og ikke fornuft.
Kommunen har til mig udtalt at var jeg ikke inde i billedet og det kun var min eks der havde hende var hun blevet tvangfjernet... ligeledes siger de at kommer jeg til skade så jeg ikke kan passe liva og min eks skal have hende, så vil der være et rend af sundhedsplejeske, socialrådgivere, psykologer og familie konsulenter nede ved ham morgen, middag og aften, så han ville ikke få et sekund fred. Statsamtet har indvidere bestemt at han kun må have hende til én overnatning, da hverken jeg eller dem tror på at han kan magte mere.
I stats amtet sagde de at så længe han boede hos sin far måtte han ikke have hende til overnatning... Han sagde at han ville flytte inden for 14 dage, men dette er ikke sket her efter 3 måneder... og han har haft hende til overnatning siden hvilket jeg er blevet rigtig utryg ved så jeg har indsendt et brev til stats amtet hvor jeg fortæller hvad der forgår og at jeg ønsker sagen genoptaget.
Det optimale for både ham og hende ville være at han havde hende et par gange om ugen 3 timer ad gangen hvor de kunne hygge og lege, da han ikke er god til at takle hvis der opstår problemer ved evt. spisetid og puttetid... hvis tingene går ham i mod bliver han rimelig hidsig, og jeg frygter det i sidste ende går ud over min datter... og det mener fagfolkende fra kommunen også. Ingen tvivl om at min eks. elkser vores datter meget højt, men han er ikke i stand til at håndtere hende længere tid ad gangen.
Der var på et tidspunkr for nogle måneder siden en dag hvor han havde hende nede om eftermiddagen, hvor vi aftalte et tidspunkt at jeg skulle komme og hente hende, han ringer så en time før kl. 15.30 og siger at jeg skal hente hende nu... dette har jeg desværre ikke lige mulighed for da jeg lige står med en hest, og så bliver han mega sur og siger han ikke har tid til at have hende mere fordi han skal nå at smørre madpakke til sig selv til dagen efter... what!!??? siger jeg kan være der om en halv time og ikke før.
Han kæreste fortæller mig så på et senere tidspunkt at grunden til han ringede var fordi han ikke orkede at have hende mere og var møg sur... så hun måtte tage sig af vores datter indtil jeg kom... og hun er altså en pige på 19 år.
Og jeg kan nævne 50 andre episoder som er lign. eller værre.
Plus at han er så latterlig at han siger at han syntes jeg er dum, så jeg må ikke komme ned til hans fars hus, må hverken komme ind eller være på grunden når jeg aflevere hende... for jeg har ikke noget at gøre der... jeg må aflevere hende nede i byen... og det nægter jeg altså.
Han er simpelthen så træls og mærkelig!!
Og ud over det får jeg de groveste sviner beskeder flere gange om ugen... og jeg har aldrig oplevet at nogen har sagt så grimme ting om mig som han gør... har ikke oplevet at nogen er blevet snakket så grimt til... og jeg har altså lagt øre til en del.
Det er så groft at jeg har sagt til ham at stopper det ikke så går jeg til politiet. suk.....
okt 2008
Så om jeg så kan tillade mig at tage på ferie med hende ved jeg ikke.
okt 2008
for at være helt sikker på at jeg må tage hende med på ferie så ringer jeg lige til amtet mandag.
Fælles forældremyndighed-ferie udland?