{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fælles forældremyndighed-ferie udland?
  • #2   8. jul 2010 ved ikke om det brugbart men kunne ikke finde andet
    http://www.familieadvokaten.dk/Breve-300/b300-252.html


  • #3   8. jul 2010 nadiaa - det vil sige jeg ikke behøver at spørge ham om lov... det er sådan jeg opfatter det smiley

    Syntes bare ikke jeg kunne finde noget på amtets hjemmeside om det.


  • #4   8. jul 2010 Det er i hvertfald det ham her siger ?
    men hvor vidt det rigtigt eller ej er jeg ikke sikker på.
    ville ringe i amtet og høre for en sikkerheds skyld. men det tyder på at han ikke skal.


  • #5   8. jul 2010 under alle omstendiheder skal han skrive under på hvis hun skal have pas

  • #6   8. jul 2010 Jeg har lige talt med ham og det lyder ikke som om det er noget problem for ham at jeg tager afsted med hende... MEN ferien som vi skal på ligger på samme tid som en af hendes overnatninger hos ham... og den vil han ikke opgive eller flytte, så det kan alligevel ikke lade sig gøre... ØV.

  • #7   8. jul 2010 Han er altså lidt underlig s:
    ej undskyld smiley


  • #8   8. jul 2010 Han er meget underlig!! eller mildt sagt en kæmpe nar... han gør alt for at genere mig, men at han ikke kan unde sin datter at komme på ferie er virkelig langt ude...

  • #10   8. jul 2010 Britt.
    Ja kryds fingre for at når jeg kommer så langt, at der skal køres forældremyndighed.. så det min der vinder. så du sød.
    for tror det mildt sagt hvis jeg siger jeg får det mindst lige så svært som dig, hvis han vinder..


  • #11   8. jul 2010 Så det vil sige at jeg bare skal meddele ham at hun ikke kommer den pågældne weekend da hun er på ferie?? Hvor har du informationen fra?? Kan man finde det på nettet?

    Nadiaa - krydser alt hvad jeg kan!!

    Inden længe så køre jeg også en sag om forældre myndighed... for det dur simpelthen ikke at den er fælles.


  • #12   8. jul 2010 undskyld at jeg lige hugger tråden lidt

    men hvis man nu bor sammen med faren og skal på ferie nede ved grænsen og skal over et par gange, skal jeg så også have tilladelse fra min mand?


  • #13   8. jul 2010 Britt.
    Kan jeg godt følge dig i, jeg ved ikke hvad jeg gør hvis vi bliver dømt fælles.
    det kan jeg ikke leve med s:


  • #14   9. jul 2010 Det med forældre myndighed og samvær er jeg helt klar over... det er heller ikke det jeg vil bestemme smiley gider bare ikke slås med ham og vil gerne have så lidt som mulig kontakt med ham da han er virkelig modbydelig over for mig.

    Han er tidligere stofmisbruger på daglig basis, han har ADHD, han er vokset op hos sin far som er alkoholiker, og der bor han lige nu.
    Han har ingen sans for hvad der er rigtig og forkert, og han er som et lille barn der reagere på følelser og ikke fornuft.
    Kommunen har til mig udtalt at var jeg ikke inde i billedet og det kun var min eks der havde hende var hun blevet tvangfjernet... ligeledes siger de at kommer jeg til skade så jeg ikke kan passe liva og min eks skal have hende, så vil der være et rend af sundhedsplejeske, socialrådgivere, psykologer og familie konsulenter nede ved ham morgen, middag og aften, så han ville ikke få et sekund fred. Statsamtet har indvidere bestemt at han kun må have hende til én overnatning, da hverken jeg eller dem tror på at han kan magte mere.
    I stats amtet sagde de at så længe han boede hos sin far måtte han ikke have hende til overnatning... Han sagde at han ville flytte inden for 14 dage, men dette er ikke sket her efter 3 måneder... og han har haft hende til overnatning siden hvilket jeg er blevet rigtig utryg ved så jeg har indsendt et brev til stats amtet hvor jeg fortæller hvad der forgår og at jeg ønsker sagen genoptaget.
    Det optimale for både ham og hende ville være at han havde hende et par gange om ugen 3 timer ad gangen hvor de kunne hygge og lege, da han ikke er god til at takle hvis der opstår problemer ved evt. spisetid og puttetid... hvis tingene går ham i mod bliver han rimelig hidsig, og jeg frygter det i sidste ende går ud over min datter... og det mener fagfolkende fra kommunen også. Ingen tvivl om at min eks. elkser vores datter meget højt, men han er ikke i stand til at håndtere hende længere tid ad gangen.
    Der var på et tidspunkr for nogle måneder siden en dag hvor han havde hende nede om eftermiddagen, hvor vi aftalte et tidspunkt at jeg skulle komme og hente hende, han ringer så en time før kl. 15.30 og siger at jeg skal hente hende nu... dette har jeg desværre ikke lige mulighed for da jeg lige står med en hest, og så bliver han mega sur og siger han ikke har tid til at have hende mere fordi han skal nå at smørre madpakke til sig selv til dagen efter... what!!??? siger jeg kan være der om en halv time og ikke før.
    Han kæreste fortæller mig så på et senere tidspunkt at grunden til han ringede var fordi han ikke orkede at have hende mere og var møg sur... så hun måtte tage sig af vores datter indtil jeg kom... og hun er altså en pige på 19 år.
    Og jeg kan nævne 50 andre episoder som er lign. eller værre.
    Plus at han er så latterlig at han siger at han syntes jeg er dum, så jeg må ikke komme ned til hans fars hus, må hverken komme ind eller være på grunden når jeg aflevere hende... for jeg har ikke noget at gøre der... jeg må aflevere hende nede i byen... og det nægter jeg altså.
    Han er simpelthen så træls og mærkelig!!
    Og ud over det får jeg de groveste sviner beskeder flere gange om ugen... og jeg har aldrig oplevet at nogen har sagt så grimme ting om mig som han gør... har ikke oplevet at nogen er blevet snakket så grimt til... og jeg har altså lagt øre til en del.
    Det er så groft at jeg har sagt til ham at stopper det ikke så går jeg til politiet. suk.....


  • #15   9. jul 2010 Og ang. det med at han skal have hende på ferie, så er det helt udelukket.

    Så om jeg så kan tillade mig at tage på ferie med hende ved jeg ikke.


  • #16   9. jul 2010 jeg tror absolut heller ikke at amtet går med til at han har hende i længere tid af gangen... så det udelukker jo også ferie.

    for at være helt sikker på at jeg må tage hende med på ferie så ringer jeg lige til amtet mandag.


Kommentér på:
Fælles forældremyndighed-ferie udland?

Annonce