{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.855 visninger | Oprettet:

Min datter hoster? {{forumTopicSubject}}

Min datter på 2 år hoster helt vild, det er især slemt når hun sover. Hun er ellers frisk nok, så det er nok bare en af de trælse virusser derr flyver rundt nu. Sidst det var galt, sagde vores læge at vi ku gi hende noget panodil og hvis det ikke hjalp lidt, ku i gi benylan. Dengang virkede panodilen fint. Men nu gør det ikke. Læste lidt om det der benylan, og synes ikke det lyder særlig betrykkende at gi hende noget med alkohol i...?!

Hvad gør i når det er helt slemt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min datter hoster?
  • #1   27. jul 2010
    Der er ikke meget at gøre, er selv igennem det samme med Mille.
    Havde hende til læge forleden.
    Men jeg laver the til Mille, ikke skold hed, men lunken the, det er hun vild det, og det lindre da lidt..


  • #2   27. jul 2010 Har du hævet sengen?

  • #3   27. jul 2010 hvordan lyder hosten? og hvilke tidspunkte er det værst?

  • #4   27. jul 2010 Altså, Jeannie's datter har været plaget af falsk strubehoste et par gange, og det lyder rigtig slemt, og holder lillepigen vågen det meste af natten.

    Men, den løsning som lægen foreslog, og som virkede, var at give hende lidt flydende børnepanodil, og det virkede rigtig godt. Det kunne også lindre hendes lidelser hvis vi sørgede for at hun havde det lidt køligt, eller gik en kølig aftentur med hende i vognen. Det hjælp også at lægge et håndklæde under hendes madras, så hun fik hævet hovedet.

    Nu bør du ikke læne dig op ad noget der bliver sagt herinde, hvis du tror at det er alvorligt, for så er det altså en læge du skal spørge. Jeg ved heller ikke om det kan være falsk strubehoste hér om sommeren, det kan jo også sagtens være en virus som du selv påpeger. I så fald er der jo ikke så meget at gøre, udover at prøve at lindre det med lidt panodil ell. lign, og tålmodighed.


  • #5   28. jul 2010 Mange tak for jeres svar smiley Natten har været helt slemt. Hun fik panodil. Men det har ikke hjulpet. Heldigvis er hun frisk. Hoster bare en hel del.
    Vi har ikke hævet sengen, da hun ligger meget uroligt.


  • #6   29. jul 2010 Det vigtigste HVIS det er falsk strubehoste er at knalde vinduerne helt op så det bliver kold luft. Giv hende godt med tøj på (heller ikke så hun sveder) og knald alle vinduerne helt op så det bliver koldt og lufter igennem det er det bedste og hæv hovedgærdet en smule.
    Det hjalp fantastisk godt og hun sov hele natten. Første gang hun havde det rettede jeg mig nemlig ikke efter det lægen sagde fordi at frisk luft og hæve hovedgærdet lidt da ikke hjælper på så slem hoste.

    Men ærligt det gjorde det virkelig. Specielt det med at knalde vinduerne helt op og pakke dem passende ind. Det letter vejrtrækningen at hæve hovedgærdet lidt.

    Hun fik dog ikke panodil men Bricanyl efter lægens anvisning. Det hjalp dog ikke en pind synes jeg, så ville pakke hende ind, knalde vinduer og døre op så der bliver noget gennemtræk og hæve hovedgærdet lidt. Det virker virkelig meget!


  • #7   29. jul 2010 enig med jeannie..

Kommentér på:
Min datter hoster?

Annonce