{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.730 visninger | Oprettet:

Kolik..hvor længe? {{forumTopicSubject}}

Øv øv min lille putte har fået kolik:-( det starter hver aften fra kl.20 og fortsætter til kl. 01:30...Det sku fandme hårdt med sådan en lille pus som er utrøstelig fordi det har så ondt..nogen som ved eller har erfaring med noget som hjælper imod kolik?? Jeg har bestilt en tid imorgen til zoneterapi, men er sku lidt skeptisk om det overhovedet virker? Og liiiiige den sidste spørgsmål til de forældre der har haft børn med kolik.. hvor længe havde jeres barn kolik, hvornår fik de det og hvor mange timer havde de det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kolik..hvor længe?
  • #1   2. aug 2010 kan ikke huske hvor længe og hvor mange timer min datter havde det, er 9år siden nu... Men zoneterapi hjalp os meget, så det kan varmt anbefales :o)

• #2   2. aug 2010 Min søn havde det fra han var 3 uger til ca 3 mdr..og puhaa det var hård vi gik til kiropraktor 5 gange det hjalp den del..og så prøvede vi at en osteopat og det var lykken skal lige siges at min søn havde også en lille skævhed i nakken..

• #3   2. aug 2010 Har du haft en hård fødsel?
    Mira fik også kolik, efter den 1 uge..
    Hun skreg også kun om aftenen fra ca 19.30 og så til ved midnatstid..
    Vi tog hende til kiropraktor, hvor han ku mærke hun havde nogle låste nakkehvirvler, hvilket de tit får hvis man har en meget hurtig fødsel, hvis de bliver taget ved ks eller med sugekop..
    Efter nr 3 behandling skreg hun kun en lille smule om aftenen, og efter 4 eller 5 der var hun en lille glad baby igen uden skrig og gråd.
    Så kan varmt anbefale kiropraktor..

• #4   2. aug 2010 min søn døjede med kolik i alle hans vågne timer. det vil sige ca. fra 05 - 22 aften. fuck det var hårdt, men to behandliger Zoneterapi med en uges mellemrum fik det faktisk til at forsvinde helt og aldelse......... Så jeg vil varmt anbefale det. han havde kolik i 8 uger inden da i dette tidsrum.

• #5   2. aug 2010 Min sp sagde at børn med kolik skriger samme tid hver dag og min. tre timer og som regl om aften..?
    Og Mira tror du har ret i at en hård/hurtig fødsel måske godt kan have noget at sige
    Jeg fødte på vores stuegulv efter ½ ca første ve nået ikke på sygehuset
    og jeg er overbevist om dette kunne have noget at gøre med min søn s kolik

• #6   2. aug 2010 Men hvis ikke nogle af de ting hjælper så plejer de at sige til 3 mdr da det også ofte er noget med deres tarmsystem..

• #7   2. aug 2010 Det siges at de kan have det til de er onkring 3 måneder. Alexander havde det nemlig også. Det er noget med at tarmene ikke rigtig kan komme igang efter at bebs har ligget foldet sådan sammen i maven. Zone terapi skulle hjælpe og hvis ikke det hjælper er det ryggen også af at have ligget krøllet sådan sammen og så er den er kirupraktor (staves) smiley

• #8   2. aug 2010 Min søn havde det fra 1 uge gammel og til 1 måned gammel.
    Han skreg utrøsteligt fra ca 23-00 tiden og til kl 7 om morgenen.
    Det var ULIDELIGT!!!!

Vi tog til kiropraktor med speciale i spædbarnskolik. Allerede efter 1. beh. skreg han betydelig mindre. Vi var afsted 3 gange og derefter skreg han ikke mere (han havde en stivhed i rygsøjlen mellem skulderbladene).

Han forsatte dog med lidt natteuro hvor han ligesom lå uroligt hele natten,men skreg ikke. Vred sig lidt rundt, sikkert i søvne.
    Tog til zoneterapi og det hjalp på den sidste uro.

Så jeg kan kun anbefale begge dele..

Kolik er jo et udefinerbart symptom. Det kan være fra muskler, led, mave osv. Bare en betegneles for en smerte/uro som man ikke helt kan forklare. Så det kan være svært at finde ud af hvor det kommer fra.
    En kiropraktor sagde engang til mig, at efter man holdt med at holde de nyfødte op i benene (udstrækrning) lige efter de blev født, er der kommet et boom af kolik børn. Så noget kan jo tyde på det stammer fra bevægeapparatet.

Håber hun slipper af med det hurtigt - det er så forfærdeligt og udmattende!!!!!!

• #9   2. aug 2010 her stoppede det præcis da min søn blev 3 mdr :o) sjovt nok at det så os ofte er blevet kaldt 3 mdrs kolik :o)

• #10   2. aug 2010 Ja mange siger faktisk at det stoppede præcis ved de 3 mdr og tit fra den ene dag til den anden!
    Sært nok egenlig...

Glad for vores kun varede en måned..... 3 mdr uden nattesøvn var godt nok uoverskueligt!!

Kommentér på:
Kolik..hvor længe?

Annonce