23. mar 2008 Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
dagpleje skift - hvilke muligheder???? {{forumTopicSubject}}
Hej piger..
Sagen er den at viktor sku være startet i dp fredag d. 1 okt, dp mor er så syg, men fra kommunen kan de sige at hun sku være rask i løbet af ugen.. sp mor sender selv en sms om at hun forventer at hun er frisk til at tage imod børnene onsdag.. Idag ringede jeg selv til den tilsynsførene pædagog for at hører hvordan det står til da dp havde skrevet denne besked til mig.. De fortælle så at de sad lige og snakket om mig og at dp mor stadig ikke er rask og de kan ikke fortælle hvornår hun kommer tilbage eller hvad hun fejler, men det er i hvert fald heller ikke næste uge.. De kan så tilbyde en gæstedp fra mandag af som han vil blive ved til dp mor er rask..
Dette takker jeg nej til, og siger de må komme med en bedre løsning.. Min søn ska ikke starte op i gæstedp og komme godt ind i en rytme også når hans rigtig dp kommer tilbage ska han starte op hos hende.. Jeg begynder et nyt arbejde d 19 okt og sys det vil være rigtig træls at skule til at tage fri fra arbejde for at han kan blive kørt ind på ny hos sin rigtige dp lige efter han er kommet godt igang ved sin gæstedp..
Det er så sådan at jeg har haft ringet til pladsanvisningen og de siger at jeg godt kan få en ny dp, men de kan ikke garantere hvornår det bliver da dem der f.eks. står skrevet op til 1 nov står forrest i køen.. Det er på sin vis også forståeligt, men nu har min kommune altså pasningsgaranti..
Jeg har så fået udsat min jobstart på ubesktemt tid da de jo sagtens kan se problemet, men jeg tænker også lidt hvor lang tid er de villige til det.. Men jeg kan ikke lade min dreng får sådan en forvirrende opstart i dp - det kan jeg ikke acceptere eller har samvittighed til over for Viktor..
Det viser sig så at jeg nu har fundet ud af at folk siger at dp mor er skide doven og gider ikke lave en skid.. Samtidig har hun en kræftsyg far hvilket går hende psykisk på så der har hun også nogle sygdage og jeg har bestemt ikke lyst til at min baby skal passe af en som er en pjækrøv og har det lidt hårdt psykisk!!
Hvad fuck skal jeg gøre? kan det virkeligt passe at kommunen er så lidt samarbejdsvillig? Hvad skal jeg forlange og hvad kan jeg gøre?
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 203 Svar: 2.935
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
Vi overvejer også at skifte dagpleje, da vores dagpleje mor ikke rigtigt kommer ud med børnene, ud over de store af dem. Vores datter har gået i dagpleje siden midten af maj og hun har været ude på 2 gå ture, og 1 gang har hun været ude i haven.
Så vi er slet ikke særlig glade for tingene dernede, plus hun ikke mødes med andre dagpleje mødre.
Puha det er godt nok hårdt, når det gælder de små pus. Man vil dem jo kun det bedste, det er bare ikke nemt når man ikke selv er herre over hvad der sker.
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 236
Har du prøvet at finde en privat dagpleje? jeg fik tilbudt to fra kommunen af, men når jeg ringede til dem var pladserne taget?! Så jeg fandt en privat, og det er jeg super tilfreds med, og det er Oliver også! det eneste minus er sådan set at der ikke er nogen gæstedagpleje hvis dp er syg, men det er hun heldigvis sjældent :o)
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 2 Emner: 13 Svar: 418
vi har flyttet vores unger i vs, efter to forskellige dp´er..
noget helt andet er, at jeg tror, at vi mødre nogen gange undervurderer vores børns omstillingsparathed.. hvis ellers de kan garantere, at du får en fast gæstedp, er det i mine øjne ikke så ringe en opstart...
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
Og det forstr de heldigvis..
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
apr 2008
apr 2008
apr 2008
Så så'n som jeg forstår det forventer hun stadig pladsgarantien gælder..
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 36 Svar: 194
Ja her har vi fundet en privat dagpleje, det har både fordele og ulemper.
men jeg ville nu heller ikke lade min dreng starte op i en gæste dp
mar 2008
mar 2008
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
mar 2008
mar 2008
så det er virkelig gjort mig glad at det kunne gå så "let" og at vi nu slipper for sådan en turbulent opstart af viktor Nu starter han så hvis alt går som jeg håber den 25 okt.. Jeg er bare rigtig glad efter at få denne nyhed
dagpleje skift - hvilke muligheder????