{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.380 visninger | Oprettet:

Udstyr og "regler"? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har jo for nylig opdaget at jeg er gravid.
Jeg er ikke så langt henne, så jeg har god tid, men da pengene ikke hænger på træerne, skal der gøres lidt forarbejde..

Meeen, da jeg er helt ny i den her "baby-verden" aner jeg simpelthen ikke hvad jeg skal have? Altså, jeg kan jo gætte mig til et par ting so en barnevogn, puslebord, autostol osv, men jeg vil meget gerne have lavet mig en liste. Lister er gode..
Så hvis I måske kunne hjælpe mig med at liste op hvad jeg ikke kan undvære?

Og så har jeg ikke ordentligt styr på "reglerne"?
Jeg købte to pakker hårfarve i sidste uge, og dem leverer jeg selvfølgelig tilbage, for det er et no-go. Jeg drikker og ryger ikke, men drikker til gengæld rigtig meget cola, og al det koffein er vel heller ikke godt?..
Jeg har en lægetid i næste uge, hvor jeg også har en masse spørgsmål, men der er jo længe til, så jeg ville sætte stor pris på råd og tips fra alle jer smiley

På forhånd tak..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstyr og "regler"?
  • Berit a
    Berit a Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 225
    #1   9. nov 2010 altså jeg ville bare lige sige at du kan få en bog ved din jordmord eller læge mener jeg det er, som er rigtig god. uge for uge med billeder, masser af praktisk viden om grviditet fødsel og efterfølgende. og så er der masser af lister smiley
    dem har jeg ihvertfald brugt...

• #2   9. nov 2010 termometer
    sutter
    modermælks erstatning
    sutterflasker
    gulpe klude
    badekar/badestol
    babydyne/sengetøj
    vugge
    ammepude
    ouslebord(hynde
    hoved/hale fad
    vaskeklude
    tøj fra st. 56 + -
    skråstol
    autostol
    sengerand
    kravlegård
    legetæppe
    vatpinde
    saltvand

kunne blive ved og ved hehe
    det er ikke sikkert a alt er mega nødvendigt men bare lidt a det jeg kom i tanke om ;D

• #3   9. nov 2010 Helene,
    tak!.. Puuuh, det er mange ting!.. Hehe.. Godt jeg har 8 mdr. så jeg kan sætte mig ordentligt ind i det, og spare pengene op..

Når jeg har termin er min venindes søn næsten et år, så tænker også at hvis jeg er heldig kan jeg måske arve lidt af hendes ting..
    Jeg sidder lige og kigger lidt på nogle kombivogne fra Swekidz, men tror jeg skal sætte mig mere ind i det, inden jeg bestiller noget..

Men hvad med de ting man må og ikke må gøre?..

• #4   9. nov 2010 Nu er der en del ting man godt kan undvære fra den liste:

termometer
    sutter
    modermælks erstatning, det er kun nødvendig vis du ikke ønsker eller kan amme..
    sutterflasker
    gulpe klude
    badekar/badestol,
    babydyne/sengetøj
    vugge, En tremme seng er fin og den kan de ligge i lidt længer..
    ammepude
    ouslebord(hynde... Bordet kun nødvendig vis det ikke er et andet sted evt et bryggersbord, funger super fint..
    hoved/hale fad...
    vaskeklude
    tøj fra st. 56 + -
    skråstol... Den må de ikke sidde rigtig.. i før de selv kan sidde.. Så en højstol til den tid..
    autostol kun vis man har bil..
    sengerand Temperments sag!!
    kravlegård ikke nødvendig...
    legetæppe
    vatpinde
    saltvand
    ammepude

• #5   9. nov 2010 Helene det er ikke for at slå dig i hoved, men vis pengene er små, og man ikke ved hvad det er vigtig... Så er det kun for at hjælpe..

• #6   9. nov 2010 nogle bliver helt fanatiske og nægter sig selv alt fra cerme med diverse kemikalier til kaffe og cola, fordi der står at det kan være usundt for barnet, og al respekt for det.
    Jeg fik af vide af min læge alt med måde, du skal osse kunne leve med det, det er ikke en sygdom at blive gravid...
    Jeg farver selv hår, da jeg tidligt har fået mange grå hår, men under min graviditet, valgte jeg at få striber i, da det giver mere spil, og der ikke så hurtigt sås udvoksning derfor blev det kun til 2 -3 gange farve i mod en hvermåned...

men søg på diverse hjemme sider der er mange gode råd at hente, jeg har brugt http://voresborn.dk/ rigtig meget.

• #7   9. nov 2010 hvis pengende er små kan du evt. gå i mødrehjælpens buktik og finde nogen af tingende brugt

• #8   9. nov 2010 Tusinde tak både Nina og Helene.

Øhm, hvad er et "hoved/hale fad"?

Og saltvand? Er det til at vaske f.eks øjne i, eller hvad bruges det til?

• #9   9. nov 2010 og som Berit A siger så kan du få en bog ved læge eller jordmoder hvor der står alt du har brug for igennem graviditeten og den første tid med baby, den er fra Libero, deres hjemme side er i øvrigt osse rigtig god.

• #10   9. nov 2010 hovde hale fad er et fad der er delt op i 2, så du ikke vasker bagdelen med hovde vand, jeg har i øvrigt ikke et, jeg har pudslebord på badeværelse og vil hellere tage vandet fra hanen...

Ja saltvand til øjne den første tid, hvis de er snaskede, og til stoppede næser, vent med at køb til hvis du får brug for det.

• #11   9. nov 2010 Kirsten,
    jeg har tænkt mig at købe en del brugt..
    Og min venindes mor arbejder i et spejdermarked, som er et stooooooort lager med alle mulige ting brugte, dog ofte i pæn stand. Der kan hun helt sikkert finde noget pænt som jeg kan bruge. F.eks et bord til puslebord osv...

Michelle,
    min søster er f.eks blevet heeelt fanatisk. Bruger kun bestemte mærker makeup, og leder efter dufte uden alkohol og parfume osv. Jeg vil selvfølgelig ikke overdrive, men samtidig vil jeg gerne passe lidt på..
    Tak for link, jeg vil gå derind og kigge smiley

• #12   9. nov 2010 Hoved/ hale fad er til at man IKKe blander de 2... Altså kommer måssevand i hovedet... Men jeg skifter nu bare vand i hånd vasken.. Salt vand kan du bruge vis dit barn bliver forkølet..(dryppes i næsen, det giver lidt beder luft..)

• #13   9. nov 2010 og husk ting som ammepude og legetæppe kan du med fordel ønske dig i barsels gave.

• #14   9. nov 2010 Ammepude og sådan noget, håber jeg jeg kan købe billigt af min veninde. Hendes søn er næsten et år til den tid, og hun ammer slet ikke pt, så den er f.eks næsten ikke brugt..

Tror gerne hun vil hjælpe mig med nogle af de ting..

Okay, tak for forklaringen. Så hoved/halefad kan jeg også godt slette fra listen over ting jeg SKAL have (men evt. smide den på ting der er rare at have?)

Og mange mange tak for svarene!

• #15   9. nov 2010 Ej okay, jeg kan altså slet ikke regne ud hvilken uge jeg er i??

Jeg ved jo præcist hvornår undfangelsen har fundet sted, skal jeg så gå to uger tilbage derfra for at starte tællingen af uger?..

For barnet blev undfanget natten mellem 9. og 10. oktober, så hvis tager søndag og tæller to uger tilbage, får jeg det til at jeg er 6+2. Er det rigtigt?..

Puuuh, godt jeg skal til lægen i næste uge, der er mange ting at lære..

• #16   9. nov 2010 Jeg er sådan lidt rolig med det hele, så ting man skal have er for mig. et sted at pusle evt. bare en pusle hynde, kan fåes for 100mand i bilka ca. en seng/vugge... self. lidt bleer til den tid. og self. også tøj når baby er lige på trapperne, men alt efter hvor stor jeres familie er skal der NOK komme noget. Barnevogn men man kan altså købe så mange flotte brugte vogne at man vil snyde sig selv hvis man brugte 10.000kr på en ny, men det er bare min mening. self. skal man have en GODKENDT autostol, hvis baby skal med ud og køre... Køb for gud skyld en god en her ville jeg ALDRIG spare... Jeg køber nærmest alt brugt og hun har det altså fint alligevel... bestil div. babypakker på nettet der er masser af gode ting i til både mor og baby...

Jeg går ikke meget op i hvad man må og ikke må, når man er gravid, Jeg drak self. ikke og jeg røg næsten heller ikke, jeg bruger ikke meget make up i min hverdag men skulle jeg i byen eller noget så havde jeg både makeup og perfume på. Og man bliver bare snydt, hvis man "kun" tænker på om der er perfume i og ikke over hvad der ellers er i?

Og lad være med at købe alt i forvejen, for folk vil jo så gerne give først barselsgaver og så dåbsgaver....

• #17   9. nov 2010 kirsten.. hvor ligger den butik, mødrehjælpen har ??

ACS... og hvor ligger det spejdermarked henne
    måske jeg kan finde lidt derogså, bare til at ha hos mig selv (selv om jeg allerede har købt en masse)

• #18   9. nov 2010 Kommende mormor,
    Det er i Farum og de har åbent første lørdag i hver måned.

Her er deres hjemmeside: http://www.spejdernesgenbrug.dk/

• #19   9. nov 2010 ACS.. tusind taaak smiley tror da lige jeg vil et smut derforbi

• #20   9. nov 2010 tillykke med graviditeten forresten...

• #21   9. nov 2010 Lisbeth,
    mange tak smiley

• #22   9. nov 2010 Lisbeth,
    mht. barnevogn ville jeg gerne have en fra ny, eller en der kun er lidt brugt..

Har indtil videre fundet en jeg synes der rigtig god ud, til omkring 3000 kr. Men der er længe til jeg køber sådan noget..
    Barnevognen og autostolen som for mig er "sikkerhedsting" vil jeg gerne have fra ny.. Men samtidig gider jeg på ingen måde give mange mange tusinde for en barnevogn. Det synes jeg altså er for meget.

Er der regler for hvor tidligt en bæresele kan bruges? Og finder der klapvogne/barnevogne som kan fungere lidt off-road?. Jeg er aktivt hundemennesker, det samme er mine veninder og vi er tit på laaange gåture sammen i skoven, så det kunne være lækkert at jeg ikke skulle give afkald på det, grundet babyen..

Hvad gør I andre hvis I f.eks skal den slags ting?..
    Hvor gammelt skal et barn være før det kan sidde sikkert i f.eks en trækvogn? Tænker at der kan både mit kommende samt min venindes søn være til den tid..

• #23   9. nov 2010 Så vidt jeg har kunnet læse mig til, er problemet med koffein at det forhindre kalkoptag i knoglerne - så jeg har nedsat mit colaforbrug betydeligt siden jeg blev gravid.
    Heldigvis drikker jeg slet ikke kaffe og sjældent te, så jeg tillader mig lidt cola i weekenderne. Det tror jeg ikke den lille tager skade af.

• #24   9. nov 2010 Ninna: Jeg skal lige forstå det rigtigt... mener du at man godt kan undvære et termometer??? Det ville jeg aldrig undvære da...

• #25   9. nov 2010 Louise,
    jeg tror de ting hun mener man kan undvære, er dem hun har skrevet kommentarer til.. Sådan læser jeg det i hvert fald.

F.eks "modermælks erstatning, det er kun nødvendig vis du ikke ønsker eller kan amme.."

• #26   9. nov 2010 Det håber jeg da sørme... smiley

• #27   10. nov 2010 Nu er jeg ikke vanvittig.. så selvføli`skal man ha et termometer... Sådan et til måsen, mund eller øre.. men et til badevand NEJ..

• #28   10. nov 2010 Hehe. termometer er godt at have og jeg ville da være træt af at undvære, men come on det er da ikke en baby ting som SKAL købes og da slet ikke noget der haster? eller er det bare mig? desuden kan de tit købes til 50 kr så mon ikke budgettet tillader det henad vejen?

Vi er også aktive hunde mennesker, derfor har vi en barnevogn af lidt ældremodel som får turen i skoven og hvis den går til tja, så finder vi nok en anden gammel vogn, det vigtigeste er madressens kvalitet og den kan man jo tage med fra vogn til vogn (alt efter ligge mål)
    Vi har købt en "dyr" vogn med luft hjul og den er god i skoven en simo tror jeg det er ! Men igen den var også brugt og den tager heller ikke skade af en tur i skoven...

• #29   13. nov 2010 Termometeret ver osse ment som a måle babys temp. og ikke til bade vandet, det har jeg aldrig brugt ;D

Min søn har forresten siddet i sin skråstol inden han kunne sidde selv.. og han har ingen skade taget..

vil sige det er en god ide a have modermælks ass. i huset samt en sutteflaske og sut.. det er noget rigtig møg og stå en sen søndag aften og amningen drille eller den er helt utrøstelig.. vi fik dette råd a en sp.

og du kan osse snildt risiker a det er et gylpebarn, så en form for klud er jo godt a have..

vi købte over hele graviditeten og vi havde en del der var vigtig for os a have i hus.. der er mange ting man godt kan undvære eller vente med, men alt er osse en smags sag.. jeg ville helst have alt fra nyt, da han var min første osv..

man kan osse købe pakke tilbud, med fx seng, barnvog, badekar osv. det er hvis udemærket.. vi har selv købt en dyr vogn, men kunne godt ha nøjes med en "billig" har haft mange problemer med vores osv..

Kommentér på:
Udstyr og "regler"?

Annonce