{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.198 visninger | Oprettet:

mareridt :( {{forumTopicSubject}}

min dreng på 2½ år, lider meget af mareridt lige for tiden.
Han vågner og ligger og sparker med benene og græder ulykkeligt, og han tager LANG tid om at få trøstet til ro igen..han græder og græder bare

Vi har haft set "sådan træner du din drage" herhjemme og han så hele filmen, men virkede ik bange..min kæreste siger dog han så lidt utryg ud på et tidspunkt, og lige siden vi har set den er han vågnet lige op til hvor vi skal til og i seng, og græder helt vildt og kalder på mig selvom jeg er inde ved ham..
Han elsker at se heste film fx SPIRIT (tegnefilm) og så har han set en black beuaty film, hvor han nu snakker meget om ild, da stalden jo brænder ned i filmen.. så den er forbudt nu og det er den med dragen også..
hvad kan gøre ham så bange? det er over et par dage nu.
I morges sad han og sagde jeg skulle lukke altandøren, men den var lukket, så sad han og kiggede derud og sagde, luk døren- farlig..bange.. og så spiste han videre da jeg sagde han ik skulle være bange for der er ik noget farligt.

Så nu skal vi vist virkelig tænke over hvad han ser af tegnefilm og film, hvis det påvirker så meget..
andre med børn der bliver så bange af film/tegnefilm?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mareridt :(
  • #1   10. nov 2010 Tror måske osse det er en fase. Noah som osse er 2½ år er lige pludselig begyndt at vågne som du beskriver og snakker hele tiden om spøgelser. Han så 5 min af scoopy doo sammen med sine større søskende. Han pegede ud af vinduet i går aftes og ikke spøgelse til en havestol;0)

  • #2   10. nov 2010 Tror også det er en fase min søn Caleb lider af det samme smiley Og nattesøvn er en by i rusland smiley Kan også mærke på min søn at der virkelig sker meget udviklingsmæssigt med ham så tror helt sikkert det er det alle betegner som et tigerspring.

  • #3   10. nov 2010 okay, han er også lige blevet færdig med sin sut han har ik brugt den nu i 1½ uge, ved ik om det kan gå ind og gøre noget ved ham at han ik har den tryghed fra sutten mere..?
    han har ik spurgt efter sutten i 1 uge nu smiley

    Han har nu 2 gange sagt "farlig" og kigget ud på altanen, og vi har ik ændret noget derude


  • #4   10. nov 2010 Caleb går og siger "bange" "bange" hvorfor ved vi ikke men er helt sikkert på det er en fase i deres liv de bare skal igennem desværre

  • #5   10. nov 2010 Hmm sidder ellers lidt og tænker at børn især er følsomme overfor over naturlige fænomener, men når i alle har de samme, virker det lidt volsomt kanjeg godt se... smiley Johanne har det også sommetider, men det kan vel også være et tegn på at han ikke er moden til at komme af med sutten om natten??? altså han behøver jo ikke have den i munden nogle har jo nok i at den er i sengen? Eller en klud/bamse et eller andet!!!

    Johanne er kun to og ser alt i tv og på film og det gør ingen forskel endnu!!! Nogle nætter drømmer hun bare og så tager jeg hende op og sætter mig i stolen, ved hendes seng med hende og synger måske en sang eller læser lidt i en god bog gerne Peter Pedal, bare lige 2-3 sider så hun tænker på noget andet så siger vi godnat med kys og kram og ligger hende igen!!! og hun sover med det samme...


  • #6   10. nov 2010 han har hans elskede tigerdyr hos sig altid, og når han er kommet af med sutten og slet ik såørger efter den, vil jeg ik give ham den igen.. det ser jeg ingen ggrund til.
    tror også på overnaturlige ting og ånder, men tror nu ik det er det der er problemet lige nu smiley


  • #7   10. nov 2010 2½ er bare meget ungt til at tage sutten men det er bare min mening;) Han har både haft den dag og nat inden? Vores har den kun når hun skal sove eller slår sig... Men hun er helt sikkert ikke klar til at komme af med den om natten, men det er jo heller ikke sikkert det har noget med sutten at gøre, men tænker bare det kunne være et tegn???

  • #8   10. nov 2010 nej han har kun brugt den, når han skulle sove, og så en nat fik han den ik og der har ik været noget som helst og derfor ser jeg ingen grund til han skal have den igen, slet ik når han ik engang spørger efter den.. han er 2 år og 8 mdr



  • #9   11. nov 2010 Der er helt sikkert meget forskel på børn OG forældre smiley Jeg tror nu heller ikke umiddelbart jeg ville give den tilbage hvis han ikke bad om den, men det kan jo være han har svært ved at give udtryk for hvad det er han mangler???

    Men ellers er det vel bare noget alle børn skal over (det med mareridt) så man skal vel bare trøste og kysse og hvad man nu gør når de græder? Hvis det er noget der bliver ved og ved, skal man måske se på om han oplever noget grimt?

    Prøv evt. at nusse og læse og hygge lidt før han bliver lagt så det sidste han husker er hyggeligt og dejligt, har nemlig hørt et sted at det sidste man tænker på inden man falder i søvn ofte er det man drømmer om, om natten?? Nu ved jeg self. ikke hvordan i putter men bare en tanke???


  • #10   11. nov 2010 han blir skiftet, børstet tænder og det og så kommer hani seng, så tænder vi hygge lampen og sidder og læser en historie med ham (fra disney babies- GODNAT..fantastisk bog) og så siger vi godnat..
    igår ville han have lidt vand og så sov han igen, så der var ik noget..og så sys han vi skulle stå op 6.15..hmm smiley


  • #11   11. nov 2010 Der står vi ca op hver dag smiley Men træls hvis det ikke lige var planen...

  • #12   11. nov 2010 nej vi står først op en time senere, altså 7.00-7.15 smiley

Kommentér på:
mareridt :(

Annonce