mareridt :( {{forumTopicSubject}}
min dreng på 2½ år, lider meget af mareridt lige for tiden.
Han vågner og ligger og sparker med benene og græder ulykkeligt, og han tager LANG tid om at få trøstet til ro igen..han græder og græder bare
Vi har haft set "sådan træner du din drage" herhjemme og han så hele filmen, men virkede ik bange..min kæreste siger dog han så lidt utryg ud på et tidspunkt, og lige siden vi har set den er han vågnet lige op til hvor vi skal til og i seng, og græder helt vildt og kalder på mig selvom jeg er inde ved ham..
Han elsker at se heste film fx SPIRIT (tegnefilm) og så har han set en black beuaty film, hvor han nu snakker meget om ild, da stalden jo brænder ned i filmen.. så den er forbudt nu og det er den med dragen også..
hvad kan gøre ham så bange? det er over et par dage nu.
I morges sad han og sagde jeg skulle lukke altandøren, men den var lukket, så sad han og kiggede derud og sagde, luk døren- farlig..bange.. og så spiste han videre da jeg sagde han ik skulle være bange for der er ik noget farligt.
Så nu skal vi vist virkelig tænke over hvad han ser af tegnefilm og film, hvis det påvirker så meget..
andre med børn der bliver så bange af film/tegnefilm?
mar 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 1 Svar: 756
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 87 Svar: 520
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 251 Svar: 1.429
han har ik spurgt efter sutten i 1 uge nu
Han har nu 2 gange sagt "farlig" og kigget ud på altanen, og vi har ik ændret noget derude
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 87 Svar: 520
sep 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 62 Svar: 973
Johanne er kun to og ser alt i tv og på film og det gør ingen forskel endnu!!! Nogle nætter drømmer hun bare og så tager jeg hende op og sætter mig i stolen, ved hendes seng med hende og synger måske en sang eller læser lidt i en god bog gerne Peter Pedal, bare lige 2-3 sider så hun tænker på noget andet så siger vi godnat med kys og kram og ligger hende igen!!! og hun sover med det samme...
jul 2008
tror også på overnaturlige ting og ånder, men tror nu ik det er det der er problemet lige nu
sep 2008
jul 2008
sep 2008
Men ellers er det vel bare noget alle børn skal over (det med mareridt) så man skal vel bare trøste og kysse og hvad man nu gør når de græder? Hvis det er noget der bliver ved og ved, skal man måske se på om han oplever noget grimt?
Prøv evt. at nusse og læse og hygge lidt før han bliver lagt så det sidste han husker er hyggeligt og dejligt, har nemlig hørt et sted at det sidste man tænker på inden man falder i søvn ofte er det man drømmer om, om natten?? Nu ved jeg self. ikke hvordan i putter men bare en tanke???
jul 2008
igår ville han have lidt vand og så sov han igen, så der var ik noget..og så sys han vi skulle stå op 6.15..hmm
sep 2008
jul 2008
mareridt :(