{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.546 visninger | Oprettet:

råd søges til aften-putning. {{forumTopicSubject}}

Ja.. I lang tid har vi haft en rutine hvor Danilo, min søn fik mad (ammes) ved en 18:30-19:00 tiden inde i sengen, og derved blev puttet i sin seng, dejlig tilfreds og træt.. Og sov uden problemer...

Nu har hans vaner ændret sig, så han får mad ca. ved en 17-18:00 tiden, men bliver stadig død træt der 18:30-19:00 ca. Og når jeg så skal putte ham der, er han ikke sulten allerede...

Han begynder simpelthen at skrige og blive så bund ulykkelig fordi han er overtræt.. Og syntes jeg putter ham i tide. Altså når han gaber nogle gange i træk, får blanke øjne, og så'n... Han er begyndt og tage nogle lange lure om eftermiddagen, og vågner der ved en 5-6 tiden... Og er maks vågen en time....

Det gør så ondt, når han skriger sig selv i søvn..

Han bruger en stofble til at putte sig ind til, og sut... Men det virker bare slet ikke når han er ked...

Han begynder at svede helt vildt, så kan heller ikk svøbe ham ind, han bliver så gal...

Ja hvad kan jeg gøre, for at få puttet ham uden det her skrigeri.. Han vil heller ikk ligge i armene...

Frygter om aften når han skal puttes, fordi det skær i mit hjerte...
Danilo er 10 uger på lørdag...

Nogle gode råd???

Knus Lea.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  råd søges til aften-putning.
  • #1   25. nov 2010 Kan i måske prøve at han bare tager en powernap der tidligt på aftenen og så går i seng sammen med jer i stedet??? Har du slukket lys i det rum han skal sove?? har du prøvet at nusse ham over øjnene?? det har virket her hvertfald:) Sommetider spiser Ida-Marie heller ikke så meget inden hun bliver puttet ca. kl 19, så vågner hun måske bare lidt tidligere om natten end hun plejer.

• #2   25. nov 2010 Ja undskyld mig, men lever i en helt anden verden .
    Man kan ikke forvente at et barn på 10 uger har faste sovetider :s

& han er lille bitte, kan godt forstå hvis han ikke vil sove selv ..

• #3   25. nov 2010 Hej Lea

Jeg foreslår at du lader rytme være rytme og istedet sørger for at din søn er tryg og hos jer. Det er det som han har mest brug for lige nu. Som Anna skriver så er han ikke særlig gammel endnu, og han er ung til at have en rytme.

Held og lykke, og jeg håber ikke at du betragter mit indlæg som negativt, for sådan er det ikke ment.

Hilsen Maria

• #4   25. nov 2010 Tager intet negativt.. Har jo spurgt jer til råds smiley
    Hans lift er desværre allerede ved at være for lille, han vil have mere plads..... Har prøvet at putte ham i den, her i stuen hvor vi er... Det fungere heller ikke.. Har prøvet at putte ham her på sofaen ved siden af mig, og i mine arme, der finder han heller ikke ro..

For mig behøver han heller ikk en rytme, hvis han bare kunne tage en powernap, så han ikke blev overtræt, så ville det være ganske fint...
    Det er som om, når kl. når 19:00 , så kan slet ikke finde ro, hvis der er lidt støj...

Katrine, der hvor han sover, er lyset dæmpet, og ja, har prøvet det med at stryge hånden ned over panden og øjnene...

Hvis vi er i stuen, skriger han i meget lang tid...
    Hvis jeg går i soveværelset skriger han mellem et kvarter og 40 minutter, og finder ro til sidst Det gør han bare slet ikk i stuen...

Anna.. Og det er helt fint du ikk lever i den verden, men jeg føler, som mor, jeg bliver nød til at reagere på hans adfærd, og derved prøve noget forskelligt som kan fungere for ham,.... smiley

• #5   25. nov 2010
    Kan han ikke sove i barnevognen evt ?

• #6   25. nov 2010 Tror det meget normalt at de lige når at blive overtrætte og derfor ikke kan falde i søvn ..

• #7   25. nov 2010 Anna... Vi bor på 3. sal, og barnevognen har vi nede i bilen... (der bliver ikke passet på ens ting i opgangen)... Men jo, kunne da prøve og hive den op, og prøve at putte ham der.. Han vil gerne sove i sin lift om dagen, der kan han godt li og ligge tæt til kanterne, men ikke der om aften.. Lidt underligt.. Men barnevognen er da ihvertfald et forsøg værd smiley

• #8   25. nov 2010 Anna.. Jaa, det kan godt være der er normalt.. Aner det ikk... ?! Men det er nu ikke rart at han bliver så ulykkelig..

• #9   25. nov 2010 smuk'sak.. Han har indtil for 3-4 uger siden, bøvlet rigtig meget med maven.. Han kunne ikke komme af med afføring og prutter.. Men det er meget bedre nu.. Og dér, der han havde mavekneb, krummede han sig sammen.. det var tydeligt han havde ondt.. Så tror ikke det er det...

• #10   26. nov 2010 Lea: En helt fast rytme kan man ikke forvente nej, de er jo så små:) Men kan sagtens følge dig i din frustration over at du ikke ved hvad du skal stille op der ved aftenstid, det er dælme ikke altid let at blive førstegangs mutti..:)
    Vi havde jo samme problem dengang Ida-Marie var omkring de 10 uger, hun var så ulykkelig hen ved aften, men efter vi forsøgte os med nogenlunde fast rutine omkring putning i soveværelset (ovenikøbet efter sp anbefaling) faldt der ro på hende.. så tror "bare" det skal have tid;)

Kommentér på:
råd søges til aften-putning.

Annonce