{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.430 visninger | Oprettet:

Er der en gråzone? {{forumTopicSubject}}

Ja, aftenens emne er jo nemt, for de fleste af os har vel set TV2Dok "man slår da børn?".. Og jeg gad egentlig godt se hvad folks holdninger til sådan et emne er?
For det er jo et hamrende svært emne...

Men er der en gråzone? Er der nogle fysiske ting der er okay, eller er alt bandlyst?
Tager barnet altid skade?

Før i tiden var det mere almindeligt jo, men bærer alle de voksne rundt på traumer?..

Jeg kan selv lægge ud. Jeg er jo 22 år, så revselsretten blev afskaffet da jeg var barn. Det har nu hverken betydet til eller fra. Mine forældre har på ingen måde tævet mig, men jeg har fået fra hårdt vrid i armen, en lussing, til "nu går vi stille og roligt ind og sætter os og giver dig smæk".. Jeg husker alt tydeligt. Når jeg snakker med min mor om det, siger hun altid med stor overbevisning at det max er sket en håndfuld gange, men sådan husker jeg det på ingen måde.. Og jeg vil aldrig kunne finde ud af om min barndomshukommelse svigter mig, eller om min mor underdriver for sine egne minders skyld..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er der en gråzone?
  • #1   30. nov 2010 Jeg er nok af den holdning at det er okay med en røvfuld, men den skal FAN*** oss være berettiget.. Jeg er 23, og mener ikk jeg har taget skade af de få smæk jeg har fået.. Kan nok huske 2 gange hvor jeg har fået en i rumpetten og så har min mor bidt mig en gang.. Og det lægger hun ikk skjul på.. Tror aldrig jeg vil slå Tristan, men jeg ser ikk ned på forældre der en enkelt gang har givet sit barn en røvfuld..

• #2   30. nov 2010 Camilla,
    jeg er ikke synsk, og kan derfor ikke forudsige hvad der vil blive skrevet.
    Hvis du lægger mærke til tiden jeg lavede denne tråd, og tiden for hvornår der så småt begyndte at komme lidt debat i de tråde der blot hedder "det kommer nu"-agtigt, kan du se at debatten ikke var kommet i gang..

Roooolig Mulle.

• #4   30. nov 2010 Før jeg fik Frederikke tænkte jeg at en røvfuld aldrig kan skade hvis den dog er berettiget... MEEEEN efter hun er kommet og blevet 1.5 år og hele tiden prøver grænser kan jeg stadig ikke gøre hende fortræd...

• #5   30. nov 2010 Camille,
    som sagt var der ikke tegn på nogen form for debat sidste jeg kiggede tråden, kun nogle korte sætninger om at det var stygt.

Du kunne evt. (som før foreslået) kigge tiden på div. indlæg, og dermed komme til samme konklusion som mig..

• #6   30. nov 2010 jeg ser ingen grund til at bruge vold, og er MEGET imod det. ku aldrig drømme om at røre mine børn, der er mange andre løsninger. mine forældre har aldrig SLÅET os. ikk engang smæk i måsen ville jeg gi mine børn

• #7   30. nov 2010 Julie,
    det er sjovt, for de episoder jeg husker fra min barndom, minder om dine, og alligevel ville jeg aldrig mene de var berettigede..

Jeg var rigtig ofte oppe at skændes med mine forældre da jeg var barn, og en eller anden gang har jeg råbt noget grimt af min mor, sikker noget med at jeg hadede hende eller sådan. Vi råbte meget af hinanden. Så kvitterede hun direkte med en lussing, som bare gjorde ONDT! Var helt rød på kinden resten af dagen.. Jeg syntes ikke det var ok.
    Jeg kan ikke huske årsagen for når min far gav mig smæk, men det har nok været noget med at jeg ikke gad spise op og så har vi skændtes om det, og jeg har fået smæk.. Husker bare hvor ondt det gjorde, og hvor forfærdeligt det føltes..

Det eneste "fysiske" jeg husker og tænker "det var sq berettiget" det var slet ikke rigtig "fysisk afstraffelse".
    Jeg var lille pige og var mgøbeskidt efter leg. Min mor stod og vaskede mine hænder, og var helt skummet ind. Jeg beklagede mig lidt, og på et tidspunkt rækker jeg så tunge af min mor. Hun reagerer prompte med at lægge sin hund på tungen så den er FULD af sæbeskum..! Så stod jeg lissom der og kunne ikke rigtig gøre noget, for det smagte jo af H til.. Det syntes jeg var fuld fortjent, og oven i købet lærte jeg noget af det.. = ræk aldrig tunge af mor, når hun har sæbe på hænderne og er inden for rækkevidde smiley

• #8   1. dec 2010 Tror de fleste af os herinde har oplevet at få en røvfuld og nogle det der er værre.. Det var ihvertfald først i 90'erne at det blev forbudt at slå sine børn..

Jeg har selv fået en del smæk i måsen og syngene lussinger da jeg var lille og ja jeg har sikkert været uartig men jeg har ikke fortjent dem!! INGEN har fortjent at blive slået på uanset hvad man har gjort! Om man så har smadret moster fims dyre vase med vilje så er man som forældre ikke berretiget til at slå sit barn! Om du ligger fuld kræft i eller bare dasker så kan det akdrig nogensinde være en forældres ret til at lægge hånd på deres børn!!

Jeg er dybt rystet over at nogen herinde mener at en røvfuld er okay hvis den er berretiget.. er nysgerrig efter at høre hvad kunne gøre at i slog jeres børn, hvornår er man berretiget til en røvfuld?????

Også vil jeg da lige minde de mennesker som godt kunne finde på det, om at det faktisk er ULOVLIGT, så det er ikke et valg i selv har og gudskelov for det !

• #9   1. dec 2010 ehm camille hvor er det jeg skriver at det er i starten af 90'erne ??? Læs dog hvad der bliver skrevet før du hidser dig op..

Du er generalt bare hurtig til at fare i flæsket på folk der har anden mening end dig.. ta' en pause fra siden hvis du ikke kan klare folk har andre meninger end dig..!

• #10   1. dec 2010 Det var ihvertfald først i 90'erne at det blev forbudt at slå sine børn.. - denne sætning skal ikke forståes som at det var i starten af 90erne men at det FØRST var i 90erne at det blev forbudt!

Bare lige hvis nogen sq misforstå det ligesom camille! ;o)

Kommentér på:
Er der en gråzone?

Annonce