{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.760 visninger | Oprettet:

Eline K
Eline K
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Aftenputning af 4 måneder gammel baby: {{forumTopicSubject}}

Hvordan putter I jeres barn om aftenen i denne alder??? Hvorhenne, hvordan og hvilken tid.. Jeg er nemlig den heldige ejer af mange ulvetimer i øjeblikket, og synes jeg mangler ideer til putning som virker:-) Prøver forskellige ting af selvfølgelig, men uden held. Hans ellers gode vane med at falde i søvn med lidt hjælp i liften, er nu ikke et hit....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aftenputning af 4 måneder gammel baby:
  • #1   2. dec 2010 Her tager vi nattøj på omkring 7 tiden, så får hun babs og flaske, da babsen ikke er så fuld om aftenen mere. Så sidder vi og nyder roen, med en bog eller lidt legetøj i rolige farver. Så når hun gnider øjne, bliver hun lagt i sin vugge, der står inde ved siden af vores seng. Jeg synger hendes godnat sang, giver hende sutten, kysser godnat og putter bamse og stofble godt omkring hendes ansigt. Tænder babyalarmen og så går jeg ud. Sutten skal samles op et par gange før hun sover.

Andre dage vil hun bare ikke give sig, og tuder indtil jeg tager hende op og putter med hende, til hun næsten sover - hvor jeg lægger hende ned igen.

• Eline K
    Eline K Tilmeldt:
    nov 2010

#2   2. dec 2010 Okay, jeg tænker at det måske i virkeligheden handler om alt den tumult med en storesøster, der bliver puttet af sin far ca samme tid, og også er træt.. og så tv der kører og alle de stimuli.. Måske jeg også bare skulle begynde at putte ham i tremmesengen med hans bamse i stedet for liften nu. Har prøvet én gang, det gik ikke , men måske skal han bare lige vænne sig. Det eneste problem kunne så være at han måske larmer en del, når hans søster skal puttes.... hm..

• Eline K
    Eline K Tilmeldt:
    nov 2010

#3   2. dec 2010 Altså fordi hans seng står lige ved siden af hendes værelse (nemlig inde hos os)

• #4   2. dec 2010 Her får sofie nattøj på omkring kl 19.00, og hygger lidt, så får hun en flaske.
    Ligger hende ca kl 20.00, og nogen gange når hun så ikke falder i søvn næsten med det samme så synger jeg en lille sang, og siger godnat..
    Babyalarmen bliver tændt og jeg går... ;O)

• #5   2. dec 2010 Indtin videre står hun ved siden af mig, men om ikke så længe kommer hun ind i hendes eget værelse som ligger lige ved siden af vores soveværelse..
    sofie sover også i tremmesengen, men jeg har lagt en dyne rundt i kandten så den ikke virker for stor, for hun kan bedst li og ligge lidt "klemt"

• Eline K
    Eline K Tilmeldt:
    nov 2010

#6   2. dec 2010 Og jeres børn vågner ikke op 30 gange?? Og vægrer sig mod at sove???Det gør Nicolas:)

• #7   2. dec 2010 Jeg har samme problem endnu med Málik, vi var inde i en super fantastisk rytme, men den røg hurtigt af sporet da han valgte hele tiden & sq være syg.
    Så nu kæmper vi med, når vi kan se han gnider øjne, så lige lidt mad ind på siden i sin seng, får sine nuller & en sut der bliver sagt godnat &så går jeg.
    Det tager tid for de vænner sig til det. & det skader IKKE de græder lige lidt så de finder ud af mor kommer IKKE med det samme, giv ham lidt tid i sin seng. inden du går ind. Giv evt bare sutten sig godnat igen & gå hurtigt. det mange gange du skal rende frem & tilbage smiley men det en kæmpe hjælp for en selv når man bare kan ligge dem ind uden man skal ligge med dem indtil de falder i søvn.

• Eline K
    Eline K Tilmeldt:
    nov 2010

#8   2. dec 2010 Tak for rådet:) Jeg giver ham skam også en chance for at falde i søvn.. Men når det er sagt, så er jeg ikke til at lade dem ligge alene og græde. Slet ikke i hans alder:) Ja, jeg er nok en pyldermor, og det var jeg også med min datter.. Men hun sover altså selv den dag i dag alligevel:-) Men du har nok ret i, at jeg skal prøve det længere tid og ikke give op:)

• #9   2. dec 2010 sofie sover fra hun bliver puttet, til kl 4-5-6, det er lidt forskeilligt, men hun vågner ikke før;O)

• #10   2. dec 2010 Børn sover jo meget forskelligt, så jeg tror ikke man kan gøre noget, der garanterer en rolig søvn, men jeg tror bestemt roen omkring puttetid er et godt skridt mod en god putning. Her kan vi ikke sidde med hende foran tv'et ved puttetid, for det er "stort" endnu for hende. Larme legetøj er heller ikke godt.
    Jeg har gang i at gøre hendes værelse klar, da hun er begyndt at blive påvirket af vores lyde, når vi går i seng. Så for at hun får en god nattero og søvn, vil det være bedre, hvis hun havde sig eget.
    Nu vågner hun ikke i løbet af natten, men kan godt kræve sutten et par gange, før vi går i seng.
    Vi bruger forresten samme "ritual" hver gang hun skal sove, pånær med nattøjet og godnatsangen. Men hun får den samme bamse og stofble, hver gang. -tror det hjælper hende til at finde ud af, at nu skal vi sove?? ..ellers bilder jeg det bare mig selv ind, men det virker ;o)

Men aner jo ikke, om jeg bare har fået en sovetryne smiley (som hun så ikke har fra fremmede af ;o) )

• #11   2. dec 2010 Jeg lader nu også Sarah græde lidt, hvis jeg kan høre det er "jeg vil ikke sove, men er så træt" pyller... Hvis hun græder, fordi hun er ked af det, så går jeg også ind til hende...

• #12   2. dec 2010 At han ikke er tryg i sin tremme seng er helt normalt. Forestil dig sove i en lift for pludselig at komme i en tremmeseng, der er MEGET mere plads, og det er ikke alle børn der kan overskue alt den plads.
    Min søn havde samme problem og vi købte en sengeformindsker til hans tremme seng og det hjalp : ) Dog måtte vi også efter en del sygdom ty til bogen, godnat og sov gode, som der er delte meninger om, men det virkede ret hurtigt her : ) Dog var han 9 mdr da vi begyndte på den : )

• Eline K
    Eline K Tilmeldt:
    nov 2010

#13   2. dec 2010 Ja, det ved jeg.. Egentlig er det heller ikke fordi han ikke må ligge i liften, men han er bare så stor en dreng, at han dårligt kan være der. Tænker det må være irriterende for ham- og han sover ikke bedre i liften mere heller:) Så derfor prøvede jeg noget andet:)

• #15   2. dec 2010 Vi giver nattøj på omkring 18.30 hvor vi snakker lidt på puslebordet, sommetider med lidt babymassage eller en sang... så går vi i soveværelset med slukket lys lys, her sidder jeg i en stol ved siden af hendes tremmeseng og giver hende en flaske, mens jeg nusser hendes hånd og fortæller hende at det nu er puttetid, og hvad vi har lavet i løbet af dagen.. ca. kl 19 putter jeg hende i tremmesengen(Vi har lagt en sammenfoldet dyne i enden af sengen, så den ikke virker så stor for hende)Hun får sin stofble over øjenene og så holder jeg lige på sutten 5-10 min hvorefter hun sover...
    Men tiderne kan jo sagtens variere i og med at dagenen jo selvfølgelig ikke er ens, med sådan en lille størrelse:)

• #17   2. dec 2010 jeg begyndte at lægge Sarah ind i vuggen, som hun kun sover i om natten, når hun ville sove efter kl. 18. (tror det er nogle måneder siden, vi begyndte på det. Hun er 4 måneder nu) Et par uger, ville hun gerne op ved 21 tiden og der fik hun lov at komme ind i stuen til os, men alt var meget stille og roligt. Med tiden sov hun bare videre.

• #18   2. dec 2010 Gustav får nattøj og ny ble på kl.19. Så hygger vi inde på sofaen og Gustav får mad. Omkring kl.1930 går vi alle tre ind i soveværelset og synger 2 sange og så bliver han puttet i sin seng. Så tænder vi en dæmpet hjertelampe som skifter farve, for den elsker han at kigge på. Vi tænder babyalarmen, siger "Godnat lille skat, vi elsker dig" og så går vi ud.

Han sover (7-9-13) inden for 15 min.

• #19   2. dec 2010 Da Gustav var helt spæd, der lå hans imellem os i vores seng. Omkring 2 måneder kom han i sin lift, i tremmesengen. Og nu (5 måneder om en uge) er liften taget ud af sengen, så han ligger i tremmesengen. Vi har, ligesom Camilla rullet en dyne rundt, så sengen ikke virker så stor. Det virker rigtig godt herhjemme.

• #20   2. dec 2010 Joelina har ikke nogen fast sengetid endnu. men hun sover som regl fra kl 20 til 22.30, og det er for det meste i hendes kravlegård hun falder i søvn. Så tager jeg hende op ved en 22.30 tiden, giver hende tør numse, nattøj på og så hendes nat flaske. Så falder hun i søvn i smørklatten ved en 23.15 tiden og så sover hun lige til kl 8 næste morgen, uden at være vågen. Hun skal bare have sin sut, og dynen godt op ved siden af hovedet, så sover hun.

• Eline K
    Eline K Tilmeldt:
    nov 2010

#21   3. dec 2010 Tak for jeres ideer:-) Jeg holdte ham vågen igår, hvor han ellers plejer at powernappe tidlig aften, og så puttede jeg ham i vores soveværelse, hvor han sover hver nat.. og det tog en times tid med flere amninger og så lykkedes det:-) Uden de store problemer.:)

Kommentér på:
Aftenputning af 4 måneder gammel baby:

Annonce