15. maj 2009 Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 347 Svar: 1.459
Hvordan står jeg? samvær. {{forumTopicSubject}}
Jeg har en søn på knap 8mdr, han har aldrig set sin far ( anders ) jeg har kæmpet med af han sq se malik siden han blev født men kæresten har været vigtigere! Han har rent ud sagt før til mig, af han ikke gad ham fordi han sq ha det på papir først, det har vi nu. og nu har han søgt samvær og vil have malik meget af tiden. hvordan står jeg? synes det ok han skal se malik men vil ikke have han tager mit barn fra mig,som jeg føler han prøver på nu. lige så snart vi snakker om det går tonerne højt & jeg ender altid med af sidde og er rigtig ked af det til sidst. han har ikke gidet ham så længe & nu vil han alt! Anders har spurgt en gang om min kæreste ikke bare kunne adoptere ham s; for han ville ham jo alligevel ikke.
Jeg sidder med en rigtig stor klump i halsen & ved sq egentlig ikke om jeg skal skrige eller tude. er så bange for han vil tage mit barn & hans kæreste vil lege mor overfor ham! Han har jo en mor & det mig. men hvad hvis hun køber ham & jeg ikke er god nok mere ??? Åh alle de tanker Synes bestemt ikke det er fedt & stå i mit sted lige nu.
Anders skrev igår " har i modtaget gaven til malik " øh min første tanke var " nu sker det nu begynder de & ville købe ham " .
Hvordan står jeg ? nogen gode råd?
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
men ellers så går I igang med en forældremyndighedssag og så er det dommeren som skal bestemme det!!
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 347 Svar: 1.459
Jeg har fuld forældre myndighed, & den kan han ikke s´nubbe fra mig.
vi var kærester i 3uger slog op inden jeg fandt ud af jeg var gravid, så føler jo heller ikke jeg kender personen.
mar 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 1 Svar: 756
Hans far kan søge samvær som alle andre fædre kan, han kan osse søge om den halve forældremyndighed og vil højst sandsynlig få det.. Men samværet skal startes stille og roligt op. Specielt fordi de ikke har haft samvær før. Så det vil starte med et par timer af gangen.. Kan ikke se hvorfor han skulle kunne tage ham fra dig.. Det har intet at sige om i har været kærester i 100 år eller om det var et one night stand, det er det biologiske der tæller.... sådan er loven.
maj 2009
Hvor meget samvær kan han få i starten?
mar 2008
Forældremyndigheden afhænger ikke af de ting, den nye lov gør at han kan søge om den halve og sikkert få den ligeså snart der er en samværsresulation i hus(fastsat samvær i statsforvaltningen) Der er mellem 9 og 12 mdr sagsbehandlingstid på nye sager i statsforvaltningen her i region hovedstaden... Så alt kan godt tage sin tid..
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 17 Svar: 697
maj 2009
Hvornår kan de få dem på overnatning??
mar 2008
maj 2009
Jeg synes bare det hårdt llige pt, rigtig træls egentig, for når han siger han ikke gider ham til han gerne vil, havde ikke regnet med det sq ende ud i det her..
der er bare så mange tanker+ homonerne flyver rundt i kroppen, det nok os dem der spiller ind.
Med hva med tøj barnevogn seng bleer & alt det? skal han selv købe det eller skal jeg give mine ting med?
maj 2009
Har bare hørt af han skal stå for alt mht hvad malik skal bruge når han er der.
jun 2010
Følger: 4 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 79 Svar: 366
Og en far har altid samkvem, men oftest er det fast bopæl hos mor også bliver man igennem statsamtet enige om hvem der har barnet, og hvor meget.
Du behøver ikke tænke alverden over det med at købe Malik. Han er jo kun 8 mdr, så han kan ikke "købes" endnu, og kan først selv bestemme hvor han vil bo når han er 12, så indtil da er der intet at frygte.
Plus når han er 12 har han jo haft sin faste base hos dig så længe at jeg næppe tror han vil flytte. Har ihvertfald ikke ret tit hørt om at de er flyttet når de bliver 12, men det sker selvfølgelig.
Hvis jeg var dig ville jeg slå koldt vand i blodet, lade det gå sin gang (Retten er som regel på moderens side medmindre det er helt dramatisk) også nyde at have en far til sin søn der prøver at gøre noget, som eks. købe gaver osv. at han så "prøver at tage ham fra dig" kan være din frygt, måske vil han bare have samvær. Ingen ved det præcis, så nyd da bare at han viser interesse for sin søn og køber gaver osv.
Børn får jo aldrig bare en ny mor.
maj 2009
Men ja må¨vel heller bare slå koldt vand i blodet & tænke positivt
jun 2010
Jeg kan da godt forstå hvis han har mistanke til barnet ikke er hans og derfor siger han ikke vil have ham , men nu er han vel sikker? eller har jeg misforstået?
maj 2009
Nu må jeg bare vente på de papir kommer ind af døren & se hvad der sker.
Men det beroligere da lidt der er andre der har prøvet det.
jun 2010
maj 2009
jun 2010
maj 2009
Men mon ikke tingene bare skal have lov til af gå sin gang (:
maj 2009
Hvordan står jeg? samvær.