{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.234 visninger | Oprettet:

Træt af at være fornuftig!!! {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er så pokkers træt af at være fornuftig.
Vi har længe været enige om vi begge var klar til at blive forældre. Men vi har valgt at købe hus først, så derfor ville der være noget ventetid først. Men så blev jeg gravid og opdagede det først da jeg spontant tabte det. Jeg blev både glad og ked.

Glad fordi jeg faktisk var blevet gravid(det er ikke sikkert jeg selv vil kunne bærer et barn, dog har min nye læge et meget mere positivt syn på det hele) ked af det fordi jeg tabte det.

Hele moder følelserne er blevet meget værre efter denne spontane abort. Da min chef sagde jeg ikke kunne forlade arbejdspladsen selv om jeg var ved abortere, for så ville jeg blive fyret valgt jeg dum som jeg var at blive. Det var meget hårdt for min psyke. Jeg kort tid efter fyret pga af sygdom. Min læge mente det var stress.
6 måneder efter meddeler min søster at jeg skal være moster til jul.
Jeg blev virkelig glad på hendes vegne, men følelsesmæssigt var det enormt svært.
Jeg fik ikke så længe efter konstateret at jeg har den svær dep og aldrig har lidt af stress, hvilket jeg arbejde på nu.

I onsdag´s til jeg moster til jordens dejliste dreng. Er så stolt at min søster hun har bare klaret det super flot og jeg ved hun er en god mor.

Vi herhjemme har ikke prøvet at få børn fordi vores økonomi er usikker når jeg er uden arbejde og syg, derfor synes vi det ville være mest ansvarligt at vente.

Men føler det er så uretfærdigt at min lillesøster på 19 år er mor, når jeg ikke kan.

Men jeg elsker min søster og min nevø. Så jeg støtter dem så meget som muligt og min søster ved ikke hvor svært det hele er for mig og det er heller ikke meningen hun skal vide det. Det er jo ikke hendes skyld, og jeg forstå fuldt ud hvorfor hun valgt barnet frem for aborten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træt af at være fornuftig!!!
  • #1   3. jan 2011 Fejl er helt gratis ;O)

    Og hvis familien så bare gad at holde deres kæft, med "hvornår skal i have børn" Det er blevet en vane at snerre svaret ud "når jeg er blevet rask og har fået et arbejde"


  • #3   3. jan 2011 Uhh nyder min nevø så meget og har også et fantastisk forhold til min lillesøster.
    Har bare sådan mistet min tålmodighed :O(


  • #5   3. jan 2011 Ja en del ting, jeg har arvet en del fra mit gudbarn og har liste over hvad vi mangler, som vi så spare op til. (køber det meste brugt)
    Men synes målet er inden for 2 år lyder rigtig godt.

    Min kæreste ville også meget gerne være far inden han bliver 30 år og der er 2,5 år ;O)


  • #6   3. jan 2011 Miss K

    Tak for en positiv historie, det er dejligt med dem.

    Jeg håber på at være klar til at arbejde igen i feb. Min psykolog mener jeg gør rigtig store fremskridt.
    Skal lige siges min dep ikke kun handler om abort, men også en fortrængt barndom..


  • #7   3. jan 2011 Selvom det er nederen at vente, tror jeg alligevel det er meget godt at have lidt styr på det hele - i det mindste på det psykiske...
    Og det med alderen - du er jo ikke ret gammel. Selv havde jeg en drøm om barn senest når jeg blev 25... jeg er nu 31 og gravid med den første. Og selvom jeg er sikker på, at jeg ville have klaret det fint tidligere også, så er jeg mindst ligeså lykkelig som jeg ville have været hvis jeg var gravid for 5 år siden.
    Måske endda endnu mere, fordi jeg ved at jeg lever mere stabilt nu, uddannelse, job, pension, hus, bil, kæreste...
    Man ja... hold fast den fornuftige ventid er ikke særligt sjov.


  • #8   3. jan 2011 Der er styr på det psykiske. Det er primært den økonomiske del der er problemet.
    Men ja det er nederen ;O)

    "Og det med alderen - du er jo ikke ret gammel" Hvis jeg fik en krone for hver gang nogle sagde det til mig, havde jeg slet ikke behøvet at arbejde.
    Nej jeg er ikke ret gammel, men det betyder ikke det er nemmere at skulle vente. Jeg har opnået mere end de fleste på min alder, livserfaring har jeg også.
    Min Bedste veninde blev også først mor som 31 årig, og det var det bedste for hende men det er det ikke for mig.



  • #10   3. jan 2011 Heidi - jeg siger heller ikke at det er det bedste for dig... det har jeg ikke spor grundlag for at udtale mig om, kender dig jo slet ikke.
    Siger bare, at selvom man gerne vil have barn når man er 20... eller 23... så viser det sig nogle gange at det er ligeså godt at få det når man er 31.
    Tro mig... jeg ville også gerne have haft det tidligere. Der var ligesom bare nogle ting der skulle på plads først. Fx. var jeg nødt til at vente til jeg fandt ham jeg mente ville være den rigtige at få dem med.
    Men derfor må du selvfølgelig være fornuftig i lige de mængder det passer dit temperament smiley


  • #12   3. jan 2011 Rikke undskyld, det skulle ikke lyde som et angreb...
    Blev bare chokket ved tanken om evt at skulle vente så meget længere.
    Kæresten og jeg har snart været sammen i 10 og vi har opnået næsten alle de mål, vi gerne ville før vi blev forældre, så som uddannelse, hus og et stabilt.
    Så det eneste vi mangler er jeg får ok til at må arbejde så vi kan få et højere rådighedsbeløb.

    Men fornuftige vil vi være lige meget om vi skal vente 2 år eller 5 år ;O)


  • #13   3. jan 2011 Heidi - forstår dig godt... det er også pisse irriterende med alle andres spørgsmål og fordomme.
    Min kærestes mor har de sidste 8 år eller noget i den stil kun ønsket sig børnebørn til jul. Det er jo ikke så fedt, når vi kun har været sammen i 3 og inden da havde han ikke nogen kæreste i flere år.
    Men ja, der er nu noget betryggende ved at vide at man har et job og nogen til at betale barselsorloven. Så man ikke skal vende hver 25 øre.

    Håber dog snart I får styr på det hele. I det mindste - som du selv skrev, ved du jo at du kan blive gravid, når tide kommer smiley


  • #14   3. jan 2011 Rikke
    Nej det er ikke sjovt, min svigerfar´s Kone spurgte allerede da jeg var 16 hvornår vi skulle have en lille. Noget forarget, det samme var min mor da jeg spurgte.
    Tror nu nok det hele nok skal falde på plads, men måtte bare af med noget af den frustration som samles inden i en.

    * Queen *
    Hvad mener du med "slappe af" tid? Tror snart jeg skider i bukserne hvis det hele skulle gå mere langsomt, eller sådan føles det ihverfald.. ;O)

    En dep er ikke noget du bare kan ordne, det tager tid. Jeg er jo som sagt snart klar til at arbejde igen (og nej hvor jeg glæder mig)



    Vi snakkede kort sammen inden manden tog på arbejde og har aftalt at vi i weekenden tager en lidt mere alvorlig snak om det og planlægger bedre.
    Min egen plan/mål er at være gravid inden for 1 år, og det burde jeg kunne nå, men som sagt dette er jo kun hvis jeg kan finde mig et arbejde ;O)


  • #15   3. jan 2011 Heidi - bare husk at det der med at skulle være gravid indenfor et år ikke må blive for vigtigt - for det der med at planlægge graviditet kan de færreste.
    Hvis du ikke bliver det indenfor din "tidsramme" bliver du bare ked af det og det hjælper ikke.
    Så selvom jeg ikke må sige det til dig smiley så kan du i hvert fald glæde dig over, at du ikke er ældre, så skulle der gå lidt længere end det år, er det ikke nogen rigtig katastrofe.
    Ikke ligesom os gamle smiley


  • #16   3. jan 2011 Nej der har du ret Rikke, det havde jeg ikke tænkt over. Det er nok også derfor jeg hellere må tage det op med kæresten, han kan tænke lidt mere fornuftigt til tider hehe Dog fortæller jeg ham det ikke ;O)

    Og som du siger det ville jo ikke være en katastrofe at skulle vente et år længere, heller det end ikke at kunne blive gravid fordi man tænker for meget over det ;O)
    Og Rikke 31 er ingen alder, min bedste veninde er i dag 34 og jeg er den gamle af os 2 hehe


  • #17   3. jan 2011 Heidi - Ingen tvivl om, at jeg er ungdommelig nok... men man vil alligevel gerne være ikke så meget ældre når de der unger kommer.

    Men god fornøjelse med hele projektet - snakken med manden, planlægningen og arbejdet med at blive gravid. Det hele kan jo gøres til en fornøjelse.


  • #18   3. jan 2011 Camilla - ja, nogle gange skal man bare sparkes bagi...

  • #19   4. jan 2011 Camilla hvorfor er det ikke uretfærdigt???

    Min søster er 19 år, ingen uddannelse, intet arbejde og hende og kæresten havde været sammen i halvanden måned da hun blev gravid. Oven i det havde hun intet ønske om at blive mor nu som jeg har.

    Jeg er 4 år ældre, har uddannelse, kæreste som jeg har været sammen med i 10 år, hus, bil og hund ;O)
    I modsætning til min søster som tager meget i byen og var til vilde fester er jeg mere til fælles hygge med vennerne, tager da en sjælden gang i byen.

    Et spark er god en gang i mellem, men kæresten er fast besluttet på vi skal have et rådighedsbeløb på 8.000-10.000 kr, før vi smider præversionen ;O) og ikke 4.000-6.000 kr som nu...


  • #20   4. jan 2011 Det er hvad banken kræver. De siger vi skal have 8.000 til og selv og 10.000 hvis vi skal have 1 barn igen 12.000 hvis vi skal have 2 børn.

    Og rådighedsbeløbet bliver brugt til:
    Mad
    Benzin
    Husholdingen
    Dyr (mad/dyrlæge regninger)
    Tøj
    frisør
    Sikkert også mere jeg ikke kan huske...

    * Kat *
    Hvad indebærer i jeres rådighedsbeløb.
    Jeg tager godt nok hatten af for dig hvis i kan holde det på det, der skal jeg nok stramme op på mig selv med planlægningen af mad osv.

    Jeg er godt klar over at det at have hus osv ikke gør at barnet trives mere, men det er nu det mål vi har sat før vi ville have børn.


  • #21   4. jan 2011 Sagde ikke hun ikke havde ret til det og er jo glad på hendes vegne, men derfor føler jeg stadig det er uretfærdigt når jeg er klar og hun ikke var...
    Det er jo ikke sådan jeg synes min søster´s valg er forkert.
    Synes nu bare det er skod at være den ansvarlige, som faktisk sætter sig lidt ind i tingene.

    Men meget god ide med fremlægningen af økonomi´en ;O)


  • #22   4. jan 2011 Ja man kan nemlig hvad man vil, men vil nu ikke vende hver en 25 øre.
    Min kæreste har ikke haft ret meget som barn og det er vigtigt for ham at hans barn ikke får det på samme måde...


  • #23   4. jan 2011 Altså alene benzin og dyr gør vi er oppe på de 5000 kr om måneden og vi skal have mere end vand og kærlighed ;O)

  • #24   4. jan 2011 Det var ikke ment som i skulle vende hver en 25 øre (som slet ikke findes LOL)
    Men det ville vi skulle, mere det jeg mente..

    Men ja uretfærdigt er måske det forkerte ord at bruge det jeg jo er glad for at blive moster og glad for min søster og hendes kærestes vegne. Men ved ikke hvordan man ellers skal beskrive den følelse, men du ved sikkert hvad jeg mener ;O)

    Hvor mange penge ville du sætte af til den lille?
    Her tænker jeg bleer, tøj osv?


  • #25   4. jan 2011 Jeg har haft det ligesom dig! Her det sidste lange stykke tid har jeg ikke haft andet end veninder der var gravide. 6 veninder på en gang er altså mange. Hver gang der var en der blev gravid gik det mig mere og mere på, da jeg selv mistede et i 11. uge.
    Her til morgen tog jeg en test og nu er jeg heldigvis kommet med i klubben!


  • #26   4. jan 2011 Tak Camilla det var mere til at finde ud af hvad men mon skal bruge af penge til sådan en lille.

    Min søster fødte for en uge siden, så hende kan jeg ikke rigtig spørge i nu ;O)

    * Kat *
    Jeg har også kun mad/husholdings pengene på min konto og benzin pengene er de eneste penge der står på min kærestes konto, resten går til budgetten...

    Ja jeg har aldrig været vant til at bruge mange penge og synes heller ikke vi gør det nu, selv om vi bruge mere end andre. Vi har nogle poster der er temmelig store som vi ikke kan ændre på lige meget hvad..

    Jeg synes ikke vi har ret meget luksus hjemme hos os, men nogle ville synes vi har meget. Igen det kommer an på livsstil.
    Jeg kommer fra en arbejdsfamilie og har tjent mine egne penge siden jeg var 14 år gammel, derfor er der nogle ting jeg vælger at bruge mange penge på når tiden er der og noget jeg vælger ikke at bruge ret mange penge på...

    Økonomien vil være vigtig her, jeg vil ikke miste f eks. mit hus fordi jeg ikke ville vente 1-3 år med at få børn. Eller skulle få min kæreste til at stjæle bleer fordi vi ikke har råd til dem, som en jeg kender gør...

    Ditte
    Stort tillykke. Ja vi er så den eneste i vores omgangskreds der ikke har fået børn i nu. De første er begyndt at få deres nr. 2 barn...


  • #27   4. jan 2011 Heidi - det er sjovt som man omgås folk der får børn enten tidligt eller sent...
    Vi er nogle de første i vores flok af venner der får børn, undtagen en flok af min kærestes tidligere kollegaer. Og der er flere der er nogenlunde på vores alder..


Kommentér på:
Træt af at være fornuftig!!!

Annonce