{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.099 visninger | Oprettet:

Barsel uden fagforening {{forumTopicSubject}}

Hej BG (:
Er der nogen der kender til barsel når man ikke er medlem af fagforening?

Jeg er ikke medlem, men vil gerne have barsel til barnet er omkring et år, kan jeg på nogen måder få det når jeg ikke er medlem af en fagforening, hvis nej er der så nogle fagforeninger der giver ydelser ved indmelding?? :S

Er ret forvirret over det, har søgt til rundt på nettet men syntes ikke rigtig jeg kan finde et relevant svar?

(arbejder nat, derfor det sene oplæg (; )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barsel uden fagforening
  • #1   18. jan 2011 Hej - din barsel har ikke noget at gøre med en fagforening - alle har ret til 4 uger før terminsdato (8 uger før hvis man er kommunal ansat) - 14 uger til moren efter fødsel, faren 14 dage - og 32 uger som mor og far kan dele

  • #2   18. jan 2011 Okay, hvad er det der er fordelen ved at være i en fagforening og gravid så? :S

    alle disse uger du beskriver er dette sammenlagt et år så?


  • #5   18. jan 2011 Jeg kan kun sige hvordan det er for mig. smiley

    Jeg er IKKE i fagforening, men jeg er altså stadig berettiget til højeste dagpengesats i de sidste 32 uger. Og indtil da får jeg fuld løn...

    /Carina


  • #6   18. jan 2011 når du ikke er i en fagforening får du barsels penge af kommunen som svarer til kontanthjælp for forsøgerere. det er omkring 13000 kr før skat.

    Hvis du var medlem af en fagforening ville du få barselsdagpenge og det er noget mere. Men du har stadig ret til samme tid på barsel.

    Anna er født i april og jeg har barsel til marts. så næsten et år....


  • #7   18. jan 2011 tusind tak for alle svarene (:

    Er der nogen af jer der ved om man kan få ydelserne med indmelding eller skal man have været medlem 1 år, det syntes jeg nemlig jeg har hørt et sted (:


  • #8   18. jan 2011 Du skal have medlem et hvis antal måneder, tror godt der kan være lidt forskel, men mener også det er i nærheden af et år, man kan ikke bare melde sig ind og modtage med det samme.

  • evy n
    evy n Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Svar: 55
    #9   22. jan 2011 du skal være medlem næsten 1 år. og husk der forskel på at være deltid eller fuldtids forsikret. hvis nu du mister dit arbejde ( du skal have arbejdet 1924 timer ) og er fuldtids forsikret kan du få du få op til højeste dagpenge sats som pt hedder ca 16000kr FØR skat pr mdr.

    hvis ikk du er med i en akasse - og mister dit job - ryger du på kontant hjælp. som er MAX 13000kr FØR skat.

    uanset hvad i disse tider i danmark er det meget dumt ikk at være medlem i en akasse. du behøver ikk fagforening. kun akasse.

    som andre har skrevet kan dit arbejde give dig fuldløn i op til 6 mdr hvis de er medlem af en barsels fond. HVIS ikke dit arbejde er det - ryger du på sygedagpenge - hvilke svarer til det samme som kontant hjælp. de fleste får 12500kr FØR skat pr mdr.

    men meld dig ind nu i den billigste. de rykker din acintet med dig hvis du vil rykke til anden akasse. så man ikk starter forfra :0)

    Taler af erfaring - har selv været selvstændig og været lønmodtager.

    held og lykke :0)


  • #10   22. jan 2011 tak skal i have (:

    Hvilken fagforening eller akasse vil i anbefale? (:

    har selv hørt meget godt om Krifa (:


Kommentér på:
Barsel uden fagforening

Annonce