børnepenge..hvor blev de af ?? {{forumTopicSubject}}
ved godt regeringen snakkede om at de ville ta så og så mange penge fra dem der havde 3- børn og over....
det er jo så det jeg ikke forstår... det er jo der det først bliver rigtig dyrt..
jeg har selv 4 børn... da jeg fik tvillinger som barn 3 og 4..
det betyder.. 7 personers bil større hus og alt..
nu er jeg så enlig med dem alle, og bor til leje i hus... men har stadig 7 per. da jeg bor langt ude på landet...3 km væk fra lille by...
jeg sidder meget hårdt i det økonomisk og lægger derfor de fleste af mine børnepenge ud på budgetten så der er til bil.. internet og mobil til de andre mdr også...
men det kan jeg ikke nu..
bilen må sælges.. jeg må evt flytte osv... skolemælk til alle og sport bliver bestemt også næsten en umulighed..
de tager pengene over flere og flere gang til man til sidst er kommet sålangt ned som regeringen ønsker...
jeg har alene denne gang fået taget 3000 og det vil kun blive mere og mere...
har en veninde der også har 4 børn... både hun og mand arbejder.. de bor i mindre hus og med stor bil så der også er plads til alle...
de står og må sælge både hus og bil nu...
kan slet ikke forstå det....
og hvade faktisk ikke regnet med det ville ske uden man hørte noget mere om det...
og da slet ikk uden protester..
men det er åbenbart accepteret og godkendt....
troede ikke at hele folketinget var enige omm denne sag..
men har heller ikke hørt nogle bruge det som deres del i evt valgkampange eller lign: ( altså ikke engang til debat)... så går ud fra de alle er enige om at det skal være ekstra svært at komme gennem hverdagen nu
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 326 Svar: 3.400
jeg syntes isteden for alle fik så sku man se på indkomst og så vudrer om man er berettet til den ..
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Emner: 68 Svar: 572
dec 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
Jeg må altså også være enig med Camilla, vi sidder i hus, ude på landet, med bil osv, og vi er begge to på SU, men vi lever altså godt.. Med tv, mobil, internet osv. dog det billigere af slagsen,
MEN alle vores børnepenge går ubeskåret til vores datter, vi ser dem kun som en bonus, som vi kan bruge på at forkæle hende, og de er derfor ikke medregnet i budgettet.
Der må da være noget andet du kan gøre end at sælge bil? såsom at skifte mobilselskab, og kombinere det med internet og tv-kanaler'?
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 87 Svar: 520
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 261 Svar: 1.278
Jeg mener at hvis man ikke har råd til at undvære dem, så har man sat sig for stramt i det.
Jeg tænker på børnepengene som nogle ekstra penge der skal bruges til noget til børnene.
apr 2008
Følger: 32 Følgere: 32 Babyer: 1 Emner: 77 Svar: 893
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 74 Svar: 671
Det skal ikke være børnepengene, det skal holde eller falde på. At få børn er en dyr udgift. Det er (bør) alle klar over når de vælger at få dem.
Og har man ikke råd til at få børnene uden børnechecken, bør man nok overveje om man bør få dem.. Mine børn, mit ansvar (min holdning)
Budget, strukturering og madplan er vejen frem. Samt nedskæring af luksusen. Her har jeg kun ét barn, men ikke råd til f.eks. kabeltv.
internet og tlf betales af job, men ellers ville jeg også sørge for at få en minimal løsning. Prioriterings spørgsmål
Man kan jo også flytte længere ud fra storbyerne, hvor det blir billigere., søge nyt job eller andet,. Hvor der er vilje er der vej Vi bor i Danmark, et velfærdssamfund og vi skal alle sammen nok få tag over hovedet og mad på bordet. Det ER helt sikkert. Og om tøjet vi og vores børn går i er fra H&M eller Burberry, bør være ligegyldigt.
Jeg husker så tydeligt da regeringen kom med forslaget og der var en artikel i en af formiddags aviserne om en mor til 6 eller 7 sad på billedet foran hendes kæmpe landsted, mens hun beklagede sig over der nu kun var råd til leverpostejmadder eller sådan noget lign. Øhh... jeg har svært ved at have ondt af den slags. Hun kunne jo vælge at omprioritere.
Du må endelig ikke opfatte mit indlæg som et personligt angreb på dig og din situation. Ytrer bare min generelle holdning
mvh.
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
Vil ikk sige vores går ubeskåret til vores børn, for vi køber løbende til børnene, så de intet mangler overhovedet, så derfor går vores børnepenge til det der mangler....
Her hjemme hedder det børnene først, hver eneste måned, både legetøj, tøj, og alt hvad de ellers behøver, også tænkes der altså ikk på om det er børnepenge tid....
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 326 Svar: 3.400
mendet er da ikk kun folk som har en go økomoni som har ret til a få børn.. det var jo derfor de i tiderene mogen lavet den chek så synte stadig a hvis man har det som en bonus så sku man måske ikk ha den..
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 435
Nu står jeg så i den situation, at mig og faderen er gået fra hinanden, og for at få tingene til at hænge sammen, er jeg nødt til at regne dem med i budgettet, ellers kan tingene på ingen måde hænge sammen.
Jeg har søgt boligstøtte, friplads, børnetilskud osv. men mens jeg var sammen med faderen blev der lavet en masse gæld i mit navn, som jeg jo nu hænger på at betale alene, da jeg nok ikke skal regne med at se nogen penge fra ham til de poster.
Dumt af mig at jeg gik med til det dengang, ja det ved jeg godt, men det hjælper ligesom ikke på, at regningerne skal betales og der er kun mig til at gøre det.
Alt er skåret ned til et minimum, har valgt en 2 værelses lejlighed, da jeg ikke har råd til en 3 værelses, kan ikke slipe for at betale for tv, da det følger med lejligheden, har skiftet fagfoening til en der er blligere osv osv.
Det ender nok med, at bilen også skal sælges, men jeg kan ikke indfri restgælden i den ved salg, og så skal jeg alligevel stadig betale lånet på den.
Så jo nu er jeg nødt til at regne børnepengene med i budgettet, selvom jeg i princippet mener de ikke skal.
dec 2009
Liane - Bare fordi at man priotere sine penge hver måned, på sine børn, i stedet for på en selv, og derfor kan betragte børnepengene som en bonus, altså en slags luksus til at give sit barn ALT det som det har brug, betyder det ikke at man ikke skal have dem.
Jeg tør væde på at der er rigtig mange som tjener mere end vi gør, (der er nok rigtig rigtig mange, eftersom vi begge to er på su) som ligger børnepengene ind i budgettet, og derfor mener at de har mere brug for dem, fordi de har sat sig selv for hårdt i det.
Det ER et prioteringsspørgsmål..
feb 2010
Ved at jeg lader børnepengene indgå i det månedlige budget, kan jeg have råd til, at købe tøj, sko osv. til Liam når han har brug for det og jeg bliver fri for frustrationerne ved, at skulle gå og vende hver en krone sidst på måneden, fordi pengene har svært ved at slå til.
For mig er det en vigtig prioritet, for der er ingen tvivl om, at jeg er en bedre mor, når jeg ikke skal gå og bekymre mig om økonomien i det daglige.
maj 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 208 Svar: 1.528
og afskaf dem til par men ikke enlige, er lidt dumt. for enlig kan søge om ja jeg ved ikke hvad, hvilket par ikke kan.. så tror ikke enlige bliver snydt..
feb 2010
Når jeg deler børneydelsen + børnetilskuddet til enlig ud månedsvis, giver det lige knap 1900 i måneden, og jeg bruger da langt flere penge på Liam end det, når der regnes på det. Bleer, mad, tøj, sko, legetøj, medicin, dagpleje løber noget mere op.
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 64 Svar: 497
Vi bruger da væsentligt mere på Lærke end vi får i børnepenge.
Syntes også jeg hører den der, nu skal vi have børnepenge så nu skal lille emil have nyt legetøj og nyt tøj + forældrene skal også lige have....
Nej her køber vi det lille pigen har brug for og når hun har brug for det. Og vi har heller ikke oseanere af pengen men de fleste går bare til vores guldklump.
feb 2010
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 22 Svar: 539
Dette er en luksus vi får et staten, som faktisk er i deres fulde ret til at stoppe den luksus helt hvis de følte for det.. vi skal være lykkelige over vi overhoved får nogle penge..!!
Jeg ved nogle kan gå svære tider i møde. men hvis man er nøt til at gå fra hus og hjem- og stoppe børnenes aktiviteter skolemælk, sælge bilen osv så har man skitsme lagt et buget der er helt hen i vejret, og forstår ikke en bank/kredit forening er gået med til lån på baggrund af "lånte penge" (mener det er statens penge man får, hver lykkelig
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 37 Svar: 302
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Babyer: 2 Emner: 108 Svar: 2.892
maj 2010
katrine> jo det kan godt tænkes, men alligevel, hvis børnepengene er alt afgørende for om man skal gå fra hus og hjem, burde man måske tænke sit budget igennem igen.. for hvad havde man gjort hvis ikke man havde fået børnepenge? mon ikke man så have prioteret anerledes?
mar 2008
Man tjener da ikke penge på at have børn...
Børnepengene dækker jo ingenting til forhols til det man bruger.
mar 2008
maj 2010
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 37 Svar: 302
Helle... Man må så sige at de få der får børn pga børnepengene må man håbe at de finder ud af at det da ikke helt kan betale sig i længden
nov 2010
Finde en billiger bolig, nedpriotere den dyre bil til en billigermodel, osv osv..
mar 2008
mar 2008
Okay, troede bare at man fik børn fordi man gerne ville...
Bestemt ikke for pengenes skyld, det ligger mig så fjernt.
mar 2008
maj 2010
maj 2010
nov 2010
Jeg bor i lejlighed, 4værelser, i københavn, og vi mangler abselut intet..! vi har råd til sommerferier, weekend ture osv osv.. og jeg har abselut ikke noget problem hvis de børnepenge frafaldt Jeg har sat mig i en økonomi så jeg til enhver til kan side i vores bolig osv.
Skal lige siges at jeg ikke er i Job, da jeg har en søn med en kronisk sygedom som jeg går herhjemme med- ER på kontanthjælp..
Vil man leve godt, kan det sagtens lade sig gøre UDEN penge fra staten
maj 2010
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 203 Svar: 2.935
maj 2010
nov 2010
Jeg kigger os tit mig selv i spejlet og siger at jeg klarede det..
Ved at der er mange der har det svært, og ikke kan komme hertil. men hvor der vilje er der vej- og jeg skal helt bestemt have flere børn
Lene, må jeg ikke tillade mig at spørge hva din smukke pige fejler.
maj 2010
nov 2010
min mor har adhd og der betaler kommunen syntes det nogle mærkelige regler med det medicin. det som reglt noget man ikke kan være for uden. kan du ikke sæge enkeltydelse, og bede din læge give dig til langtid af gangen ?
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 9 Svar: 12
alle ens penge bliver brugt til det ens børn mangler...
men der er bare ikek til forsikringer og luxus ting som tv kanaler og internet hvis man ikke kan lave budget hver d. 20... og der er jo ikke luxus på noget tidspunkt... det handler om at kunne klare sig og mine børn ikke skla lide mere nød end de gør i forvejen.
jeg blev syg.. min mand blev syg... så flyttede han. og nu det her...
altså nogle af tingene er sgu svære at forudse..
mar 2008
Hvis du virkeligt skal bruge over 1000kr om måneden på medicin synes jeg det er unfair det ikke bliver dækket en smule.
mar 2008
mar 2008
mar 2008
dec 2009
Nu vil jeg lige slå fast, at intet af det jeg skriver er ment negativt på nogen måde, jeg prøver såmænd bare at hjælpe,.
LENE :
Du siger at fordi man er i et parforhold, har man automatisk flere penge fordi man har to indtægter?? Det er altså IKKE rigtigt, og det er noget fis at alle folk tror at bare fordi at man er 2 har man "automatisk" flere penge end enlige ..
Min søster er alene med hendes søn, hun får børnepenge fra faren, diverse tilskud og sidder på kontanthjælp, men hun har altså FLERE penge end mig og min mand har tilsammen, fordi vi sidder på SU? Og vi er altså så også 2 voksne som skal have mad, tøj, sko, til frisøren osv. osv. og oveni købet studerere min mand 50 km. fra hvor vi bor, så der er også en ret stor transportomkostning,
Så du skulle måske ændring din holdning til, at det i NOGLE tilfælde bedre kan betale sig rent økonomisk at være to. For det er ikke i alle tilfælde det kan det, tværtimod.
Men vil give Linda ret, jeg ville heller ikke undvære min dejlige mand for alle penge verdenen (:
mar 2008
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 50
mar 2008
Vi Kan sagtens klare os uden den, og den går ikke ubeskåret til vores børn, men der hvor der mangler...
For når vores børn mangler, får de med det samme, og skl IKKE vente til der er børnepenge...
Når børnepengene kommer, så ser vi hvad der mangler, naturligvis er børnene først, Men mangler de intet, bliver pengene brugt på noget andet...
Blev den afskaffet, ville vi ikke skulle flytte fra hus og hjem... Ej heller sælge bil og alt sådan noget, så på den led kunne vi godt undvære...
Gør det så os mindre berettet?
mar 2008
mar 2008
mar 2008
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 532
der var vi hjemme hos hans mor og hans søstre, der snakkede vi om det der med at de ville skære i børnepengene.. der sagde min eks svigerine ( staves ) at for nogen år siden, blev der snakket om at de helt ville fjerne børnechecken, så der slet ikke var nogen der ville få børnepenge hver 3 måned.
så hver glad for det man får...
man skal jo ikke bare få børn, for at få flere penge hver 3 måned
mar 2008
Følger: 62 Følgere: 63 Emner: 358 Svar: 3.901
apr 2008
mar 2008
mar 2008
dec 2009
Lene : Jeg snakker skam også om indkomsten før skat, og hun får mere om månededen før skat, end vi gør tilsammen. Vi sidder på SU, og hun sidder på kontanthjælp + tilskud.
Det kan da godt ske at vi ville få mere hvis vi begge sad på kontanthjælp, men bare fordi at vi har valgt at være sammen, og studere behøver det vel ikke at betyde at vi skal leve 2 voksne mennesker, for mindre end hvad hun skal leve for som enlig?
Det er bare det jeg mener, har ikke snakket om udgifter, udover at det er dyrere at forsørge to voksne end en. Og at når man så oveni købet får mindre ind om måneden, end en enlig gør, så syntes jeg ikke at man kan sige at det er nemmere at være to rent økonomisk set i hvert fald
mar 2008
camilla : jae det har jeg , men meget af det der bliver skrevet her inde får alting til at lyde som om at man er dårlige forældre hvis der bliver gjort som i mit tilfælde ..
mar 2008
mar 2008
mar 2008
apr 2008
Jeg syntes dæme det er en bonus for jer forældre at i får børnepenge hver 3 mdr.... ja der er skåret i det men det var jo varslet så i har haft noget tid til at ændre i jeres forbrug....
For det andet kan i huske hvordan folk var efter os barnløse da vi syntes det er grotesk at vi selv skal betale for at få vores ønske barn og hvis vi ikke havde råd til det havde vi slet ikke råd til børn...
Hmmmmmmm er der så mange her der ikke burde ha fået børn får de de ikke har råd til det fordi der bliver skåret i børnepengene????? Bare en tanke!!!!
Jeg syntes at vi skulle lade være med at brokke os mere og tage tingene som de kommer (jeg ved godt jeg brokkede mig da loven om bruger betaling for barnløshed blev vedtaget)
Der er vidst ingen i den danske befolkning der har mere ret til penge end andre....:-)
mar 2008
mar 2008
mar 2008
Det er så skide nemt og sige at folk bare skal flytte men det kræver så os lige at man har penge til alle de overnævnte ting og muligvis bor man så billigt man kan komme til uden at man lige pludseligt får fler udgifter i transport osv.
mar 2008
Jeg er rigtig ked af din situation og jeg håber du klare det.
Som jeg har forstået det har dig og din mand været syge og han er gået fra dig og ungerne.
Så er det heller ikke nemt at få det hele til at gå op i en højere enhed.
Men kunne internettet ikke evt droppes så ungerne stadig kunne få deres mælk i skolen??
Kunne du ikke evt lokke med lidt hjælp fra dine forældre de mdr hvor det er slemt og så evt "arbejde" dem af, med f.eks rengøring??
Dette er kun forslag
mar 2008
mar 2008
mar 2008
mar 2008
mar 2008
mar 2008
mar 2008
De penge gør at mit barn kan få mere legetøj eller dyere legetøj end vi måske ellers ville købe..
er det ikke bare og være grådig så??? der sidder personer i tråden som oprigtig mangler de penge og dem kritisere du og så sidder du og siger du vil ha de penge for at dit barn kan få mere legetøj men de andre må bare stamme sig an og flytte og sparer?
mar 2008
mar 2008
og mon ikke børnepengene være mere til at der er nok til tøj og mad end dyrt legetøj????
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 147 Svar: 1.352
Jeg er i gruppe s, jeg kan ikke få tilskud til medicin da jeg får alnok 1 måned om året mod høfeber.
mar 2008
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 147 Svar: 1.352
mar 2008
mar 2008
nov 2010
Jeg er da os glad for de penge jeg får fra staten, det gør at mine kære børn får en god opsparing. og noget lækkert tøj.
men jeg har ikke brug for de forhøjet tilskud fra kommunen, dem mener jeg at kommunen kan bruge på noget andet
Jeg er jo så heldig at havde fundet en god dejlig lejlighed, hvor vi alle har hver vores værelse, og ved at jeg har prioteret en billig god lejlighed ville vi kunne leve uden de børnepenge. syntes det er en dejlig luksus.. Jeg har da veninder som sidder i dyre lejligheder grundet brud, og dem kan jeg godt se ikke kunne undvære det pt, men samtidig er de også klar over at deres boligsituation ikke er holdbar..
Jeg er sikker på alle herinde gør i deres magt for at give deres børn en fantastisk barndom- andet ville jo være underligt
mar 2008
mar 2008
Camilla - Lige et lille spørgsmål, er det så sådan at dit barn "kun" må få når det er d. 20 i de 4 mdr der kommer børnepenge?
For her, der går pengene naturligvis først til børnene HVIS de mangler noget, ellers går de ind og dækker hvor der mangler... Det kan være alt lige fra Mor eller far der mangler tøj, til regninger der skal betales... feks...
Men børnene... De får når de mangler... Skal Noah ha flyverdragt og vinterstøvler, ja så venter jeg ikk til børnepengene kommer... så går jeg ud og øber det når behovet er der... Så her, det bruges de hvor der mangles, og børnene får så efter behov, og ikke når børnepengene kommer...
dec 2009
Jeg syntes ikke at der er noget galt i at man deler børnepengene ud, så man har et hvis beløb hver måned. Men jeg kan overhovedet ikke sætte mig ind at pengene ikke bliver brugt til børnene !
Vores datter får nyt tøj, nyt legetøj, sko, osv. osv. hver måned når hun mangler, og når børnepengene kommer, bliver de sat på hendes konto, halvdelen på en opsparing, og den anden halvdel bliver brugt på dyrer ting, såsom højstol, klapvogn osv.
Vores børnepenge bliver ikke brugt på bleer, mad, vaskeklude eller andre tings som dem, det bliver betalt af vores penge, da jeg helt ærligt mener at hvis man ikke har råd til at købes disse ting, + tøj, sko osv. uden børnepengene, skulle man ikke have haft børn, for så er økonomien altså for stram.
Jeg har ALDRIG rørt en krone af de penge vores datter får i børnepenge, hvilket vil sige at de aldrig blevet brugt på andet end hende og hvis der ikke har manglet noget, af de større ting, har hun fået pengene sat ind på hendes opsparing, så hun har dem når hun bliver voksen.,
nov 2010
vi alle har hver vores meninger, og nutter ikke at rakke ned eller blive ved at sige det sammen, folk aendre ikke mening af den grund..
god dag de damer
dec 2009
Så vidt jeg ved sagde jeg ikke noget om at folk ikke måtte få børn?? Det er deres eget valg, men min holdning er at børnepengene er til børnene og ikke til alt muligt andet. Og jeg mener bare at hvis man skal have hjælp til at forsørge sine børn, så skulle man nok have tænkt sig ekstra godt om, inden man fik dem !
Jeg kommer selv fra en familie hvor min mor sad på kontanthjælp, og alene med 5 børn, og der var ALDRIG noget nyt til os, og vi havde ikke det vi havde brug for! derfor skal min datter have ALT hvad hun har brug for, og mere til, for ellers ved jeg godt hvordan hun får det !!!
nov 2010
dec 2009
S & : Syntes måske at du bliver lige grov nok nu, jeg siger ikke at det er forkert det du gør? Det er jo dit eget valg, og hvilke penge du bruger om det er din løn eller børnepengene kan vel være ligegodt, så længe du giver din datter det hun skal have?? Det blander jeg mig ikke i.
Jeg siger bare at vi bruger vores lø/su på at give vores datter tøj, mad, bleer osv. hver måned, men at vi også bruger alle børnepengene på hende, da vi mener at pengene er hendes ! Og det er vel vores valg.
Men hvis du kan have råd til at bruge hele din løn på din datter hver måned, har du vel i realiteten heller ikke brug for børnepengene til at forsørge hende ! Jeg mener bare at hvis folk KUN bruger børnepengene til at ligge i budgettet, og ingen af pengene i budgettet går til barnet, så syntes jeg at det er forkert!
Jeg mener at man skal kunne forsørge sine børn, uden hjælp fra børnechecken, hvis man så bruger den er det fint nok, det er ens eget valg, man skal bare godt kunne eksistere uden den!
mar 2008
Havde det dog været sådan at en af dem manglede noget, så havde de da helt sikkert fået først, også var de resterende blevet brugt til barnedåben....
feb 2010
Da jeg blevgravid, var vi to om at dele de faste udgifter og havde dermed ingen problemer med at betale de ting du nævner af egen lomme, og var som sådan ikke afhængig af børnepengene....
Men nu kunne jeg altså ikke forudse,at faderen til Liam ville få et psykotisk sammenbrud, så jeg var nødt til at tage på krisecenter med min søn og nu sidder som alene mor.
Lige for at udregne hvad det har påført mig af ekstragæld bare for at komme på fode igen:Ophold på krisecenter = 2000 kr + jeg stadig skulle betale husleje i vores tidligere fælles bolig, da det kun var mig der stod på lejekontrakten og faderen (heldigvis) bare skred fra det = 4500 + indskud til ny lejlighed,som faderen ikke ved hvor er = 18500 + nye møbler da han havde smadret ALT i hele huset efter jeg tog afsted = 9000 + den bolig jeg flyttede fra ikke er blevet lejet ud sidder jeg nu med to huslejer de næste to måneder, en ekstra udgift på 9000 + de reperationer der skal laves i den fælles bolig fordi han smadrede det = ca. 10000.
Så på en måned har jeg været nødt til, at lave gæld for ca. 52.500 og ja de penge skal sgu betales tilbage og der er kun mig til at gøre det, da indboforsikringen intet dækker, da vi var samlevende på det tidspunkt det skete. Jeg kunne selvfølgelig lave et civilt søgsmål for at få pengene for de ting han ødelagde, men man kan ikke pille håret af en skaldet, så hvis han blev dømt til at betale, ville jeg aldrig se en krone.
Så ja nu er jeg nødt til at indregne børnepengene i mit budget, og hvis det skal gøres op i kroner ører, er det da muligt at nogle af dem bliver brugt til noget af "mit" forbrug, som husleje strøm osv......
men ja det det ku sgu have været rart at være synsk og have forudset den situation, for så er der da ingen tvivl om, at sønnike aldrig var blevet født
mar 2008
Det var nu os bare af ren og skær nysgerrighed jeg spurgte
børnepenge..hvor blev de af ??