{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.549 visninger | Oprettet:

børnepenge..hvor blev de af ?? {{forumTopicSubject}}

ved godt regeringen snakkede om at de ville ta så og så mange penge fra dem der havde 3- børn og over....

det er jo så det jeg ikke forstår... det er jo der det først bliver rigtig dyrt..

jeg har selv 4 børn... da jeg fik tvillinger som barn 3 og 4..

det betyder.. 7 personers bil større hus og alt..

nu er jeg så enlig med dem alle, og bor til leje i hus... men har stadig 7 per. da jeg bor langt ude på landet...3 km væk fra lille by...

jeg sidder meget hårdt i det økonomisk og lægger derfor de fleste af mine børnepenge ud på budgetten så der er til bil.. internet og mobil til de andre mdr også...

men det kan jeg ikke nu..
bilen må sælges.. jeg må evt flytte osv... skolemælk til alle og sport bliver bestemt også næsten en umulighed..


de tager pengene over flere og flere gang til man til sidst er kommet sålangt ned som regeringen ønsker...

jeg har alene denne gang fået taget 3000 og det vil kun blive mere og mere...

har en veninde der også har 4 børn... både hun og mand arbejder.. de bor i mindre hus og med stor bil så der også er plads til alle...

de står og må sælge både hus og bil nu...

kan slet ikke forstå det....
og hvade faktisk ikke regnet med det ville ske uden man hørte noget mere om det...
og da slet ikk uden protester..

men det er åbenbart accepteret og godkendt....
troede ikke at hele folketinget var enige omm denne sag..
men har heller ikke hørt nogle bruge det som deres del i evt valgkampange eller lign: ( altså ikke engang til debat)... så går ud fra de alle er enige om at det skal være ekstra svært at komme gennem hverdagen nu




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  børnepenge..hvor blev de af ??
  • #1   20. jan 2011 ej hvor surt ja syntes oz det er strengt syntes de tag mere og mere fra en men alting i ens hverdag som man ska bruge stiger.. vi sidder oz meget hårdt i det så vi er nødt til a ha de penge med i buget og det er der mange herinde som ikk kan forstå man er nødt til men det er vi ålså nogen som er ..
    jeg syntes isteden for alle fik så sku man se på indkomst og så vudrer om man er berettet til den ..


  • #3   20. jan 2011 Jeg er altså oz enih med Camilla....

  • #4   20. jan 2011
    Jeg må altså også være enig med Camilla, vi sidder i hus, ude på landet, med bil osv, og vi er begge to på SU, men vi lever altså godt.. Med tv, mobil, internet osv. dog det billigere af slagsen,

    MEN alle vores børnepenge går ubeskåret til vores datter, vi ser dem kun som en bonus, som vi kan bruge på at forkæle hende, og de er derfor ikke medregnet i budgettet.

    Der må da være noget andet du kan gøre end at sælge bil? såsom at skifte mobilselskab, og kombinere det med internet og tv-kanaler'?


  • #5   20. jan 2011 Børn burde ikke være skyld i ens eksistensgrundlag og mange banker/de gode af dem vil netop ikke beregne børnepengene med i et fast budget da man SKAL kunne leve uden.



  • #6   20. jan 2011 Vi har med vilje ikke lagt børnepengene i budgettet af samme grund...
    Jeg mener at hvis man ikke har råd til at undvære dem, så har man sat sig for stramt i det.
    Jeg tænker på børnepengene som nogle ekstra penge der skal bruges til noget til børnene.


  • #7   20. jan 2011 jeg giver også camilla ret..

  • #8   20. jan 2011 100% enig med Camilla..

    Det skal ikke være børnepengene, det skal holde eller falde på. At få børn er en dyr udgift. Det er (bør) alle klar over når de vælger at få dem.
    Og har man ikke råd til at få børnene uden børnechecken, bør man nok overveje om man bør få dem.. Mine børn, mit ansvar (min holdning)

    Budget, strukturering og madplan er vejen frem. Samt nedskæring af luksusen. Her har jeg kun ét barn, men ikke råd til f.eks. kabeltv.
    internet og tlf betales af job, men ellers ville jeg også sørge for at få en minimal løsning. Prioriterings spørgsmål

    Man kan jo også flytte længere ud fra storbyerne, hvor det blir billigere., søge nyt job eller andet,. Hvor der er vilje er der vej smiley Vi bor i Danmark, et velfærdssamfund og vi skal alle sammen nok få tag over hovedet og mad på bordet. Det ER helt sikkert. Og om tøjet vi og vores børn går i er fra H&M eller Burberry, bør være ligegyldigt. smiley

    Jeg husker så tydeligt da regeringen kom med forslaget og der var en artikel i en af formiddags aviserne om en mor til 6 eller 7 sad på billedet foran hendes kæmpe landsted, mens hun beklagede sig over der nu kun var råd til leverpostejmadder eller sådan noget lign. Øhh... jeg har svært ved at have ondt af den slags. Hun kunne jo vælge at omprioritere. smiley

    Du må endelig ikke opfatte mit indlæg som et personligt angreb på dig og din situation. Ytrer bare min generelle holdning

    mvh.


  • #9   20. jan 2011 Synes godt nok os det lyder noget vildt man hverken har råd til a eller b grundet børnepengene....
    Vil ikk sige vores går ubeskåret til vores børn, for vi køber løbende til børnene, så de intet mangler overhovedet, så derfor går vores børnepenge til det der mangler....
    Her hjemme hedder det børnene først, hver eneste måned, både legetøj, tøj, og alt hvad de ellers behøver, også tænkes der altså ikk på om det er børnepenge tid....


  • #10   20. jan 2011 alså de fleste banker med regner alså dine børne penge med i dir buget de skæu de ihvertfald i vores da vi snakdde med vores bank i tidernes morgen da vi på det tidspnuk stod i en bedre sitration ind vi gør lige pt for der var vores oz udelukkende til ungerne og komune gør det oz hvis man ska søæge noget der.. men nej seføli ska man da ikk få børn pga børne penge..
    mendet er da ikk kun folk som har en go økomoni som har ret til a få børn.. det var jo derfor de i tiderene mogen lavet den chek så synte stadig a hvis man har det som en bonus så sku man måske ikk ha den..


  • #11   20. jan 2011 I princippet mener jeg heller ikke, at børnepengene skal regnes med i budgettet.
    Nu står jeg så i den situation, at mig og faderen er gået fra hinanden, og for at få tingene til at hænge sammen, er jeg nødt til at regne dem med i budgettet, ellers kan tingene på ingen måde hænge sammen.
    Jeg har søgt boligstøtte, friplads, børnetilskud osv. men mens jeg var sammen med faderen blev der lavet en masse gæld i mit navn, som jeg jo nu hænger på at betale alene, da jeg nok ikke skal regne med at se nogen penge fra ham til de poster.
    Dumt af mig at jeg gik med til det dengang, ja det ved jeg godt, men det hjælper ligesom ikke på, at regningerne skal betales og der er kun mig til at gøre det.
    Alt er skåret ned til et minimum, har valgt en 2 værelses lejlighed, da jeg ikke har råd til en 3 værelses, kan ikke slipe for at betale for tv, da det følger med lejligheden, har skiftet fagfoening til en der er blligere osv osv.
    Det ender nok med, at bilen også skal sælges, men jeg kan ikke indfri restgælden i den ved salg, og så skal jeg alligevel stadig betale lånet på den.
    Så jo nu er jeg nødt til at regne børnepengene med i budgettet, selvom jeg i princippet mener de ikke skal.


  • #12   20. jan 2011
    Liane - Bare fordi at man priotere sine penge hver måned, på sine børn, i stedet for på en selv, og derfor kan betragte børnepengene som en bonus, altså en slags luksus til at give sit barn ALT det som det har brug, betyder det ikke at man ikke skal have dem.

    Jeg tør væde på at der er rigtig mange som tjener mere end vi gør, (der er nok rigtig rigtig mange, eftersom vi begge to er på su) som ligger børnepengene ind i budgettet, og derfor mener at de har mere brug for dem, fordi de har sat sig selv for hårdt i det.

    Det ER et prioteringsspørgsmål..


  • #13   20. jan 2011 Der er ingen tvivl om at det er et prioriteringsspørgsmål.
    Ved at jeg lader børnepengene indgå i det månedlige budget, kan jeg have råd til, at købe tøj, sko osv. til Liam når han har brug for det og jeg bliver fri for frustrationerne ved, at skulle gå og vende hver en krone sidst på måneden, fordi pengene har svært ved at slå til.
    For mig er det en vigtig prioritet, for der er ingen tvivl om, at jeg er en bedre mor, når jeg ikke skal gå og bekymre mig om økonomien i det daglige.


  • #14   20. jan 2011 man får vel ikke børn for pengenes skyld.. det er jo bare en bonus man får... hvad havde man gjort hvis ikke man fik børnepenge overhovdet?
    og afskaf dem til par men ikke enlige, er lidt dumt. for enlig kan søge om ja jeg ved ikke hvad, hvilket par ikke kan.. så tror ikke enlige bliver snydt..


  • #16   20. jan 2011 Nej der er nok ikke ligefrem nogen der får børn for pengenes skyld, for uanset hvad, så er der absolut flere udgifter end børnepengene kan dække.
    Når jeg deler børneydelsen + børnetilskuddet til enlig ud månedsvis, giver det lige knap 1900 i måneden, og jeg bruger da langt flere penge på Liam end det, når der regnes på det. Bleer, mad, tøj, sko, legetøj, medicin, dagpleje løber noget mere op.


  • #17   20. jan 2011 Vores børnepenge er regnet ind i vores budget, Men det er de ene og alene af den grund at vi ikke kun køber til Lærke hver 3 mdr men køber hele tiden faktisk.
    Vi bruger da væsentligt mere på Lærke end vi får i børnepenge.

    Syntes også jeg hører den der, nu skal vi have børnepenge så nu skal lille emil have nyt legetøj og nyt tøj + forældrene skal også lige have....

    Nej her køber vi det lille pigen har brug for og når hun har brug for det. Og vi har heller ikke oseanere af pengen men de fleste går bare til vores guldklump.


  • #19   20. jan 2011 Ja jeg er bare så "uheldig" at jeg tjener for meget til at få fuld friplads smiley

  • #20   20. jan 2011 Jeg mener helt bestemt man har sat sig for hårdt i det, hvis ens økonomi er så afhængig af børnepengene..!
    Dette er en luksus vi får et staten, som faktisk er i deres fulde ret til at stoppe den luksus helt hvis de følte for det.. vi skal være lykkelige over vi overhoved får nogle penge..!!
    Jeg ved nogle kan gå svære tider i møde. men hvis man er nøt til at gå fra hus og hjem- og stoppe børnenes aktiviteter skolemælk, sælge bilen osv så har man skitsme lagt et buget der er helt hen i vejret, og forstår ikke en bank/kredit forening er gået med til lån på baggrund af "lånte penge" (mener det er statens penge man får, hver lykkelig smiley


  • #21   20. jan 2011 Det kunne ikke tænkes at nogle af dem der er nødt til at lægge deres børnepenge ind i budgettet har haft en anderledes økonomi da de fik børnene... Tiderne er jo skiftet meget, og kan næppe tro folk får børn pga børnepengene...

  • #22   20. jan 2011 jamen nogle får børn pga børnepengene

  • #23   20. jan 2011 *SS*> giver dig fuldstædig ret...

    katrine> jo det kan godt tænkes, men alligevel, hvis børnepengene er alt afgørende for om man skal gå fra hus og hjem, burde man måske tænke sit budget igennem igen.. for hvad havde man gjort hvis ikke man havde fået børnepenge? mon ikke man så have prioteret anerledes?


  • #24   20. jan 2011 Ej Helle, den tror jeg ikke på.

    Man tjener da ikke penge på at have børn...

    Børnepengene dækker jo ingenting til forhols til det man bruger.


  • #25   20. jan 2011 ok men kender nogle som er sådan så tro på det eller ej

  • #26   20. jan 2011 kender også en der gjorder det for pengenes skyld.. men hun fandt hurtigt ud af at det kostede mere at have barnet end det man fik fra staten..

  • #27   20. jan 2011 Carina... Jeg ved det ikke, men kan da regne ud med en skilsmisse og syv børn og hun står med hus og det hele.... kan ikke passe de har budgetteret på børnepenge før...

    Helle... Man må så sige at de få der får børn pga børnepengene må man håbe at de finder ud af at det da ikke helt kan betale sig i længden smiley



  • #28   20. jan 2011 Katrine- Så må man jo onstrukturere sit liv.. smiley
    Finde en billiger bolig, nedpriotere den dyre bil til en billigermodel, osv osv..


  • #29   20. jan 2011 har de fundet ud af de venter nummer 4 nu

  • #30   20. jan 2011 Helle.

    Okay, troede bare at man fik børn fordi man gerne ville...

    Bestemt ikke for pengenes skyld, det ligger mig så fjernt.


  • #31   20. jan 2011 ja jeg gider heller ik snakke med dem pga af det

  • #32   20. jan 2011 lene> har du fået det forkerte ben ud af sengen? smiley folk kommer da bare med gode råd til hvor TS kunne spare henne, hvis hun nu ikke selv kunne se det.. kan jeg ikke se noget galt i..

  • #33   20. jan 2011 lene> hvad ville du have gjort hvis ikke man fik børnecheken og børnepenge fra faderen?

  • #34   20. jan 2011 Lene. nu er jeg selv enlig mor til to dejlige unger, og jeg får ikke forhøjet, da jeg ikke ønsker at søge.. jeg får de penge hver 3mrd som automatisk kommer på kontoen, og halvdelen ryger på ungernes børne opsparing, og den sidste halve får de lækre ting for..
    Jeg bor i lejlighed, 4værelser, i københavn, og vi mangler abselut intet..! vi har råd til sommerferier, weekend ture osv osv.. og jeg har abselut ikke noget problem hvis de børnepenge frafaldt smiley Jeg har sat mig i en økonomi så jeg til enhver til kan side i vores bolig osv. smiley
    Skal lige siges at jeg ikke er i Job, da jeg har en søn med en kronisk sygedom som jeg går herhjemme med- ER på kontanthjælp..
    Vil man leve godt, kan det sagtens lade sig gøre UDEN penge fra staten smiley


  • #35   20. jan 2011 lene> sys ikke jeg ser nogen der hakker på nogen, ser kun gode råd.. smiley intet negativt ment herfra smiley

  • #36   20. jan 2011 Sine: det vil jeg ikke helt gi dig ret i ang at pengene skal afskaffes, nu har jeg først siddet i parhold med min søn, efter det været alene og så i parforhold igen, og derfor kan jeg også tillade mig og sige at man får i hoved og røv som enlig, jeg har siddet hårdt i det når jeg har været i forhold, for vi får ikke hjælp til institution og bolig og vi får ikke ekstra penge når børnechecken dumper ind, da jeg var alene havde jeg udelukkende mærketøj, jeg havde hest og jeg rejste to gange om året, alt det kan jeg godt glemme nu så fordi man er i forhold og to med en indkomst har man det ikke nemmere.



  • #37   20. jan 2011 Lene> smiley var ikke ment negativt herfra smiley er det ikke noget med man kan søge om tilskud til medicin, hvis ens barn er afhængi af og skulle have det? sys jeg bare jeg har hørt.. smiley

  • #38   20. jan 2011 Lene, det er man nød til smiley Jeg har selv haft en dum barndom, som jeg for enhver pris vil bytte for alt andet.. og det har jeg sagt fra jeg flyttedehjemmefra som 17årrig at jeg ikke vill mine kommende børn skulle opleve.. smiley
    Jeg kigger os tit mig selv i spejlet og siger at jeg klarede det..
    Ved at der er mange der har det svært, og ikke kan komme hertil. men hvor der vilje er der vej- og jeg skal helt bestemt have flere børn smiley

    Lene, må jeg ikke tillade mig at spørge hva din smukke pige fejler. smiley


  • #39   20. jan 2011 lene> det var sku da surt... også kun pga et par 100 kr.. øv også..

  • #40   20. jan 2011 Lene, kan du ik søge lægemiddelstyrelsen om tilskud til hende medicin hvis den ikke er tilskudsberettiget ? For det gjorde vi da vi var under udredning. det kan skulle have kostede 1200kr for en omgang, og der fik vi halvdelen af lægemiddelstyrelsen, og man kan sagtens få det hvis man har købt og betalt, så får du bar penge tilbage smiley det er din læge der skal søge..
    min mor har adhd og der betaler kommunen smiley syntes det nogle mærkelige regler med det medicin. det som reglt noget man ikke kan være for uden. kan du ikke sæge enkeltydelse, og bede din læge give dig til langtid af gangen ?


  • #41   20. jan 2011 nu skal det lige siges at det er et lejer hus til 6800 pr. mdr... det kan jeg ikke engang få en lejlighed for...

    alle ens penge bliver brugt til det ens børn mangler...

    men der er bare ikek til forsikringer og luxus ting som tv kanaler og internet hvis man ikke kan lave budget hver d. 20... og der er jo ikke luxus på noget tidspunkt... det handler om at kunne klare sig og mine børn ikke skla lide mere nød end de gør i forvejen.

    jeg blev syg.. min mand blev syg... så flyttede han. og nu det her...

    altså nogle af tingene er sgu svære at forudse..


  • #42   20. jan 2011 Lene kan det ikke næsten svare sig og melde sig ind i Danmark eller er det for sent nu hvor hun allerede får det medicin.
    Hvis du virkeligt skal bruge over 1000kr om måneden på medicin synes jeg det er unfair det ikke bliver dækket en smule.


  • #43   20. jan 2011 men jeg kan til tider undre mig når nogen skriver, at de synes børnecheken skulle afskaffes for de har ikke brug for den, hvorfor afmelder de den så ikke????? synes det er sådan en plat kommentar når man så alligevel tager pengene når man ved andre har mere brug for dem.

  • #44   20. jan 2011 Lene kan du heller ikke bare melde hende ind? men puha det lyder da ikke nemt med alt det hun har :o( håber hun vokser fra det.

  • #45   20. jan 2011 Linda: ligepræcis, vi skal os bruge mere skal man tænke på, ud over at vi bla skal bruge en 4-5000kr til institution når caroline starter her og ikke får hjælp til bolig, jamen så tag bare aftens maden som et eksempel, spiser vi lasange så spiser vi en hel når manden er hjemme, er han ikke har vi til to dage , når vi skal ind i en park, med bus osv jamen så har vi os en ekstra og betale for, det hele er jo en mer udgift, vi får bare ikke en rød reje i nogen tilskud eller hjælp og mænd kan bare spise meget hehe :o)

  • #46   20. jan 2011
    Nu vil jeg lige slå fast, at intet af det jeg skriver er ment negativt på nogen måde, jeg prøver såmænd bare at hjælpe,.

    LENE :

    Du siger at fordi man er i et parforhold, har man automatisk flere penge fordi man har to indtægter?? Det er altså IKKE rigtigt, og det er noget fis at alle folk tror at bare fordi at man er 2 har man "automatisk" flere penge end enlige .. smiley

    Min søster er alene med hendes søn, hun får børnepenge fra faren, diverse tilskud og sidder på kontanthjælp, men hun har altså FLERE penge end mig og min mand har tilsammen, fordi vi sidder på SU? Og vi er altså så også 2 voksne som skal have mad, tøj, sko, til frisøren osv. osv. og oveni købet studerere min mand 50 km. fra hvor vi bor, så der er også en ret stor transportomkostning, smiley

    Så du skulle måske ændring din holdning til, at det i NOGLE tilfælde bedre kan betale sig rent økonomisk at være to. For det er ikke i alle tilfælde det kan det, tværtimod. smiley

    Men vil give Linda ret, jeg ville heller ikke undvære min dejlige mand for alle penge verdenen (:


  • #47   20. jan 2011 Ja og linda der kan du så os spare de penge manden spiser for og bruger i tøj, rejse og andre ting :o) så de 10000kr rækker meget længere lige pludseligt end de 8000kr.

  • #48   20. jan 2011 Min mund er lukket....

  • #50   20. jan 2011 Om folkfår børneller ej, er helt op til dem selv... Jeg synes bare det er lidt trist så mange er SÅ afhængig af børnechecken...
    Vi Kan sagtens klare os uden den, og den går ikke ubeskåret til vores børn, men der hvor der mangler...
    For når vores børn mangler, får de med det samme, og skl IKKE vente til der er børnepenge...
    Når børnepengene kommer, så ser vi hvad der mangler, naturligvis er børnene først, Men mangler de intet, bliver pengene brugt på noget andet...
    Blev den afskaffet, ville vi ikke skulle flytte fra hus og hjem... Ej heller sælge bil og alt sådan noget, så på den led kunne vi godt undvære...

    Gør det så os mindre berettet?


  • #51   20. jan 2011 Linda - Jeg mener bare at man lige frem både skal sælge hus, bil mv for at klare ærterne, fordi man bliver sat ned i børnepenge.... det synes jeg er utroligt... Tænker bare at ens luksus behøv måske har været FOR stort?

  • #52   20. jan 2011 Linda - for mig er 2 biler bestemt luksus..... Men det er vel hvad man vælger at se som luksus?

  • #53   20. jan 2011 Linda - se, så synes jeg det er synd... forstå migret... men dem som sidder med eventuelt 2 biler, og "klynker" over det ikk kan køre rundt... se dét forstår jeg ikke... så har man et luksus problem....

  • #54   20. jan 2011 her for nogen måneder siden,da jeg kom sammen med min eks..

    der var vi hjemme hos hans mor og hans søstre, der snakkede vi om det der med at de ville skære i børnepengene.. der sagde min eks svigerine ( staves ) at for nogen år siden, blev der snakket om at de helt ville fjerne børnechecken, så der slet ikke var nogen der ville få børnepenge hver 3 måned.
    så hver glad for det man får...
    man skal jo ikke bare få børn, for at få flere penge hver 3 måned


  • #55   20. jan 2011 o0( tænker stille for mig selv .. Mon jeg nu skal føle mig som en røv dårlig mor der ikke burde ha haft min dreng for at børnepengene i denne mdr gik til at betale noget udhængende regninger !! hmmmmmmm )

  • #56   20. jan 2011 Husk nu det er ikke en menneske ret at få børn....så det må bestemt heller ikke være en menneske ret at få børnepenge.....så vær nu glad for de penge i får .....

  • #57   20. jan 2011 linda : ja ikk smiley det føler jeg sq også ud fra det jeg læser .. Jeg er verdens dårligeste mor fordi Emil ikke mangler noget og jeg er nød til at have nogen regninger ud af huset ..

  • #58   20. jan 2011 FORDI og ikke for !!!

  • #59   20. jan 2011
    Lene : Jeg snakker skam også om indkomsten før skat, og hun får mere om månededen før skat, end vi gør tilsammen. Vi sidder på SU, og hun sidder på kontanthjælp + tilskud.

    Det kan da godt ske at vi ville få mere hvis vi begge sad på kontanthjælp, men bare fordi at vi har valgt at være sammen, og studere behøver det vel ikke at betyde at vi skal leve 2 voksne mennesker, for mindre end hvad hun skal leve for som enlig?

    Det er bare det jeg mener, har ikke snakket om udgifter, udover at det er dyrere at forsørge to voksne end en. Og at når man så oveni købet får mindre ind om måneden, end en enlig gør, så syntes jeg ikke at man kan sige at det er nemmere at være to rent økonomisk set i hvert fald smiley


  • #60   20. jan 2011 lene : jamen jeg ved det godt .. jeg overvejer også og gå ned og melde mig selv .. Eller måske , tror du han kan proppes op igen ? maven er jo stornok smiley hahahahah

    camilla : jae det har jeg , men meget af det der bliver skrevet her inde får alting til at lyde som om at man er dårlige forældre hvis der bliver gjort som i mit tilfælde ..


  • #61   20. jan 2011 Hvis den er myntet på mig, så nej Lullee - vi gør netop på samme måde, såfremt børnene ikk mangler noget....

  • #62   20. jan 2011 camilla : på sin vis kan jeg godt forstå dig.. men der er bare mange i dags danmark der beregner deres børnepenge MED i deres budget - måske det viser lidt om hvordan dagens danmark er ? Det er blot min tanke ..

  • #63   20. jan 2011 Sonne : Den er ike myntet på nogen specielt .. Det var blot en tanke der ramte mig efter og have kigget lidt i tråden smiley

  • #64   20. jan 2011 Helt ærlig her gælder det vidst en hver er sig selv nærmest...

    Jeg syntes dæme det er en bonus for jer forældre at i får børnepenge hver 3 mdr.... ja der er skåret i det men det var jo varslet så i har haft noget tid til at ændre i jeres forbrug....

    For det andet kan i huske hvordan folk var efter os barnløse da vi syntes det er grotesk at vi selv skal betale for at få vores ønske barn og hvis vi ikke havde råd til det havde vi slet ikke råd til børn...

    Hmmmmmmm er der så mange her der ikke burde ha fået børn får de de ikke har råd til det fordi der bliver skåret i børnepengene????? Bare en tanke!!!!

    Jeg syntes at vi skulle lade være med at brokke os mere og tage tingene som de kommer (jeg ved godt jeg brokkede mig da loven om bruger betaling for barnløshed blev vedtaget)

    Der er vidst ingen i den danske befolkning der har mere ret til penge end andre....:-)


  • #66   20. jan 2011 tania : helt enig .. som jeg skrev .. at folk skal med regne børnepenge i deres budget siger det i bund og grund ikke mere om DANMARK , end om den enkle familie / person !?!? Det gør det i hver fald i mine øjn ..

  • #68   20. jan 2011 Tania (Y) smiley

  • #69   20. jan 2011 Camilla: hvis du kan finde en billigere bolig til os så tager jeg gerne i mod, og søger du os lige for at betale vores indskud, betaler du os lige for de gardiner vi nok skal købe fordi dem vi har nu sikkert ikke passer det nye sted, betaler du os for leje af flyttebil betaler du os lige for den evt renovering der kan komme det gamle sted.?????????
    Det er så skide nemt og sige at folk bare skal flytte men det kræver så os lige at man har penge til alle de overnævnte ting og muligvis bor man så billigt man kan komme til uden at man lige pludseligt får fler udgifter i transport osv.


  • #73   20. jan 2011 Tenna :

    Jeg er rigtig ked af din situation og jeg håber du klare det.
    Som jeg har forstået det har dig og din mand været syge og han er gået fra dig og ungerne.

    Så er det heller ikke nemt at få det hele til at gå op i en højere enhed.

    Men kunne internettet ikke evt droppes så ungerne stadig kunne få deres mælk i skolen??

    Kunne du ikke evt lokke med lidt hjælp fra dine forældre de mdr hvor det er slemt og så evt "arbejde" dem af, med f.eks rengøring??

    Dette er kun forslag smiley


  • #74   20. jan 2011 camilla jeg er ganske voksen og derfor synes jeg er det er en dybt åndsvag kommentar og komme at man bare kan flytte for det er jo ikke bare lige til vel, det er så nemt og side og skrive at alting er så nemt men det er det altså ikke.


  • #75   20. jan 2011 og camilla: prøv nu og se ironien i mit indlæge for nåååhh ja jeg havde da selvfølgeligt forventet du ville betale alle mine ting yes yes ;o)

  • #76   20. jan 2011 camilla: Vi har tre børn og bor på 90 kvm så hvor kommer de 130 kvm fra????


  • #77   20. jan 2011 her bor jeg alene med 3 børn og ville ik kunne bo på under 130 kdm men her hvor jeg bor giver vi ik så meget i husleje så det bare dejligt

  • #78   20. jan 2011 Helle: ej hvor luksus det må være så lækkert :o) ville os ønske caroline kunne få sit eget værelse, men hun må holde sine forældrer ud lidt endnu :o)

  • #79   20. jan 2011 ja mine har deres ejet giver også kun 5000 kr i husleje

  • #80   20. jan 2011 Camilla: noget helt andet, da du bliver spurgt til hvorfor du ikke vil undvære din børnecheck når den en dag dumper ind kommer du med denne kommentar.

    De penge gør at mit barn kan få mere legetøj eller dyere legetøj end vi måske ellers ville købe..

    er det ikke bare og være grådig så??? der sidder personer i tråden som oprigtig mangler de penge og dem kritisere du og så sidder du og siger du vil ha de penge for at dit barn kan få mere legetøj men de andre må bare stamme sig an og flytte og sparer?


  • #81   20. jan 2011 Helle hold da op det er os billigt,

  • #83   20. jan 2011 Camilla : hvor har jeg sagt henne at mine fortjener dem mere end din???? jeg har ikke pengene regnet ind i mit budget såååå stop nu med alt det der ih og åh du er så barnlig jeg er 30år ikke 19 jeg har levet og prøvet lidt mere end dig, jeg kan bare godt se ud over min egen næse, jeg tænker ikke kun mig selv og derfor argumentere jeg også for de andre.
    og mon ikke børnepengene være mere til at der er nok til tøj og mad end dyrt legetøj????


  • #85   20. jan 2011 Lene: mener at du kan melde dig ind i gruppe s hor sygesikring danmark, så dækker de for alt på nær hvis der skulle blive noget med dit knæ. så bliver din datter også meldt ind.

    Jeg er i gruppe s, jeg kan ikke få tilskud til medicin da jeg får alnok 1 måned om året mod høfeber.


  • #87   20. jan 2011 tania: øv øv hvor er det træls for jer :o( håber din mand snart finder noget arbejde, selvom det nærmest virker umuligt pt. :o(

  • #88   20. jan 2011 Tania: jeg gir 334 kr hver 3. måned for mig og begge børn, gruppe s er jo den gruppe med forbehold

  • #90   20. jan 2011 Tania: det firma jeg er i lukker her til august så når jeg kommer fra barsel er det nok os bare til en opsigelse, men har mulighvis noget på hånden så krydser for at jeg kan få det. :o) min far er i samme firma og han har jo så fået sin opsigelse og når han har været ude og søge så har de bare fået bunkevis af ansøgninger så det virker lidt umuligt og finde noget pt :o(

  • #91   20. jan 2011 Camilla: min far blev egentligt os fyret da de startede fyringsrunderne for lang tid siden men de skulle ha 4 ind på hans plads for at klare det han klare så kom hurtigt ind men nu er det gået helt ned så alle er opsagt på nær nogle få der kan kære service og så lige mig. men heldigvis har min far tilkaldevagt på et hotel som tjener og har også hver anden weekend på et græsk spisehus så han har da om ikke andet lidt og give sig til. men dejligt for din far det sikre lige hverdagen lidt mere.

  • #92   20. jan 2011 Jeg ser intet problem i at man giver sig selv lov at lade et mindre beløb over på bugetten for at få et større frihed i hverdagen smiley
    Jeg er da os glad for de penge jeg får fra staten, det gør at mine kære børn får en god opsparing. og noget lækkert tøj.
    men jeg har ikke brug for de forhøjet tilskud fra kommunen, dem mener jeg at kommunen kan bruge på noget andet smiley
    Jeg er jo så heldig at havde fundet en god dejlig lejlighed, hvor vi alle har hver vores værelse, og ved at jeg har prioteret en billig god lejlighed ville vi kunne leve uden de børnepenge. syntes det er en dejlig luksus.. Jeg har da veninder som sidder i dyre lejligheder grundet brud, og dem kan jeg godt se ikke kunne undvære det pt, men samtidig er de også klar over at deres boligsituation ikke er holdbar..
    Jeg er sikker på alle herinde gør i deres magt for at give deres børn en fantastisk barndom- andet ville jo være underligt smiley


  • #93   20. jan 2011 ja mine forældre har som sådan os brug for en fast stilling fra min far for min mor har kun små 30 timer om ugen men da min far kommer fra mallorca vil han jo meget gerne hjem og min farmor er meget kræft syg så det er bare et spørgsmål om tid før hun ikke er her mere, så godt nok er det en luksus og kan rejse men samtidigt noget man måske bedre forstår når han gerne vil se sin familie og ikke bare flyver for at tage på ferie, men han har så os haft de har to serverings job ud over sit fuldtidsjob :o)

  • #96   21. jan 2011 Lullee - det er bare iorden... Det var sådan set også bare lige for at give en forklaring smiley

    Camilla - Lige et lille spørgsmål, er det så sådan at dit barn "kun" må få når det er d. 20 i de 4 mdr der kommer børnepenge?
    For her, der går pengene naturligvis først til børnene HVIS de mangler noget, ellers går de ind og dækker hvor der mangler... Det kan være alt lige fra Mor eller far der mangler tøj, til regninger der skal betales... feks...
    Men børnene... De får når de mangler... Skal Noah ha flyverdragt og vinterstøvler, ja så venter jeg ikk til børnepengene kommer... så går jeg ud og øber det når behovet er der... Så her, det bruges de hvor der mangles, og børnene får så efter behov, og ikke når børnepengene kommer...


  • #98   21. jan 2011
    Jeg syntes ikke at der er noget galt i at man deler børnepengene ud, så man har et hvis beløb hver måned. Men jeg kan overhovedet ikke sætte mig ind at pengene ikke bliver brugt til børnene !

    Vores datter får nyt tøj, nyt legetøj, sko, osv. osv. hver måned når hun mangler, og når børnepengene kommer, bliver de sat på hendes konto, halvdelen på en opsparing, og den anden halvdel bliver brugt på dyrer ting, såsom højstol, klapvogn osv.

    Vores børnepenge bliver ikke brugt på bleer, mad, vaskeklude eller andre tings som dem, det bliver betalt af vores penge, da jeg helt ærligt mener at hvis man ikke har råd til at købes disse ting, + tøj, sko osv. uden børnepengene, skulle man ikke have haft børn, for så er økonomien altså for stram.

    Jeg har ALDRIG rørt en krone af de penge vores datter får i børnepenge, hvilket vil sige at de aldrig blevet brugt på andet end hende og hvis der ikke har manglet noget, af de større ting, har hun fået pengene sat ind på hendes opsparing, så hun har dem når hun bliver voksen.,


  • #102   21. jan 2011 syntes de damer ikke vi skal lukke det her mudder kasteri nu
    vi alle har hver vores meninger, og nutter ikke at rakke ned eller blive ved at sige det sammen, folk aendre ikke mening af den grund..
    god dag de damer


  • #104   21. jan 2011
    Så vidt jeg ved sagde jeg ikke noget om at folk ikke måtte få børn?? Det er deres eget valg, men min holdning er at børnepengene er til børnene og ikke til alt muligt andet. Og jeg mener bare at hvis man skal have hjælp til at forsørge sine børn, så skulle man nok have tænkt sig ekstra godt om, inden man fik dem !

    Jeg kommer selv fra en familie hvor min mor sad på kontanthjælp, og alene med 5 børn, og der var ALDRIG noget nyt til os, og vi havde ikke det vi havde brug for! derfor skal min datter have ALT hvad hun har brug for, og mere til, for ellers ved jeg godt hvordan hun får det !!!


  • #106   21. jan 2011 de damer, det bliver altsaa mere og mere personligt og meget negativt.. rolig,. dybe vejertraekningen, og stap lige af.. vi er ikke ens og har ikke samme meninger og holdninger.

  • #107   21. jan 2011
    S & : Syntes måske at du bliver lige grov nok nu, jeg siger ikke at det er forkert det du gør? Det er jo dit eget valg, og hvilke penge du bruger om det er din løn eller børnepengene kan vel være ligegodt, så længe du giver din datter det hun skal have?? Det blander jeg mig ikke i.

    Jeg siger bare at vi bruger vores lø/su på at give vores datter tøj, mad, bleer osv. hver måned, men at vi også bruger alle børnepengene på hende, da vi mener at pengene er hendes ! Og det er vel vores valg.

    Men hvis du kan have råd til at bruge hele din løn på din datter hver måned, har du vel i realiteten heller ikke brug for børnepengene til at forsørge hende ! Jeg mener bare at hvis folk KUN bruger børnepengene til at ligge i budgettet, og ingen af pengene i budgettet går til barnet, så syntes jeg at det er forkert!

    Jeg mener at man skal kunne forsørge sine børn, uden hjælp fra børnechecken, hvis man så bruger den er det fint nok, det er ens eget valg, man skal bare godt kunne eksistere uden den!


  • #109   21. jan 2011 Enig med victors mor... Hvis mine børn kom og bad om nyt tøj når der er bp, så får de det... Men de får også når det ikke er børnepenge tid... For mig er det vigtigt de intet mangler, så undvære jeg langt heller, eller går i gammelt tøj... Men nu mangler mine børn bestemt hverken legetøj eller tøj... De har mere end rigeligt af begge dele.... Så kan ikk se noget forkert i vi Feks denne gang bruger pengene til den kommende barnedåb...
    Havde det dog været sådan at en af dem manglede noget, så havde de da helt sikkert fået først, også var de resterende blevet brugt til barnedåben....


  • #110   21. jan 2011 Marie* Mor til prinsesse Agnes * - er simpelthen lige nødt til at kommen tere på noget du skrev : "Vores børnepenge bliver ikke brugt på bleer, mad, vaskeklude eller andre tings som dem, det bliver betalt af vores penge, da jeg helt ærligt mener at hvis man ikke har råd til at købes disse ting, + tøj, sko osv. uden børnepengene, skulle man ikke have haft børn, for så er økonomien altså for stram. "
    Da jeg blevgravid, var vi to om at dele de faste udgifter og havde dermed ingen problemer med at betale de ting du nævner af egen lomme, og var som sådan ikke afhængig af børnepengene....
    Men nu kunne jeg altså ikke forudse,at faderen til Liam ville få et psykotisk sammenbrud, så jeg var nødt til at tage på krisecenter med min søn og nu sidder som alene mor.
    Lige for at udregne hvad det har påført mig af ekstragæld bare for at komme på fode igen:Ophold på krisecenter = 2000 kr + jeg stadig skulle betale husleje i vores tidligere fælles bolig, da det kun var mig der stod på lejekontrakten og faderen (heldigvis) bare skred fra det = 4500 + indskud til ny lejlighed,som faderen ikke ved hvor er = 18500 + nye møbler da han havde smadret ALT i hele huset efter jeg tog afsted = 9000 + den bolig jeg flyttede fra ikke er blevet lejet ud sidder jeg nu med to huslejer de næste to måneder, en ekstra udgift på 9000 + de reperationer der skal laves i den fælles bolig fordi han smadrede det = ca. 10000.
    Så på en måned har jeg været nødt til, at lave gæld for ca. 52.500 og ja de penge skal sgu betales tilbage og der er kun mig til at gøre det, da indboforsikringen intet dækker, da vi var samlevende på det tidspunkt det skete. Jeg kunne selvfølgelig lave et civilt søgsmål for at få pengene for de ting han ødelagde, men man kan ikke pille håret af en skaldet, så hvis han blev dømt til at betale, ville jeg aldrig se en krone.
    Så ja nu er jeg nødt til at indregne børnepengene i mit budget, og hvis det skal gøres op i kroner ører, er det da muligt at nogle af dem bliver brugt til noget af "mit" forbrug, som husleje strøm osv......
    men ja det det ku sgu have været rart at være synsk og have forudset den situation, for så er der da ingen tvivl om, at sønnike aldrig var blevet født



  • #111   21. jan 2011 Camilla - du kan IKKE undgå at et barn i ny og næ mangler noget, inden det anskaffes smiley
    Det var nu os bare af ren og skær nysgerrighed jeg spurgte smiley


Kommentér på:
børnepenge..hvor blev de af ??

Annonce