{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

gå glad i bad??? {{forumTopicSubject}}

vi har fået et lille problem med badningen og i det hele taget vand..

Marcus elskede indtil for 1,5 måned siden at komme i bad, det var nemt og han nød det, men pludesligt er det en kamp med en dreng der nærmest er bange for at komme i vandet, som om han er blevet skræmt fra vid og sans af det, ved simpelthen ikke hvordan vi igen gør det til en god oplevelse???

desuden har han aldrig været rigtigt tryg ved at komme i svømmehaller og sådan noget, de fleste børn elsker det, vi kan lige så godt lade være med at overveje det som en familietur en søndag eftermiddag da han er super bange for det..

vi ville rigtigt gerne på ferie i lalandia eller lignende vi skal feks med hele familien til skellerup klit til efteråret, men når man skal holde sig fra vandet går noget af det sjove og noget af det vi gerne vil jo lidt af det..

så gode råd til bad og svømning vil vi meget gerne have???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gå glad i bad???
  • #1   14. feb 2011 han får legetøj i badet, får selv lov at fylde vand i, er blevet tilbudt at komme i badekar med mor, i brusebad med far, men intet har interesse, han begynder at skige allerede når vi vil tage ham ud på badeværelset, og det der med at få tøjet af uha da, så ja det tager også kun lige 5 min hvor vi må holde ham for at få ham vasket..

  • #2   14. feb 2011 det har vi ogsån prøvet....

    vi lod vær med at komme hende i bad i et stykke tid. self blev hun vasket på kroopen. da der var gået noget tid gjorde vi det at vi tog hende med ud på badeværelset og stillede hende i badet... hun græd self, men vi lod hende stå i vandet. efter noget tid begyndte hun og lege med hendes legetøj og tilsidst satte hun sig ned og var i bad i godt og vel 3 kvarter.... vi gav ikk op og det lykkes os at få hende til at blive glad for at komme i bad igen.....

    her var det mere en magtkamp end det at være bange for vand


  • #3   14. feb 2011 Vores datter blev også pludseligt bange for at komme i bad. Så vi gav hende et fad med vand og lod hende lege med det, og så blev hun stille og roligt glad for vand og sit bad igen.

  • #4   14. feb 2011 Nu ved jeg ikke hvor meget i har været afsted i svømmehal smiley

    Men mig og Katja har gået til babysvømning

    Først var vi hos noget der hedder Idræt i dagtimerne, det var mens jeg var på barsel, og det var faktisk først de sidste 2-3 gange at vi kunne være der en hel "time" (mener de var 30 min) for hun var ikke så vild med det først..

    Jeg mener det var 10 eller 14 gange man betalte for..

    Vi gik så bagefter i aftenskole, lige i starten skulle hun lige vænne sig til det, men snart var hun så tryg i vandet at hun begyndte at vende sig om lige pludselig smiley

    Vi tog 2 sæsoner hos dem, jeg er stoppet fordi til sidst ville hun hellere stå på trappen og lege med legetøjet (Trappen der går ned i vandet, så hun stod i vandet) end hun ville lave øvelser smiley Så jeg syntes det var lidt for dyrt at betale over 1000 kr for hun kunne lege i vandet som var hun i et badekar *g*

    Vi var i Lalandia for nogle måneder siden, vi var i Billund og der har de et ret stort børnebassin, og hun skreg som en stukkengris når vi ville have hende væk derfra smiley Hun gik rundt og hyggede sig *g*

    Så ang. svømmehal, der syntes jeg i skal melde jer på et hold, og vær forberedt på i måske ikke svømmer i mere end 5-10 i starten smiley

    Derhjemme har vi efter babysvømning ingen problemer haft, så snart hun hører vandet løbe ned i badekaret (Hun bader i det til voksne) så løber hun ud i badeværelset og prøver at kravle op i med tøj og ble på *g*


  • #5   15. feb 2011 vi gik til babysvømning med ham da han var baby, men efter et par gange brød han sig ikke så godt om det, det viste sig så senere at det var fordi han i den grad er ørebarn og vandet satte sig som en prop i ørene, derfor havde jeg altid skrig og skrål efter svømning..

    men ellers har vi ikke gjort så meget i svømmehaller, netop fordi vi ved han er bange for det, vi har prøvet at tage afsted, men for det første går hyggen bare af det når han klamrer sig til en af os og skriger så snart man prøver at gøre noget med ham, og for det andet synes vi jo også det er lidt synd når han så tydeligt melder ud at han er bange for det, for det er klart der problemet er, det er ikke trods, håber da han vænner sig til det på et tidspunkt, så vi kan komme i svømmehaller, til vandet om sommeren osv.

    det med badekaret hjemme, tror jeg er lidt trods, han biver snart 2 år og vi kan se flere steder at han prøver os af, så måske vi bare skal være lidt hårde for i bad skal han jo altså..


  • #6   15. feb 2011 Det kan være han husker ubehaget med ørene, og det er derfor han er bange?

Kommentér på:
gå glad i bad???

Annonce