{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.545 visninger | Oprettet:

At flytte til udlandet med "små børn" {{forumTopicSubject}}

Godaften Alle sammen.

Ville høre om der er nogen her inde der har erfaring med at flytte til udlandet med mindre /smår børn..
Som enten har været flyttet eller evt bor i udlandet lige nu.

her tænker jeg mere på det med sproget et nyt sted og pasning/skole osv

måske lidt letter at komme ud med alle mine tanker og spørgsmål hvis der er nogen der melder sig på banen til at have denne erfaring...

lige nu sidder jeg bare med en masse tanker og spørgsmål i hoved smiley

hvis du evt helst vil tage den over PB er det også helt iorden

/ mia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At flytte til udlandet med "små børn"
  • #1   15. feb 2011 jeg er selv flyttet her til som 4-5 årig :o)

  • #3   15. feb 2011 sabrina..
    ja jeg går ikke ud fra du selv kan huske så meget derfra smiley heh
    men takke for at du skrev.. men kunne forstille mig det nok er mere aktuelt for mig at høre fr aandre forældre der er flyttet til udlandet med deres børn og høre deres erfaring osv eller ligende smiley


  • #4   15. feb 2011 Pernille

    tusinde tak for dit indlæg.
    Jeg kan jo starte med at sige det vil dreje sig om min datter der til den tid vil være ca 3 år nemlig.

    det er stadig ikke helt sikkert endnu det mangler lige at blive helt aktuelt.
    men hvis alt løber som det skal og papirene bliver underskrevet her i løbet af i år.. så skal vi nemlig flytte til Malta i ca 3-4 års tid.
    men somsagt ikke helt sikker endnu.

    men hvis det er skal vi først flytte om ca 2 år. da min mand først skal starte her i Danmark.

    og lige nu vender og drejer vi jo alle tingene ..
    og et af de store emner er da vores datter .
    Som vil være 3 år til den tid.
    Jeg sidder jo og tænker på om jeg kan gør enoget i de to år der måske kan forberede hende på det hun skal ned til..
    og så det mere det med så en lille størrelse og sprog jeg sidder og ikke kan lade være med at tænke på også i forhold til pasnings muligheder..

    så kunne være rart at høre lidt erfaring om dette.


  • #5   15. feb 2011 jo jeg husker skam det hele ganske fint :o)

    vi boede samme sted som der jeg selv bor nu, jeg talte udelukkende spansk da vi flyttede her til men jeg blev meldt ind i børnehave klassen et år for tidligt for at jeg bedre kunne lære dansk ved at gå med de andre børn og i forbindelse med det gik jeg til tale pædagog for at få pudset sproget lidt af da jeg havde svært ved at udtale nogen af ordene. jeg tror absolut ikke man skal være bekymret ang ungerne for de lære bare sporg så drøn hurtigt. :o)


  • #7   15. feb 2011 sabrina

    det yder jo bare godt så.. utrolig hukommelse du har.. men bare rart at få lidt mere viden om dette..
    Skal lige siges vi skal hjem til danmark igen.
    Vi skal være der nede i ca 4 år måske ( hvis det bliver til noget )
    dvs at min datter vil være 3 til 7 år ca i de år vi er der..
    Så hun skal selvfølelig snakke dansk med os..
    Men ja ved pasnings muligheder så er det engelsk jo..
    og ja selvom man jo høre det med at de små har letter ved det osv..
    kan jeg jo ikke lade være med at tænke meget over det med min 3 års datter i et land hvor der snakkes engelsk og pasning osv... ihvertfald lige i starten..


  • #8   15. feb 2011 Pernille.

    ja du har da ret.. og kan da også se det.,
    det er jo bare ens egne bekymringer der lige plopper op nu..
    og man får den der.. uha hvordan filen skal den nu gå.. kan jeg virkelig "efterlade" mit lille pus et sted her snakker vi om en eller anden pasnings mulighed et sted hvor der ikke tales dansk.

    vi har jo snakket om at hvis det skulle være ville jeg nok skulle gå hjemme de første stykke tid..
    har ikke i sinde om bare at smide hende i en børnehave eller andet fra første dag og så bare efterlade hende der og så tænke at det går nok smiley heh

    men de taler Engelsk.. eller de taler også maltesisk jo.. men Engelsk er også et af deres hoved sprog der nede.


  • #10   15. feb 2011 det er os bare med selv at holde det danske ved lige for den dag i dag snakker jeg stort set aldrig spansk og det er jo egentligt lidt ærgeligt da det er et meget talt sprog men tror så tilgengæld jeg har nemt ved at lære det på ny og kan sjovt nok nemt læse spansk.

Kommentér på:
At flytte til udlandet med "små børn"

Annonce