er i tvivl / samvær {{forumTopicSubject}}
Sagen er den at kærestens børn bor jo hos os fast og det første halv år de gjorde det så de ikke deres mor da hun ikke havde styr på sine ting og røg ind og ud af p og drak for meget. Sidste år i jan begyndte hun at have samvær med hendes børn hos os. hver 3 uge i 2 timer. Det har kørt meget op og ned. Hun er da dukkede op men respektere bare slet ikke vores regler i huset og køber ungerne med slik og gaver hvergang hun kommer. Hun er et meget egoistisk menneske. tænker kun på hende selv om ikke hvad der er bedst for hendes børn.
Den tit hun har besøgt dem her har David som er min ikke måtte være i samme rum med hende da hun ikke er kommet for at se min søn og kun hendes børn. Trods at vi har prøvede at forklare statsamtet at det er svært at forklare en lille en på dengang 1 år at han ikke må være sammen med sine søskende og de kan heller ikke forstå at han ikke må være hos dem eller at der ikke er slik og gaver til ham og kun dem ! Men sådan var reglen altså !
Nu skal hun så til at have dem inde hos sig i to timer hver 3 uge. Men første gang skal vi bare ind og besøge hendes lejlighed få en kop kaffe og hjem igen.
Er bare så meget i tvivl om jeg skal tage med eller kun lade manden tage afsted.
Deres mor hader mig seriøst og jeg er luft for hende selv om ungerne er der. Jeg føler bare det er til grin at både david og mig må komme med der ind og vi skal sidde der og "lade" som om vi kan sammen.
Men på den anden side kan jeg også godt se det fra ungernes side at det jo er bedst vi kan ses og kan sammen. Ungerne ser jo mig som deres mor og siger mor til mig og kun hendes navn til hende..
ungerne er 3 og 4
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
det er jo ligemeget med hende og jeres problemer - det er mere at være der for jeres børn.
Nogle gange må man forklare små børn at nu skal de store lave noget alene og så må man lave noget med den lille imens eller få ham passet. sådan er det desværre.
men altså synes i skal tage derind begge og støtte jeres børn hvis de bliver utrygge !!
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 1 Emner: 12 Svar: 608
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 2.554
og må indrømme at selv om det lyder hårdt kan jeg egentlig også godt forstå at hun ikke har gidet din søn når hun har haft samvær med sine børn hos jer, hvis jeg kun så mine børn 2 timer hver 3. uge ville jeg heller ikke gide andre børn
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 231 Svar: 1.263
jul 2008
nej jeg forstod det heller ikke som at hun skulle tage sig af ham, men hun vil vel gerne have ro til at koncentrere sig om sine egne børn, kunne din mand/kæreste ikke overvåge hende og så du lavede noget andet med din søn ?
mar 2008
Men kan sagtens følge dig fordi havde det været mig ville jeg også bare gerne koncentre mig om mine børn. Men det har hun også været slem til ikke at gøre når de var her.. Men det er en anden snak
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 435
Simpelthen fordi du så har billede på, hvordan hun bor, og på den måde ville jeg i hvert fald selv have nemmere ved, at snakke med børneneom, hvad de har lavet ved "mor".
mar 2008
Men hun hader mig ligeså meget som min søn hvis ikke mere. Så det ville stadig være så opstillede at vi skulle sidde allesammen rundt om et bord og drikke kaffe selv om det er det bedste for ungerne.
Men der vil jo sikkert også blive nogen gange hvor det er mig som skal aflevere ungerne og igen hente hvis manden er ude at spille med sit band.
jul 2008
det er vel ikke kun et spørgsmål om koncentration
forestil dig at du kun fik lov at være samme med dine børn 2 timer hver 3. uge, og endda overvåget, ville du ikke gerne have det for dig selv uden forstyrrelser fra andre menneskers børn, endda mennesker som du (som i dette tilfælde) ikke kan lide
samt man skal tænke på at med hendes baggrunds historie er hun nok ikke jordens mest stabile menneske, så koncentration kan faktisk godt være et reelt problem
feb 2010
Personligt ville jeg heller ikke være vild med det, men i sidste ende ville jeg have det dårligere med ikke at have set hendes bolig. Jeg ville self. ikke tage den mindste med, ikke fordi hun ikke kan lide ham, men fordi de store børn (efter min opfattelse) vil have bedst af at vide, at det er et sted de skal hen alene uden lillebror.
mar 2008
Hvis det stod til mig så havde hun dem slet ikke alene under opsyn.. men statsamtet siger jo at fortid er fortid og hun burde være stabil nok nu ! Det håber jeg godt nok de har ret i fordi ville ikke kunne bære hvis der sker noget med mine børn eller de oplever noget de ikke skal fordi det slår klik for hende..
jul 2008
ja det er jeg klar over, og nej det ville jeg heller ikke, men derfor kan jeg nu godt have empati for andre
feb 2010
Objektivt set kan jeg godt følge den tankegang, folk kan ændre sig osv. osv, men var det mine børn ville jeg sgu heller ikke være specielt begejstret for, at overlade dem til en psykisk ustabil "mor", som jeg ikke var sikker på, hvor jeg havde henne.
jul 2008
jeg kan ikke forstå det, jeg kan ikke acceptere det, jeg kan ikke respekterer det, men jeg kan sagtens føle med mennesker der er dårligere stillet end jeg her i livet, og jeg ved ikke hvad der ligger til grund for at hun er kommet så langt ud, men jeg er sikker på at hun ikke bevidst vælger misbrug over sine børn, men noget tyder da på at hun har / er ved at kæmpe sig igennem, ellers havde hun nok ikke gået lov til at have dem på samvær
feb 2010
Dermed ikke sagt, at jeg mener man bare skal sige "flot nu er du ikke misbruger mere,alt er tilgivet" osv. og jeg ville heller aldrig kunne fravælge mine børn på den måde.
Men jeg har det i hvert fald sådan, at hvis man ikke kan have en lille smule ondt af den type mennesker, tja så er man selv et fattigt menneske.
Min søns far kommer heller aldrig til at se vores søn, hvis det står til mig og slet ikke alene, for det er han for psykisk ustabil til. Men jeg er fuldt ud klar over, at han ikke selv har valgt det liv. Han er blevet ødelagt fra han var helt lille, og har aldrig fået noget hjælp, før han mødte mig.Da var det desværre for sent, og jeg har måttet erkende,at han nok aldrig bliver stabil nok til at blive en god far. Men det er ikke hans skyld og bestemt ikke noget han har valgt fordi han syntes det var fedt at være misbruger og den dag i dag kan jeg kun have ondt af ham, for det er ham der mister mest
mar 2008
Men vores frygt ligger jo i hvad så hvis de bliver uvenner og han skrider så er hun altså typen som man frygter kunne finde på at gå fra sine børn.. Eller drikke sig fuld. Jeg kender hende jo ikke ret godt. Men jeg husker bestemt først gang jeg mødte hende.. på en hverdag hvor hun var fuld og ungerne lå og sov inde på deres værelse. Hvor det endte med hun stod i vindues karmen på anden sal og ville hoppe ud og vi måtte ringe til politi og ambulance.. tænk hvis hun havde hoppede ! De fik hende dog overtalt til at gå ind og taget den kniv fra hende hun rendte rundt med.. Og ved hun har løjet for os før så stoler ikke en meter på hende håber bare at statsamtet har ret
jul 2008
jeg har også valgt ikke at gøre det, men derfor ved jeg stadig at der er mange mennesker der kommer fra dårligere forhold og som har været udsat for forfærdelige ting, og som måske så ikke er så psykisk stærke. man kan aldrig måle andre mennesker ud fra én selv, for ingen mennesker er 100% ens
mar 2008
jul 2008
igen der er forskel på hvor stærke mennesker er, der er jo en grund til at man kalder dem der kommer fra dårlige kår og som klarer sig godt for møsterbrydere og mælkebøttebørn, det er jo fordi det er så få der KAN.
og det er jo nok ikke fordi det ikke er de fleste der ønsker sig et godt liv.
jeg synes det er forfærdeligt at nogle mennesker har så dårlige liv og jeg mener bestemt ikke det er noget selvvalgt, men derimod et symptom på noget der er værre, de fleste af sådanne mennesker er slet ikke stærke nok til at træffe et bevidst valg.
det bevidste valg ligger i at man vælger at stoppe og holde sig clean, men det er så langt fra alle der magter det når de er så langt ude.
jul 2008
jul 2008
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 36 Svar: 587
Der var i hvert fald ingen der skulle komme i, min DATTERS hjem, og sige hun ikke måtte være der, fordi der nu var en for at se sine børn.. ALDRIG!!
jul 2008
så vidt jeg har forstået er det også fastsat af statsamtet at han ikke skal være der imens
er i tvivl / samvær