{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

At samle babyting i rigtig god tid? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at begynde at købe diverse ting og sager til når jeg engang får overtalt kæresten til at få baby, er det en tosset ide?

Han er med på, at det bliver indenfor de næste par år eller 3, vi skal have bette.

Jeg tænker på at købe kvalitets ting så udgifterne til dette bliver delt lidt ud, i stedet for at jeg ikke har råd til lige præcis dét jeg gerne vil købe til bebs.

Jeg ser bare tit tøj eller tilbud på dyre ting som jeg egentlig gerne vil have til når vi skal have bette.

Har i selv købt ind i god tid? Eller var det først da i blev gravide i shoppede til baby?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At samle babyting i rigtig god tid?
  • #1   13. mar 2011 Er der evt. nogle ting i syntes vil være en dum idé at kigge efter i så god tid?
    Jeg holder mig selvfølgelig til neutrale farver smiley


  • #2   13. mar 2011 Jeg synes det er en meget dårlig ide, af forskellige grunde.

    For det første så kommer der så mange nye babyting på markedet. Når så du bliver gravid, så fortryder du måske, og køber andre ting. Det er da spild af penge. For det andet, så synes jeg at det er, at presse din kæreste (indirekte). Jeg tror ikke at min kæreste ville synes om at der stod en autostol klar til når vi engang skulle have et barn.

    Ej, jeg synes det er en lidt skør ide. smiley Efter min mening, så skal du vente med at handle babyting. Du har rig mulighed for det i din graviditet.


  • #3   13. mar 2011 vent til du står med en positiv test og helst lidt længere

  • #5   13. mar 2011 Vent - også for ikke at fratage dig den glæde redebygning er når man engang er så heldig at have fået den positive test

    Jeg har nydt at samle ting og sådan, og det med at være i god tid - du kan jo også fordele over alle 9 måneder smiley

    Vent, og nyd din sidste tid uden børn og forsøg ikke at fokuser på det før tid er


  • #6   13. mar 2011 Jeg synes nu nok det er meeeeegeeet tidligt, når du slet ikke er i nærheden af at være gravid endnu..

    Men hvad med at begynde at spare lidt op?.. Så er I stadig forberedt på de store udgifter der uden tvivl vil komme, når tiden er?..


  • #7   13. mar 2011 Jeg kan godt forstå jeres argumenter, jeg er bare så skruk at jeg nærmest har lyst til at "bygge rede" nu.

    Jeg har rigtig svært ved at fokusere på at nyde ikke at have barn, jeg tænker tit på hvordan jeg ville tackle forskellige situationer hvis jeg havde en bette. Jeg er måske lidt desperat, men jeg syntes bare at det er synd ikke at købe de ting jeg forelsker mig i.


  • #8   13. mar 2011 Min desperation bunder jo dybest set i at min kæreste har slået bremsen i overfor noget der virkelig betyder meget for mig...

  • #9   13. mar 2011 Camilla Mor til en skøn prinsesse.
    Det er ikke nogen hemmelighed at jeg gerne vil have barn nu, og det ved han godt smiley


  • #10   13. mar 2011 Mette M
    Det er rigtig nok, men det er jo samme situation som når gravide køber brugte ting smiley Så kan de ikke bytte...

    Det kan måske godt være at i har ret, at det er en dum ide. Jeg glæder mig bare så utrolig meget til at have baby i huset smiley

    Jeg er også i gang med opsparing til baby smiley


  • #11   13. mar 2011 Må jeg lige spørge jer om noget...

    Hvor længe var i skruk og ønskede barn før jeres kærester gik med til det? Eller var jeres barn/børn ikke planlagte?

    For jeg syntes ikke jeg ser meget sympati for min situation...

    Jeg forstår godt jeres argumenter, og jeg overvejer som sagt stadig om det er en god ide at invistere i store ting, men jeg syntes tøj og legetøj er rimelig harmløst.


  • #12   13. mar 2011 Jeg kan godt forstå du har svært ved at vente, men jeg synes også det er en rigtig dårlig ide. og at man ikke synes det er en god ide, betyder ikke at man ikke har sympati:)
    vi starter til sommer. jeg kunne ikke drømme om at gå ud og købe noget nu, det virker for mig helt hen i vejret.. men jeg kan godt forstå din lydt til at købe. tror bare du bliver nødt til at bremse dig selv her, tror det vil kunne skabe en masse splid mellem dig og din kæreste..


  • #13   13. mar 2011 Så længe du holder de neutralt kan jeg ikke se problemet smiley

    jeg samlede ikke noget før efter jeg var blevet gravid.. Det meste af de vi fik "skrabt sammen" var dog noget vi fik af venner og familie smiley Så noget af tøjet var noget jeg selv havde haft på som lille.. Bortset fra at størrelser for ca. 20 år siden er mindre end størrelser i dag (åbenbart) så kunne man ikke se det ikke var nyt smiley

    Jeg fik efter jeg havde født også tøj af en veninde der havde en datter der var 4-6 måneder ældre end Katja, det stoppede så da de ca. var lige store *g*

    Så hvis jeg var dig ville jeg lige spørge familien om de har noget du kan bruge smiley

    Hvis du køber tøj, så hold det i nautrale farver, også selvom du måske gerne vil have mere end 1 barn, du kan jo ricikere de alle sammen har samme køn smiley


  • #14   13. mar 2011 istedet for at købe tingene nu, så lav en opsparingskonto og sæt pengene ind på den..... så er de klar til når du er blevet gravid og så kan du købe det du vil det....

    det er for dumt og købe det ind nu og så bare have det til at stå. for hva nu hvis du ikk kan blive gravid selv eller der sker andre ting? så står du med en masse ting du ikk kan bruge til noget ........


    så mit råd er vent... smiley


  • #15   13. mar 2011 maria jeg kan godt sætte mig ind i det jeg købte det første tøj for ca 4 år siden ik ret meget men gjorde det dog:-) vi startede¨på at blive forældre for knap tre år siden. det var nok mere mig end ham der gerne ville ha en bette men efter jeg købte tøj vi snakkede vi vildt meget om det og blev så enige om vi kunne da godt prøve det kunne der jo ik ske noget ved andet en vi ville blive forældre:-) hvilket jo i vores øjne er en vidunderlig ting. men ville holde mig fra store ting men at købe LIDT tøj sker der jo ik noget ved i mine øjne:-) men hvis din kæreste ik vil ha børn før om ca 3 år er du så klar til at vente på ham eller ?? det skal du nok os overveje sys du skal snakke med ham om det

  • #16   13. mar 2011 Anne
    Jeg kan ikke rigtig få et klart svar ud af ham mht. hvornår han er klar, men mit gæt er 2-3 år før han er klar.

    Jeg vil ikke købe alt nu, bare lidt småting som jeg falder over.

    Om jeg vil vente på min kæreste eller ej, det kan jeg ikke finde ud af... Jeg har nærmest fået grå hår af at tænke over det smiley Det betyder virkelig meget for mig at få en bette, men det skal jo være med min kæreste. Jeg mener, jeg vil ikke være gravid for enhver pris, det hele skal føles rigtigt. Og det gør det nu og med min kæreste... Så jeg føler lidt at jeg sidder i klemme i denne situation, foreløblig har jeg valgt at få det bedste ud af det, og forsøge at undertrykke min trang til at få barn... Det er bare heller ikke super optimalt...


  • #17   13. mar 2011 orh kender det at man selv er klar og kæresten ikke er- det er forfærdeligt, tænker på det altid.. håber snart både din og min kæreste bliver klar..

  • #18   13. mar 2011 i er jo nød til at sætte jer ned og snakke meget alvorligt om det det der med at gå og ønske noget man ik kan få er ik til at holde ud og det ender som regl med at man bliver trist ked og det vil på et tidspunkt tage meget på jeres forhold. jeg gjorde det at jeg købte en lille body lave en lækker middag og sagde så til ham at jeg havde noget alvorlugt at tale med ham om jeg tog bodyen frem og sagde til ham at jeg måtte vide hvad han tænkte følte osv når han så sådan en og at jeg ville ha en dato på hvornår for jeg ville ik kunne holde ud ikke at vide hvornår han var klar det var en øjen åbner for ham

  • #19   13. mar 2011 det kunne godt være det skulle prøves:-) håber han får øjnene op. får når man begge er færdiguddannet har fast job 2 biler og en ny istandsat gård med tomt værelse, ja så mangles der virkelig en baby..

  • #20   13. mar 2011 Jeg ville aldrig gøre det
    Selvom jeg havde vildt lyst købte jeg ikke ret meget før jeg var 25-30 uger henne og det meste faktisk først efter jeg havde født

    Kan ikke rigtig se ideen med at have babyting liggende før man overhovedet er gravid og ikke engang er begyndt at prøve
    Hvis der går 3-4 år vil der også være kommet mange nye ting
    Og hvis det er fordi kæresten ikke er helt klar så er der da garanti for at skræmme ham totalt fra ideen hvis huset pludselig flyder med børnetilbehør


  • #21   13. mar 2011 Synes ikke gør noget hvis det er småting;) hvis det skulle gå galt - kan man altid sælge det, selvfølgelig med et tab. Men jah du skal nok have en snak med kæresten. Så i får et mål;) eller aftaler at tage den op igen smiley jeg kender det selv aalt for godt;) jeg har fået et lille lager. Vi skal smide pillerne til sommer,

  • #22   13. mar 2011 Jeg kan godt forstå dig.. jeg havde osse lyst til at købe en masse ind, selvom vi ikke var gået i gang med babyprojekt...Jeg købte lidt tøj, og pixi bøger, altså lidt småting, som var harmløs.. købte faktisk det første sæt, tøj som han kom hjem i , lige inden jeg blev graid... Men synes osse i skulle lave en opsparing som de andre osse har skrevet.. Det er jo lidt dyrt hvis man vil hade alt skal være nyt.. Håber da snart han vil være med til a gå igang på det projek ;D

    knus helene


  • #23   13. mar 2011 Jeg var skruk i 12 år... on and off...
    Det lykkedes mig at fokusere på andre ting... min hest fx.


  • #24   14. mar 2011 Håber snart det bliver min tur<3 H

    Ja, det er til at blive gråhåret af at vente og vente... Når det virkelig betyder meget for én...
    Jeg krydser fingre for begge vores mænd snart bliver klar smiley


  • #25   14. mar 2011 anne 7+ .

    Tro mig, jeg har prøvet at snakke med ham. Det er bare som om han slet ikke aner hvad det betyder for mig, som om jeg plagede om et kæledyr! Det er bare slet ikke tilfældet, jeg går tit og tænker "gad vide om jeg vil kunne klare at have en graviditet/baby/barn" i forskellige situationer. Og alle gange finder jeg en løsning... Jeg søger praktisk talt efter en grund til at ikke vil have et barn... Fordi jeg så gerne vil slippe for at skulle tackle at min kæreste ikke er det samme sted som mig... Jeg kan ikke få ham til at sætte nogen form for tidspunkt på hvornår vi kan gå i gang, men min fornemmelse er, at så må det være meget langt ude i fremtiden som 3-4 år


  • #26   14. mar 2011 Ditte mor til 3 < 3
    Huset vil aldrig "komme til at flyde med børneting" som et par brugere har skrevet i en PB så har de også købt lidt småting i forvejen som de gemte i en flyttekasse eller hos deres mor. Ikke fordi kæresten ikke må vide noget, bare så det ikke ligger overalt og stresser...


  • #27   14. mar 2011 Camilla, NU mor til Monique .
    Jeg er i gang med en opsparing, det har jeg også skrevet længere oppe smiley Jeg sætter lidt penge til side hver måned, og de skal bruges på de større babyting når jeg er gravid og langt nok henne.


  • #28   14. mar 2011 Helene J

    Jeg regner nu også med at jeg bare finder lidt småting jeg ikke kan stå for, og jeg er i gang med en opsparing til de større ting til når jeg engang er blevet gravid smiley


  • #29   14. mar 2011 Maria
    Det var nu også bare skrevet sådan "overdrivelse fremmer forståelsen" agtigt
    Min mening er den samme selv om det er 4 ting i en flyttekasse på loftet, det er jo selvfølgelig op til én selv hvad man vil, men jeg ville bare ikke gøre det.


  • #30   14. mar 2011 Syns bestemt også du ska vente, det vel også hyggen ved og gå gravid det er og ska ud og købe ting sammen..

    Jeg er i uge 8 og vi har ikk købt en eneste ting, vi har snakket om at til sommer når man kan se jeg er gravid så køre vi ud og køber, det er jo det der er charmen ved og være gravid..

    Ville personligt selv være ked af det hvis vi allerede havde købt en masse nu, plus hvis du nu blir gravid og det så går galt inden for de første 12 uger, vil du ikk kunne klare og gå og kigge på de ting du har købt, det vil gøre så ondt..
    Og da du er så skruk, og ikk tænker på andet kan det jo godt være det blir lidt svært for det lyder lidt som om du ikk tænker på andet, så du fokusere nok rigtig meget på det..

    Men syns bestemt også du ska respektere din kæreste ikk vil ha nu, der jo ikk noget ved og ska ha et barn med en der ikk vil ha et barn..

    Men forstår godt du gerne vil ud og købe, men syns bestemt du ska vente til du er gravid og er kommet over de kritiske uger..


  • #31   14. mar 2011 maria jeg ville helt ærlig sætte mig ned og sige søde skat nu har du to valg et fortæl mig om du overhovedet vil ha børn med mig og hvornår du forventer du er klar til det, eller 2 at jeg finder en anden da jeg ik kan gå og vente til evigtid på dig. jeg havde aldrig kunne vente så længe uden at vide om han nogensinde ville være far til mit barn

  • #32   14. mar 2011 Jeg ville helt sikkert vente!! Er selv 16 uger henne og har ikke købt noget som helst endnu, og har heller ikke planer om at gøre det før jeg er min halvvejs i min graviditet.
    Har mistet en gang tidligere, så jeg vil ikke stå med en masse hvis det nu går galt igen. Selvom jeg godt ved at chancen er meget lille...
    Så måske er det bare mig der er langsom?


Kommentér på:
At samle babyting i rigtig god tid?

Annonce