{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.625 visninger | Oprettet:

Lige nogle spørgsmål om amning... {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har lige et par spørgsmål omkring amning.... håber i måske kan hjælpe lidt smiley

først og fremmest, kan satme godt forstå der er mange der opgiver amningen...

Nå men til spørgsmålene:

1: På sygehuset fik jeg at vide at hun skulle ammes mindst hver 4 time og at jeg så skulle vække hende om natten for at amme... hvor længe skal jeg lige det? for hun er virkelig svær at vække når først hun sover om natten, plus at hun bliver vildt hysterisk....

2: Mine bryster er simpelthen så spændte og gør virkelig ondt... fik at vide at det kan være en god hjælp at malke lidt ud en gang i mellem, men har også bare hørt at jo mere jeg malker ud, jo mere kommer der jo bare igen i brysterne...hvad skal jeg lige gøre? har i prøvet det samme?

3: Når hun bliver lagt til brystet er hun meget desperat for at få mad, men hun kan bare ikke finde ud af at sutte, det er som om hun tror det bare kommer af sig selv, nogle gode råt til hvad jeg kan gøre eller skal hun bare lige lære det?

4: Jeg bruger ammebrik da mine brystvorter er meget flade og hun ikke kan få fat på dem... men med de her ammebrikker er det som om hun bare starter med at sutte på det yderste, som om hun ikke får brikken langt nok ind i munden... er det også bare fordi hun lige skal lære det eller er det noget jeg måske gør forkert?

5: Hvor længe kan sådanne brystspændinger blive ved= for det er da ikke til at holde ud med al den smerte....

6: Hun er meget meget hysterisk når hun bliver lagt til brystet, og selvom hun faktisk har vorten/brikken inde i munden kan der godt gå lidt tid før hun forstår at hun lige4som skal sutte.... er der noget jeg kan gøre for at hun holde op med at græde men sutte i stedet?

Det var vist det... det skal siges at vores sp kommer på mandag, og hvis jeg ikke har fundet løsninger på problemerne så spør jeg selvf hende til råds...

Endnu en ting er at min datter er 6 dage gammel, så det er jo meget nyt det hele...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lige nogle spørgsmål om amning...
  • Louise H
    Louise H Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #1   24. mar 2011 Jeg svare lige hurtigt her...
    Jeg vækkede altså ikke om natten. Lad hende sove, du har også brug for søvn :0)

    Kan du evt. prøve at lægge hende til før sulten VIRKELIG melder sig, altså lidt før så hun ikke er helt hidsig og desperat.

    Ang. spændte bryster, så bare tag trukket, det bliver bedre når hun har tilpasset sin produktion.

    Og bare rolig, amning bliver nemmere og nemmere :0)


  • #2   24. mar 2011 jeg har ALDRIG vækket mine piger for at amme da de selv gav udtryk for hvornår de var sultene og så længe de tog på fik jeg af vide det var okay.

    dit andet spørgsmål. jo jo mere du malker ud jo mere kommer der måske... fordi brystet skal stimuleres for at producere mælk.

    spørgsmål 3: hun skal nok lære det.. det er jo også helt nyt for hende smiley jeg ville dog prøve en gang imellem at IKKE at bruge suttebrik.

    spørgsmål 4: du skal tages hende helt ind til dit bryst så kun næsen enlig lige er fri selvfølgelig så hun kan få luft.. det hjalp hos mig da min datter lav det samme nummer da hun skulle lære at amme

    spørgsmål 5: jeg ved ikke hvor længe du vil havde brystspændinger da det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde. jeg f.eks havde kun mælk i brystet i 3 uger med den første og knapt 14 dage med nummer 2.

    spørgsmål 6: prøv tryk en lille smugle mælk ud i suttebrikken inden du giver hende den i munden kan være hun simpelhen bare er virkelig sulten når hun skal havde mad


  • #3   24. mar 2011 Dine bryster vil med tiden selv regulere produktionen af mællk sådan så de kun laver hvad hun har brug for...:)

    Hvor længe sover hun da siden du skal vække hende?

    Kommer hun igang med at spise efter hun har skabt sig og hvor meget får hun spist? hvor længe?


  • #4   24. mar 2011 et stort tillykke med hende... øvelse gør mester og fik det råd at INGEN sut før end amningen kørte...

    1. der fik vi liige modsat svar - at vi skulle lade ham sove og så indhente de tabte amninger om dagen. Så længe hun vokser og tager på - kan du sagtens undlade natteroderi'et. Det gjorde vi, da han sov igennem fra 1 nat.

    2. du skal jo ikke tømme brystet, men måske lige lettet trykket en smule.

    3. at hun er desperat er et tegn på hun er sulten, måske hun skal lægges til lidt oftere? Men ellers masagere dit bryst mens hun ammer, altså ned mod brystvoreten. det får mælken til at løbe lettere.

    4. tror hun lige skal lære det... Men måske prøve at malke lidt ud og give det i flaske?

    5. varme klude - varm bad. Bryst spændinger kommer oftes af at hun ikke får tømt brystet ordenligt hver gang. Men det hjælper at masere dem.

    6. du kan evt fylde ammebrik med mælk inden du lægger hende til.


  • #5   24. mar 2011 Ang spg 4. Gør du dine brikker våde først? Ellers prøv at lade dem være våde og putte lidt mælk på først og lad hende gabe helt op så hun få fat... og ja begynd inden hun bliver utilfreds/hidsig.

    Evt kan du slynge dine bryster-tag fat om dem med begge hænder og slyng rundt stille og roligt....


  • #6   24. mar 2011 Ved faktisk slet ikke hvor længe hun sover hvis man ikke vækker hende, da jeg fik at vide fra start af at hun skulle vækkes hgver 4 time... så hun har aldrig sovet mere end 4 timer af gangen... da jeg jo har gjort hvad de sagde jeg skulle...

    Jeg prøver en gang i mellem iat amme uden brikken, men hun kan bare slet ikke få fat.... heller ikke selvom jeg lige har malket ud, mine vorter er bare alt alt for flade....

    Nu tænker jeg lidt, hun laver jo faktisk ikke andet end at sove, og jeg har indtil videre ammet hende omkring hver 3-4 time, det er så længe hun sover af gangen, og så vækker jeg hende jo efter 4 timer for at amme, da det igen var det jeg fik at vide jeg skulle på sygeshuet... så hvordan skal jeg lægge hende oftere til brystet? når hun jo stortset sover hele tiden....

    Når jeg lægger hende til brystet kan der går alt fra 1 til 10 min før hun begynder at sutte, da hun e3r så hysterisk.... Men når hun så først har fat giver hun ikke slip før hun er mæt... (tror jeg da i hver fald ikke) har ikke lige taget tid efter vi er kommet hjem, men på sygehuset lå hun omkring 30-45 min af gangen, nogle gange mere... Og hun suger godt, når hun først får fat kan jeg tydeligt høre der kommer en hel masse indebors....


  • #7   24. mar 2011 jeg plejer at presse lidt mælk ud i brikken inden hun bliver lagt til...


  • #9   24. mar 2011 Jeg synes det lyder som om at hun har det som hun skal, men ville da klart vende den med din SP når hun kommer! Det er jo svært at vurdere når man ikke har set hende...

    Hvis hun ellers er glad og tilfreds så ville jeg ikke vække hende for at hun skulle spise... Det virker somom at din amning er godt igang så synes ikke der er nogen grund til det!

    Men du siger hun er hys når hun vågner? er det fordi du vækker hende eller fordi hun er sulten???


  • #12   24. mar 2011 Har du evt prøvet at malke ud med en maskine, den kan evt hive dine vorter ud

  • #13   24. mar 2011 6 - ae hende lidt på kinden, det stimulere hendes sutte refleks... Virkede her hvergang smiley

  • #14   25. mar 2011 1: Jeg skulle også vække Marie hver 4 time for hun var lidt gul i det.
    2: Et varmt bad kan tage det lidt.
    3-4 aner ikke noget om da jeg aldrig har prøvet de ammebrikker.
    5: der kan godt gå en 2-3 mdr før det har justeret sig..
    6: Stimuler sutterefleksen ved at ae blidt på kinden.

    Ellers ring op på barselsgangen og få nogle råd, der er du stadig tilknyttet.


  • #15   25. mar 2011 Mange tak for jeres svar... Syns det er blevet en lille smule nemmere at lægge hende til brystet, og en varm klud hjælper meget på at få mælken til at løbe til så hun ik skal kæmpe så meget for det...

    Prøvede i nat bare at lade hende sove, og hun vågnede af sig selv efter ca 5 timer hvor hun så var sulten, og igen efter 4 timer, så tror bare jeg vil droppe det med at vække hende om natten for at amme...


  • #16   25. mar 2011 Mange tak for jeres svar... Syns det er blevet en lille smule nemmere at lægge hende til brystet, og en varm klud hjælper meget på at få mælken til at løbe til så hun ik skal kæmpe så meget for det...

    Prøvede i nat bare at lade hende sove, og hun vågnede af sig selv efter ca 5 timer hvor hun så var sulten, og igen efter 4 timer, så tror bare jeg vil droppe det med at vække hende om natten for at amme...


  • #17   25. mar 2011 Nini:
    Hvor lyder det bare godt..:)
    Det lyder som om din pige har det godt og trives på din mælk siden hun kan sove så længe allerede! Nud du det bare og så ellers tag en snak med din SP..:)


Kommentér på:
Lige nogle spørgsmål om amning...

Annonce