Suk! {{forumTopicSubject}}
Jeg ved ikke hvor jeg ellers skal skrive det her....
For et lille år siden planlagde Morten og jeg at blive gift. Brylluppet skulle stå i dag d. 6/9-2008. Vi skulle have eftermiddagsbryllup, ca 70 gæster, 3 retter, musik hele dagen og hele balladen.
Jeg fandt hurtigt KJOLEN!!! Den er så smuk og har en helt særlig hvid farve. Og jeg vil kun giftes i den. Mine forældre betaler den, så den er købt.
Så meddeler min søster at hun er gravid. Jeg spår at hun ender med at føde på vores bryllpsdag, fordi hun ikke bryder sig om at jeg får opmærksomheden et øjeblik.
Så bliver jeg gravid, og Morten og jeg beslutter at udskyde bryllup i 1 år. Så vi skal giftes i sept 2009.
Så bryder min økonomi sammen grundet min ekskæreste. Tak, bror lort!
Nu er min søster i gang med at føde (på det der skulle have været min bryllupsdag), og Morten har besluttet at han ikke vil giftes med mig lige nu alligevel. Han vil ikke giftes med mig, for at vi går fra hinanden og så skal han betale mig ½ mio som han ikke har, fordi vi bor i hans hus..... Min verden falder lige fra hinanden. Han tror ikke på vores forhold! Og vi skal have en søn sammen!
Og kjolen er købt for mine forældres penge. Og nu sidder han udenfor med nogle kammerater og hygger og holder bål.....jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Jeg kan ikke gå fra ham. Ikke nu. Og de forventer alle at jeg kommer derud, men jeg ved ikke om jeg kan klare det.
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 194 Svar: 1.602
Hvorfor er det sådan at det aldrig bare er een ting der er galt, men bare en hel bunke af gangen...
Men vil Morten gerne være sammen med dig, men ikke giftes pga økonomien ? ( Kan bare ikke rigtigt tyde det )
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 66 Svar: 782
Så siger han i aften at masser af mennesker lever sammen uden at være gift, og har børn.... Ja, men så er det også så meget lettere at gå fra hinanden. Jeg vil gerne have kobberbryllup og sølvbryllup og alt det..... men jeg ved ikke om jeg kan blive smmen med en mand der ikke vil....
aug 2008
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
Ligesom hvis du havde 1 million i banken og han kom som en lud fattig mand eks. og i så blev gift og så skilt igen et par måneder senere, så kan du -og det er ganske normalt, lave særeje på den million så han ingen af dem skal have. så han behøver ikke skulle give dig halvdelen af huset, der bliver lavet papirer ved vielsespapirerne om der er særeje på noget, eller også får man det lavet. Der er jo ufatteligt mange der ikke har råd til det hvis de går fra hinanden så det er ganske normalt at man så går hver til sit som man elelrs normalt ville have gjort og delt tingene i ens egne og hans som man selv synes er rimeligt.
-ja eller det man havde i forvejen selv.
hvor er det en træls situation, det må bare føles så tomt at han sidder og hygger sig med gutterne og man sidder og er ked af det og føler man er den eneste der er det, og man egentlig føler han er ligeglad eller glad og alle ens drømme så braser.
men synes du skal stille op foran ham at i kan gå på kompromis. Du får dit bryllup, til gengæld skal han ikke give dig en rød reje af hans, sådan at i tager de ting med jer hvis i bliver skilt som i også havde gjort hvis i ikke var gift og bare flyttede fra hinanden. Måske vil det få ham mere til at slappe af og synes bedre om at det kunne være helt ok alligevel
aug 2008
Så går der lidt og så siger han at det er fordi min situation er dårlig grumdet min eks. Så har jeg fortalt at jeg har en advokats ord på, at de intet vil kunne tage af hans, selvom vi bliver gift...... det tror han ikke på.
jun 2008
Han må vide at hvis han har særeje kan du intet gøre for at få noget af det ud af ham han har særeje på.
Min kærestes forældre havde det også så hun tog sit sommerhus med sig igen og han beholdt sit hus -og så skulle hun give ham nogen penge for et elelr andet jeg ikke kan huske hvad var.
Han kan jo kigge på alle de andre der bliver skilt, der er også særeje i mange tilfælde for den der havde huset og det er jo sjældent at de begge flytter fra huset, den ene bliver ofte boende i huset fordi personen ejede det fra start, så den anden der flyttede ind nu må bo i en lille lejlighed (det er ofte moderen)
for de fleste bliver skilt i dag pga økonomien der slider forholdet op, men hvis han kigger sig rundt er det faktisk mega sjældent i dag at kvinden får en masse penge med sig og han går neden om og hjem. Hun kommer nemlig ofte til at bo i en lejlighed -se alle de enlige mødre der er skilt eller damer, så vil han se at det er sådan for alle de andre.
Selv for dem hvor kvinden er en værre hysterisk mokke der ville gøre alt for at få sin vilje kommer til at sidde i lejligheden med børnene.
ellers kan han selv kigge emnet her og se at det vil blive sådan for det vil det.
det med at dele alt lige over er efterhånden meget gammeldags og næsten ikke i brug mere
aug 2008
Tror jeg sidder inde i protest nu...han vil nemlig gerne have jeg kommer ud. Men tror denne gang jeg vil prøve at seriøst holde på mit...
jun 2008
det er ikke dem der kan have givet ham nogen "gode" idéer mht ægteskab?
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 10 Svar: 59
sikke noget lort det helle og så gå du og venndt dig ogdet kan få bæret til og flyder helt over!en homoner!
synde måske han skulle tænk sige om du vendt HAN barn!
synde du skal give ham et spatk bare i!
eller også skal du find dig en der gerne vil gifte!
min mening!
helel og lykke håber du find den ratte
med venlig hilsen ''
annemette
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 251 Svar: 1.429
aug 2008
Jeg er bange for at jeg i store dele af mit liv har gjort hvad andre synes er smart og godt og rigtigt. Måske fordi min søster altid har gjort "det forkerte". Jeg er ligesom min mormor, god til at sætte andres behov over mine...
Jeg har forsøgt at få ham i tale om det, men han lytter ikke lige nu.....
Suk!