{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

Bæ i bleen ? {{forumTopicSubject}}

Hihi ja i må lidt unskylde overskriften men ja det er jo lige det mit spørgsmål handler om..

Min datter på 2 mdr får MME, hun har haft lidt ondt i maven og fået Grøn allumin hver anden flaske i 4-5 dage og nu er hendes bæ "normalt" igen... Men men men hun har stadig kun afføring hver anden dag ca...
Er det normalt ?
eller skal jeg blive ved med at give hende Grøn Allumin i hver anden flaske ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bæ i bleen ?
  • #1   25. apr 2011 jeg ville fortsætte med grøn alomin.. jeg har dog aldrig været fan af alomin. vi har kun brugt nan ha og nutramigen. da den netop er mildere mod maven end alomin er.. de er begge bedre spaltet så den nemmere bliver optaget i mavsen..

min datter havde kun afføring en til to gange om ugen..
    og har det stadig sådan idag. min sæn derimod havde afføring op til flere gange om dagen intil han var ca 4-5 mdr gammel.

så der er stor forskel på børnene, men ellers så snak med din læge..

eller prøv en anden mme.. det er jo ikke sikkert at hun kan klare den du bruger nu

• #2   25. apr 2011 Altså fik afvide jeg skulle bruge grøn alomin af min SP til ondt i maven, vi har faktisk aldrig lige snakket om at skulle have afføring hver dag...
    men nogle siger det skal være hver dag på MME andre siger det er når man ammer det skal være hver dag...
    men hun har faktisk altid haft det hver anden dag, der var lige da hendes mave begyndte at blive bedere, lavede hun en dag en lille blød kugle og dagen efter havde hun KÆÆÆMPE normalt afføring...
    men ellers hver anden dag... så har aldrig rigtig tænkt over det før i dag faktisk

• #3   25. apr 2011 Camilla - OKay det er bare så forskelligt hva man høre sys jeg, for nogle siger de skal have det hver dag mens andre siger det er ok hver anden dag

• #4   25. apr 2011 Hej søde Sandra..

Min sp sagde også grøn Alomin til mig for jeg hav nemlig NAN og det blev Nena rigtig hård i maven a, det var så slemt at Grøn Alomin ikke kunne gøre det alene så hun kom på Lactulose (staves?) og fik det så bedre. idag får hun Allomin 2 (vi har lige skiftet fra 1.)

Anyways.. Min Sp fortalte mig at hver anden dag var okay så længe det var en 'normal' mængde og ikke for lidt? og at det med tiden ville ''rette sig'' xD

• #5   25. apr 2011 Sp siger at de helst skal ha afføring hver dag når de kun får mme. Men der sådan var det ikke hos os..

• #6   25. apr 2011 Heej Nadiaa søde smiley

Hun har ik hele tiden haft hård mave af NAN 1, det kom bare sådan lige pludselig så derfor skulle jeg bare give hver anden flaske med Grøn allumin og resten NAN 1 såårh det har jeg gjort, og nu er hendes afføring normal igen, grøn/gul remoulade agtig hih, og det er sådan en go blefuld så det ik fordi der kommer lidt... sådan har det været hele tiden, så derfor jeg tænkte det jo ikke brude være nødvændig med mere allumin, men ble så lidt i tvivl om det med afføring hver dag

• #7   25. apr 2011 Mira - Har aldrig hørt min SP om det, så derfor jeg kom i tvivl li pludselig, for hørte hende bare hvad jeg skulle gøre ved hård mave da jeg ringede... men ellers må jeg da bar li prøve at ringe til hende i morgen smiley

• #8   25. apr 2011 Så tror jeg det fair nok at gå over på en..
    da jeg skulle have Nena a det (hun fik KUN det) tog jeg lidt fra a gangen ?

Så hvis du giver hende det to gange om dagen nu i et par dage, og derefter kun 1 gang i nogle dage og så slut ? Så du sikret ikke at ende hvor du startede ihvertfald smiley

• #9   25. apr 2011 Så tror jeg det fair nok at gå over på en..
    da jeg skulle have Nena a det (hun fik KUN det) tog jeg lidt fra a gangen ?

Så hvis du giver hende det to gange om dagen nu i et par dage, og derefter kun 1 gang i nogle dage og så slut ? Så du sikret ikke at ende hvor du startede ihvertfald smiley

• #10   25. apr 2011 Hehe okaay vil køre hende lige så stille ud af det smiley og så har jeg jo noget xtra til at stå hvis det skulle "gå galt" igen smiley

• #11   25. apr 2011 Min sp sagde at børn på mme kunne der gå op til 5 dage i mellem. Altså hvis barnet plejede at lave hver eller hver anden også pludselig gik 5 dage så skulle man være obs.

• #12   25. apr 2011 Mette - Okay jamen her er det faktisk mest at det kommer hver anden dag smiley det sker en sjælden gang det er hver 3. eller hver dag men ellers hver 2.

Tanja - Okaay hehe jamen så vil jeg da ikke tænke mere over det når hun normalt køre med hver 2 dag, enkelte få gange sker det at det er hver 3. men det er sjældent

• #13   26. apr 2011 har ikk læst det hele men lasse får oz mme alomin den blå og han har stadig ku hveranden 3 og sp var her onsdag før påske og hun sagde det er oki de skal nok gi udtryk hvis der er noget som genere dem eller de får ondt:0)

• #14   26. apr 2011 Min datter fik også MME NAN og hun lavede også kun hver2-3dag smiley Du skal bare holde øje med det ikke bliver hårdt og tykt...

• #15   26. apr 2011 Henriette - Det gjorde jeg også det var sådan at der kom meget lidt og i små bløde klumper, så ringde jeg til min SP og hun sagde jeg skulle gi grøn allumin og nu er det normalt igen smiley

• #16   26. apr 2011 Jeg ga' Elias mme fra arla (Babymælk) og skiftede til beauvais mme den grønne syrnede, den skulle få af til at blive lind... Men efter vi har været syge har han fået forstoppelse så nu giver jeg ca. 2 ml lactilose og lægen sagde at jeg bare skulle fortsætte med det lidt tid... Men der SKAL som minimum være en lorteblee om dagen.... smiley Og hvis jeg var dig så ville jeg køre hende helt over på det grønne mme, det er bedere for maven hvis de har svært ved at komme af med af og det lyder da os som om det har hjulpet... smiley Så hvorfor ikke bare give hende det syrnede kun ?

• #17   26. apr 2011 På MME skal de have afføring HVER dag...:)
    Så fortsæt du bare med at give hende den grønne til det er helt iorden!:)

• #18   26. apr 2011 * Mor Til Tuks Junior * - altså hun vil helst ik spise den syrnet så når jeg giver hende det tager hun maks 100 ml giver jeg hende NAN1 tager hun gerne 140 ml eller mere, hun er glad og tilpas nu og har ik problemer med afføring overhovedet, det kommer bare kun hver anden dag og det har det gjort siden hun ble født, hun fik neutrigema (staves?) på sygehuset, men da vi tog hjem fik hun NAN1 som jeg fik besked på hun skulle ha... Det syrnet har virket til at hun ikke har hård mave mere nu er hun meget glad og tilpas baby.

*Mor til Viktor & Klara* < - også når hun aldrig har haft afføring hver dag ?

Camilla - tror også jeg li ska ha ringet til hende...

• #19   26. apr 2011 Camilla, NU mor til Monique - Så kunne folk jo lige så godt lade vær med at stille spørgsmål her inde.... Det er jo et forum hvor man kan lytte eller lade vær, min læge sagde at de skulle have aføring minimum en gang om dagen på mme, det vælger jeg så at lytte til.... Hvad du gør er op til dig... smiley

Sandra Nu med en dejlig prinsesse smiley .- jamen hvis det fungere sådan så er det jo bare sådan du gør... smiley Jeg syntes bare at det er nemmere at give en slags mme... smiley Men selvfølgelig hvis hun ikke kan lide det og kun tager lidt er det jo en go' måde at gøre det på... Men får hun hård af igen også selv om du giver syrnet, så ville jeg give noget lactulose, det hjælper i hvertfald her.... Men held og lykke med det.... smiley Man må prøve sig frem, de er jo ikke ens de små maver.... smiley

• #20   26. apr 2011 Forresten er det når de får brystmælk der må gå flere dage i mellem at de får aføring...

• #21   26. apr 2011 * Mor Til Tuks Junior * - Jeg vil jo også kun bruge en slags, vil jo gå over til NAN1 igen og helt droppe den syrnet, hun er begyndt at få mindre syrnet hun får kun 2 flasker i dag, en i morgen og så slut.. smiley

Men har prøvet at ringe til min SP men hun tager ik telefonen så lagde en besked til hende og har sendt hende en sms om hun kan ringe så venter på hun ringer og så må hun lige sige hvad hun siger. For sys der er meget forskellige meninger om de skal have afføring hver dag eller hvad de skal så det vist nemmest at lytte til SP'en jo smiley

• #22   26. apr 2011 jo jo men selvfølgelig kan det forkomme at de ikke får af hver dag, men man skal jo bare være obs på konsistensen.... Det jo ikke godt hvis af er tykt og det så kommer hver anden dag og barnet har ondt i maven og skal presse helt vildt på grund af det...

• #23   26. apr 2011 * Mor Til Tuks Junior * - nemlig men sådan er det ikke her der er det faktisk ganske normalt, remoulade agtigt grøn/gul... så der er ikke noget der jo smiley

• #24   26. apr 2011 Nemerlig.... Det er vel på sin vis os iorden hvis det er normalt.... smiley

• #25   26. apr 2011 Det vil jeg jo mene... men nu venter jeg på min SP ringer tilbage gør hun ikke det jamen så ringer jeg da bar til hende igen i morgen smiley

Kommentér på:
Bæ i bleen ?

Annonce