chok {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
jeg håber at der er nogle der kan give mig nogle gode råd, er helt rundt på gulvet ..
testede tidligere idag meget svagt positivt, jeg er altså med andre ord gravid, dette var ikke planlagt, og kunne ikke komme på et mere ubelejlig tidspunkt.
men altså, det var som sagt noget af et chok for både mig og kæresten, da jeg var på p-piller og har været det siden jeg var 14. da jeg fandt ud af det, blev jeg alligevel lidt glad, hvem elsker ikke små babyer, og er typen der helt klart vil have børn, (mange) ....
min kæreste blev til gengæld ikke glad (overhovedet) og jeg er ikke sikker på at han vil være der for mig, abort er ikke en mulighed, jeg har altid ment at man må tage ansvar på sine handlinger.. han kan slet ikke se noget positivt i det.. jeg har før måtte tage afsked med to fostre (ufrivillig abort) og det får mig bare til at ville kæmpe for det her, denne gang skal det lykkes.. føler allerede at der er et barn, og vil så gerne have at min kæreste kommer til at være en del af det hele..
er der nogle af jer der har prøvet at sige det til en fyr der så ikke var helt vild med ideen ?
hvad gjorde i for at de skulle få det bedre med det ?
nogle andre gode råd om graviditet ?
dec 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 329 Svar: 845
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 38
Han virker mest som om at det er egoistisk af mig ikke at ville overveje det . jeg risikerer jo bare aldrig at kunne blive gravid igen og jeg føler at jeg sagtens kan klare at blive mor. + kan slet ikke bære tanken om at der er nogen der skal komme og tage mit barn fra mig .uanset hvor langt jeg er henne, er det stadig mit barn.. det kan sagtens være at han bare har brug for tid, det vil jeg også give ham, er bare sindsygt bange for at reagerer på samme måde som sidste gang.. for så står jeg alene med det hele.
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
apr 2011
er der noget man kan gøre for at han bliver mere rolig og tilpas omkring det hele,? eller skal man bare vente og se ?
apr 2011
jeg håber bare at det hele går iorden, og at han med tiden bliver ligeså glad for det som jeg . noget helt andet er at han skal rejse til sommer og være væk i ½ år, så fødslen når han nok ikke . he he
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Men er det ikke lidt ligesom at lyve og give falske forhåbninger og når så man siger 'nej har overvejet det og abort dur bare ikke' så står man alligevel i samme situation ?
Hvis jeg var dig ville jeg ligge alle kortene på bordet, sige du selvfølgelig har tænkt det hele igennem, og at du bare ikke ser abort som en mulighed og så evt give grunden for det. Og så kan du fortælle ham at du ønsker han skal være en del a det, men hvis han ikke vil er det okay da du ikke vil presse ham til det.
Jeg fortalte det sådan til Nena's far.. og han var lidt gal i starten men efter et par timer var han faktisk helt okay med det ^^
Den lille ny jeg venter's far vil til gengæld ikke have noget som helst med det at gøre.. Så hvis du gerne vil snakke kan du altid skrive en PB (:
apr 2011
vi har været kærester i to år, og har en andel sammen, var har kendt hinanden i 6 år.
tudsind tak for at dele din historie med mig, hjælper lidt til at kunne se det positive i det hele.. mig og min kæreste har bare haft en del problemer på det sidste, han har været mig utro, så det er ikke ligefrem en lang snor han får for tiden. desværre. men ja, der er nok ikke andet at gøre end at se tiden an, der kan nå at ske meget inden d. 4/1 og tillykke med dit andet barn .
Linda: håber virkelig at du har ret
apr 2011
først, jeg er ked a at du står i sådan en situation
jeg skal nok overveje det. men jeg er bare meget sikker på hvad jeg når frem til, hvilket han også er klar over . han er godt klar over at jeg ikke ser det som en mulighed, men nok skal tænke over det . i hans øjne er der ikke et barn før det er født og levedygtigt . så tror desværre ikke det bliver en lykkelig graviditet for hans side, og jeg kommer da helt sikkert til at mangle hans støtte .
tilføjer dig lige som ven, så kan jeg finde dig hvis jeg har nogle spørgsmål
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Jeg håber det går den rigtige vej og han bare lige ska tænke det igennem eller hvad man kan sige xD
apr 2011
ville bare ønske at jeg kunne tro på at han skifter mening om det hele. men jeg er på nuværende tidspunkt ret sikker på at komme til at stå alene. desværre. ville bare sådan ønske at barnet også kunne opleve det at have sin far hos sig :'/
og det gør mig faktisk rigtig ked af det når han bare lægger sit ansvar væk på den måde . men ja, det er jo op til ham selv.
apr 2011
jeg skal nok også give ham tid. der er trods alt LANG tid til at en endelig beslutning skal tages ..
det værste er bare at både ham og jeg selv er meget stædig..
men ja, håber bare han ændrer mening med tiden.
dec 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 45 Svar: 279
Jeg er måske en lyseslukker men hvorfor ikke vente med at få børn til man har fundet den rette, hvorfor ikke være to lykkelige mennesker om barnet som vi måske alle kvinder ønsker.. Abort er ikke altid den bedste løsning men hvorfor ikke sige.. Ok jeg er ung, manden er ikke ikke med, han har været mig utro.. Måske ikke det er det helt rigtige for dig..
Jeg var bakket helt ud. Jeg vil hellere vente end stå alene plys så finde drømme manden i mit liv til at dele glæderne med.. Det at få børn er noget helt specielt og fantastisk.. Men at dele det med manden i ens liv eg noget andet..
Syntes du skal sætte dig ned og tænke over hvad fine drømme er for dig selv, barnets fremtid og jeres forholds.. Husk ikke at gå på kompromi, med dig selv for du fortjener hele pakken
apr 2011
dette kan være mine eneste mulighed for at blive mor. har mistet før og vil gøre alt hvad der står i min magt for at mit barn overlever denne gang, om så jeg skal ligge stille i ni mdr. jeg har ikke nemt ved at bære et barn. til gengæld meget nemt ved at blive gravid..
jeg ved at jeg er ung, men jeg føler at dette er det rigtige, og er ikke for aborter, så det kan slet ikke komme på tale. det er udelukkende for min egen skyld at jeg vælger at beholde barnet.. det var ikke planlagt, og da slet ikke med ham efter en omgang med utroskab. ville ønske at jeg havde ventet til jeg blev ældre .. men sket er sket, og det er bare en "lille" ændring i mine planer.. men jeg tror på at det sagtens kan gå-...
håber bare inderligt at han vil være en del af det hele på et tidspunkt.. men der er ikke så meget andet at gøre end at se tiden an.. kan ikke gøre andet end at håbe..
dec 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 45 Svar: 279
apr 2011
der er mange der reagerer sådan når man fortæller man er gravid i så ung en alder.. var heller ikke meningen endnu, det ligger først i mine planer om 7 års tid..
men tør ikke tage chancen, hvis jeg kan holde på det denne gang er jeg bare lykkelig over det. men det vil tiden vise .
apr 2011
chok