{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.164 visninger | Oprettet:

Svært at fungere :( LANGT! {{forumTopicSubject}}


Hej BG !

Jeg skriver dette indlæg da jeg har brug for noget luft, og efterhånden syntes at det er synd at belaste min mand hele tiden! (selvom jeg er sikker på at han ikke syntes det er belastende) ..

Sagen er den, at jeg for snart 1,5 måneders tid siden, fandt ud at jeg var gravid med nr. 2, hvilket var helt planlagt og skete i første forsøg (ligesom sidste gang). Vi var begge meget glade, og begyndte straks at snakke navne, søskendevogn, barnevogn osv. osv.

Vi besluttede desuden at vi IKKE ville fortælle det til nogen, før jeg havde været til den første skanning, da vi ikke ville risikere noget. Dog ville jeg fortælle det til min søster, som jeg fortæller alt! Men det endte så med at min anden søster (den mindste) fandt ud af det, pga. hun lånte min mobil, og så gik der ikke længe før min mor vidste det (jeg valgte dog selv at fortælle hende det, da jeg vidste hun ville få det at vide). Hun syntes det var dejligt for os. Men selvom jeg sagde til hende at INGEN skulle vide noget endnu, vidste ALLE det bare lige pludselig, og så var der ingen grund til at holde det hemmeligt længere .. Og alle var glade for at få nyheden at vide, og vi kunne begynde at glæde os endnu mere (:

- Da vi stod og skulle flyttte, da det hus vi boede i var til salg, fandt vi det helt rigtige sted, med 110 kvm, og plads til 2 børn, og jeg gik og tænkte og planlagde alting i mit hovede, om hvor vuggen skulle stå i soveværelset, og hvordan børneværelserne + børneområde i stuen skulle indrettes osv. osv.

- Omkring en uge senere, begyndte jeg at pletbløde. jeg tog det ikke så tungt, det jeg gjorde det under første graviditet også, men jeg blev selvfølgelig sendt til skanning.

- Til skanningen blev jeg skannet af 2 læger, og de fandt ikke noget foster. Så fik at vide at jeg enten ikke var så langt henne endnu, var gravid udenfor livmodere eller at det var en SA. Så fik taget blodprøver og målt HCG med 2 dages mellemrum som jeg ville få svar på.

4 dage efter den anden blodprøve var taget, havde jeg stadig ikke hørt noget, og jeg begyndte at bløde meget og fik voldsomme smerter, så ringende derfor til gyn.op. ´s læge direkte, og kom ind med det samme, og blev skannet og undersøgt. Jeg var i følge blodprøverne ikke ved at abortere, men da hun heller ikke kunne finde noget foster, fik jeg at vide at jeg nok var gravid udenfor livmoderen, og kroppen prøvede at afvise det. Så vi snakkede operation osv. igennem, men valgte at jeg kunne komme hjem, og tage det stille og roligt, dog skulle jeg ringe hvis der blev det mindste..

- Jeg fik taget blodprøver igen, med 2 dages mellemrum, for at tjekke hvordan HCG'et faldt. Jeg fortsatte med at bløde, men smerterne forsvandt heldigvis, så jeg ikke skulle opereres, hvilket jeg selvfølgelig var lettet over. HCG'et faldt også hurtigt, fra 1200 - 100 på 2 dage, hvilket betød at min krop arbejde hurtigt. Men jeg var nu ikke længere gravid, og alt det som vi havde glædet os til var brast sammen !!

- DERUDOVER, fik jeg at vide at ved det jeg nok var gravid udenfor livmoderen, ville den ene æggeleder lukke til, hvilket ville medfører at jeg kunne producere æg fra den anden. Vores chancer for efterfølgende at blive gravide, var derfor minimeret med 50 %, og da den ene æggeleder ofte sender flere æg igennem end den anden, kunne chancen derfor være bare lidt mindre, eller slet ikke til stede. Og fik også at vide, at der er i nogle tilfælde kun er en æggeleder som sender æg, og det i pricippet kunne være den som var lukket nu, så vi kun kunne blive gravide med reagensglas.

- Så det var også endnu et slag lige i hovedet !!

- Og oven i det, kom jo så det jeg havde frygtet ! At blive konfronteret med det, og at skulle fortælle alle folk, at det barn man så inderligt ønskede, ikke var der mere. Det værste jeg nogensinde har skullet fortælle nogen. Jeg har grædt en del, men sagde til mig selv at der nok var en grund til at det skete, og vi nok skulle få chancen igen.

- Jeg ved bare pt. ikke hvad jeg skal gøre mere !! Jeg havde virkelig glædet mig til en lille "julebaby" , havde termin 01.12.11, .. Glædet mig til en ny graviditet, til maven, til at forberede alting !!

- Vi er flyttet nu, hvilket jo er dejligt, og jeg ved at der nok skal komme et barn mere til de mange kvm. men det er hårdt at man lige pludselig ikke ved hvornår !! Jeg er pt. syg, min datter er syg, min mand er syg, vi ligger i flytterod, og jeg føler at jeg stresser hele tiden ..

JEG KAN IKKE OVERKOMME TINGENE LÆNGERE!! Mit humør svinger konstant, den ene dag er der gang i mig, og jeg føler at jeg har overblik og alle de ting som skal ordnes, men andre dage som i dag, er konstant ved at bryde samme, og føler at alt er uoverskueligt ! bl.a. at vi skal købe ny sofa, hente ny vaskemaskine, ny seng osv. hvilket jeg burde glæde mig til .. Men jeg syntes vi skal nå noget hele tiden, og at jeg ikke bare har tid til at ligge mig på sofaen, og tude alt ud, og syntes at livet er unfair !!

- Jeg føler mig dum, over at tænke sådan, da jeg i princippet har det bedre end nogensinde !!! Vi har en rigtig god økonomi, et dejligt hjem (når vi er helt på plads), vi er lige blevet gift, vi har en fantastisk datter, en god familie, og alt hvad vi kunne ønske os !! Men alligevel, syntes jeg at det er svært at finde den glæde, og den positive energi der skal til, for at klare alting, efter at jeg har mistet nr. 2 !

Nogle som har prøvet at miste, som kan komme med nogle gode råd, om hvordan man kommer ovenpå igen?? Lærer at leve med det?? Og glæde sig over de ting man har og tro på at det nok skal lykkes igen??

Jeg er ked af at det blev så langt, men ville give jer hele historien (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svært at fungere :( LANGT!
  • #1   28. apr 2011 det er en rigtig sørgelig historie, det er aldrig nemt at miste .

    jeg har fået to ufrivillige aborter, og havde det præcis som dig . man kan slet ikke overskue noget og alt virker helt umuligt og mere besværligt end normalt.
    det er vigtigt at man snakker om det med nogle, jeg brugte en psykolog, da jeg ikke ønskede at nogen omkring skulle vide det, for det er sindsygt svært at forklare igen og igen.. og bliver ikke nemmere,

    jeg fik en vildt god øvelse af min psykolog, som kan hjælpe en utrolig meget, skriv 10 ting ned om dagen som har gjort dagen god, det behøver ikke være noget stort, f.eks. at solen skinner når man vågner, eller der ligger en dejlig mand ved ens side, eller hvis din datter gør noget sjovt og opmuntrende, i starten er det meget svært at se noget positivt i noget overhovedet, men med tiden bliver det nemmere og nemmere og man bliver glad igen, over de ting man har, og tænker på en anden måde på de ting man har mistet.

    Det er 4 mdr siden jeg mistede. blev gravid 3 mdr. efter . smiley
    der er håb endnu, bare du/i ikke mister modet.

    krydser fingre for at i snart kan glæde jer til nr 2 igen smiley
    og held og lykke!


  • #2   28. apr 2011 lidt positivt skal du ha med. min veninde blev også gravid men fik en helvedes masse smerter og kom på sygehuset det viste sig at være et foster uden for livmoderen hun gennem gik en operatilon og mistede den ene æggeleder og fik afvide hendes chance var halveret lige som du har fået afvide. de skulle dog vente lidt med at blive gravide da hun lige skulle komme sig osv. men naturen ville det anderledes 1½mdr efter blev hun gravid trods de ringe chancer og har i dag en pragtfuld lille pige. så bliv ikke slået helt ud smiley

  • #3   28. apr 2011 Jeg ved hvordan du har det - jeg mistede for 4 måneder siden. Det var rigtig hårdt. Først fik jeg nyheden, at jeg var gravid - men det jeg ikke anede hvor langt henne jeg var, skulle jeg terminsscannes. Jeg forventede, at se en lille baby, og hjerteblink. Men de kunne næsten ikke se noget, så det var "kun" en tidlig graviditet. Jeg var rigtig ked af det. Fik taget blodprøve, og mit hcg steg, så jeg var gravid. Helt oppe og køre igen. Få dage efter begynder jeg at bløde lidt og have smerter. Er til læge som fortæller mig, at jeg nok har aborteret. Kommer på sygehuset, hvor de scanner mig og giver mig den nyhed at alt ser godt ud. Jeg ser hjerteblink og har bestemt ikke aborteret. Vi var kanon lykkelige. Men allerede samme dag bløder jeg voldsomt og med smerter. Kommer på sygehus dagene efter og jeg har aborteret, ingen baby mere og intet hjerteblink.. fuldstændig slået ud. Nu er jeg så gravid igen - ca. uge 5. Er selvfølgelig rigtig bange.

    Held og lykke til jer, er sikker på, at det nok skal gå.


  • #5   28. apr 2011
    Først vil jeg lige starte med at sige TAK, mange tak fordi at i har taget jer tid til at svarer mig så ærligt, og med jeres egne og personlige historier ! Det betyder så meget, og især når det kommer fra nogen som kan sætte sig ind i, hvad det er man går i gennem !

    Jeg håber og beder til at heldet er med os, og vi nemt kan blive gravide igen ! - Og jeg håber det samme for alle jer som ønsker det !!

    Camilla (Olivers mor) - Du rammer mig lige der hvor det gør ondt, men på den gode måde ! Du kan snakke til mig så jeg forstår hvad du siger, og ved at det faktisk er rigtigt ! ... Tak fordi at du kommer med din hjælp, og at du har overskud til det, siger lidt om hvor fantastisk en person du må være ! .. Jeg vil lige sige, at jeg beklager jeres tab, rigtig meget, og jeg slet ikke kan sætte mig ind i hvor hårdt det har måtte være for jer, ! Jeg ønsker jer virkelig alt godt i fremtiden !!

    - Jeg ved heller ikke hvad jeg skulle gøre uden min fantastiske mand, han er halvdelen af den person jeg er, ham og Agnes betyder ALT !! Vi kan heldigvis snakke om alt, og støtter hinanden så meget som overhovedet muligt, så vi har hinanden, og vi skal nok klare det hele !

    MANGE TAK FOR SVAR !!


Kommentér på:
Svært at fungere :( LANGT!

Annonce