{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår var i klar.....??
  • #1   9. sep 2008 jeg var ikke klar til min bette bebss og jeg er 31 år men jeg blev klar og vokser med opgaven

    men mange meget unge under 23 er ikke klar man ser det ofte i at de ikke klarer tilværelsen uden hjælp fra mor og far


  • #2   9. sep 2008 kan ikke saette alder paa det , men da jeg blev gravid blev jeg klar..

    hvorfor lige 23??
    Der er da masser paa 30 og mere der heller ikke er klar overhoved...


  • #3   9. sep 2008 jeg ikke lige hvorfor 23 men der skulle måske have stået 25

  • #4   9. sep 2008 heh bare iorden, sys bare det var et maerkeligt tal:)

  • #5   9. sep 2008 tak for de fine svar....



  • #6   9. sep 2008 jeg siger bestemt heller ikke at det er alle
    men man ser ofte barnet i man ge unge forældre når presset bliver større


  • #7   9. sep 2008 kender mange unge der klarer det bedre end de "gamle" tror det kommer an på ens psyke, og absolut ikke alder..
    Jeg har ikke fået hjælp af min mor nærmere omvendt at hun spurgte om hun ikke godt måtte hjælpe en gang imellem...


  • #8   9. sep 2008 Hmm, jeg var 20 da jeg fandt ud af at jeg var gravid, og det var ikke planlagt, jeg levet det unge liv med fest, byen og det hele hver week. jeg gad ikke side der hjemme bare, der skuu ske noget hele tiden. Men den dag jeg fandt ud af jeg var gravid endte mit liv sig fra den ene dag til den anden, jeg blev lige pludselig mere voksen, alt det der fest der sagde mig intet, og jeg begyndte at få styr på min hverdag, valgte jeg at bruge mine week på hyggelige familieaftner osv. Ja og den dag han kom til verden har jeg haft ham siden, har ikke haft alle mlige til at passe ham. og min mor har intet at gøre med det da hun selv har små børn, og selv venter sig.. Så jeg står selv på egen fod..

    Og jeg savner ikke engang det gammel liv..

    Syntes sku det er meget forkert at sætte alder på det, du hører jo kun i medierne om de dårlige, du hører jo sjældent om alle de kanone unge mødre der abre kalre sig selv..

    Og du kan være 30 og ikke være klar og omvendt.. Nu kender jeg fx. et fra min egen omkreds der er i starten af 30´erne de har fået to men de er sku aldrig hos dem, der har en af deres mødre taget over..
    Så syntes det er meget forkert man sætter en alder på..
    Men når man selv syntes man har fået racet af og nydt livet så er man vel klar..


  • #9   9. sep 2008 Sry. den blev lang bliver bare så sur og ked når folk siger sådan noget om os de unge mødre..

  • #10   9. sep 2008 jeg synes ikke nødvendigvis man behøver være bedre fordi man er gammel men ma har en del mere livserfaring hvilket ikke kan skade barnet

    som sagt har jeg ikke skrevet at alle unge mødre er dårlige men der er nogle som ikke er modne nok som desværre også ses i programmet unge mødre


  • #11   9. sep 2008 Rikke A..

    Tak for dit fine svar....
    Jeg mener heller ikk man skal, dømme ud fra alder.... jeg er 20 og har været 'mor' for min lille søster, da vi mistede vores mor da jeg var 10 og min søster 2, og stod alene med hende.... så vil sige jeg godt ved hvad der venter, bla. ingen natte søvn, kolik og mange andre ting.....



  • #14   9. sep 2008 Pia. Meget trist. men så har du jo os glæde af en masse erfaring nu selvom du ikke er 30;)



    De unge mødre, der er mange der klare det godt i det program, men ja der er os nogle som nok skulle vente et par år.. Vil jeg give dig ret i..


    men lige et spørgsmål Batmusen: hvis du fx. er 30 og har boet hjemme hos mor og far hele sit liv, hvorn kan hun havde mere erfaring end fx. en som mig der har stået på egne ben siden jeg var 17 ?


  • #15   9. sep 2008 Griner

  • #16   9. sep 2008 Min mor var 16 altså jeg har sku aldrig manglede noget.. Og kærlighed har der været massere af... og mine søskende mangler skam hellere ikke noget..



  • #17   9. sep 2008 Rikke A. Ja har jo også stået på egne ben så ved godt hvad livet kan medføre.... og er enig i at unge mødre kan være lige så gode, måske bedre nogle gange bedre...... tror at mange unge har større tålmodighed.....

  • #18   9. sep 2008 jeg føler mig ikke klar til at blive mor..men det ville jeg ikke gøre om jeg var 17 eller 30+.. jeg satser på at det er noget der kommer med tiden..

  • #19   9. sep 2008 jeg føler jeg har været klar i et par år selv om jeg kun er 19 men har aldrig været sådan en fest abe..

    og vil sige jeg er alene og klare alt selv og nyder det får ikk hjælp fra min mor eller fra eller nogen ikk fprdi de ikk vil men fordi jeg gerne vil alt selv..


  • #20   9. sep 2008 ja syntes det er noget fis at skrive fordi man er ældre er man bedre.....

    handler ikke om alderen men om man er klar og det ved man bedst selv... om man så er 20 eller 30 gør ingen forskel.
    så drop det med fordi man er ung så er man ikke god nok... når du har den holdning så er du da vist ikke moden nok.


  • #21   9. sep 2008 jeg var absolut ikke klar da jeg blev gravid. og jeg var 30 år. men det blev jeg. det er derfor der er 9 måneders leveringstid på dem tror jeg.......

  • #22   10. sep 2008 Pia:
    Jeg var selv 20 da jeg blev gravid og er lige blevet 21, men jeg følte mig overhovedet ikke klar selvom jeg stoppede mit vilde festliv for 4 år siden, fik nok fordi det var SÅ vildt, så siden er jeg faldet helt ned på jorden fordi jeg festede så vildt fra jeg var 13 til jeg var 17 og de ting mine venner gør nu som 18-20-årige var dem jeg gjorde da jeg var 14 så det er som om jeg har været igennem de ting jeg skal. Så dem på min alder nu der fester og tager drukture synes bare jeg er kedelig nu fordi jeg altid er hjemme os se tv med kæresten, og hygger vi tager vi en tur i Bilka.
    Det er forskellligt hvornår man er klar, og selvom jeg er blevet så kedelig og har været det flere år nu følte jeg mig stadig ikke klar til baby, men tror jeg heller ikke jeg ville selvom jeg var blevet lidt ældre måske. Min kæreste har drømt om sin egen familie siden han var 17 så selvom han lige er blevet 21 var hans største ønske at blive far, og han vidste allerede inden jeg blev gravid hvilken barnevogn han ønskede fordi han efter arbejde nogen gange var gået hemmeligt i Babysam.

    Min mor blev gravid med mig da hun var 22 uden uddannelse og min far var lige blevet færdig som automekaniker, og min barndom var rigtig god. Alle de bilture, min gynge i køkkenet, sandkassen og mine børnefødselsdage med hele børnehaven. Jeg havde ALT hvad et barn kunne ønske sig. Har kun set min mor drikke en øl 2 gange, aldrig fuld. Det har altid været total familie og husker ikke at vi er blevet passet. tror egentlig ikke at mine forældre har været ude sammen kun de to siden jeg blev født.
    Min kæreste derimod.. hans mor var 37 og jeg synes det er så synd for ham for alle de ting jeg husker med at bage boller med min mor og blive skyllet ren af min far med haveslangen når jeg havde lavet min mors blomsterbed om til et mudderbad, sådan nogle ting har han aldrig oplevet.
    han husker ikke noget legetøj, hyggestunder der var tilegnet børnene som ture i lalandia og lign han har aldrig haft nogle af de nostalgiske ting vi tænker tilbage på.
    han taler ikke med sin mor den dag i dag, hun er kold som bare fanden og hans barnddom var tom trods hun havde mere "livserfaring"

    når vores barn kommer vil han ikke lade sin mor se det fordi han siger det er bedst foruden hende. Så han glæder sig til at give barnet det han aldrig fik og til at lege med det indtil det dejser om af træthed og tage i zoo. Selvom mine forældre var unge og fattige hvor hans var ældre og stinkende rige så er han ked af sin barndom og er blevet meget tæt med min mor og far og holder ved deres måde at opdrage et barn på -trods de var de unge


  • #23   10. sep 2008 Det har absoult ikke noget at gører med alder...
    jeg er 19. og jeg har en uddannelse som jeg fik da jeg var 17 og er ved at læse vidre og er næsten færdig. har eget hus og har haft i 2 år og bil osv. fast kæreste igennem 3 1/2 år og vi føler os klar nu..


  • #24   10. sep 2008 Jeg er 22 og var ikke klar før jeg fik det at vide jeg var gravid smiley

    min kæreste fylder 24 sidst i september, og han er så småt ved at være klar til det også smiley


  • #25   10. sep 2008 jeg kan simpelthen ikke se hvorfor man føler sig stødt over det med alder
    der er ingen som har sagt at ingen unge mødre er gode forældre og ar det kun er de gamle
    hvis man gør det godt burde man vel ikke føle sig stødt på nogen måde
    sjov reaktion og tage det personligt


  • #26   10. sep 2008 der vil jeg så også gerne lige "forsvare" mig selv.. jeg er 18 snart 19 og har en datter på 8 måneder.. jeg bor for mig selv og får sku ikke hjælp fra nogen!!
    klare ALT selv.. så nej det er ikke alder men modenhed.
    og jeg var moden da jeg fik min datter.. og var det også før..


  • #27   10. sep 2008 ved at læse disse indlæg, må jeg da ærlig indrømme jeg føler mig som en meget dårlig ung mor.....


    fordi vi får Niklas passet ved vores forældre, da vi endnu ikke har fundet en barnepige. det er da ikke hver weekend han sover ude, nok en gang hver 2 måned ca.

    Men jeg synes hedder ikke man kan sætte alder på det, har før hørt om 16 årige piger der klarer sig selv.. Vil give folk ret i at man kan finde forældre på 30 der ikke skulle have haft børn..



  • #28   10. sep 2008 og pasning er det eneste vi får hjælp til!!!!
    Vi har eget hus, bil, hund, heste og andre dyr..


  • #29   10. sep 2008 nej nej nej, det er også bare den måde nogle skriver på..


    Jeg er en af de heldige, jeg har afleveret Niklas i dagppleje siden tirsdag i sidste uge og det var kun igår han græd.. Fordi vi har ladet andre passe ham.......



  • #30   10. sep 2008 det der gjorde at vi fik barn var en gang betændelse i livmoderen og så måtte jeg ikke tage p-piller og chancen for at live gravid var meget lille, så vi brugte ikke noget og Niklas blev lavet på Peters fødselsdag den 3 februar.

  • #31   10. sep 2008 Jeg har da os en uddannelse. den fik jeg da inden..Så tror du mener noget helt andet end hvad vi læser os til..

  • #32   10. sep 2008 Tusind tak for alle jeres svar..... Super skønt at høre jeres meninger...
    Go dag til alle....


  • #33   10. sep 2008 vi var klar da vi lærte hinanden at kende jeg var 20 manden 23

  • #34   10. sep 2008 det blev jeg da testen pldseligt overhovedet ikke planlagt var positiv...

  • #35   10. sep 2008 Nu for jeg sikkert rykket hovedet af, men
    jeg kan godt sætte mig ind i at Batmusen sætter aldersgrænser der. FORDI det 8 ud af 10 gange er det man høre og ser i fjernsynet og hvis man ikke kender nogen på den alder eller under, så er det meget nemt at tro, at medierne har ret. Man har ikke noget at sætte det op imod.


  • #36   10. sep 2008 Karina - helt enige at dem i fjernsynet ikke giver unge mødre det bedste ry..
    men igen skal man passe på man ikke skære alle over med en kam...

    Eksempeltvis, så er jeg 21, og har fået min den første, mine forældre har et vennepar som lige har fået en nevø..
    moren til nevøen er i 30'erne, og giver slet ikke sit barn det han skal.
    eksempeltvis, så kan noah allerede følge ting med hovedet, og reagere på lyde, har han godt nok kunne noget tid..
    men hendes nevø er så understimuleret at han ikke en gang ken vende hovedet selv når han ligger på ryggen..


  • #37   10. sep 2008 "Så ville høre hvad der gjorde at i fik børn eller venter barn?? "

    Jeg stoppede på mine piller fordi min hud begyndte at værre træls og ja så sker det der nu sker når man ikke beskytter sig. Vi havde absolut ikke forventet det ville gå så hurtigt. Vu har valgt at beholde barnet, for hvis vi valgte at få det fjernet, kunne det jo være at det ikke kunne lade sig gøre igen senere.
    Han har været mere klar end jeg på alt det har baby halløj, så han har været en stor støtte når jeg har haft mine nedture. Vi er 25 og 27. Efter folke øjne den rette alder at få børn i.


  • #38   10. sep 2008 for at sige det som det er, så må folk sige hvad de vil om at få børn tidligt.. hellere se unge mødre( yngre end mig selv) end at de slår små børn ihjel... (abort)

  • #39   10. sep 2008 Jeg er ikke uddannet indenfor medie branchen, så jeg kan ikke give dig et rigtigt svar. Men jeg ville selv hellere se det gå galt end godt pga min nysgerrighed ja.

    Som sagt så kunne jeg godt sætte mig ind i det Batmusen skrev, men det var ikke ensbetydende med, at det også var min holdning til det.

    Jeg har en bekendt som var 17 da hun blev gravid og hold da op der blev snakket og rullet øjne, netop pga hendes alder. Jeg var også med i snakken, det indrømmer jeg gerne, men hun klarede det ganske flot og havde god støtte i hendes familie og venner, når hun henvendte sig.


  • #40   10. sep 2008 jeg tror mange herinde har misforstået mit indlæg jeg mener bestemt ikke at der skal være aldersgrænser på det og få børn overhovedet der er både gode og dårlige forældre i alle aldre

    det jeg mente er at det er en god ting og nyde sit eget liv fuldt ud inden og få uddannelse arbejde blive etableret inden man får børn nogen kan klare det som 20 årig andre først når de er 35
    jeg siger bestemt ikke at noget med at nogen ikke duer som forældre pga de er 23 år men ofte er det hårdt og svært og nå og blive etableret og leve fuldt ud så tidligt

    det var på ingen måde kritik af alle unge forældre


  • #41   10. sep 2008 jeg synes ikke alder betyder noget, men hvis man føler sig klar, har et fast /godt/blivende forhold, økonomi , plads, voksen "hjerne"- slut med fest, druk, byen og vilde nætter med sjov mm, og kan give et barn den kærlighed, omsorg og tid det kræver, så burde det ikke være noget problem i mine øjne;P

  • #42   11. sep 2008 og nej det har intet med alderen at gøre, selvfølgelig bliver alle mere modne med alderen, men dere r folk på 18 der er mere modne en nogle på 30 eller 40 så det er meget person afhængigt

  • #43   11. sep 2008 Jeg har ikke oplevet nogle fordomme :S og jeg er 22, altså en af de ældre unge mødre (man plejer at sige ung mor er fra 15 til 25)

    Jeg er sikker på hvis jeg fik barn som 15 ville folk nok kigge lidt, da jeg jo ikke engang ville være voksen som 15 årig, men stadig "bare" en teenager


Kommentér på:
Hvornår var i klar.....??

Annonce