{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.142 visninger | Oprettet:

skoldkopper og dåb?? {{forumTopicSubject}}

Altså min søn skal døbes på søndag og han har netop fået skoldkopper (fra storebror) ØV
og så er det jeg tænker, hvad så med de andre der skal døbes på samme tid som ham?? er det tarveligt? risikerer han at smitte dem? eller de børn som deltager i vores dåb?! man udskyder da ikke en dåb her i sidste øjeblik,...eller gør man? andre der har været i samme situation?
´
Og er det rigtigt at når de får skoldkopper så tidligt, så får de dem igen senere hen, eller evt som helvedes ild, når de blir ældre?! smiley det vil jeg være trist over, for det er så vidt jeg har hørt noget som blir i kroppen og kan bryde frem igen og igen ik??

ps.. jeg ammer fuldt ud, så dem der siger at amning forsvarer børnene mod skoldkopper...vås! smiley

god mors dag weekend kære medmødre smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skoldkopper og dåb??
  • #1   6. maj 2011 Tror ikke der er nogen der påstår at amning beskytter mod skoldkopper, men bortset fra det ville jeg da bare holde dåb
    Han skal jo ikke være helt op i hovedet på de andre dåbsbørn, men jeg ville nok lige informere gæsterne til selve festen

Og nej de får ikke nødvendigvis skoldkopper igen
    Det er ikke afhængigt af hvor tidligt de får det men om hvor stort udbruddet er

(og mig bekendt kan alle få helvedsild)

• #2   6. maj 2011 hihih.. smiley de klassiske spørgsmål.. vil prøve at svare det som jeg ved smiley
    -Et barn der får skoldkopper smitter 5-3 dage før udbrudet og til der er skopper på alle knopperne!
    -Et barn der får skoldkopper tidligt kan ikke få det igen, men kan få helvedsild som er langt mere smertefuldt.! og alle kan få helvedsild da skoldkoppe virusset ligger i dvale ved nervebanen.!
    -Med hensyn til at aflyse ville jeg ikke gøre det.! Jeg ville kontakte mine gæster med børn og spørge om de har været smittet, og har de ikke ville jeg sige at mit barn havde en mulighed for at kunne smitte, også er det op til gæsterne at vurdere om de vil lade deres børn smitte eller ej.
    -Mht. kirken ville jeg kontakte præsten og spørge hvor mange i er samlet. og er i mere end en ville jeg overveje at spørge om der er mulighed for at komme til 30min før de andre eller 30 efter.. smiley du kan jo os stå i våbenhuset til han dåb skal til, så kan de andre gå ud imens.. så er det kun under selve hans dåb du er der inde..
    -

• #4   6. maj 2011 min søn har kun haft en skoldkop, og vi er 100 på det er det.. smiley og ifølge lægen og hva jeg kan læse mig til kan han IKKE få det igen. men han kan få helvedsild senere i livet..!!

• #5   6. maj 2011 SiS
    Jeg kender nu flere der har haft skoldkopper to gange
    Hvor første gang kun har været 4, 5, 6 stykker

• #6   6. maj 2011 http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/skoldkopper.htm
    læs her, der har du de fleste spørgsmål. og den er ændret i 2010, så den burde være nogenlunde up to date smiley

• #7   6. maj 2011 Citat fra mit Link. :
    Udsigt for fremtiden:
    -Forløbet er normalt godartet, sygdommen varer i reglen mellem syv og ti dage hos børn og noget længere tid hos voksne.
    -Ligeledes får voksne oftere komplikationer end børn, men komplikationer er sjældne.
    <b>-Hvis man én gang har haft skoldkopper, er man blevet livsvarigt immun overfor sygdommen.</b>
    Dog kan der senere opstå helvedesild. En person med helvedesild kan smitte en anden person, således at denne får skoldkopper

• #8   6. maj 2011 SiS
    Uanset link
    Har jeg set det flere gange smiley

• #9   6. maj 2011 (link fjernet)

Er det muligt at få skoldkopper to gange? Svaret er ja, selv om det er sjældent. For de allerfleste giver én infektion livslang immunitet. At få skoldkopper to gange er almindeligere blandt immundefekte personer. En anden forklaring er, at det første (eller andet) tilfælde af skoldkopper ikke var (er) skoldkopper - altså at diagnosen var/er forkert.

• #10   6. maj 2011 jeg stoler her på min <b>læge</b> og jeg kan ikke blive omvendt uanset hva smiley

• #11   6. maj 2011 SiS
    Det behøver du heller ikke
    Jeg ståler både på MIN læge og hvad jeg selv har set smiley

• #12   6. maj 2011 min søn har indtil videre kun 3 skoldkopper i hovedet... i går havde han kun én, så tjaa jeg forventer faktisk det peaker på søndag smiley
    Det var sådan det forløb med min søn på 2, som han har dem fra...
    ja der er et sæt tvillinger der også skal døbes samtidig med os.. hvilket er meget normalt. Det kan ikke flyttes 30min frem eller tilbage.. desværre, han er en travl mand og det ligger jo i forbindelse med en gudstjeneste. åhhh what to do. må nok hellere ringe til præsten og høre hvad han forslår. Måske er det ok, når vi nu sidder i hver sin side af kirken og ungerne ikke ligefrem kommer tæt på hinanden.,.

• #14   6. maj 2011 eftersom min datter havde det samtidigi slem græd og han har fået taget blodprøve er jeg som skrevet 100 på det er det han havde..!!

• #15   6. maj 2011 det siges, at når det er så små børn og de blir ammet, så er chancen stor for de får det igen senere hen

• #16   6. maj 2011 SiS
    Jeg tror ikke nogen betvivler at dit barn havde skoldkopper

Kommentér på:
skoldkopper og dåb??

Annonce