{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Børnehave start! {{forumTopicSubject}}

Hej min datter starter i børnehave på mandag, vi har været deroppe en time idag så hun kan se det hele og lige leget lidt deroppe.
Men jeg synes simpelthen jeg har så svært ved hun ikke for så meget opmærksomhed som hun fik i dagpleje, jeg har det faktisk rigtig svært ved at hun skal i børnehave hun er 2 år og 8 mdr. Min datter er en meget stille og rolig pige. Jeg tænker høre de hende nu når hun bliver ked af det, skifter de hende ofte nok, ja sådan nogle ting går igennem mit hoved:-(

Hvordan har det gået med jeres børn som er startet i børnehave??

Knus en lidt pyldret mor:-)

ps. Da jeg var deroppe var der en lille pige som bare havde snot hængene ud af næsen og en lille dreng som græd, men ingen voksne kom:-(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børnehave start!
  • #1   1. jun 2011 puha en mors værste marridt. min dreng skal også starte i børnehave på mandag og vi har valgt en børnehave med 15 børn og 3 pædagoger og alligevel bekymre jeg mig om de samme ting som dig. Men fortæl pædagogerne om dine bekymringer så de er lidt mere opmærksomme.

  • #2   1. jun 2011 Altså nu arbejder jeg i en børnehave, så vil da gerne fortælle dig hvordan vi gør.

    Hos os ser vi skam også de stille børn (:
    Vi har et skema vi kører efter ang. bleskift. (Mener det er hver 3. time vi skifter, og så ellers hvis de har skidt)

    Men ja, jeg vil da ikke påstå der engang imellem har en enkelt hvis næse løber, for vi er ikke 1:1. Men hvis jeg opdager en der har 11-taller opfordrer jeg da til at løbe ind og tørre næsen, eller gå med ind og hjælpe.

    Ang. det at være ked af det uden der er en voksen. Vi gør selvfølgelig hvad vi kan for at se og høre alle børnene på én gang, men facts er at det er umuligt. Men vi går jo rundt på f.eks. legepladsen og derfor vil vi jo os opdage det. Og trøste barnet på bedste vis.

    Udover det er vi selfølgelig også obs på "småbørnene" altså dem, som er nystartet.

    Hvis du har det rigtig skidt med det hvorfor så ikke vente til din datter er 3 år f.eks.?

    Hvis jeg var dig ville jeg kigge på hvordan din datter har det med det? Kan hun lide legepladsen, opsøger hun de andre børn, opsøger de hende?


  • #3   1. jun 2011 vi havde ingen problemer da min kærestes datter startede i børnehave. det gik super godt. vi var lidt bekymret i starten, men det gik utrolig godt. og vi har intet ondt at sige om vores pædagoger

  • #6   1. jun 2011 Tania: Hold da op en fordømmende holdning!!!!!!

  • #7   1. jun 2011 De skal være fyldt 2,8 år inden de må starte i bh her i vores kommune..

    Vores dp er nede i bh med sine børn jver 14 dag, så de lærer pædagog'erne - lokaler - legeplads mm. at kende.

    Vi har valgt at vente til han er 2 år og 11 mdr, så han starter først 1 aug. Fylder 3 år den 3 sep.

    Han er nemlig også en stille og rolig dreng, der ikke gider lege med skrigende og slående børn. Han er dog renlig, så en bekymring mindre... Men sover stadig 2½-3½ time til middag..

    Deres nye bygning står færdig til sep/nov - så lækker en bh.

    Hende leder vil være en stor rolle i at få bygget lidt muskler på Frederic - holde øje med hans spiseproblem og få ham jævnligt på toilet.


  • #9   1. jun 2011 Nej Tania, det er ikke facts.
    I den børnehave JEG er går vi MEGET op i håndhygiejne.
    Vi guider også børnene. Vi forventer ikke de kan alt selv, overhovedet.
    er er da mange børn i børnehaven der ikke selv kan lyne deres jakker, tage støvler på, tørre sig efter toiletbesøg, osv. Og alt det hjælper vi dem da med.

    Beskidte munde og en forventning om blefri børn på 2,5 - 3 år.????
    Hva er det dog for en by du bor i??


Kommentér på:
Børnehave start!

Annonce