{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.459 visninger | Oprettet:

Børnebidrag fra Kommunen {{forumTopicSubject}}

Ja jeg kan altså ikke finde ud af det ..

Vi har fået taget blodprøer og fået resultatet af prøven som viser at Nayas far ER hendes far .

Nu er det så bare sådan at han ikke har valgt at svare tilbage på de breve som SF har sendt til ham .

Har ringet til SF 2 gange og været på borgerservice ang. udbetaling af børnebidraget . ALtså for at få kommunen
til at lægge ud ..

Første gang jeg ringer får jeg af vide at jeg skal gå på borgerservice men at jeg nok skal have et papir fra SF somm bevis på at vi køre en faderskabssag . Jeg skulle bare ringe igen og så skulle hun nok sende det papir som jeg skulle bruge.
Hende hos borgerservice giver hende fra SF ret og beder mig ringe til SF igen .
Dette gør jeg så men får denne gang af vide at jeg ikke kan søge om nogen penge endnu da faderskabssagen ikke er afgjort endnu .

Er helt lost nu ..
Kan heller ikke rigtig finde noget på nettet om det ..

Nogen som kan hjælpe , som måske har stået i samme situation eller som bare ved noget om det ?

Hjælp .. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børnebidrag fra Kommunen
  • #1   15. jun 2011 SF = Statsforvaltningen


  • #2   15. jun 2011 altså har ikke selv prøvet det men ville da mene at hvis det er fastslået det er ham der er far at du ville kunne søge om det.

  • #3   15. jun 2011 du skal have en blanket udfyldt hos kommunen som statsamtet vist skal have og så får du penge fra fødslen og frem til nu. derefter får du hver måned eller halve år efter hvad du har valgt

  • #4   15. jun 2011 Du kan godt få noget fra kommunen, tror det hedder særligt børnebidrag, som man også får hvis faderen til barnet er død, ukendt osv det bliver udbetalt hver 3 mdr sammen med de andre børnepenge fra staten osv... Jeg fik det selv da jeg var samme tur igennem med den ene af mine børns far der heller ikke ville svare statsforvaltningen og vedkende sig faderskabet, de modregnede det så da sagen var afsluttet og kunne få børnebidrag fra faderen, så jo du kan godt få noget :o) håber det hjalp lidt...

  • #5   15. jun 2011 Mor til Monique, Malik & Ioannis smiley <
    Okay .. Er det så SF jeg skal have fat i igen eller ? smiley


  • #6   15. jun 2011 Min JM har også sagt at jeg sagtens kan få pengene fra Kommunen ..

  • #7   15. jun 2011 Er han på kontanthjælp?

    For jeg er på kontanthjælp, og jeg får det jeg skal betale til Katjas far oven i min kontanthjælp fra kommunen..

    Når du bor selv med et barn, så skal du have både alm. børne penge (hver 3. måned), børne bridrag fra faderen (hver måned) og "enlig"-børnebidrag (hver måned)


  • #8   15. jun 2011 Tanja ..
    Nej han er ikke på kontanthjælp ..
    Ved godt hvilken bidrag jeg skal have og sådan .
    Men jeg har stadig ikke fået alm børnebidrag fra Nayas far da han stadig mener at han ikke er Nayas far .



  • #9   15. jun 2011 Det er kommunen du skal have fat i.... Det er fordi at så længe sagen ikke er afsluttet hos SF kan de ikke lave et bidagsdokument til dig som du på normalvis ville få når du har søgt børnebidrag fra faderen og søge kommunen om at udbetale til dig ved at udfylde et papir hos dem og vedlægge dit bidragsdokument fra SF... Men mens sagen kører kan du søge det andet på kommunen, er ikke sikker men mener det hedder særligt børnebidrag, som kommunen så kan udbetale hver 3 mdr, og som de modregner senere, håber det gav lidt mening :o) Men det er kommunen du skal have fat i, og de er ikke altid særlig samarbejdsvillige ang det bidrag, krævede en del diskutioner med div damer i tlf for mig, men du skal bare holde på at det kan du få, og at de må hjælpe dig med at finde ud af hvordan... ellers er du velkommen til at skrive pb hvis de ikke vil hjælpe dig, så vil jeg gerne lige kigge mine papirer igennem og se om jeg kan finde ud af hva det præcis hedder osv....

  • #10   15. jun 2011 Mor til Monique, Malik & Ioannis smiley <
    Tusind tak .. Vil forsøge at kontakte kommunen i morgen .. smiley


  • #11   15. jun 2011 Var så lidt, håber du får fundet ud af det, kan være lidt af en jungle ;o)

  • #12   16. jun 2011 Jeg har været igennem det - du kan søge kommunen og udbetaling indtil sagen er afsluttet.
    Når han ikke reagerer fra SF når blodprøverne er færdige vil der gå ca 2 mdr inden sagen kommer fra retten, her dømmes han til at være faren og SF vil udregne hvad du har krav på at få - derefter skal du ansøge kommune om de vil opræve penge hos faren og så skal du tilbagebetale de penge som du har fået inden sagen sluttede.
    Så kontakt kommunen igen


Kommentér på:
Børnebidrag fra Kommunen

Annonce