{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.364 visninger | Oprettet:

Hysterianfald :-( {{forumTopicSubject}}

Åh, hvor jeg dog håber at i kan fortælle mig at det snart går over eller at i allesammen har ligeså hysteriske børn....

Simone blev 2 år igår smiley og den sidste uge har hun haft de vildeste hysterianfald!!!! Sådan at hun har været gennemblødt af sved, ryster og tårer og savl står ud af hende som et vandfald. Hun er slet ikke til at tale med i de situationer.... Pyha det er hårdt smiley

Vi vælger vores kampe (f.eks. farer hun helt op over oprydning af legesager for tiden og det har vi valgt at skippe og så rydder vi op, når hun er kommet i seng), men når vi først tager en kamp op så giver vi os ikke og det har vi aldrig gjort! Jo, vi forsøger selvfølgelig at aflede opmærksomheden på noget andet, men når hun først er kommet helt op i det røde felt kan vi slet ikke gøre noget!

Situationer som kan skabe et anfald er gerne at en "aktivitet" som hun er godt igang med er slut f.eks vaske hænder og bad.

Igår gik hun helt i selvsving ovre i dagplejen, da vi var derovre med boller til eftermiddagsmad i forbindelse med hendes fødselsdag. Vi sagde nej til at hun måtte få flere boller, fordi hun kun spiste pålægschokoladen. Vi prøvede at stoppe anfaldet ved at tilbyde vindruer, sut og dagplejemor kom med en gave ti hende. Intet duede og vi måtte slæbe hende skrigende ud i bilen og smile undskyldende til dagplejemor. Vi måtte være 2 om at sætte hende i autostol og jeg måtte sætte mig og holde selen, da hun ellers tog armene ud af selen. Hun fortsatte nok en halv time derhjemme smiley Tilsidst fik jeg i et øjebliks stilhed spurgt om hun ville med ud og cykle på hendes nye løbecykel og så var alt heldigvis glemt!

I morges ville hun ikke med ud af døren, da hun skulle i dagpleje. Det endte med at jeg måtte slæbe hende ned i bilen med jakken og skoene i den anden hånd. Presse hende i autostolen.

Under køreturen ser jeg at hun forsøger at tage selen af igen og der råbte jeg virkelig højt af hende! Tror det er første gang i hendes liv at jeg har hævet stemmen sådan overfor hende og jeg har det virkelig skidt med det! Men vil altså ikke gå på kompromis med sikkerheden! Da vi manglede 200 m. havde hun fået selen af, så jeg måtte stoppe bilen og over og tvinge selen på hende igen og skyndte mig at køre det sidste stykke.... Kom så slæbende med en skigende tøs på armen ind til dagplejemor! Hver ang jeg slap hende løb hun hen og åbnede døren for at komme ud til bilen igen!

Hun er den nemmeste pige i dagpleje og når hun bliver passet af bedsteforædre, men hun presser virkelig citronen overfor os forældre smiley Dagplejemor kiggede undrende på hende igår og sagde at sådan troede hun aldrig at hun skulle se Simone! Men det er altså virkeligheden hjemme hos os....

Jeg som troede det var hårdt da hun var 18 mdr. og vi ikke måtte hjælpe hende med nogen ting.... Det her er 100 gange værre og jeg håber godt nok snart det vender for det er bare for hårdt!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hysterianfald :-(
  • #1   16. jun 2011 velkommen til trodsalderen smiley
    vi har en datter der også er sådan en gang imellem... nogle perioder er det værre end andre....

    vi plejer at gøre det at vi sætter hende på værelset i 5 minutter og så går vi ind og forklare hende at vi ikk vil have at hun gør sådan og sådan og at hun skal sige undskyld. vil hun ikk det, for hun lov til at være derinde indtil vi igen kommer og spørger om hun vil sige undskyld. det fungere herhjemme ved os. vi kan ikk gøre det på andre måder. alt er afprøvet og dette er det eneste der fungere....

    jeg snakkede med min sp om det og hun siger at trodsalderen kan vare til de er 4 år.... puha siger jeg bare....


  • #2   16. jun 2011 Årh, Viktor er 15 mdr og jeg håbede snart han var over hans hysteriske anfald! smiley Puha hvorfor skulle jeg også læse dit indlæg, jeg ville heller have levet i troen om at det kun var en over gang.. Hahaha...

  • #3   16. jun 2011 Malthe er 2½ år og når han bliver arrig, slår, sparker, ikk høre efter de første 5 gange man beder ham noget og når han bare er på tværs og svare igen, så starter vi med at prøve at aflede hans opmerksomhed ellers så får han en time out på værelset. hvis han nægter at ryde op og bare begynder at kaste med legetøjet så først prøver vi at overtale ham til at gøre det, ellers så får han en time out også får han ellers lov til at ryde op bag efter. det lyder hårdt men det er det eneste der hjælper her hjemme. for nøj hvor kan han være strid.

  • #4   16. jun 2011 Puha.... indtil 4 år?! Så går jeg f...... ned med stres ;-))))

    Jamen hvis vi sætter hende ind på værelset, så er vi nødt til at holde døren eller låse den!!!



  • #5   16. jun 2011 Vi plejer at ignorere hende, når vi har forsøgt at "forklare" kort hvorfor hun ikke må noget og anerkendt at vi godt kan se hun er ked/sur og det er i orden.

    Jeg har prøvet med time out i sækkestolen og jeg tror jeg brugte en ½ time på at gå frem og tilbage og sætte hende ned i den.... Det var ingen kæmpe stor succes!

    Men synes måske heller ikke det er rigtgt at give straf i de situationer hun bliver hysterisk i. Hun har jo ikke gjort noget "forkert" udover at skabe sig tosset over noget hun ikke må.... Kan i følge mig i det?


  • #6   16. jun 2011 Her kommer Noah også ind på værelset han for en advarsel at hvis han ikke stopper kommer han på værelset, Han plejer at falde til ro. I starten gik Noah også ud men nu bliver han derinde og græder færdig og kommer ud når han er klar igen.. Jeg ville sætte hende igen på værelset igen hvis hun ikke stopper med at græde..

  • #7   16. jun 2011 Nej, det har jeg heller aldrig gjort! Hvis vi kommer til at bruge time out bliver det i sækkestol i stuen!

  • #8   16. jun 2011 mone-mor..... det var også det jeg tænkte...

    i kan eventuelt prøve og sætte hende på en stol derinde og rejser hun sig og går er det bare med at sætte hende der igen....

    herhjemme lader vi døren står åben og så står hun i døråbningen og græder.... vi har kun en enkelt gang lukket døren fordi hun skreg så højt at hun var ved at vække hendes lillebror der sov ( 2½ mdr).

    men man er bare nødt til at være hård i den tid... det er mega træls og skulle være det. men ellers lærer de det aldrig. og kan de få lov til at køre rundt med en, ja så bliver de ved og det er svært at stoppe igen.



  • #9   16. jun 2011 Kan godt følge dig i at hun ikke skal ha en staf men hvis hun ligesom Noah så køre de helt op og ved ikke hvorfor de endeligt skriger eller er hys.. Så har de efter min mening brug for en pause og falde ned igen..

  • #10   16. jun 2011 trods ;o)

    det går over igen når hun flytter hjemmefra ;o)

    sådan siger folk altid til os, og hvor er det træls at høre på, men det er helt sikkert trods, hun skal lige prøve jeres grænser af og se hvad hun kan slippe afsted med...

    vi har selv næsten lige været gennem en periode på et par måneder, hvor alt skulle afprøves, spisningen, sengetiden, leg osv osv. der var intet der var godt nok, men vi samarbejdede med dagplejeren da han brugte det lidt dernede også, og blev enige om at vi alle skulle være meget konsekvente, han skulle vide præcis hvor grænsen går og hvad konsekvensen er hvis man overskrider den grænse, feks. smider man sig i brugsen grundet et nej til slik, så bliver der sagt farvel og så går mor/far altså bare ligegyldigt hvor meget andre folk kigger, hælder man mælk ud over gulvet er man ikke stor nok til at sidde med ved bordet og kommer for lukket dør på værelset, vil man ikke ryde op, får man ikke lov til det man så hellere vil før efter det er gjordt osv... og ja sikke et skrigeri, men idag har vi en 2 årig der godt ved at det hjælper ikke noget, mor og far er nogle strenge men retfærdige mennesker og det er meget sjovere bare at gøre som der bliver sagt..

    selvfølgeligt kommer der flere konflikter og vi er da heller ikke konfliktfri endnu, men det er gået fra at være det rene vanvid, til at være et spørgsmål om at snakke sammen og blive enige, ingen forhandlinger ingen alternativer, han skal bare rette sig efter hvad vi siger, og det er han ved at forstå...


  • #11   16. jun 2011 mone- mor.....har hun ikke tremmeseng? maya bliver 2 til sep. og hun kan være hysterisk, dog ikke så slem som det lydeat gå ogr til din kan være...Er vi ude hun nægter at holde ved ryger hun i barnevognen igen stopper hurtigt med at være hysterisk....Herhjemme hvis hun bliver hysterisk kommer hun ind i seng par min.....havde en periode hvor hun ville slå når hun var ved os og der satte vi hende ned og forklarede hende at hun kommer ned når hun skal slå......slår stortset ikke mere, må siges vi har en nem datter, dog et brillehelvede for tiden men det er en helt anden side af historien....Nogle er man nødt til at hæve stemmen lidt men der er jo også stor forskel på om man er bestemt eller om man råber af dem, det sidste har absolut ingen effekt, tværtimod

  • #12   16. jun 2011 Nogen gange kommer jeg også Noah i møde og høre ham til hvorfor han er ked af det mv. Men ved ikke hvor god hun er til at forkare sig endnu. Så når Noah svare siger jeg at jeg godt kan forstå hvorfor han er hys eller sur så plejer han også at falde ned igen..




  • #14   16. jun 2011 på den måde ser jeg det ikke som en straf men et sted hvor de er trygge og kan slappe lidt af

  • #15   16. jun 2011 Det værste er nok at alle andre siger at hun jo er SÅ nem en pige.... smiley

    Det er helt sikkert at hun vil prøve at sno os rundt om lillefingeren og diktere dagsordenen.

    Igår stod hun i gangen og skreg "op". Jeg sad i stuen og starkte armene ud mod hende og sagde roligt "Du må gerne komme op til mor. Kom" Så startede hun igen og det er helt sikkert fordi hun ville have at jeg skulle komme og hente hende og tage hende op. Hun har også en anden gang smidt sig på gulvet i protest over at have fået en tør ble. Da jeg gik ind i stuen kom hun og tog mig i hånden for at føre mig ind på værelset igen, hvor hun lagde sig det samme sted og skreg - altså jeg skulle stå og kigge på hun skabte sig og den leg ville jeg ikke lege, så gik ind i stuen igen!

    Tremmesengen vil jeg slet ikke bruge som time out...


  • #16   16. jun 2011 ikke straf men kan lige få lov at køle af

  • #17   16. jun 2011 Enig Lotte F.... Og derudover ville det være livsfarligt at putte hende i tremmesengen for hun ville gøre alt hvad hun kunne for at komme over kanten!

  • #20   16. jun 2011 Jeg er meget meget rolig af sind og det er kun idag, da hun tog selen af i autostolen at det løb af med mig!

  • #21   16. jun 2011 det er ikke timeout men et sted lige at få ro på og slappe af og komme ovenpå igen....timeout er vi ikke begyndt på endnu

  • #22   16. jun 2011 kristina L - som sagt er jeg ret sikker på at hun vil gøre alt hvad hun kan for at komme ud af den seng og ja, så ender vi måske skrigende på skadestuen, så det holder vi os fra smiley

  • #24   16. jun 2011 lyder til jeg har en nem datter.....har boet selv med hende siden hun var fire måneder, her tager alt også lidt længere tid fordi hun er med og vi hygger og pludre, har ikke meget " bøvl" trods trodsalderen. har også situationer hvor hun bare vil lege selv hvilket jo også er godt nok engang imellem

  • #25   16. jun 2011 Hun er totalt suttenarkoman smiley Men hvis vi tilbyder hende en sut i disse situationer råber hun "NEJ!!!!" og kyler den væk.....
    En gang i mellem er vi heldige at hun selv siger "Sut", "Ja, skynd dig ind efter en sut!" siger vi og så stopper det der.


  • #27   16. jun 2011 Åh, jeg har da helt glemt at fortælle at hun op til flere gange efter et hysterisk anfald er faldet i søvn af bare udmattelse ;-P

    Ja, jeg har en datter med temperament og det er dælme ikke mig hun har arvet det fra...

    Jeg satser på at hun bliver en meget nem teenager!!!!!


  • #29   16. jun 2011 Min mor siger nemlig at jeg var anstengende som barn og var en meget nem teenager smiley

  • Janne B
    Janne B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 72
    #30   16. jun 2011 Uha-uha:-) Heldigvis er mine voksne nu, men jeg kan godt huske det:-D Især den ene var slem. Jeg forklarede ham, at når han skabte sig sådan syntes JEG ikke det var hyggeligt at være sammen med ham. Hvorefter jeg gik ud af hoveddøren. Stod der max 15 sekunder og der blev TOTALT ro. Den havde han ikke regnet med:-) Herefter behøvede jeg blot at sige, at hvis han fortsatte, så gik JEG udenfor til han var færdig. Det skal lige siges, at han kunne se mig gennem vinduet, og vidste at jeg ikke havde forladt ham totalt

  • #31   16. jun 2011 s og Lærke....shhhh maya er nem og håber jeg hun bliver ved med

  • #32   16. jun 2011 Jeg har arbejdet nogen år i en vuggestue så har da et par råd til hvad der kan være galt, og hvad du evt kan gøre.

    Kan hun tale, og forklare sig ordentligt ? Der er nemlig mange børn, som ikke kan udtrykke sig så vi voksne kan forstå det, og det kan være grunden til at de reagere ved at blive hidsige osv.
    Sådan havde vi det nemlig med Oliver inden han lærte at snakke og udtrykke sig smiley

    Man kan afhjælpe mange af de sure miner ved ikke at fx sige "Oliver, vil du i bad?" - istedet sige på en frisk og smilende måde " Kom liver nu skal du i bad"
    Man skal ikke give dem valgmuligheder altid, da de ikke i den alder er gamle nok til at rumme at skulle tage initiativ til om de fx skal i bad. Dette er kun et eksempel men man skal konstatere, og ikke stille børnene et spørgsmål.

    Lær ENDELIG jeres børn at det er helt okay at blive træt af at man fx. ikke må få flere boller, det er virkelig okay at være sur, og træt af det. NOGEN ting er bare ikke okay som fx. slå, sparke og bide osv. men husk det er helt iorden at være sur, det er i ogaå selv nogengange jo smiley


  • #33   16. jun 2011 Lotte - var skam ikk skrevet til noget nogen har skrevet herinde smiley Har nemlig ikke læst nogen af svarene til TS herinde smiley Skrev bare mine egne erfaringer ...

  • #34   16. jun 2011 Det at ha arbejdet i vuggenstuen har lært mig en masse, om at man bla. ikke skall råbe og skrige af sine børn, for det har modsatte effekt.
    Når man råber af sine børn lære man dem jo at det er okay at råbe.

    Li som dem der dasker sine børn over fingerene, det lære da børnene at det er okay at slå - hvilket det IKKE er !



  • #35   16. jun 2011 Hun er lidt "bagud" mht. sprog og jeg er meget opmærksom på at nogle af problemerne er frustrationer over ikke at kunne forklare sig. Derfor bruger jeg også meget at sætte ord på alt. "Er det fordi du gerne vil.....?"

    Og jeg siger altid til hende, at det er ok at hun er sur/ked smiley

    Far er slem til at spørge hende om alting og det skal vi have vænnet ham af med :-)))) Hvis der reelt ikke er nogen valgmuligheder så er det alt for dumt at spørge om hun f.eks vil have en tør ble - for selvfølgelig vil hun ikke det!

    Jeg vil sige mange tak for alle svar og råd smiley Nu vil jeg hente min, trods alt, dejlige pige i dagpleje og krydse fingre for, at vi ikke skal ud i flere skrigerier idag smiley


  • #36   16. jun 2011 Krydser fingre for at i får en dejlig stille dag smiley


Kommentér på:
Hysterianfald :-(

Annonce