{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.365 visninger | Oprettet:

Sove rytme/rutiner for 1 årig... {{forumTopicSubject}}

Hvordan er jeres rytmer hos dagplejen, med hensyn til sove rutinen..
Og hvad tid sover de om aftenen?

Theo er stoppet med hans formiddagslur stille og roligt, (han ville bare ikk sove mere pludselig sagde dp) men sover kun 1½ time til middag, og vi kan bare ikke holde ham længere end til senest kl. 18, plus han er pyldret når jeg henter ham til han skal i seng :s

Ved godt der kan være perioder, men puha, synes det er stridt lige nu, hvor er min glade dreng?

Når vi er hjemme så er hans rutine sådan her:

Vågner morgen ca. 06.00, spiser morgenmad, sover igen fra 08.00-09.00 ca. + lille mellem måltid
Så spiser vi frokost ved 11.30-12.00 og han får hans middagslur ca.12.30-14.30 + lille mellem måltid
Så spiser vi aftensmad ca.17.30, i bad og så i seng

så vil gerne høre hvordan jeres rutiner er, for at danne et overblik, og ved self godt det er meget forskelligt fra barn til barn smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sove rytme/rutiner for 1 årig...
  • #1   6. jul 2011 Hej smiley

Vores Gustav gider heller ikke sove formiddagslur længere, Nogle dage vil han gerne sove 45 min mellem kl.8-9 om formiddagen.
    Når Gustav er hjemme, ser vores dag sådan ud:

Stå op kl.06.00
    Spise morgenmad kl. 06.30
    Tidlig lur mellem kl.8-9
    Mellemmåltid ca kl.9
    Frokost kl. 11
    Middagslur kl 12.00 - 14.00
    Kl. 14.30 - Mellemåltid
    Kl.17.30 Aftensmad
    Kl. 18.30 Godnat

• #2   6. jul 2011 Min pige er 15 måneder og sover stadig både formiddag og eftermiddag.

Vågner kl 7 sover kl 9 1 time.
    Kl 12.30-13 2 timer.

Jeg synes det er tidligt at droppe formiddags luren. Det ville ik ha ku lade sig gøre for os.

• #3   6. jul 2011 mor til den skønneste dreng- Ja, det er faktisk nogenlunde vores rytme os.. Men Theo er bare såååå træt allerede der kl.17 smiley

• #4   6. jul 2011 Ja, det er Gustav også nogle dage. Vi prøver også at putte ham til lur om formiddagen, men det er ikke hver dag, at han gider sove.

• #5   6. jul 2011 Ja her er det så modsat...
    Op kl 7 ca. så sover han til middag i dp i 2-3 timer ja og så vil han ikke sove før kl 22 smiley
    Og dp synes ikke vi skal skære noget af han middagslur smiley

• #6   6. jul 2011 Lucas vågner ved 7 tiden og får morgenmad. i vuggestuen får han lidt mad kl 8.30, så spiser de igen ved 10.30-11 og kommer ud og sove ved 12 tiden og så sover han i en time ca nogen gange lidt mere og så kommer han først i senge kl 20 og nogen gange halv kommer and på hvornår vi skal op

• #7   6. jul 2011 Mor tiil Theo - kan ikke give ham en eftermiddagslur inden aftensmaden?

Viktors rytme i hverdagene som 1 årig:

06.30 bliver vækket
    07.00 spiser morgenmad
    08.00 sover en time - formiddagsmad
    11.30 middagsmad
    12.00 - 12.30 sover alt mellem 2 - 3½ time
    15.00 eftermiddagsmad
    17.30 aftensmad
    19.00 - 20.00 i seng

Nu er han 16 mdr og har ikke fået formiddagslur i en mdr, men var syg for en uge siden og da han så kom tilbage i dp havde han igen brug for en lur/hvile om formiddagen i et par dage for der var stadig ikke så meget energi..

Om weekednerne kan vi godt lide at være længe oppe og at sove længe, så der bliver rytmen rykket lidt smiley

• #8   6. jul 2011 frederic slap sin formiddags lur da han var 8½ mdr gammel.

I hverdagene;
    7.00-7.15; bliver vækket og kommer i tøjet + morgenmad.
    8.15-8.30; går de 400 m ned til dp.
    9.00-9.15; frugt, hjemmebag med smør og marmelade.
    10.45-11.30; middagsmad
    11.30- 14.30; zzzz middagslur
    14.45; eftermiddags frugt/ hjemmebag.

Bliver hentet mellem 15.00 og 15.45.
    Aftensmad; 17.00- 17.45 (han er meget meget langsomt spisende)

18.15/19.00 senest; godnat og sov godt. (alle 365 dage)

Sådan ser det ud også den dag idag, selvom han snart bliver 3 år.

Herhjemme vækker vi ham dog først kl 8.00-8.30 og han kommer herhjemme ud at sove kl 12-16.

• #9   6. jul 2011 mette- Vi tænkte os på at give ham en lille lur mere der om eftermiddagen, men vi prøvede 3 dage i sidste uge, og han sov først ved 22 ca, og sov slet ikk igennem om natten, så det stoppede vi med igen.. :s
    Dp siger det bare er en periode, men synes bar det underligt at hos hende vil han ikk sove, men hjemme vil han gerne sove formiddagslur.. Meeen, uanset om han sover der eller ej, er han mega træt allerede ved 17 tiden smiley

• #11   6. jul 2011 nicolas er knap 15 mdr.
    kl 06.30 vækker jeg ham og vi køre i DP
    kl 12-15 (nogen gange 15.30) sover han til middag
    kl 19 vil nicolas gerne i seng han siger selv sove og tuller mod sengen smiley

• #12   6. jul 2011 Hejsa smiley Sofie er lige blevet 11 mdr. og hendes soverytme er sådan her:
    06.30 bliver vækket
    09.30 sove formiddagslur i 2 timer
    kl. 13.00 sover eftermidagslur i 1 time
    kl. 19.00 kommer hun i seng

Sofie er også begyndt at være helt pyldret når hun kommer hjem fra DP om eftermiddagen og helt indtil hun skal i seng.
    Jeg har derfor snakkket med DP mor om det, og hun mener at tit bliver Sofie vækket af de andre børn, og måske ikke er helt udhvilet.

Før ti tiden var hun meget nem, men nu er hun hysterisk det meste af eftermiddagen, og vi er ret træt af det men håber hele tiden at det snart bliver bedre.

• #14   6. jul 2011 Vi har prøvet at holde ham vågen, men han bliver hurtigt overtræt, og så har vi bare kampen med ham, og han bliver virkelig ulykkelig.. smiley
    Hans rytme har været meget stabil ellers, og self kan det være en masse ting, hvilket det sikkert os er, tror isør tænderne driller, men det er bare svært at se ens dreng være "en anden" end den lille glade dreng man ellers har...

• #16   6. jul 2011 Vores dp er bare bange for hvis vi gør det, tager det længere tid for ham at komme ind i den faste rytme hvor han gerne skulle sove ca. 3 timer kun til middag, og så automatisk kunne holde sig længere om aftenen os, hvis han bliver helt udhvilet der til middag... :s
    Men tænker bare hvor længe jeg skal se tiden an, om det passer til ham...

• #17   6. jul 2011 Nikoline 12,5mdr:
    Kl 7:45 - står op
    kl 8:15 - morgenmad
    kl 9 - afleveres i DP
    kl 9:15 - formiddags mad i DP
    kl 11:30 - frokost i DP, derefter middagslur på ca 2timer
    kl 15 - eftermiddagsmad i DP
    kl 15:30 - bliver hentet
    kl 18 - aftensmad, derefter i bad og gjort nat-klar
    kl ca 19:30 - i seng

Nikoline droppede hurtigt formiddagsluren i DP'en, da der sker for meget til at hun vil sove...
    Her hjemme får hun ofte en formiddagslur fra 10 - 11ca.

Hvis hun har sovet dårligt i DP'en putter vi hende 16 - 17, ellers har vi også en alt for pyllert datter til aftensmaden...

• #19   6. jul 2011 du skriver han ikke rigtig gider sove om formiddagen...prøv helt at springe den over og derved se om han ikke sover længere om eftermidagen og så kan holde længere ud om aftenen.....

Mayas rytme hedder op 6.45
    7.15 morgenmad
    kl 9 mellemmåltid
    11.30 frokost
    12.30 - 15 middags lur derefter mellemmåltid
    17.30 aftensmad
    19.30 sengetid

• #20   6. jul 2011 Ja, jeg tror os vi skal væk fra formiddagsluren helt, og så gi det noget tid og se om han ikk begynder at sove længere om eftermiddagen, for så at være længere vågen om aftenen smiley
    Håber ihvertfald at det snart vender så jeg får min glade dreng igen...

• #21   6. jul 2011 sådan gjorde vi ihvertfald. og det har virket her....der var få dage hun godt kunne være lidt pyldret hvor hun så fik en powernap fra 16-16.30 men er sket meget få gange og kun i starten

• #23   7. jul 2011 Eva- Ja, det er præcis det samme med Theo som du beskriver det, os med aftensmaden, hvis vi strækker ham, så går det hele galt...
    Synes bare det er ærgeligt at aftensmaden falder så tidligt, for der er vi ikk rigtig sultne, og jeg skal stå i køkkenet og lave mad når han så er hjemme fra dp :s føler slet ikk jeg får noget tid med ham ordentligt...

• #25   7. jul 2011 Ja, kan følge dig hundred procent... føler bare når man kører sådan, er der aldrig rigtig tid til afslapning... For hele tiden skal der planlægges, og tilrettelægges, så alt ikke går i skuddermudder.. hehe...
    Vi har fryseren fyldt med portions mad, så hvis det stresser (som regel hver dag) så smækker jeg det op fra fryseren, og spiser lidt med Theo, og så spiser jeg som regel "aftensmad" brød, der ved otte ni tiden... ret træls, for ville da være nemmere hvis de små bare kunne holde sig til ved 18 tiden, så man kunne spise sammen, og have den hyggelige familie middag man ønsker sig :s

Hvor er det dejligt at høre, man ikke står alene i denne situation altså smiley

• #27   7. jul 2011 06:00 Står op
    06:30 Morgenmad
    09:00 Frugt
    11:00 Sover til middag
    14:00 Står op fra middagslur
    16:50 Aftensmad
    17:30 Godnat

Det er Ea's rytme ..

Kommentér på:
Sove rytme/rutiner for 1 årig...

Annonce