{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.505 visninger | Oprettet:

Stine M
Stine M
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Barnevognssele....(lidt langt) {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Er egentlig bare interesseret i at høre, om I kender til en anden type barnevognssele.- ja om det findes.

Har søgt på nettet, men kan ikke finde ud af det.

Problemet er, at min pige (er 8 måneder) og hun sætter sig op i selen - altså når hun skal sove og kan være noget så træt, så vender hun sig rundt i selen og derved kommer op i kravleposition og derefter sætter hun sig op på numsen.
Nå hun sidder der, kan hun ikke komme ned igen - og tror faktisk heller ikke hun vil ned at ligge igen. Det er jo skøøønt at sidde der og se ud!!!!
Meeeen, det gør så at hun ikke får sovet.

Jeg har prøvet at stå "vagt" ved vognen og så snart hun vender sig rundt så vender jeg hende tilbage igen, men hun bliver bare ved og ved og ved...

Det jeg tænker på, det er om der findes en sele, hvor også overkroppen er spændt fast. Ja det lyder næsten helt grimt, men altså sådan så hun ikke kan bevæge sig rundt.

Den sele vi har er sådan en med et klik system, men har også prøvet andre seler, hvor der er samme problem..

Skal lige siges, at selen er spændt alt det den kan (uden at være for stram for hende selvfølgelig:))

Nogen, der har oplevet samme problem?? - og hvad er løsningen???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barnevognssele....(lidt langt)
  • #1   13. jul 2011 Nej tror og håber bestemt ikke der findes en sele hvor barnets overkrop er spændt fast .
    Til gengæld kan du jo sørge hvor at din sele er spændt så meget, at hendes numse ikke kan vende rundt .. Hvis de to stropper der sidder fast i vognen er stramme nok, burde hun ikke kunne vende sig, eller flytte sin numse ..

• #4   13. jul 2011 i "gamnle dage" ku man få en sele der hed en kajaksele men jeg ved ikke om den er i handlen mere....

jo googlede mig lige til at den fås endnu i babysams institutionskatalog

http://www.e-pages.dk/babysam/7/16

• #5   13. jul 2011 ´Jeg får et skrækkeligt billede ved at også overkroppen er spændt fast ..
    Tænk hvis barnet kaster op eller lign. Så kan de ikke vende sig om på siden ?

Nå, men Ea kan jo også sætte sig op i selen, men er hun trær nok gør hun det ikke.
    Jeg tror os du skal spænde de to snore der går ud i siden (og sidder fast i barnevognen) så de er fuldstændig stramme.

• Stine M
    Stine M Tilmeldt:
    maj 2010

#7   13. jul 2011 Tak for jeres svar - Den er spændt så meget ind som den kan - så kan desværre ikke spænde den mere ind... og hun kan altså stadig flytte sin numse rundt:)

Ja, det lyder nemlig ikke helt rart med at spænde overkroppen fast, så jeg er heller ikke tændt på idéen, men hvis nu der fandtes en sele, hvor det netop på en eller anden måde var lavet sådan så de ikke kunne vende sig rundt..

Tak - tror da jeg vil prøve ud at se på den kajakpose - kunne da være det var løsningen. Jeg kan jo ikke stå "vagt" ved hendes vogn konstant - og hun falder bare ikke i søvn, når hun er vendt rundt.. den lille gøje:)

• #8   13. jul 2011 tania Stines barn er så vidt jeg kan læse kun 8 mrd

med kajakselenn kan barnet også rejse overkroppen op at sidde smiley

• #10   13. jul 2011 jamen den lille dreng der døde i søndejylland var det ikke netop fordi han havde vendt sig ???

jeg mener bestemt at selestropperne der er fastgjort i bunden af vognen, skal være så stramme at det ikke kan lade sig gøre at vende sig ?? men måske har jeg misforstået noget ?

• Stine M
    Stine M Tilmeldt:
    maj 2010

#11   13. jul 2011 Tak igen -

Ja min pige er 8 måneder - kan godt være, at den eneste måde er at stå og holde "vagt" ved hendes vogn. Det bliver jo så bare et problem når hun skal i vuggestue, men det tager vi til den tid:)

Ja, det med de seler er bare svært, og gør det bestemt ikke nemmere, af, at det værste lige er sket for en familie!!! Han blev kvalt i selen.

Nå, men jeg siger mange tak - og så vil jeg ud og se på seler en af de nærmeste dag:)

• #12   13. jul 2011 stine: tror ikke der er meget andet at gøre end at lade hende sidde.. .når hun blir træt nok, skal hun nok falde i søvn også finder hun hurtigt ud af det er rarere at ligge ned. Det gjorde Anna i hvert fald. Hun ville heller ikke ligge ned da hun fandt ud af at man kunne sidde op, så hun sad op og sov også ku jeg gå ud og lægge hende ned....det gjorde hun ca 10 gange, før hun fandt ud af det var rarere at ligge ned....
    Held og lykke- det vigtigste er at de ikke kan falde ud. hun skal nok falde i søvn hvis hun er træt nok.... ellers må du jo gå en lang tur med barnevognen...

• #13   13. jul 2011 Altså stropperne der spændes fast i barnevognen er så stramme i viktors sele at jeg når jeg har sat en strop i bliver jeg nødt til trykke madressen helt fald for at stroppen kan nå over i den anden side af barnevognen.. Viktor kan stadig sætte sig op, men når hans numse er spændt fast i madressen så han ikke kan vende sig.. der er altså INGEN line at give af så han kan vænne rundt på maven..

Vores sele er fra odder !

• #14   14. jul 2011 hehe jep, hun sad i et kverter og nikkede med hovedet når hun var ved at falde bafover, men til sidst tiltede hun til siden og sad op og sov.... glemte at tage et billede af hende. det så faktisk rigtig sødt ud... nu er det ikke noget problem at hun kan ligge ned og sove... .

jeg kan kun anbefale at være stædig, hvis pigen er træt nok skal hun nok lægge sig til at sove..... je har sådan en klik sele fra thorn.

• #15   14. jul 2011 så har han måske ikke brug for at sove....

• #16   14. jul 2011 Det kan snart være ligemeget.. Når de bliver 2 år må de kke sove i deres barnevogn i DP eller vuggestuen.. POKKERS TIL ALLE DE NYE EGLER.....

• #17   14. jul 2011 Sander bliver 2 år her den 10 August og vi har fået at vide at han ikke længer må sove i barnevogn til den tid... Så hvornår den er trådt i kraft ved Jeg ikke.. Men latterligt det synes jeg det er....

• #18   14. jul 2011 hos vores dp er der to børn der er over 2 år og de sover altså stadig i barnevogn.... der er os en pige der lige er blevet 2 år ( som lige er startet i børnehaven) hun sover stadig i barnevogn i børnehaven.....

tror altså ikke det er alle dp der har det sådan.... så tror ik det er nogen regel (lov)

• #20   15. jul 2011 Hmm... Gad vide om det så er ens kommune der bestemmer reglerne..

Kommentér på:
Barnevognssele....(lidt langt)

Annonce