Barnevognssele....(lidt langt) {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Er egentlig bare interesseret i at høre, om I kender til en anden type barnevognssele.- ja om det findes.
Har søgt på nettet, men kan ikke finde ud af det.
Problemet er, at min pige (er 8 måneder) og hun sætter sig op i selen - altså når hun skal sove og kan være noget så træt, så vender hun sig rundt i selen og derved kommer op i kravleposition og derefter sætter hun sig op på numsen.
Nå hun sidder der, kan hun ikke komme ned igen - og tror faktisk heller ikke hun vil ned at ligge igen. Det er jo skøøønt at sidde der og se ud!!!!
Meeeen, det gør så at hun ikke får sovet.
Jeg har prøvet at stå "vagt" ved vognen og så snart hun vender sig rundt så vender jeg hende tilbage igen, men hun bliver bare ved og ved og ved...
Det jeg tænker på, det er om der findes en sele, hvor også overkroppen er spændt fast. Ja det lyder næsten helt grimt, men altså sådan så hun ikke kan bevæge sig rundt.
Den sele vi har er sådan en med et klik system, men har også prøvet andre seler, hvor der er samme problem..
Skal lige siges, at selen er spændt alt det den kan (uden at være for stram for hende selvfølgelig:))
Nogen, der har oplevet samme problem?? - og hvad er løsningen???
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
Til gengæld kan du jo sørge hvor at din sele er spændt så meget, at hendes numse ikke kan vende rundt .. Hvis de to stropper der sidder fast i vognen er stramme nok, burde hun ikke kunne vende sig, eller flytte sin numse ..
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
jo googlede mig lige til at den fås endnu i babysams institutionskatalog
http://www.e-pages.dk/babysam/7/16
dec 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 69 Svar: 1.415
Tænk hvis barnet kaster op eller lign. Så kan de ikke vende sig om på siden ?
Nå, men Ea kan jo også sætte sig op i selen, men er hun trær nok gør hun det ikke.
Jeg tror os du skal spænde de to snore der går ud i siden (og sidder fast i barnevognen) så de er fuldstændig stramme.
maj 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
Ja, det lyder nemlig ikke helt rart med at spænde overkroppen fast, så jeg er heller ikke tændt på idéen, men hvis nu der fandtes en sele, hvor det netop på en eller anden måde var lavet sådan så de ikke kunne vende sig rundt..
Tak - tror da jeg vil prøve ud at se på den kajakpose - kunne da være det var løsningen. Jeg kan jo ikke stå "vagt" ved hendes vogn konstant - og hun falder bare ikke i søvn, når hun er vendt rundt.. den lille gøje:)
mar 2008
med kajakselenn kan barnet også rejse overkroppen op at sidde
mar 2008
jeg mener bestemt at selestropperne der er fastgjort i bunden af vognen, skal være så stramme at det ikke kan lade sig gøre at vende sig ?? men måske har jeg misforstået noget ?
maj 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
Ja min pige er 8 måneder - kan godt være, at den eneste måde er at stå og holde "vagt" ved hendes vogn. Det bliver jo så bare et problem når hun skal i vuggestue, men det tager vi til den tid:)
Ja, det med de seler er bare svært, og gør det bestemt ikke nemmere, af, at det værste lige er sket for en familie!!! Han blev kvalt i selen.
Nå, men jeg siger mange tak - og så vil jeg ud og se på seler en af de nærmeste dag:)
jul 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Babyer: 2 Emner: 57 Svar: 705
Held og lykke- det vigtigste er at de ikke kan falde ud. hun skal nok falde i søvn hvis hun er træt nok.... ellers må du jo gå en lang tur med barnevognen...
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
Vores sele er fra odder !
jul 2008
jeg kan kun anbefale at være stædig, hvis pigen er træt nok skal hun nok lægge sig til at sove..... je har sådan en klik sele fra thorn.
jul 2008
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 1 Emner: 80 Svar: 853
sep 2008
jul 2008
tror altså ikke det er alle dp der har det sådan.... så tror ik det er nogen regel (lov)
sep 2008
Barnevognssele....(lidt langt)