{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.274 visninger | Oprettet:

Når børn "sladrer".. {{forumTopicSubject}}

Hej damer.

Min datter sladrer. Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal tackle det, for egentlig synes jeg jo det er rart at hun kommer og fortæller mig hvis der er nogen der gør noget de ikke må, men på den anden side, kan det også være lidt anstrengede, for hun siger jo ikke hvem der begyndte osv osv.

Men inspireret af en anden tråd, hvis der nu skete hende noget forfærdeligt og jeg render og siger hun ikke skal sladrer(ikke fordi jeg har sagt hun ikke må, har bare været i tvivl) kan jeg så ikke risikere at hun ikke kommer og siger sådanne ting til mig?

Jeg vil jo gerne have så åbent et forhold som muligt med min datter, men jeg synes heller ikke det er sjovt at hun sladrer om alt.

Hvad siger I?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når børn "sladrer"..
  • #1   18. jul 2011 Lillebror: Hehe nej det er heller ikke sladder på den måde, men mere hvis hun er blevet hevet trøjen af en anden i børnehaven eller andet smiley

Men altså ved bare ikke helt hvordan jeg skal håndtere det...

• #2   18. jul 2011 Ja det er også det jeg tænker... Så må jeg bare fortælle hende at det er godt hun kommer og siger det, men at hun skal huske at fortælle når hun selv starter smiley

• Marie Louise P
    Marie Louise P Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 144
    #3   18. jul 2011 Efter min mening bør du ikke ligge så meget i det, da hun ikke er så stor endnu til at vide, hvad sladder er.
    Men hvis du synes det bliver værre, så spørg pædagogerne om de har lagt mærke til det eller, hvordan de ser hende i legesituationer.

Der er nogen børn som altid sladre om andre børn, men ikke kan se problemet, når de selv gør det samme. Hvis de så bliver sladret om eller irettesat, så er verden ved at falde sammen om dem. Jeg siger ikke at din pige er sådan smiley - Men de fleste pædagoger er gode nok til at hjælpe i sådanne situationer og informere jer forældre, hvis der er problemer.
    Så jeg ville være ganske rolig.

• Marie Louise P
    Marie Louise P Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 144
    #4   18. jul 2011 Men godt at du er opmærksom smiley

• #5   18. jul 2011 Okay så ser jeg lige tiden lidt an smiley Altså jeg er ikke urolig for at der er sket hende noget, men tit når hun kommer og sladrer siger jeg: "Ja og du sladrer" men kom til at tænke på at det jo egentlig nok er godt hun kommer og siger det smiley

Kommentér på:
Når børn "sladrer"..

Annonce