{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.583 visninger | Oprettet:

andre der har erfaring med hvalp og baby? {{forumTopicSubject}}

Hejsa piger smiley min kæreste har "fået lov" til og få hans drømmehund, en lille dejlig boxer/labrador blanding, den er behagelig og har et roligt sind, den er 10 uger idag hvor vi skal hente den. Jeg har haft mine forbehold, for vi har en søn på lidt over 4 mdr, og jeg ved ærlig talt ikke om det kan gå sammen? der er jo dælme mange forbehold vi skal tage, legetøj skal væk når vi sover, hele tiden sige nej hvis den kommer for tæt på bebse (det bliver jo en stor hund og han kan jo ikke selv sige fra.) nogen der har succes historier med samme situation? og hvilke ord kan man eventuelt bruge til og sige nej til hunden, så bebse selv og nemt kan sige fra når han begynder og "snakke" lidt. har tænkt på a a.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  andre der har erfaring med hvalp og baby?
  • #1   29. jul 2011 vi hae selv 3 hunde og den ene er hvalp. Jeg syntes ikke i skal sige nej når hunden nærmer sig barnet. i skal sætte jer på gulvet med jeres brn og lade hunden komme hen og snakke og lære hende at være rolig omkring jeres barn. vi har en bullmastiff på 65 kg og der har aldrig været problemer, de elsker hinanden!! Lad dem endelig få glæde af hinanden med i skal selvfølgelig være med i det..

• #3   29. jul 2011 Jeg vil ikke anbefale det og specielt ikke hvis det er jeres første hund. En hvalp kræver en masse tid og opdragelse og det er ikke altid nemt at finde med et barn. Der skal nok komme flere drømmehunde. Og det kan godt være at den virker stille og rolig men det bliver den med garanti ikke ved med at være.
    I skal ikke lære jeres barn at sige fra overfor en hund, det er jeres opgave.

• #6   29. jul 2011 Jeg kan ikke se det store problem. Hvis i da har tænkt det igennem!

Men vil sige at det er ikke hvalpen i skal begrænse( jo hvis den er vild self) men derimod barnet, nu ved jeg godt at han/hun kun er 4 måneder men luge pludselig begynder det at gå stærkt og så bliver barnet opmærksom
    På hunden, det er godt at de vokser op sammen.,, men men men jeg vil sørge for at barnet ikke går til hunden! Allerede nu! For så lære han/hun at det er okay at snakke med hunden, men kun når den kommer til barnet!

Josephine har kun lært ae ae, og så ligger hun nogen gange hendes hovede på Gingas ( vores hund) ryg og siger aae;0)
    Og det er for mig acceptablet,, men jeg vil personligt aldrig lære mit barn at det er okay at kramme en hund, da denne kan føle sig fanget!

Og når det kommer til at lære børn at omgås hunde bliver man nød til at tænke på at det ikke bare er vires egen hund barnet måske skal kunne omgåes. Men også andre hunde som måske ikke har noget imod børn bare de ikke jagter dem osv;0)

• #7   29. jul 2011 Natasha: de to racer som ts nævner er meget meget aktive hunde og det alene kan være en stor udfordring når de er hvalpe.
    Nu mener jeg så heller ikke at det med at få hund er noget man bare springer ud i, for hvad så hvis det ikke går? Det er jo et levende væsen :o)

• #10   29. jul 2011 Natasha- det er også fint nok uanset hvordan han gør..

Det er bare min holdning til tingende;0)

• #11   29. jul 2011 Syntes det er en go ide, da det faktisk er en rigtig go ide at hvalp og baby vokser op sammen! Bare husk at det ikk altid er hunden der skal have nej, men baby også skal lære at hunden skal have fred engang imellem og at den også skal behandles ordentlig

• #12   29. jul 2011 jeg er lige kommet hjem fra lægen med min søn, derfor har jeg ikke svaret jer, men nej det er ikke min første hund, har altid haft hund, og vi har en pomeranian herhjemme nu også. og jeg er god til og træne hunde, grunden til at jeg var lidt tilbageholden med og få den, var mere om den kunne styre sig sammen med baby, men christina B, jeg har også tænkt at det kan være en god ide at få en hvalp, mens micas er lille så de vokser op sammen smiley

• #13   29. jul 2011 Vi fik en Chihuahua i 2009 som var 10 mdr da vi fik ham og var sammen med store børn som desværre jagtede ham, og den dag vi fik Marie fik min mor en stof ble med hjem hun havde lagt ved, og med det samme vi kom ud for at hente ham efter vi kørte fra sygehuset, fik han lov at snuse til hende. men han er alligevel lidt bange for hende og jeg har virkelig øjene omkring dem når han går hen til hende! Ikk fordi jeg tror ikk han ville gøre hende noget med nu når han har haft den oplevelse fra hvalp skal han jo lige vende sig til at hun er der! Og den dag i dag har jeg den holdning at det måske havde været bedre hvis vi havde fået en hvalp sammen med vi fik Marie, Ikk fordi jeg har fortrudt jeg har fået min hund over hovedet, men det har også været meget hårdt for ham at det lige plusdelig ikk er ham ALT tiden går på nu men at han skal dele c";) Så jeg vil sige pøj pøj med jeres nye hund. og lad endelig hunden snuse til jeres lille baby, det skal nok gå er jeg helt sikker på

• #14   29. jul 2011 mange tak, dejligt med støtte herinde fra :), micas er også helt tosset med pingo (vores pomeranian) og griner tit højlydt af ham smiley og pingo er ligeså glad for micas, han kysser ham og slanger sig ved siden af ham smiley og han er ellers en MEGET jaloux hund, men han har accepteret micas fra den dag vi kom fra sygehuset, og han er rigtig gode venner med vores kat, og han ELSKER andre hunde, så mon ikke det kommer til og gå? smiley Men jeg synes det er meget naturligt at jeg har haft mine tanker og tvivl, for det er jo en større hund, og der kan hurtigt ske noget hvis man er uopmærksom 2 sek, men det betyder ikke jeg ikke er klar, vi har også valgt og hente ham idag først (vi kunne ha hentet ham for en uge siden) for min kæreste får 2 ugers ferie fra idag. så vi er to på.

• #15   29. jul 2011 Ja helt naturlig, der vil altid komme nogle tanker uanset hva det er for en hund, og jeg ved hvordan både en boxer og en labador er, og det kan virkelig blive en dejlig hund! Jeg drømer om en labador som næste hund når ham jeg har ikk kan mere om mange år

• #16   29. jul 2011 Vi fik en fransk bulldog Da Ea var 6 mdr.
    De er blevet de BEDSTE venner. De elsker hinanden så højt .. De leger sammen hver dag, og er sikker på det er det bedste vi har gjort for både Ea og Bailey ..
    De er helt sikkert venner for livet.

Kommentér på:
andre der har erfaring med hvalp og baby?

Annonce