{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jobsamtale. Skal man fortælle..
  • #1   7. apr 2008 de har først krav på at vide det når du er 4 mdr hende.. eller også er det når der er 4 mdr tilbage,.. kan ikke lige huske det..
    men hvor fedt er det at starte et sted og så ikke være ærlig.. syntes jeg ikke selv er en god start.. må jeg indrømme..
    men det er jo heldighvis op til dig selv..
    og der er jo mange der går et par måneder uden at hvide at man er gravid;-)

• #2   7. apr 2008 Det er også derfor jeg spørger. Jeg ville som chef blive lidt skuffet over ikke at vide det og kunne tage mine forholdsregler. Men som jobsamtaler ville blive lige så skuffet hvis jeg ikke fik stillingen pga graviditet.
    Synes det er lidt svært..

• #3   7. apr 2008 synes man skal fortælle det, da man ellers risikere at man bliver uvenner med chef og kolegaer.

• #4   7. apr 2008 Jeg køre som (ssh) vikar og der er ikke noget som hedder barselpenge eller sygdom med løn.
    Så jeg er mere eller mindre tvunget til at søge fast arbejde nu, selvom jeg trives med det.
    Det er dælme svært, for jeg synes jo de har ret til at vide det, men om vendt set vil jeg heller ikke få et nej af den grund.

• #5   7. apr 2008 Fortæl, hvordan din situation er så du har ren mel i posen.

• #6   7. apr 2008 Jeg ville fortælle det.... Synes ikke man kan tillade sig andet...

• #7   7. apr 2008 jeg fortalte min gamle chef at jeg var gravid, da denne pitstop skulle åbne var jeg 4,5 mdr henne og jeg blev ansat...

Desværre gik han konkurs og den nye ejer ikke vil have mig...

En af dem jeg var der sammen med var gravid da de nye åbnede og fortalte dem det ikke da de var til samtale alle sammen. Det synes jeg ikke man kan være bekendt..

• #8   7. apr 2008 Hmm kunne I ikke bare være enige så det var nemmere for mig at beslutte hehe :o)

• #10   7. apr 2008 Jeg ville også klart fortælle det til samtalen.
    Son nogen andre skriver så kan man blive noget upopulær ved ledelse og kollegaer når man så fortæller det...
    Jeg har en kollega som ikke fortalte det til ansættelsessamtalen og da hun startede var der kun 2 måneder til hun skulle på barsel. Dette skyldes det fysisk hårde job vi har. Det var ikke ligefrem populært. Specielt fordig vores sektor (social & sundheds) er hårdt ramt af mandefald. Det er ikke nemt at få ansat folk og der er ikke mange der gider arbejde til den løn vi er underlagt. Derfor ville jeg sige det som det er. Så må det være op til ledelse at bestemme og vurdere hvor meget de har brug for dig.

*Lotte*

• MIT M
    MIT M Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 57
    #11   7. apr 2008 Om man skal fortælle det sys jeg afhænger af rigtig meget, personligt ville jeg veje stemningen til jobsamtalen, og så tage stilling der ud far... evt snakke med nogle af de ansatte der i forvejen, hvad er virksomhedens generelle holdning til barsel?

Ligegyldigt hvad er man under ingen omstendighedder forpligtet til at sige noget som helst til arbejdsgiver, før tidligst 3 måneder før termin (ærgeligt for arbejdsgiver hvis det ikke kan ses og kvinden føder meget før tid) Det gælder faktisk også hvis man er på en overførselsindkomst.

Om man så vil fortælle det alligevel afhænger meget af hvad firmaets sybn er på den side af livet, og af ens personlige holdninger, samt af hvor gerne man vil have jobbet, for faktum er at største delen af arbejdsgiverne, takker nej til den bedst kvalifiserede hvis denne er gravid, lige så er de slemme til ikke at antage fædre med udsigt til barsel, hvis fædrene siger at de vil holde mere end de der 14 dage. Men om lige det sted man søger er en del af flertallet (for der kommer heldigvis flere og flere som ikke er så kede af gravide og mødre) ved man jo ligesom ikke (sjældent) på forhånd, og så må man jo veje under samtalen.

Personligt ville jeg intet fortælle før aller aller tidligst efter 12 uge, men nu har jeg også prøvet at være næsten 3 måneder henne før jeg viste besked (fordi jeg fik menses som normalt) Og kender en pige som mistede sin "foster"pige 14 dage før terminen, så jeg er nok også lidt mere... hvad skal jeg fortælle det efter? det er ikke alle der ved de er gravide så tidligt, lige som sansynligheden for at miste faktisk er pænt stor, oven i er der en lov der beskytter den gravide, så selv om at hun venter (hvilket er vedtaget ved lov at man gerne må) ja så kan hun ikke fyres på det grundlag.

• #12   7. apr 2008 jeg vil mene at du ligger ud med en dårlig start på dit "nye" job ved at tilbage holde denne info, desuden har de fleste arbejdspladser en prøve tid på 3 måneder får man bliver fast ansat og mon ikke de vil kunne se du er gravid der, så er det ikke så smart at man har tilbage holdt den info.

dog ja så tror jeg ikke de fleste vil ansætte en der er gravid med mindre at de virkeligt ønkser denne person så det er en svær situation du står i

• #13   7. apr 2008 Min mand som er selvstændig kunne ikke drømme om at ansætte en gravid.

Ja det er svært. Jeg arbejder som sagt som vikar og de giver ikke barselspenge, så skal jeg vel have fat på min fagforenings a-kasse eller kommunen?

• #14   7. apr 2008 Altså nu ved jeg ik hvad du søger.. Men er der ik noget med at man ska være ansat i firmaet i 9 mdr. til fødselsdato.. For så SKALvirksomheden betale løn til medarbejderne de 14 dage før termin og alt det der.. Men hvad så hvis man ik har haft 9 mdr. anicinnitet i virksomheden til den fastsatte termin? Det er måske værd at finde ud af hvilken overenskomst den virksomhed du søger i ha?

Jeg har ik forstand på det med sidder ig "læser" i HK's overenskomst og der kan du i hvert fald læse det jeg skrev.. Men kan jo så ik lige huske alle reglerne indenfor graviliitet..

• #15   7. apr 2008 jeg synes godt man kan tillade sig og lade vær med og sige
    en arbejdsplads dømmer jo også ud fra du er gravid ogdet må de heller ikke. der er klart der ikke er nogen der ville ansætte folk der går på barsel lige snart..

min menning

• #16   7. apr 2008 Det er FOA der "styre" social og sundheds sektoren. Ringer til dem i morgen og høre hvordan jeg skal håndter det og forholde mig.

• #17   8. apr 2008 Altså jeg har også hørt det med de 9 mdr. Sån var det i hvert fald på mit arbejde...

• #18   8. apr 2008 jeg synes bestemt man skal fortælle hvis man er gravid eller forsøger at blive det pt. risikoen er selvfølgelig at man vælges fra, men finder arbejdspladsen ud af det inden for de første tre måneder, har delov til at fyre dig fra dag til dag

• #19   8. apr 2008 der er jo en grund til at en arbejdsplads søger ansatte - de har sikker behov for arbejdskraft her og nu:-)) derfor er det klar at man vælger én fra som er gravid. om de må det eller ej, men det gør man. det ville være dobbelt arbejde at skulle søge en barselsvikar i stedet for at ansætte én som i første omgang kan være arbejdsdygtig på ubestemt tid (håber det forstås:-)))
    jeg ville også vælge en fra som allerede var gravid, jeg ved dog at en del arbejdspladser laver en aftale hvis man er gravid og man lige netop er den arbejdspladsen søger.

Kommentér på:
Jobsamtale. Skal man fortælle..

Annonce