2.664 visninger
|
Oprettet:
Charlotte | mor til lækre Leander <3
3. jul 2011 Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.312
3. jul 2011 Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.312
Barn og pædagoguddannelse {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der nogen, der har erfaringer med at vende tilbage til pædagogseminariet efter barsel?
Jeg er for nyligt stoppet på p-piller og håber på at blive gravid inden jul. Jeg starter på mit 2. semester (praktik) på pædagoguddannelsen i morgen, så jeg regner med at kunne færdiggøre både 2. og 3. semester, inden jeg skal på barsel.
Hvordan har det været for jer at vende tilbage til seminariet efter barsel?
Mit indlæg blev vist lidt rodet, men jeg vil gerne høre fra folk, der har sat deres uddannelse i bero pga. graviditet og derefter er startet op igen.
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 2.408
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 98
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.312
Sarah M: Godt at høre. Var det meget slemt at være i praktik, mens du var gravid? Jeg læser til idrætspædagog, så nogle af kravene til mig er nok lidt mere fysiske, end hvis jeg var på en anden linje.
Og hvordan med at komme i ny klasse?
mar 2008
jul 2011
mar 2008
Men selvfølgelig er det måske nemmere for nogen at komme igennem uddannelsen, end det er for andre.
jul 2011
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 1.154
Jeg vil sige at 7 sem kræver meget af en fagligt. Det kan godt være der ikke er mange timer til hvert forløb, men vi havde over 4 mdr. 3 eksamener som alle krævede at man bestod, og alle var skriftlige som skulle forsvares mundtligt. Dvs man havde en kort periode at skrive de 2 af opgaverne i og forberede sig til eksamen og den sidste var bachelor der virkeligt også trak tænder ud.
Jeg er glad for at i de måneder trådte min mand ind og tog ungerne så meget som muligt, og var hjemme ved dem ved sygdom, hentede i inst. de fleste dage osv. Jeg så børnene om morgenen når jeg skulle have dem op og afsted, inden de skulle i seng og de fleste weekender.
Det er hårdt det sidste semester men det var det hele værd da jeg kom ud som færdig uddannet pædagog.
I min klasse var der 3 der gik af på barsel da vi skulle i 1 løn, og da vi kom tilbage fra 1. løn var der kommet 4 nye ind der var kommet fra barsel. Som de sagde så var vi blevet undervist i noget som de slet ikke havde haft om og derfor var de nødt til at få læst op på alt det de manglede. Men de siger også det var umagen værd
jul 2011
Jeg tror altid, at det sidste semester trækker tænder ud, ligegyldigt hvilken uddannelse man tager, så det afskrækker mig ikke så meget.
Jeg har også hørt, at pædagoguddannelsen er en af de uddannelser, hvor det er "nemmest" at have børn under uddannelsen, så mon ikke det hele nok skal gå
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 98
5 semester var vi i skole omkring 2 gange om ugen og kun i et par timer. Var lige til at overleve. Skal igang med 7 semester nu, tror det bliver hårdt.
Jeg syntes det er skønt snart at være færdig uddannet og have fået mine børn, så jeg kan komme ud og finde mit drømmejob uden at skulle gå hen og sige at jeg snart ville skulle på barsel.
Nået helt andet er at jeg syntes uddannelsen har været nemmere efter jeg har fået børn, jeg har bedre kunne sætte mig ind i flere ting
jul 2011
Jeg håber virkelig bare jeg kan gennemføre praktikkerne uden problemer. Jeg frygter sådan, at jeg skal døje med kvalme og opkastninger det meste af graviditeten, men det håber vi ikke er tilfældet. Forbereder mig på det værste men håber naturligvis det bedste
mar 2008
jul 2011
mar 2008
Barn og pædagoguddannelse