{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.653 visninger | Oprettet:

Barn og pædagoguddannelse {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Er der nogen, der har erfaringer med at vende tilbage til pædagogseminariet efter barsel?
Jeg er for nyligt stoppet på p-piller og håber på at blive gravid inden jul. Jeg starter på mit 2. semester (praktik) på pædagoguddannelsen i morgen, så jeg regner med at kunne færdiggøre både 2. og 3. semester, inden jeg skal på barsel.
Hvordan har det været for jer at vende tilbage til seminariet efter barsel?

Mit indlæg blev vist lidt rodet, men jeg vil gerne høre fra folk, der har sat deres uddannelse i bero pga. graviditet og derefter er startet op igen. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barn og pædagoguddannelse
  • #1   14. aug 2011 Har ikke prøvet det selv, men jeg gik i klasse med en på semi som kom ind i vores klasse det sidste år. Hun kom fra barsel, og hun sagde at det var meget hårdt. Skolen kræver meget det sidste år, og havde hun vist hvor meget, så havde hun ventet med at blive gravid.

  • #2   14. aug 2011 Jeg gik på barsel lige inden den 1 lønned praktik og kom så direkte ud i praktik da jeg kom tilbage. Jeg syntes ikke det var hårdt, og syntes det var perfekt da jeg kom tilbage til skole da jeg nemmere kunne blive hjemme hvis barnet var syg og jeg havde mange korte dage hvilket vil sige jeg kunne hente tidligere. Her med nr. 2 fik jeg også under uddannelsen i starten af 5 semester, her valgte jeg ikke at holde barsel da vi næsten ingen timer havde

  • #3   14. aug 2011 Olivers mor: Det er sikkert også noget andet, hvis man kommer direkte tilbage til det sidste år. smiley

    Sarah M: Godt at høre. smiley Var det meget slemt at være i praktik, mens du var gravid? Jeg læser til idrætspædagog, så nogle af kravene til mig er nok lidt mere fysiske, end hvis jeg var på en anden linje.
    Og hvordan med at komme i ny klasse?


  • #4   14. aug 2011 Ja det er det sikkert. Men som sagt så kan jeg kun skrive hvad hun sagde.

  • #5   14. aug 2011 Olivers mor: Ja, selvfølgelig smiley Men jeg tror da altid, at det vil være hårdt, hvis man har mange timer (du skrev, at skolen krævede meget det sidste år). Indtil videre synes jeg ikke, at pædagoguddannelsen kræver det helt store rent fagligt, så lige præcis dét er jeg ikke så bange for. smiley

  • #6   14. aug 2011 Skolen krævede meget det sidste år, da vi er stu` er. Så der arbejder man ved siden af. Jeg gik sådan set ud fra at det krævede lige så meget for den alm udd som stu gør. Men måske jeg tager fejl...
    Men selvfølgelig er det måske nemmere for nogen at komme igennem uddannelsen, end det er for andre.



  • #7   14. aug 2011 Hvad er stu? smiley

  • #8   14. aug 2011 Jeg blev færdig som pædagog i januar i år. Jeg startede på sem da min søn var 8 mdr.

    Jeg vil sige at 7 sem kræver meget af en fagligt. Det kan godt være der ikke er mange timer til hvert forløb, men vi havde over 4 mdr. 3 eksamener som alle krævede at man bestod, og alle var skriftlige som skulle forsvares mundtligt. Dvs man havde en kort periode at skrive de 2 af opgaverne i og forberede sig til eksamen og den sidste var bachelor der virkeligt også trak tænder ud.
    Jeg er glad for at i de måneder trådte min mand ind og tog ungerne så meget som muligt, og var hjemme ved dem ved sygdom, hentede i inst. de fleste dage osv. Jeg så børnene om morgenen når jeg skulle have dem op og afsted, inden de skulle i seng og de fleste weekender.

    Det er hårdt det sidste semester men det var det hele værd da jeg kom ud som færdig uddannet pædagog.

    I min klasse var der 3 der gik af på barsel da vi skulle i 1 løn, og da vi kom tilbage fra 1. løn var der kommet 4 nye ind der var kommet fra barsel. Som de sagde så var vi blevet undervist i noget som de slet ikke havde haft om og derfor var de nødt til at få læst op på alt det de manglede. Men de siger også det var umagen værd smiley


  • #9   14. aug 2011 Anne J: Dejligt at høre, at det havde været umagen værd. smiley
    Jeg tror altid, at det sidste semester trækker tænder ud, ligegyldigt hvilken uddannelse man tager, så det afskrækker mig ikke så meget. smiley
    Jeg har også hørt, at pædagoguddannelsen er en af de uddannelser, hvor det er "nemmest" at have børn under uddannelsen, så mon ikke det hele nok skal gå smiley


  • #10   14. aug 2011 jeg var i praktik da jeg ventede nr.2, men var jo ikke så langt henne, så det var intet problem smiley
    5 semester var vi i skole omkring 2 gange om ugen og kun i et par timer. Var lige til at overleve. Skal igang med 7 semester nu, tror det bliver hårdt.
    Jeg syntes det er skønt snart at være færdig uddannet og have fået mine børn, så jeg kan komme ud og finde mit drømmejob uden at skulle gå hen og sige at jeg snart ville skulle på barsel.

    Nået helt andet er at jeg syntes uddannelsen har været nemmere efter jeg har fået børn, jeg har bedre kunne sætte mig ind i flere ting


  • #11   14. aug 2011 Tak for jeres svar smiley
    Jeg håber virkelig bare jeg kan gennemføre praktikkerne uden problemer. Jeg frygter sådan, at jeg skal døje med kvalme og opkastninger det meste af graviditeten, men det håber vi ikke er tilfældet. Forbereder mig på det værste men håber naturligvis det bedste smiley


  • #12   14. aug 2011 Stu er = særlig tilrettelagt uddannelse. Det er hvor der er kortet ½ år af. 1 år studere du fuld tid. 2+3 år studere du 16 timer og arbejder fuld tid ved siden af.

  • #13   14. aug 2011 Nåå, ja okay. Det er så hvis man har erhvervserfaring, ikke? smiley

  • #14   17. aug 2011 Ja det er det, og de fleste er ligeledes stadig i arbejde under uddannelsen..

Kommentér på:
Barn og pædagoguddannelse

Annonce