{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.289 visninger | Oprettet:

Hvorfor tuder babyer når de skal sove? {{forumTopicSubject}}

Nogen gange når Naja er træt så går hun HELT amok i 5-10 minutter indtil at hun falder i søvn..

Vi kan sidde og hygge og hun er glad. Så kan jeg mærke på hende at hun er træt - Jeg ligger hende i liften og så falder himlen bare ned..
Hun skriger som om at jeg havde hevet hendes ene ben af .... Hun river sig selv i ansigtet og er spændt som en fjeder..
Jeg må holde hende fast !
Når de 5-10 minutter så er gået så falder hun i søvn og sover trygt...

Andre gange ligger jeg hende og så lukker hun bare øjnene....

Hvad er det der gør at hun lige skal gå helt bersærk inden hun falder i søvn ?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor tuder babyer når de skal sove?
  • #1   28. sep 2008 det er helt normalt, Linea gjorde det også da hun var lille og en sjællendt gang gør hun det endnu.. det er den eneste måde et barn uden sprog ka fortælle de ikk er tilfreds med det, og hvis hun nu kommer op igen ved at skrige jamen så er hendes kamp kæmpet godt jo smiley

    så det er højest sandsynligt kun fordi hun lige vil vise dig at hun ikk er enig i din afgørelse smiley


  • #2   28. sep 2008 Jeg tror også det er fordi de er trætte og følelsen af, at være trær er nok ubehagelig?? Måske du kan prøve at ligge hende lige INDEN hun bliver rigtig træt, så hun ikke bliver FOR trær, hvis du forstår hvad jeg mener smiley Men det kan være rigtig svært at læse deres signaler, men jo bedre du lærer hende at kende, jo bedre bliver du også til at læse de aller-første trætheds-signaler og så putte hende allerede på det tidspunkt. Måske hun ikke kan lide at ligge alene i liften og har svært ved at falde til ro, hvis hun er nået at blive for træt? Hun vil måske vugges lidt i mors arm i stedet for?

  • #3   28. sep 2008 Tessa H - Jeg tror bestemt ikke at så lille en baby tænker så avanceret til, at ville gå imod sin mors afgørelser. Gråd er jo bare et tegn på utilpashed, af en eller anden art.

  • #4   28. sep 2008 tessa h

    tænker som louise, et så lille barn kan ikke manipulere, det er sådan noget bøger som "godnat og sov godt" prøver at bilde én ind, men det kan de ikke.


  • #5   28. sep 2008 jeg læser ikk de sådan nogle bøger, og det kan de godt, babyer er meget klogere end man som voksen tror


  • #6   28. sep 2008 Mente heller ikke at Naja var unik i sin tudeserenade.. Underligt dog !

    Louise - Hvis jeg ligger hende inden at hun er træt nok så er den endnu værre *G* ... SÅ går hun helt amok også.
    Nogen gange ligger hun bare i sin lift og hyggeputter lidt.. Når hun så bliver træt falder hun enten bare i søvn eller går amok som først beskrevet..
    Og det er sjældent at hun er så træt at hun falder i søvn på min arm. Hun bliver hidsig når hun er træt og jeg bliver ved at sidde med hende..

    Tror bare generelt at hun er en dame med meninger ! *G*..


  • #7   28. sep 2008 men det er ikk noget jeg gider bruge tid på at diskotere om hva børn er i stand til og ikk er i stand til, jeg gav et svar efter hva jeg mener og tror, og hvis andre mener og tror andet så er det fint nok, vi er og blir alle heldigvis så forskellige.

  • #8   28. sep 2008 tessa
    nej fordi for at tænke så klart skal der være et stof i hjerne der hedder (mener jeg) glukosamin, og det er slet ikke udviklet så tidligt.og det er muligt du ikke har læst bogen, men det er sådan en ting der begyndte at florere som almen viden sammen med den bogs udbreddelse

    og hvis man tænker logisk over det hvorfor i alverden skulle et så lille barn så ønske at minipulere sine forældre, det eneste de kan er at mærke efter hvad de har af behov og følelser og så reagere på det, og da de jo ikke kan sige "mor jeg bliver utryg når du ligger mig fra dig" kan de kun give udtryk for det ved at græde


  • #9   28. sep 2008 stine p
    jamen du har da også fået din sag for piger er meget værre end drenge ;o)


  • #10   28. sep 2008 Nu har jeg aldrig læst nogle børnebøger og heller ikke været til fordrag eller lignende.
    Men min søn har helt sikkert i perioder prøvet mig af på mange punkter, blandt andet når der er blevet sagt godnat.
    ( Han har bare aldrig fået noget ud af det så det stoppede igen ) ...

    Dog ikke i en så tidlig alder som Naja er i nu smiley


  • #11   28. sep 2008 Ditte - Satser på at Naja er undtagelsen *GG*

  • #12   28. sep 2008 Passede min lillesøster Naja i går for første gang og hun blev også utrøstelig og græd hele tiden og ville jeg give hende mad sad hun måske bare og muggede lidt og så snart hun fik lidt grød skreg hun som om jeg havde slået hende, så tog hende op og gik med hende og prøvede alt muligt for regnede med at det sidste hun var var nok træt for så ville hun sikkert have blevet stille og begyndt at lukke øjnene, men efter 3 timer hvor jeg havde gjort alt for at undeholde, made, skifte og gøre alt muligt der ikke hjalp, ej heller at ligge hende i vognen og putte med dyne på hvor jeg kørte den langsomt frem og tilbage hjalp.

    Derfor troede jeg at hun ikke ville sove, men til sidst tog jeg hende og gik ovenpå og lagde hende i sengen og gav hende dyne på og aede hende på hovedet og i løbet af 30 sekunder sov hun. Hold da op hun havde været træt i lang tid men hun ville jo slet ikke sove neden under. Så sov hun også lige 6 timer

    og først da jeg kom ned så jeg en seddel ovenpå mikro ovnen hvor der stod fra min mor at hvis hun gik helt amok og skød ryg ved en 8-tiden så var det pga træthed og så skulle hun bare puttes op i seng. Så Naja gør det samme, men tror det er fordi de jo er trætte og jeg husker da også a6 da jeg selv var lille at jeg blev tvær når jeg var træt og pylrede og blev lidt umulig så måske er det det samme babyerne gør, bare lidt voldsommere at de bliver pylrede og skabede fordi de ikke helt kan styre trætheden så de bare skal i seng så de kan blive friske og klare i hovedet igen


  • #13   28. sep 2008 bare glem mit indlæg, gider ikk diskotere sådan en lille ting, er slet ikk på toppen til det, men Stine p. håber din vokser sig fra det som min har gjordt. eller næsten har gjordt.

  • #14   28. sep 2008 Jeannie -
    Det var da ellers noget af en aften for jer to !! Ærgeligt at du ikke så sedlen lidt før *S*

    Tessa - Håber jeg også *G*


  • #15   28. sep 2008 Hmm, sådan har jeg det tit med min lille dreng å¨lidt over 2 mdr. Hans kan abre vare fra 5 min til en halv time..

    Men ved så ik om det bare er min sundhedsplejske der er anderledes eller hvad, fordi jeg snakkede med hende om at han blev så træt, og normalt plejer han at falde i søvn ved mit bryst om aften. men nogle gange sker det han spiser og er frisk i en halv time, MEN der sagde min SP, at jeg ikke måtte lade ham ligge i liften og græde, jeg skulle prøve at trøste ham så han kunne falde til ro i mine arme. Det kunne skade hans selvværd osv..

    Det måske ikke rigtigt hvad hun siger ???


  • #16   28. sep 2008 Fordi kunne da godt tænkte mig det måske hjalp ham lidt mere at komme ned i liften til hans uro og at han så sov fem min efter, men har bare taget det til mig sp har sagt..



  • #17   28. sep 2008 rikke A

    jo jeg vil mene at du har en af de få super gode SP'ere i landet så tillykke med det


  • #18   28. sep 2008 og det var altså ikke ironisk, jeg mente det 100% :o)

  • #19   28. sep 2008 Ditte: Ja, men har det da os bedst når jeg kan trøste ham, og sidde og få ham til at sove uden græd..

    Og give ham det omsorg han har brug for..

    Men blev bare rimelig forvirret da jeg så alderen på børnene der blev snakkede om, også med at de bare lå der og græd..

    Fordi jeg har fået af vide det af min sp.. hvor jeg gør mit bedste, for at trøste ham.

    rart at vide at jeg gør det rigtige for mit barn, og at vide min sp taler sandt;)


  • #20   28. sep 2008 Men Det som Louise s og ditte h skriver i starten, det er det sammen jeg har hørt fra sp, med at putte hende/ham ind til sig og vugge lidt frem og tilbage i ens arme..

  • #21   29. sep 2008 Rikke - Det er jo forskelligt hvad der fungerer for vores børn.. smiley
    Jeg sidder ikke med Naja og lader hende falde i søvn i mine arme for hun falder som regel fint i søvn i liften. ( Hun er også 2 mdr )
    Når hun får sine anfald så falder hun SLET ikke til ro når jeg sidder med hende. Hun bliver edderspændt og skriger endnu mere..
    Så jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle stresse hende endnu mere ved at hun absolut SKAL falde i søvn der *Gs*

    Malik på næsten 2 år fik også nogle flip engang imellem, og da han blev ældre fik han også lov at tude i 5 minutter når jeg havde sagt godnat, inden at jeg gik ind til ham igen, Og sådan blev det ved til han faldt i søvn..
    Idag er han en utroligt glad velafbalanceret dreng med masser af selvværd og selvtillid i rygsækken! Han brokker sig aldrig når han skal sove og sover i 12 timer uden at vågne smiley

    Men som sagt så er det jo MEGET forskelligt hvad der fungerer fra barn til barn.. !! Siger ikke at noget er forkert at gøre, bare hvad der har virket for mig smiley


  • #22   29. sep 2008 Stine:

    Det jo os fint det virker sådan.. jeg skrev bare ned hvad jeg havde fået af vide, og vil da gerne vide om det var min sp der var en "god eller dårlig"


Kommentér på:
Hvorfor tuder babyer når de skal sove?

Annonce