{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

hjemme igen, nu med "panik" {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg lagt næste to dage til obs. på fødegangen... De var rigtig søde derinde og havde det som blommen i et æg..
MEN, jeg har jo hørt et par kvinder gå igennem en fødsel, og må sige jeg er noget chokeret, og er faktisk blevet bange for at skulle føde selv nu..
Jeg ved godt der er forskel på hvordan kvinder tackler en fødsel, men jeg er sikker på at 80% af dem jeg har "lyttet" til de her par dage, har skreget i smerte...
SÅ nu er jeg bare SÅ bange for at skulle det igennem.. MEn der er da heldigvis 15-16uger endnu så mon ikke det kommer på afstand igen.. Men puha.. er da ræd lige nu..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjemme igen, nu med "panik"
  • #1   25. aug 2011 det lyder altid voldsomt. men nogle fødende skriger og råber jo fordi de føler det gør fødslen lettere. og andre siger ikke en dyt

  • #2   25. aug 2011 hmm jeg havde jo været af den opfattelse at jeg netop IKKE ville skrige.. Måske ville jeg klage mig lidt, men ikke skrige.. Men kan da godt se jeg måske skal tage min forestilling op til revurdering smiley

  • #3   25. aug 2011 Det er da logisk at man ikke kan føde uden det gør ondt smiley Veerne er jo ligesom en slags kramper og der skal noget ud som er meget større end hullet det skal ud af.. Det ved man da før man bliver gravid... Jeg var MEGA bange fra omkring 20. uge, hvor det for alvor gik op for mig at baby jo ligesom skulle ud igen smiley Men Havde virkelig hverken tid eller overskud til at være bange da fødslen gik igang.. jeg ville bare have min dreng ud og jordemoderen hjælper dig alt hvad hun kan smiley
    Ville bestemt ikke skræmme dig mere med dette indlæg, tværtimod...


  • #4   25. aug 2011 Min svigerinde skreg overhovedet ikke under hendes fødsler.
    Men je skreg da også. Ikke så meget da jeg havde veer, men mere da jeg flækkede max.

    Jeg havde den tro at jeg ikke ville skrige, for det havde jeg fået i hovedet ikke ville hjælpe. Det ville jo gøre ondt lige meget hvad. Men da jeg skrev da jeg bristede, var jeg lidt sur på mig selv over jeg ikke havde gjort det noget før. Det letter ligesom presset, hvis du forstår hvad jeg mener.

    Det gør sgu ondt at føde, det siger jo sig selv. Der er ligesom et kæmpe hoved som skal ud, et sted som ind til den dag, kun har set et lille hoved... ;o)


  • #6   25. aug 2011 Selve fødslen gør ikke ondt, det presser bare på en mærkelig måde..

    Veerne inden gør naller, og det var i hvert fald der jeg brokkede mig..

    hvordan man vil reagere under fødslen er ikke til at forudsige og de er vant til ALT.. nogle skriger, for det går smerten nemmere, nogle bider det i sig..

    Jeg husker det som om jeg skreg og var pylret men min veninde siger at jeg bare bed tænderne sammen og klemte.. Så man har ikke engang selv kontrol over hvordan man opfører sig..


  • #7   25. aug 2011 Jeg skreg ikke under selve fødslen.. jeg tog fat rundt om mine lår, trak benene op og pressede ham ud på 10 min. Syntes det var de sidste veer lige inden man måtte presse der gjorde ondt og kun der sagde jeg noget.. Skreg AV FOR HELVEDE DIN DUMME KO af jordemoderen fordi hun følte på mig under en ve smiley

  • #8   25. aug 2011 Og i øvrigt: hvis du ikke kan skabe dig mens du føder, HVORNÅR i livet kan du så skabe dig??? hvis der er en dag hvor man må være hysterisk og umulig, er det da den dag..

    Og så havde jeg meget mantraet "det er bar en dag" det tror jeg hjalp mig..

    jeg var på ingen måde bange for at føde, for om det så ville tage et døgn, jamen så er det bare et døgn ud af et helt liv. Det er midlertidigt, og selvom det sikkert virker uendeligt når man er i det, så slutter det på et tidspunkt. Det er en overskuelig ting, som ikke varer ved..

    At have rigtig ondt i et døgn eller to, virker jo helt overskueligt, når man tænker sådan på det smiley


  • #10   25. aug 2011 Jeg skreg heller ikke smiley

    Jeg sagde uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh... hver gang der kom en ve... smiley

    Jeg havde en nem og god fødsel og det er trods alt de færreste kvinder som har en slem fødsel hvor det er "nødvendigt" at skrige.

    Har set min veninde føde og hun skreg som en sindssyg. Men hendes kød gav sig heller ikke overhovedet så hun sprækkede utrolig meget og måtte klippes i osv.

    Men der er stor forskel på fødsler og en ting er sikkert smiley Du skal nok få den bebs ud smiley


  • #12   25. aug 2011 Mor til Vera,
    det er nok forskellige hvor meget energi man bruger..

    Min søsters fødsel varede 4 timer og hun var helt smadret bagefter. nøøøj, hun var træt da jeg besøgte hende. Selvom hun fødte om morgenen, så hun havde sovet noget af natten, samt mellem veerne.

    Min varede 3 timer lige over middag, og jeg var superfrisk bagefter..
    Kunne havde råbt og skreget i 5 timer og sagtens have masser af energi..


  • #15   25. aug 2011 M & S !

    Det passer altså ikke ?
    Skreg ikke, og jeg havde ikke voldsomme smerter ?
    Jo det var da ubehageligt men, det var til at overleve (:

    Jeg vil sige de sidste 15 minutter inden jeg var på briksen var ubehagelige og jeg sagde et par gange at der nok skulle gå noget tid før jeg skulle have barn igen.. Men der var Ve droppet også HELT oppe xD Og da jeg først kom op og fik lyst til at presse var de eneste lyde jeg sagde ligesom når man virkelig presser, er hun død, og det gør jeg sku da også ?


  • #16   25. aug 2011 Og jeg fik ikke noget smerte lindring (:

  • #17   25. aug 2011 eller jo da jeg skulle syes, men ikke under fødslen (:

  • #18   25. aug 2011 Camilla..

    ØV ! Der er bare ikke noget mere nedern end når de tilbage holder oplysninger eller er rigtig sure ?

    De ville have taget Nena med sugkop (men fik hende heldigvis ud inden) Og der kom også mange ind på stuen og jeg spurgte om der var noget i vejen og de svarede ''Neeej alt er lige som det skal være''-agtigt.
    Og så fortæller min mor mig bagefter at de kom fordi jeg skulle have hende ud med sugkop hvis jeg ikke selv fik hende ned med næste Ve. (:

    Men 2 veer efter ca så var hun heldigvis ude (:
    Den 1 faldt hun ned mod åbningen og så stoppede min VE ej det spændte xD Og Næste så var hun ude smiley


  • #20   25. aug 2011 Camilla. Har du født på OUH. for den historie om da du blev syet, lider ret så meget som min... Og det kan jeg skrive under på er em meget grim oplevelse.

  • #21   25. aug 2011 Lider=lyder

  • #22   25. aug 2011 ikke alle skriger, jeg råbte da jeg fik presseveer og ikke måtte presse endnu, føj for pokker at skulle modarbejde et ve-drop der jo bestemte mine veer = jeg husker ikke de berømte pauser mellem veerene , findes de??? heh men nej der råbte jeg vist for lukker man luften ud så kan man jo ikke presse så meget smiley

    min fødsel tog fra første ve 3 timer og lige over 20 minutter..var det 23minutter, jeg pressede i lige over de 20 minutter smiley

    fik lidt ilt og lattergas, og lolkalbedøvelse (skulle have 3 knuder bagefter)


  • #23   25. aug 2011 Okay. Fik bare samme behandling som dig. Fik oven i købet afvide at jeg skulle lade være at brokke mig så meget, for ellers kunne jeg bare blive kørt på operations gangen, og det ville jo betyde en infektions fare fordi jeg var helt åben. Og så skulle jeg oven i købet være glad for at hun GAD komme HELT op til mig, BARE for at sy mig...

    Blev sgu så paf og ked af det, så jeg ikke sagde mere. Men øv for en oplevelse, ovenpå en slem fødsel, hvor jeg var tæt på at miste min søn.


  • #24   25. aug 2011 Olivers mor

    Jeg havde sku klaget over hende


  • #25   25. aug 2011 ille jeg også ha gjort. Ville i det hele taget ha klaget over både læge og JM men efter hvad jeg fik besked på, så syndes de jeg skulle lade være, for det hjælper ingenting. Det eneste jeg får ud af det, er en masse skriveri...

  • #26   25. aug 2011 Nej ikke alle skriger eller noget andet under fødslen smiley min mand har fortalt mig at jeg lød som om jeg havde en masse gode orgasmer istedet smiley Begge er født uden smertestillede og ingen syning efterfølgende smiley

  • #27   26. aug 2011 ja det var næsten lige så godt det hun kunne ha sagt.

  • #28   26. aug 2011 jeg skreg ikke med min søn, sagde bare av, da jeg skulle føde hovedet...

    med min datter, skreg jeg meget lidt, ikke højt eller voldsomt. som de fleste kvinder gør i tv'et


  • #29   26. aug 2011 Altså jeg skreg heller ikke i hilden sky. Men jeg vil sige at da de sagde at NU SKAL HAN UD NU!!!!!!! Så vendte jeg bunden i vejret på mig selv og pressede ham ud i en presseve. Det var så også der jeg skreg fordi jeg flækkede så meget det er muligt. Både ringmuskel og skede fik en bristning af værste grad.

Kommentér på:
hjemme igen, nu med "panik"

Annonce