934 visninger
|
Oprettet:
hjemme igen, nu med "panik" {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg lagt næste to dage til obs. på fødegangen... De var rigtig søde derinde og havde det som blommen i et æg..
MEN, jeg har jo hørt et par kvinder gå igennem en fødsel, og må sige jeg er noget chokeret, og er faktisk blevet bange for at skulle føde selv nu..
Jeg ved godt der er forskel på hvordan kvinder tackler en fødsel, men jeg er sikker på at 80% af dem jeg har "lyttet" til de her par dage, har skreget i smerte...
SÅ nu er jeg bare SÅ bange for at skulle det igennem.. MEn der er da heldigvis 15-16uger endnu så mon ikke det kommer på afstand igen.. Men puha.. er da ræd lige nu..
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 159 Svar: 680
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Emner: 77 Svar: 623
Ville bestemt ikke skræmme dig mere med dette indlæg, tværtimod...
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 2.408
Men je skreg da også. Ikke så meget da jeg havde veer, men mere da jeg flækkede max.
Jeg havde den tro at jeg ikke ville skrige, for det havde jeg fået i hovedet ikke ville hjælpe. Det ville jo gøre ondt lige meget hvad. Men da jeg skrev da jeg bristede, var jeg lidt sur på mig selv over jeg ikke havde gjort det noget før. Det letter ligesom presset, hvis du forstår hvad jeg mener.
Det gør sgu ondt at føde, det siger jo sig selv. Der er ligesom et kæmpe hoved som skal ud, et sted som ind til den dag, kun har set et lille hoved... ;o)
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Veerne inden gør naller, og det var i hvert fald der jeg brokkede mig..
hvordan man vil reagere under fødslen er ikke til at forudsige og de er vant til ALT.. nogle skriger, for det går smerten nemmere, nogle bider det i sig..
Jeg husker det som om jeg skreg og var pylret men min veninde siger at jeg bare bed tænderne sammen og klemte.. Så man har ikke engang selv kontrol over hvordan man opfører sig..
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Emner: 77 Svar: 623
nov 2010
Og så havde jeg meget mantraet "det er bar en dag" det tror jeg hjalp mig..
jeg var på ingen måde bange for at føde, for om det så ville tage et døgn, jamen så er det bare et døgn ud af et helt liv. Det er midlertidigt, og selvom det sikkert virker uendeligt når man er i det, så slutter det på et tidspunkt. Det er en overskuelig ting, som ikke varer ved..
At have rigtig ondt i et døgn eller to, virker jo helt overskueligt, når man tænker sådan på det
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
Jeg sagde uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh... hver gang der kom en ve...
Jeg havde en nem og god fødsel og det er trods alt de færreste kvinder som har en slem fødsel hvor det er "nødvendigt" at skrige.
Har set min veninde føde og hun skreg som en sindssyg. Men hendes kød gav sig heller ikke overhovedet så hun sprækkede utrolig meget og måtte klippes i osv.
Men der er stor forskel på fødsler og en ting er sikkert Du skal nok få den bebs ud
nov 2010
det er nok forskellige hvor meget energi man bruger..
Min søsters fødsel varede 4 timer og hun var helt smadret bagefter. nøøøj, hun var træt da jeg besøgte hende. Selvom hun fødte om morgenen, så hun havde sovet noget af natten, samt mellem veerne.
Min varede 3 timer lige over middag, og jeg var superfrisk bagefter..
Kunne havde råbt og skreget i 5 timer og sagtens have masser af energi..
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Det passer altså ikke ?
Skreg ikke, og jeg havde ikke voldsomme smerter ?
Jo det var da ubehageligt men, det var til at overleve (:
Jeg vil sige de sidste 15 minutter inden jeg var på briksen var ubehagelige og jeg sagde et par gange at der nok skulle gå noget tid før jeg skulle have barn igen.. Men der var Ve droppet også HELT oppe xD Og da jeg først kom op og fik lyst til at presse var de eneste lyde jeg sagde ligesom når man virkelig presser, er hun død, og det gør jeg sku da også ?
mar 2010
mar 2010
mar 2010
ØV ! Der er bare ikke noget mere nedern end når de tilbage holder oplysninger eller er rigtig sure ?
De ville have taget Nena med sugkop (men fik hende heldigvis ud inden) Og der kom også mange ind på stuen og jeg spurgte om der var noget i vejen og de svarede ''Neeej alt er lige som det skal være''-agtigt.
Og så fortæller min mor mig bagefter at de kom fordi jeg skulle have hende ud med sugkop hvis jeg ikke selv fik hende ned med næste Ve. (:
Men 2 veer efter ca så var hun heldigvis ude (:
Den 1 faldt hun ned mod åbningen og så stoppede min VE ej det spændte xD Og Næste så var hun ude
mar 2008
mar 2008
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
min fødsel tog fra første ve 3 timer og lige over 20 minutter..var det 23minutter, jeg pressede i lige over de 20 minutter
fik lidt ilt og lattergas, og lolkalbedøvelse (skulle have 3 knuder bagefter)
mar 2008
Blev sgu så paf og ked af det, så jeg ikke sagde mere. Men øv for en oplevelse, ovenpå en slem fødsel, hvor jeg var tæt på at miste min søn.
mar 2010
Jeg havde sku klaget over hende
mar 2008
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 1.154
mar 2008
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 532
med min datter, skreg jeg meget lidt, ikke højt eller voldsomt. som de fleste kvinder gør i tv'et
mar 2008
hjemme igen, nu med "panik"