{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.396 visninger | Oprettet:

Min FB <3 {{forumTopicSubject}}

Ja bedre sent end aldrig de damer smiley

Det hele starter en varm dag d. 24 juni 2011....
Vi ankommer til Silkeborg sygehus kl 11.00 til igangsættelse 41+3 - endelig !
Jeg får lagt en stikpille op og blir informeret om at det højst sandsynligt ikke er nok men vi må håbe ! Hvis ikke der sker så meget skal vi komme igen lørdag kl 7.30
Kl. 15 begynder jeg så småt at mærke til veerne , men er det sådan her det er , for så er det skisme ingen problem da - jeg blir klogere !!!'
Veerne fortsætter og tager til i længde og blir oftere , men det er stadig væk "piece of cake" det her fødselsnoget ! smiley
Jeg snakker med min JM og hun griner lidt og siger " Pernille , du er altså ikke i fødsel , ihvertfald ikke aktiv fødsel" . Nå , hva fanden ... Jeg nupper 2 panodiler og hopper i kassen kl 22 , for jeg skal nok jo nok føde i nat - yeah right !

Vi står begge op kl 6 , jeg er nervøs og spændt eftersom mine veerne nærmest er blevet til ingenting ! smiley
Kl. 7.30 ankommer vi IGEN på Silkeborg sygehus , vi snakker og jeg blir undersøgt frem og tilbage , og da hun nævner at hun jo kan lægge en stikpille mere og vi så endnu en gang kan tage hjem og afvente , ja så knækker filmen og jeg blir nok temmelig hysterisk (Ja, jeg sys altså selv det var DYBT urimeligt at hun kunne finde på bare at foreslå at jeg skulle tage hjem uden at have født)
Den meget søde og MEGET forstående JM siger hun kan forsøge at tage vandet ! FANFUCKINGTASTISK !

KL. 9.42 har jeg vandafgang efter hun har raget lidt med hæklenålen - hold da op en skylle ! Manden ser noget forskrækket ud ! smiley
Vi får besked på at gå en tur så der kan komme gang i de veer .
Vi når lige nøjagtig ned på p-pladsen hvor manden får sig en smøg , inden veerne er SÅ kraftige at jeg må sætte mig ned !
Vi vralter op og kommer ind på fødestuen .
KL. 11.10 begynder JM og stikke 4 nåle i hovedet af mig , det skulle være smertelindrende - HURRA ! Det virker ikke en skid ....
Jeg tigger om at hun da for fanden må kunne gi mig noget der kan fjerne den her ulidelige smerte , for nu kunne det da ikke blive værre - jeg skulle blive klogere !
Hun lokker mig til at prøve badekaret og der blir tændt for vandet . I mellem tiden vl hun lige undersøge hvor åben jeg er - 2 fucking cm - oh dear lord ! Min verden ramlede .
Vi blir enige om at jeg er nødt til at få lagt v-drop og i sammen ombæring får en epidural .
KL. 13.34 kommer narkoselægen og får lagt epi i andet forsøg . Tak skæbne det var skønt !
Jeg får hvilet mig og halvsover faktisk de næsten halvanden time ..
Lige op til vagtskifte kl 15 begynder jeg pludselig at kunne mærke smerter komme snigende - JM undersøger mig hurtigt og er 7 cm åben - YES !
Jeg får en ekstra dosis smertestillende , det hjælper ikke . Narkoselægen kommer igen og tjekker at alt er som det ska være og giver mig endnu en ekstra skud og skruer op for droppet - det hjalp heller ikke !, ud over at jeg kaster op 3-4 gange efterfølgende .

KL. 18.00 blir jeg bakset over på fødselslejet og skal stå på alle 4 for at udslette det sidste - av for pokker !
KL. 18.12 starter presseperioden og tak gud , hvor føles det skønt ! Jeg presser og presser og presser og....
KL. 19.10 blir overlægen tilkaldt da hun bare ikke komme videre selvom jeg virkelig gør hvad jeg kan - ØV !
KL. 19.35 blir der lagt en blød kop og i næste presseve kl 19.42 blir lille Emma endelig født ! smiley Hun havde valgt at have hånden med ud først , så hun lige kunne vinke til verden , en af grundene til hun sad fast ! smiley

Og bedst som vi lå og kiggede på vores lille pige skete der følgende ...

KL. 19.42 Moderkagen sidder fast og forvagt samt overlæge tilkaldes endnu en gang . Blødning pt på 1,5 liter .
KL. 19.50 Sidder stadig fast , blødning på yderligere en liter . Der rykket , trykkes og stikkes med diverse nåle
KL. 20.00 blir jeg hastet op på operationsstuen og blir lagt i narkose da blodet pumper ud af mig , Jacob står panisk tilbage i en mindre blodpøl med Emma i armene . JM sidder ovenpå mig og trykker ned hele vejen op til OP. Det sidste jeg når at sige til overlægen er "Gider du ikke godt sy mig mens jeg er i narkose?! smiley
KL: 22.32 vågner jeg op på intensiv og straks blir mine forældre , Jacob og self Emma tilkaldt
Jeg får 2 poser blod og en masse væske og kl 2.32 kommer jeg endelig på barselsgangen med min lille nye familie ! smiley

Emma vejede 3874 og var 52 cm lang


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min FB <3
Kommentér på:
Min FB <3

Annonce