6. jul 2011 Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 74 Svar: 382
Vuggestuen mht bleskift?? {{forumTopicSubject}}
For ca 1 måned siden kom Theis hjem hver dag og havde lavet i bleen jeg sagde så pænt til en af pædagogerne derude at jeg ikke sys det var helt okej og de burde holde bedre øje (han har aldrig døjet med rød numse) for da var hans numse konstant rød og blødte sommetider og han havde så ondt. pædagogen sagde så "jamen jeg sys nu vi skifter de små tit det ku jo os være han bare lige lavede på vej hjem i bilen" men det kan han jo ikk ha gjort det tager 2min at køre hjem og skiftede ham med det samme så var det ny lavet burde han ikke få rød numse men hun hentød hvertfald til at det var ikke dem der ikke skiftede tit nok. nå skidt pyt siden jeg snakkede med hende er det blevet bedre så de har nu nok godt vidst de burde skifte noget mere. problemet nu er så at igår var de på tur. jeg afleverede theis kl ca 7.30 og hentede ham igen ca 15.30. herhjemme bruger vi str 6 til ham i ble og i vs bruger de str 5 til ham men da han kom hjem igår havde han str 6 på så undrede mig lidt det har de aldrig brugt selvom vi nu har brugt det nogle mdr og fik så kigget på bleen den var lukket meget skævt præcis som hans far lukker bleerne og det er ham der gir ble på om morgenen så er 99% sikker på det var samme ble som han havde fået på om morgenen. heldigvis var han kun nået at blive lidt rød. men helt ærligt det kan da ikke passe?? har tænkt mig at sige til dem idag at det er alså ikke okej heller ikk selvom de er på tur men jeg er sååå dårlig til sådan noget så hvordan siger man det lige på en pæn måde uden at lyde som en sur k******?
Undskyld det blev lidt langt har bare lige brug for et godt råd af jer tøser:D
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Babyer: 2 Emner: 187 Svar: 1.478
- Ved ikke hvordan jeg selv ville reagere, men er ret sikker på jeg havde blevet tosset og givet dem en kæmpe skideballe, og ringet på kontoret og fået plads i en anden VG !
okt 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 29 Svar: 144
jul 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 38
Vil så sige, ikke at det er i orden på nogen made at børn render rundt med en prut ble men det er svært at lugte når børnene fiser rundt og leger så det er ikke alle man fanger med det samme. Den gang gik jeg prut runder smiler så jeg tjekkede dem op men stadig var der nogen der lige skulle have en ren ble når forældrene kom. Bare ikke hver gang men det sker. Så synes det er super at du gør dem opmærksom på det især hvis det er ofte det sker, så de lige får en reminder
jun 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 262 Svar: 2.621
Vi havde et barn, der altid sked, når han så sin mor, så vi fik skideballe hver dag at han ikke var skiftet, men han lavede jo først lort, når mor kom???
Men at de måske ikke har skiftet ham en hel dag, det er meget langt fra okay! Jeg ville flippe helt ud, hvis min barn ikke var blevet skiftet.
Jeg har med min vs stue været på besøg i en anden vs i en uge, jeg havde ansvaret for mine børn og de for deres. (Jeg havde 3 med)
Men der var et barn de glemte at skifte i den vs. Da han var blevet hentet ringede moren lidt efter og var tosset, hvilket jo er MEGET forståeligt. Jeg tror højst vi var 11-12 børn på stuen den dag, og 3 af dem var mine og der havde på intet tidspunkt været nogen form for stress eller noget. Jeg synes resten af ugen at det var rigtig pinligt at være der.
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
Jeg kan ikke se om de skifter, da han bruger samme bleer der som her / han er allergiker, og har egne bleer. Men jeg ved han bliver skiftet, men alligevel skifter jeg inden vi tager hjem.
Ligesom man sender sine større børn ind og tisse inde man går..
De skifter ble i vores vg ca.3-4 gange og når de har lavet.. og ja, det ka da være det ikke er i samme omfang som du ville derhjemme, men så må du jo få lægen til at skrive en erklæring på at han skal skiftes hver anden time eller noget.!
Jeg syntes lidt det selvforskyldt hvis han er kommet hjem med lort i bleen. Du burde jo tjekke inden du giver tøj på. det koster jo ikk noget at kigge/lugte
Vuggestuen ved os har en "runde" om eftermiddagen når de alle er kommet ud og lege hvor der er en voksen der tjekker ble og en der skifter.. og det fungere.!
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
dec 2009
Følger: 1 Svar: 12
feb 2010
Ligesom jeg sender min store pige på wc inden vi cykler hjem fra børnehaven, det er da heller ikke andres pligt.
Dvs. du ville gå hen til en medarbejder og sige, "mit barn skal have tjekket sin ble inden jeg går, det er dit arbejde, og jeg gider hvertfal ikke gøre det når jeg stadig er her nede". Du vil simpelthen tage en klemme på næsten når du kommer ind i vuggestuen, og ikke tjekke op på det. ?
Kan da sørme godt høre du ikke har et barn som kan have ble problemer
Det er da sket at min søn har en ble på han ikk kan tåle, og det opdager jeg når jeg jo lige bruger 3min på at skifte til en tør og ren ble, som forøvrigt på være super meget rare at kære i bil/cykle/klapvogn eller andet med
mar 2008
MEN ! Når det er sagt, så mener jeg bestemt også det er deres pligt, MINDST en gang at skifte barnet..... såfremt dette ikke sker, så synes jeg bestemt man er i sin ret til at klage!!
jun 2010
Der, hvor jeg arbejdede, der havde vi nogle bleer alle kunne tåle. Også allergiske børn. Synes det er lidt mærkeligt at deres bleer ikke er ok til jer.
Og det her er slet ikke ondt ment, undre mig bare over vs' bleer.
dec 2009
feb 2010
Men at blive sur over man henter et barn med pu i bleen og ikke tjekke det og bar smutte stadig med pu i bleen tja.. så kan man vist ikke tillade sig at flejne, man kunne havde tjekket det
Jeg sir ikke det er TS´s skyld, jeg sir blot man kan gøre mere for det selv. Fx at skifte barnet inden afgang fra Vuggeren
dec 2009
feb 2010
Han bruger dem fra Rema 1000, Landlort, de er godkend af astma og allergi forbundet, og har aldrig været noget efter vi skiftede (han er allergiker og har meget sart hud)
Selvfølgelig må du spørge om det
VI har den ordning at jeg selv indkøber bleer, også kommer jeg med regningen og får mine penge tilbage
feb 2010
Men en anden ting er. min knægt står op kl 13.10 og jeg henter efter 15.30 når den store er hjemme fra skoven, og han bliver skiftet engang mere
Jeg er enige i at ungerne ikke skal gå i daggamle bleer, der er vi fuldt ud enige.. Men tror jeg er meget få steder der sker sådanne fejl
jun 2010
Men synes det er lidt for dårligt at vs.
Vi har aldrig haft problemer med de bleer i den vs jeg var i.
Det eneste vi prøvede var et barn, der ikke kunne tåle vand. H*n havde sine egne vådservietter med.
mar 2008
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Her hos os er det heldigvis ingen problem nena har også rød numse men det skyldes hendes afføring er ændret, hun er forkølet og muligvis tænder (:
feb 2010
så skal medarbejderne heller være om ungerne
Han er pt. den eneste der ikk tåler libero, men ikke den første
Og de bleer han bruger kan de ikk købe hjem i pati, så de skal købes direkte i butikken, det betyder mig intet
Tania, ja det sker, jeg er os flyttede instutitation med mine unger, da jeg var dybt uenige i det de gjorde og måden de var på, og bl.a at min datter blev tvunget til at have ble på dernede, selvom hun var blefri
feb 2010
Og det tror jeg os jeg er med mange andre herinde
Jeg mener bestemt der skal rettes op på sådanne fejl.! Det må og skal ikke ske.!
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
men vi bruger nu også 2 forskellige ble mærker i dp og her -
du skal da ikke snakke pænt ts, det er deres job, de får penge for at skifte ble! det kan da ikke passe
mar 2008
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 74 Svar: 382
må lige sige problemet er ikke jeg skal bruge en af vores egne bleer når jeg kommer hjem fordi han har lavet noget og er nu heller ikk sur over at skal skifte ham jeg er sur over han får lov at rende rundt med en lorteble så længe at han får rød numse og sommetider får små blære der begynder at bløde fra ballerne.
han ville aldrig med hjem når jeg hentede ham men en dag jeg hentede ham kom han rendene hen til mig og så rigtig trist ud og sagde mor adr. så skyndte lederen sig at sige ej theis det pjat du er jo lige blevet skiftet jeg blev små sur og skyndte mig bare at køre hjem men nej det var sku ikke pjat endnu en lorte ble og rød røv derfor snakkede jeg til sidst med dem. men skidt nu med det det problem er egentlig løst. det kan ske engang imellem han kommer hjem med noget i bleen og det er hvad det er så længe det ikke er hver dag mere.
jeg kan acceptere at det sker engang i mellem men sys ikke jeg vil acceptere at det kan ske han slet ikke bliver skiftet.
jeg kan jo så ikke sige 100% sikkert han ikke blev skiftet igår men jeg ved at selvom vi bruger str 6 bruger de stadig 5 det skulle være mærkeligt de lige er gået over til også at bruge en 6er på ham nu og det er så tydeligt at se når det er hans far der har givet ham ble på for stropperne sidder sååskævt hver gang og det lignede fuldstændig en hans far havde givet ham på.
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
Og jeg skifter når de vågner fra deres lur( selvfølgelig også inden deres lur)
Jeg skifter også hvis jeg kan lugte de trænger. Men at jeg blir ringet op af en mor efter min lukketid der brokker sig over at hendes søn havde en lorte ble da de kom hjem, syntes jeg ikke er mit ansvar da slet ikke når jeg havde skiftet ham 5 min inden han blev hentet.
Hvis i ikke med sikkerhed ved om barnet er skiftet inden i tager hjem så skift da barnet inden i køre. For i princippet er børnene ikke pædagogerne ansvar længere når forældrene træder ind af døren.
dec 2009
jul 2011
Brumbassen
som jeg skrev til hende c. jeg ved godt det kan ske de blir skiftet lige inden de blir hentet men alligevel har lavet noget og det er jeg fuldstændig ligeglad med vi kan ikke styre hvornår de må lave noget og ikke må. men jeg kan se på theis når han har rendt med en lorteble i længere tid så blir han rød og får små vabler. problemet er ikke om han kommer hjem med lort i bleen problemet er hvor lang tid han får lov at rende med det i løbet af dagen!!
mar 2008
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
Og hvis de ikk skifter den hele dagen - så skal du bare skælde ud !!! fordi det er noget svineri...
ved fra manden af som arbejder i en vuggestue - så tjekker de ungerne på deres stue 1 gang i timen bare for at være sikker
jul 2011
er helt enig i de kan overse det og skidt med det det er hvad der sker. men når det i en periode var hver dag og han blev meget rød med blære og blødte så det ikk iorden og da snakkede jeg med dem og det hjalp lige indtil igår hvor jeg så er sikker på han slet ikke blev skiftet. snakker med dem når jeg henter ham så må jeg se om de bare sætter bleen magen til hans far og om de tilfældigvis har fået en str større bleer eller om de bare har glemt at skifte.
dec 2010
jul 2011
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
dec 2010
jul 2011
men som jeg har skrevet så har theis ikke haft rød numse siden jeg snakkede med dem derude om det så jeg ved han kun får rød numse når han render med det for længe:)
Mor til Vigga & Silja d. 24 maj 2011.... .
kunne måske os godt gå op og brokke mig men vil hellere snakke om det på en ordentlig måde det er tråds alt et sted vi skal komme længe endnu og sku helst ikke blive uvenner med dem:)
jul 2011
har nu snakket med VS og hende jeg snakkede med ville sige det videre til de andre så det ikke skete igen.. vi har herhjemme snakket om det og besluttet vi skifter fra libero til pampers så vi kan holde øje med om det sker igen.
Vuggestuen mht bleskift??