Troede jeg skulle miste hende :-( {{forumTopicSubject}}
Puha fik mit livs chok igår.. nogle gange tænker man ikke over små detaljer, men flere ting kædet sammen kan ende i en katastrofe.. i behøver ikke fortælle mig at jeg begik fejl, det ved jeg.. har bare brug for at dele og måske andre så ikke ender i en lignende situation..
Min datter ligger tit på sofaen og sover om dagen, for hun sover meget let og ikke ret meget om dagen, og den nemmeste måde at få hende til at tage en lur er at ligge hendes dyne på sofaen og hende på dynen med sin sut og så blive siddende lidt ved hende.. ligger jeg hende i barnevognen føler hun sig åbenbart alene og falder kun i søvn hvis hun er meget træt (hun sover fint i barnevognskassen om natten)..
I går aftes ligger hun så og sover på sofaen.. jeg har lige sat mig over til computeren nu jeg endeligt har hænderne fri.. har jeg tit gjort, både hunden og katten ved hun ligger der når dynen er der og hopper ikke op i den ende af sofaen..
Men hunden kommer så med sit kødben og vil gerne lege (han får jo desværre lidt mindre tid nu baby er her) så kaster kødbenet til ham et par gange.. men af en eller anden grund bliver han helt overgearet af det og styrter rundt.. jeg stopper selvfølgelig legen og siger han skal slappe af (fordi han ikke skulle vække hende)..
Hunden vil have mig med og springer derfor først op i den lille sofa og ser åbenbart ikke baby, så han sætter af og lander i den anden sofa hvor baby ligger (og her kommer katten så flyvende og jager hunden væk faktisk).. fra hvor jeg står kan jeg ikke se om han rammer hende og evt hvor og hvordan.. ser bare 40 kg hund lande i fuld fart på min lille prinsesse og skreg jo af den.. hunden fare ned meget forvirret og ked..
Baby stikker i et hyl uden lige og jeg fare over og hiver hende op.. mærker overalt på hende.. puha intet brækket, ingen synlige sår og skader.. virker mest forskrækket.. efter lidt trøst falder hun i søvn og jeg mærker på krobben (ribben, mave osv) intet der føles forkert..
Ringer til lægevagten, som spørger ind til en masse og konkludere at han nok ikke ramte hende, men jeg lige skal holde øj om hun ændre adfærd, bliver sløv eller lignende.. tro mig er vågnet konstant hele natten for at tjekke at hun var ok
Heldigvis har hun det fint.. men hold op et chok.. bare tanken om hvad der kunne være sket hvis han havde ramt uheldigt og hunden, ja han er ked af det og vil hele tiden nusse med både mig og baby.. han ville aldrig skade hende med vilje.. passer altid på hende.. men han er ung og klumpet og jeg tænkte mig ikke ordentligt om et øjeblik er glad for ikke at skulle bebrejde mig selv det resten af livet
jun 2011
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 1 Svar: 55
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 73 Svar: 1.735
mar 2008
Følger: 41 Følgere: 42 Babyer: 2 Emner: 518 Svar: 2.781
så tag du nu ikke skylden på dig.. og godt der ikke skete din datter noget.
jun 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 47 Svar: 1.140
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 3 Emner: 96 Svar: 786
Camilla og Malthe: Sofaen er formet så hun ville skulle trille op ad bakke + dynen selvfølgelig foldes op ud af som en kant.. så frygter ikke hun skal kunne falde på gulvet da hun endnu ikke kan vende sig på fast underlag kan hun næppe vende på på blød op ad bakke og over en kant.. det øjeblik hun begyndte at kunne vende sig på fast underlag ville hun ikke ligge der mere..
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 65 Svar: 736
Jeg syntes ikke det er din fejl det der er sket. Shit happens, og dit barn er ok, men kan godt forstå du har fået dig en forskrækkelse
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Det her er slet ikke din skyld (: det vigtigste er hun er okay (:
aug 2011
Camilla: Normalt flytter jeg hende over i vognen når hun sover.. men igår havde vi kæmpe et stykke tid fordi hun ikke ville sove og frygtede derfor at vække hende.. så tænkte at hun da lige kunne blive liggende der, nu hun sov så godt.. normalt når hun ligger der sidder jeg ved siden af og fx ser tv..
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
jun 2011
Jeg har tilgengæld prøvet at ligge hende i kravlegården, som stod tæt på sofaen, en dag jeg skulle ornde nogle fla´sker til hende i køkkenet. Pludselig høre jeg hende skrige højt. Da jeg kommer ind er det katten der var hoppet op i kravlegården. Det er en fed matrone på 8kg, så hun kan ikke komme op i den fra gulvet, men hun var hoppet fra sofaen og over i kravlegården, og det havde givet et ordenligt bump som havde gjort Gabrielle meget forskrækket. Så nu står kravlegården langt væk fra sofaen.
Man lære af sin uviddenhed, og det er tilladt at blive klogere på baggrund af sine fejl. Det er mit motto her hjemme
aug 2011
Michelle: Har selv sådan en kæmpe kat og har egentligt været mest bange for at han evt skulle ligge sig på hende, for katte er sådan mere "egoistiske" og han skubber tit manden væk fra hovedpuden om natten så han kan overtage den
jun 2011
maj 2009
Følger: 1 Emner: 57 Svar: 1.096
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 74 Svar: 382
aug 2011
Mette: Ja det kan hurtigt ske alle steder.. godt der ikke skete noget med din guldklump
Marlene: Ej stakkels dreng (og selvfølgelig dig og baby) han må have blevet noget så forskrækket og ked af det.. jeg kunne se hvor forskrækket hunden blev og en 8 årig dreng forstår jo meget bedre..
jun 2011
Troede jeg skulle miste hende :-(