{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.567 visninger | Oprettet:

Troede jeg skulle miste hende :-( {{forumTopicSubject}}

Puha fik mit livs chok igår.. nogle gange tænker man ikke over små detaljer, men flere ting kædet sammen kan ende i en katastrofe.. i behøver ikke fortælle mig at jeg begik fejl, det ved jeg.. har bare brug for at dele og måske andre så ikke ender i en lignende situation..

Min datter ligger tit på sofaen og sover om dagen, for hun sover meget let og ikke ret meget om dagen, og den nemmeste måde at få hende til at tage en lur er at ligge hendes dyne på sofaen og hende på dynen med sin sut og så blive siddende lidt ved hende.. ligger jeg hende i barnevognen føler hun sig åbenbart alene og falder kun i søvn hvis hun er meget træt (hun sover fint i barnevognskassen om natten)..

I går aftes ligger hun så og sover på sofaen.. jeg har lige sat mig over til computeren nu jeg endeligt har hænderne fri.. har jeg tit gjort, både hunden og katten ved hun ligger der når dynen er der og hopper ikke op i den ende af sofaen..

Men hunden kommer så med sit kødben og vil gerne lege (han får jo desværre lidt mindre tid nu baby er her) så kaster kødbenet til ham et par gange.. men af en eller anden grund bliver han helt overgearet af det og styrter rundt.. jeg stopper selvfølgelig legen og siger han skal slappe af (fordi han ikke skulle vække hende)..

Hunden vil have mig med og springer derfor først op i den lille sofa og ser åbenbart ikke baby, så han sætter af og lander i den anden sofa hvor baby ligger (og her kommer katten så flyvende og jager hunden væk faktisk).. fra hvor jeg står kan jeg ikke se om han rammer hende og evt hvor og hvordan.. ser bare 40 kg hund lande i fuld fart på min lille prinsesse og skreg jo af den.. hunden fare ned meget forvirret og ked..

Baby stikker i et hyl uden lige og jeg fare over og hiver hende op.. mærker overalt på hende.. puha intet brækket, ingen synlige sår og skader.. virker mest forskrækket.. efter lidt trøst falder hun i søvn og jeg mærker på krobben (ribben, mave osv) intet der føles forkert..

Ringer til lægevagten, som spørger ind til en masse og konkludere at han nok ikke ramte hende, men jeg lige skal holde øj om hun ændre adfærd, bliver sløv eller lignende.. tro mig er vågnet konstant hele natten for at tjekke at hun var ok

Heldigvis har hun det fint.. men hold op et chok.. bare tanken om hvad der kunne være sket hvis han havde ramt uheldigt og hunden, ja han er ked af det og vil hele tiden nusse med både mig og baby.. han ville aldrig skade hende med vilje.. passer altid på hende.. men han er ung og klumpet og jeg tænkte mig ikke ordentligt om et øjeblik er glad for ikke at skulle bebrejde mig selv det resten af livet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Troede jeg skulle miste hende :-(
  • #1   14. sep 2011 Du har intet gjort forkert,så jeg vil bestemt ikke sige at det var din fejl! Det er jo bare den slags der kan ske og gudskelov er din lille datter helt ok. ;o)

• #3   14. sep 2011 pu ha sikke noget, men godt der intet skete.. smiley

• #4   14. sep 2011 kan godt forstå du fik et chok. men jeg ser det heller ikke som din fejl. jeg tror bare vovse var lidt for glad for at lege med mor igen, så han lige glemte baby.

så tag du nu ikke skylden på dig.. og godt der ikke skete din datter noget.

• #5   14. sep 2011 Godt der ikke skete noget med din datter smiley Men vil sige det samme som Camilla, hun kan jo lige pludselig trille ned og slå sig, det ved man aldrig helt hvornår de lære, og det tager et splitsekund..

• #7   14. sep 2011 Må have været en stor forskrækkelse at få... Dette er netop grunden til vi har en vugge hængende i loftet og en kravlegård... smiley

• #8   14. sep 2011 Tak for jeres søde indlæg..
    Camilla og Malthe: Sofaen er formet så hun ville skulle trille op ad bakke + dynen selvfølgelig foldes op ud af som en kant.. så frygter ikke hun skal kunne falde på gulvet da hun endnu ikke kan vende sig på fast underlag kan hun næppe vende på på blød op ad bakke og over en kant.. det øjeblik hun begyndte at kunne vende sig på fast underlag ville hun ikke ligge der mere..

• #9   14. sep 2011 Det er også min værste frygt. Selv om Riki kun vejer 18 kg kontra din hunds 40 kg, så er det stadig meget vægt at blive ramt af. Jeg ligger altid selv med hende på gulvet når vi leger. HVIS jeg går fra hende mens hun ligger på gulvet, kalder jeg hunden til mig, så jeg har ham ved min side. Går jeg fra hende i længere tid, ligger jeg hende i kravlegården, eller tager hende med mig. Jeg stoler på både mine katte og min hund, men jeg tør ikke lade det komme an på en prøve når det kommer til lille-pigens sikkerhed.

Jeg syntes ikke det er din fejl det der er sket. Shit happens, og dit barn er ok, men kan godt forstå du har fået dig en forskrækkelse smiley

• #10   14. sep 2011 nena er faldet på gulvet et par gange fordi hun er hurtigere end mig xD men hun er heldigvis aldrig kommet slemt til skade (:

Det her er slet ikke din skyld (: det vigtigste er hun er okay (:

• #12   14. sep 2011 Michelle: Jeg har det på samme måde når hun er på gulvet.. der er jeg inden for syns og helst berørings afstand.. og sørger for at holde hunden i ro.. men tænkte ikke lige over at sofaen kunne blive legeplads..

Camilla: Normalt flytter jeg hende over i vognen når hun sover.. men igår havde vi kæmpe et stykke tid fordi hun ikke ville sove og frygtede derfor at vække hende.. så tænkte at hun da lige kunne blive liggende der, nu hun sov så godt.. normalt når hun ligger der sidder jeg ved siden af og fx ser tv..

• #14   14. sep 2011 ej dumme møg køter! jeg var godt nok flippet - den skal vide hvad den må og ikke må , øvøv det kan ske det skidt, godt hun er okay (ja har selv hund og kat)

• #15   14. sep 2011 Signe L- Nej det tænker man jo heller ikke lige på, når det ikke er det sted der normalt fungere som hundelegeplads. Havde jeg en stor lækker flyder, ville jeg nok heller ha' tænkt over at det kunne ende galt hvis jeg lagde hende der. Nu har jeg bare ikke en stor lækker flyder, så når hun har sovet på sofaen, har hun ligget i sin lift som har stået i sofahjørnet inden for rækkevidte.

Jeg har tilgengæld prøvet at ligge hende i kravlegården, som stod tæt på sofaen, en dag jeg skulle ornde nogle fla´sker til hende i køkkenet. Pludselig høre jeg hende skrige højt. Da jeg kommer ind er det katten der var hoppet op i kravlegården. Det er en fed matrone på 8kg, så hun kan ikke komme op i den fra gulvet, men hun var hoppet fra sofaen og over i kravlegården, og det havde givet et ordenligt bump som havde gjort Gabrielle meget forskrækket. Så nu står kravlegården langt væk fra sofaen.

Man lære af sin uviddenhed, og det er tilladt at blive klogere på baggrund af sine fejl. Det er mit motto her hjemme smiley

• #16   14. sep 2011 Mor til skønne Magnus: Hunden kan nu ikke gøre for det.. han var bare glad og ung og så sig ikke for, der var intet ondt i det og han blev selv temmeligt forskrækket..

Michelle: Har selv sådan en kæmpe kat og har egentligt været mest bange for at han evt skulle ligge sig på hende, for katte er sådan mere "egoistiske" og han skubber tit manden væk fra hovedpuden om natten så han kan overtage den smiley så frygtede lidt i starten at han bare ville vade på baby eller ligge sig på hende.. men han var ved at træde på hende en gang hvor jeg straks reagerede og han har ikke været i nærheden siden.. men kan godt lide at ligge på sofaen og putte med baby smiley

• #17   14. sep 2011 Signe L- Det er også vores værste frygt, især efter at vi læste at der dør mange spædbørn ved kvæling af katte der ligger sig på deres brystkasse. Men heldigvis er den ene kat så sky over for andre end mig, at han faktisk holder sig på afstand, mens den fede er så kællen at hun er mere intreseret i at gnubbe sig op ad hende, end hun er i at ligge sig på hende smiley

• #18   14. sep 2011 Mor til skønne Magnus - Arh, slap nu af, hunden har sgu ikke gjort det med med vilje altså!

• #19   14. sep 2011 kan nu heller ikke se det er din fejl men bare en meget glad hund:) og det ku være sket selvom hun lå alle andre steder. da theis var helt lille var vi på besøg ved mine svigerforældre theis skulle skiftes så jeg lagde ham på gulvet som altid og begyndte at skifte ham mens jeg sidder der og skifter ble kommer deres hund rendene og vejer den kun 15kg men det er nu os nok den sætter benet lige i maven på theis da den løber over ham og han skreg men heldigvis skete der ikke noget ved det så om baby ligger på sofaen eller gulvet så kan det alså ske.

• #20   14. sep 2011 Michelle: Ja også mange der sagde til mig at så skulle vi vel af med katten, for de ligger sig jo på babyer.. men nej.. vi har bare sørget for at lære ham at babys seng og barnevogn er 100 % forbudt for katte.. og holder altid øje når han ligger ved siden af hende i sofaen og flytter ham hvis han ligger for tæt, men endnu er det eneste han har lagt sig på hendes arm og der moslede hun så meget at han blev sur og gik inden jeg nåede at flytte ham smiley

Mette: Ja det kan hurtigt ske alle steder.. godt der ikke skete noget med din guldklump smiley

Marlene: Ej stakkels dreng (og selvfølgelig dig og baby) han må have blevet noget så forskrækket og ked af det.. jeg kunne se hvor forskrækket hunden blev og en 8 årig dreng forstår jo meget bedre..

• #21   14. sep 2011 Signe L- Ja vi gjorde også et stort nummer ud af at lære allllllllllle dyrene at hendes steder (lift, kravlegård, seng og aktivitetstæpper) var hellige og dyrefri :-).

Kommentér på:
Troede jeg skulle miste hende :-(

Annonce