{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.274 visninger | Oprettet:

Mangler virkelig gode råd.. hjælp {{forumTopicSubject}}

Prøver at gøre historien kort..

Det går bare ikke med vores dagplejemor vi har til Jonas-

Han har været der i næsten 1 år.. Vi har aldrig svinget fantastisk godt, men det har gået-- Jonas har været længe om at gå.. næsten 19 måneder.. så han har været meget aktiv i at kravle rundt, op og ned af alt osv..

Problemet er at vi ikke følger hun er spor opmærksom. Jonas kommer MEGET til skade.. virkelig virkelig store buler i hovedet..

- Hun står ofte udenfor og ryger/hænger vasketøj op osv.. mens sidder lille jonas og et andet barn alene inde på køkkengulvet uden legetøj eller noget og kigger.. (Der er rygepolitik i kommunen og det er ikke tilladt at ryge i arbejdstiden)
- Hun sidder ofte ved køkkenbordet når man kommer og henter og læser reklamer osv mens ungerne sidder alene på gulvet og glor.
- Hendes hjem er HYSTERISK rent og fuldstændig cleenet.. slet ikke børnevenligt.. hun har et lille værelse til børnene, hvor de kun må være.. der er sjældent legetøj ude på gulvet..
- Alt det udendørs legetøj har jeg aldrig set brugt og det står på samme plads som det gjorde da jonas startede der for 1 år siden..
- Der er INGEN kærlighed mellem dem.. ved godt det ikke er et krav.. men der er ingen kys, kram eller noget.. hun holder ham knap nok og sætter ham altid hurtigt på gulvet.
- Jonas reagerer meget på at blive afleveret.. klamrer sig til selen.. græder og vrider sig når han kommer over til hende og løber grædende ud efter mig mod døren.. det er blevet værre på det sidste..


På det sidste er han kommet meget til skade.. meget store buler.. sidst var det fordi han var væltet og ramte fodlisten... trods bulen var lodret i panden..
Ofte ved hun ikke hvad der er sket...

Kan ikke bære det...

Hjælp...

Han har de sidste 2 måneder opført sig anderledes herhjemme i hverdagene efter han er blevet hentet..

han er sur og tvær.. ekstremt opmærksomhedskrævende.. Hvis vi er kærlige overfor ham og krammer ham, kysser ham osv er han begyndt at afvise..
det gør så ondt..

For noget tid siden var han en uge i gæstedagpleje.. vi havde det gladeste barn om eftermiddagen.. i weekenderne er der heller ikke noget problem..
__________________


Billede 1.. sådan så han ud i fredags.. efter et møde med en "fodliste"
Billede 2.. onsdag i sidste uge.. hvor han gik ind i dørkarmen med sin dyne over hovedet Hmm...

(Laver lige et fotoalbum med billederne)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mangler virkelig gode råd.. hjælp
  • #1   1. okt 2011 ja jeg ville skifte meget meget hurtigt, det er da slet ikke okay :s

  • #2   1. okt 2011 Helt seriøst så tror jeg at jeg havde flyttet mit barn, ja jeg er måske hys men synes det er over min grænse.

    Jeg synes du skal tænke det meget grundigt igennem og så beslutte hvad du mener er bedst for din søn.


  • #3   1. okt 2011 Alle børn kan komme til skade, og det har min datter da også prøvet, men jeg synes hun virker meget ligeglad med børnene.

  • #4   1. okt 2011 Alle børn kommer til skade.. har jo 3 små børn og ved det ikke kan undgpes.. men ugentlig, store buler og mega blå mærker er altså ikke okey..
    De er virkelig så store at de buler helt ud af hovedet på ham..
    Jeg har måtte give ham panodil, fordi han havde ondt i hovedet..

    Hun virker ikke specielt glad for børnene.. føler virkelig det er som en fabrik.. for hende er det KUN et arbejde..


  • #5   1. okt 2011 Han vælter jo oss af og til herhjemme.. men får aldrig så store skader..
    tror simpelthen ikke hun er opmærksom overhovedet og er bange for at de sidder hele dagen og passer sig selv.


  • #6   1. okt 2011 Altså min datter skiftet dagpleje efter 3½ mdr. da hendes gamle gik på efterløn, og begge steder har været super og hun har også været rigtig glad for at skife.

    Jeg ville ikke være bekymret for at flytte ham, for det kan vel ikke blive værre?


  • #7   1. okt 2011 Jeg havde skiftet for længst. Ikke pga bulerne, for det får børn jo, men pga alle de andre ting du nævner. Det er da bare slet ikke okay. Børn skal da aktiveres og leges med når de er hos DP.

  • #8   1. okt 2011 Tak for alle jeres råd..
    I har kun styrket mig i min beslutning..

    I næste uge skal han heldigvis i gæstedagpleje hele ugen..
    Tager fat i dagplejepædagogen mandag morgen og håber jeg kan få ham flyttet fra ugen efter.. ved de mangler børn i kommunen og tror derfor godt det kan blive muligt at flytte ham hurtigt..

    Så håber det kan løse sig så han ikke skal tilbage dertil..


  • #9   1. okt 2011 jeg ville ikke sende ham afsted igen

  • #11   1. okt 2011 Jeg ville ihvertfald også skifte..

  • #13   1. okt 2011 Jeg kan ikke lade være med at tænker "hvorfor har du ikke skiftet dagpleje for længe siden?". Det er da så super vigtigt at børns pasningssted er optimalt. De er der trods alt mange timer om ugen.. Skynd dig at komme væk derfra og fortæl kommunen om dine observationer, så de ved at hun ikke er god til sit arbjede! Jeg håber for din drengs skyld at i finder et godt og kærligt sted til ham smiley

  • #14   2. okt 2011 Jeg ved hun står og ryger/hænger tøj op osv., da jeg flere gange er kommet for at hente jonas, tidl. end normalt og taget hende på fersk gerning.

  • #15   2. okt 2011 Jeg havde ikke sendt mit barn afsted der til igen! Og jeg ville iøvrigt også melde hende på kommunen eller hvor man nu gør det, om alle de ting du nævner. Forholdene hos den dagplejer lyder slet ikke til at være iorden...

  • #18   2. okt 2011 Jonas har haft sin sidste dag deroppe. Jeg tager kontakt til dagplejepædagogen i morgen tidlig.. Heldigvis er han i gæste-dp hele næste uge, og jeg ved der er mangel på børn i vores kommune, så tror han kan nå at få en ny fra mandagen efter..

    Der hvor vores 2 store unger har været i dp, har vi haft verdens dejligste, kærligste dp-mor.. hun er elsket af hele familien.. hun holder af ungerne som om de var hendes egne.. uendelig af kys, kram, faste rammer.. ude leg alle dage, også i regnvejr.., sang og leg.. hun er fantatisk..

    Bare det når vi herhjemme synger, se min kjole, lille peter edderkop.. skråler de store med.. jonas sidder som om han aldrig har hørt den før..tja.. har han nok heller ikke ud over herhjemme.. trist.. men nu er det slut!

    set i bak-spejlet kan jeg slet ikke forstå vi har ventet så længe.. men jeg har virkelig troet det var mig der tog fejl.. hele tiden prøvet at undskylde hende.. men har indset at den er gal.. alle andre kan se det også.. og har skubbet til mig i lang tid..

    er ked af jeg ikk har lyttet før.. stakkels lille jonas.. øv jeg får dårlig samvittighed...
    __________________


  • #21   3. okt 2011 alså hvis du ikk har det godt med hvor han er .. meen som lene skriver så ville jeg nok oz lige tag en snak med kommune først..

    men efter hvad du skriver så syntes jeg det med han er ked a det og han har buller og sådan lyder alså helt normalt for alderen .. og ja det ikk for a sige det du skriver er løgne med det kan jo være tilfælgig a hun hænger tøj osv vidre op når du kommer.. men vil så igwen sige bare det du er utrug ved a aflevre ham så ville jeg tag mig en snak med komunen eller be om a få ham flyttet da jeges kemi ikk passer..:=O
    håber i finder en go løsning og måske regere han jo ved a græde og sådan fordi han netop mærker du ikk har det godt med dp..


  • #22   3. okt 2011 Så er jeg hjemme igen.
    Ringede og fik et akut møde med dagplejepædagogen på kommunen.

    Hun lyttede, tog mig så seriøst. Hun handlede med det samme.. Jonas er flyttet til sin gæstedagplejemor, så der er han fast nu.. hun er utrolig sød..har et skønt dagplejehjem og Jonas er glad for hende

    Kommunen tager nu fat om de ting jeg siger og tager fat i min tidl. dp mor med det samme med en underretning.
    Dejligt der blir gjort noget med det samme.. Har det så godt nu.. Har lige hylet et stykke.. men er glad og lettet..


  • #25   4. okt 2011 det var godt.. håber i alle bliver glad :=O held og lykker frem over..

Kommentér på:
Mangler virkelig gode råd.. hjælp

Annonce