{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

Vil ikke sove om dagen? 4mdr! {{forumTopicSubject}}

Hej piger.
Min lille datter på 4mdr har ellers sovet så godt både aften nat & dag! Men så flyttede vi her den 1 - & efter der vil hun bare IKKE sove om dagen.
Hun sover max en time sammen lagt fra vi står op kl 7!
Jeg er ved & køre rigtig surt i det, jeg kan intet lave, hun vil ikke lege, spise eller bare ligge selv.. Næ nej! hun vil hænge på arm..
Hvad pokker gør jeg??
Hun spiser max 200ml fra kl 7 til hun bliver lagt til nat senest halv 9..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke sove om dagen? 4mdr!
  • #1   12. okt 2011 Uh jamen er pigebarnet ikke bare meget sulten og samtidig overtræt ?

Emma er også inde i en periode , jeg vugger hende og hun skirger men oftest lykkedes det at få hende til at sove smiley

• #2   12. okt 2011 Jeg tilbyder hele tiden mad. men hun er ligeglad med det..
    Jeg har vugget hende men det hjælper bare ikke mere smiley
    Jeg er lige ved & gå ud af mit gode skind.. får intet lavet & kan intet..

• #3   12. okt 2011 Hun spiser det sammen lagt på en hel dag. Fra 07 morgen til 21 aften. Også vågner hun engang om natten & får ca 100ml der.

• #4   12. okt 2011 Hun får da ALT for lidt mad så ?!

Måske hun er underernæret og derfor ikke kan finde ro til hverken at spise eller sove - jeg ville STRAKS ringe til SP eller egen læge !

• #5   12. okt 2011 Sp har lige været her & fik kun ros s;
    Hun er rigtig aktiv & vågen leger godt mm.
    Det hjælper ikke & gå tur, render selv et par ture med hunde her hjemme om dagen hvor hun er med i barnevognen smiley hun ligger enten bare & skriger eller kigger.

• #6   12. okt 2011 300 ml i døgnet er da ALT for lidt - hvad vejer hun ?
    Mindes at hun er en lille pige men det lyder stadig af meget lidt ...

• #7   12. okt 2011 Igår fx spiste hun kun de 200ml & så det til nat..
    Ja det er for lidt det er jeg godt klar over smiley Hun har aldrig været en go " sutter " så ved ikke om det er derfor, har været ved læge mm på sygehuset for af se hvad der kunne være galt men de finder ikke noget unaturligt.
    Efter vi er kommet fra børne adf, er hun begyndt & gå ned i mad igen..
    Jeg er ved af blive sindsyg.... Jeg står & laver mos til hende gerne mange gange om dagen, men det gider hun heller ikk smiley

Hun er 4mdr & 6dage .. & hun vejer 6,1kg - fødselsvægt var 2525, men røg ned på 2300.

• #8   12. okt 2011 Hun skal ha MINIMUM 1000 ml i døgnet - 1/6 af kropsvægten ..

Det er da godt nok frustrerende for dig !

• #9   12. okt 2011 Det er alt alt alt alt alt alt for lidt !!! Vi blev indlagt med silja da hun kun spiste 400ml - så du skal sku lige til lægen eller tage fat i din SP.. det er ikk nok med kun det på et døgn !!! Det er sku farligt - den lille er sulten og kan blive dehydreret !!!

Jeg ville slet ikk vente med at høre SP jeg ville ringe til vagtlægen !!!

Silja sover heller ikk meget om dagen - hun sover godt om natten som hende's søster - hun skal ikk have ligeså meget søvn som hende's søster om dagen... men det er meget forskelligt hvordan børn sover om dagen smiley

Men jeg fik at vide en sulten baby sover mindre end en mæt baby !!!

• #10   12. okt 2011 Det er rigtig rigtig irriterende, for jeg kan jo hverken gøre fra eller til..
    Kan ikke tvinge hende til af spise smiley

• #11   12. okt 2011 endnu engang sp var her for 2dage siden som der er skrevet oppe over.
    Min datter er jo ikke syg, hun er bare ikke en der æder sig igennem dagen.
    Jeg kan hverken gøre fra eller til, hun bliver tilbudt hver halve time .. Men vil ikke ha den Jeg har skiftet flasker, sutter alt.

• #12   12. okt 2011 altså hun tager jo fint på - men altså hun skal op og have mere om dagen ang mad.. Silja spiser 700ml - 800ml hun er en letspiser - men så længe hun bare tager på og trives er det godt nok... vigga tilgengæld æder omkring 900-1000ml om dagen smiley

Men hun skal ikk kun have 300ml om dagen - så du skal altså ringe til lægen og få en snak..

det som vi gjorde var at vi gav mad hver 3 - 4 time styrede silja's måltider.

hvor meget spiser hun om morgen ????

• #13   12. okt 2011 Er hun ikke igang med 19 ugers tigerspringet?
    Det skulle i hvert fald påvirke søvnen og der er også nogle af de tigerspring der påvirker deres appetit.
    Selma sover heller ikke ret meget om dagen - hun er 4 måneder på søndag. Det eneste der kan få hende til at tage en meget lang lur om dagen er babysvømning. Hun har indtil videre sovet 1½ time siden vi kom hjem, normalt sover hun ca 30 min ad gangen.

• #14   12. okt 2011 Jeg skriver bare af egen erfaring - det kan ende galt !! silja blev os undersøgt af SP op til flere gange - hun sagde os der intet var galt. men til sidst måtte hun overgive sig og sende os til akut indlæggelse !! fordi hun ikk spiste - det hedder trivsel eller sådan noget...

du må ikk tilbyde hende så ofte - det gør os at de ikk gider æder smiley

• #15   12. okt 2011 Silja kan bedst sutte på MAM sutteflaskersutterne smiley
    Da vi skiftede til dem er hun blevet bedre..

• #16   12. okt 2011 Jeg bliver jo nød til af tilbyde så jeg ved hun i det mindste får noget mad, for hun er ikke særlig god til selv & gi tegn fra sig ang mad.
    Det er lige som om hun ikke kan li det der skide mme smiley Har skiftet mærker, & hun gider ingen af dem?
    Men det jo bare alt for tidligt hun smider de flasker væk.

• #17   12. okt 2011 silja viste heller ikk tegn på sult - men jeg gjorde den fejl med at tilbyde for mange gange og det gjorde at hun slet ikk gad - fordi hun blev jo aldrig som sådan sulten fordi hun hele tiden fik stukket en flaske i munden..

Men hvad spiser hun om morgen - er det de 200ml ???

fordi hvis det er det - så skal du styre hendeøs måltider hvis du ikk mener du vil søge læge..

Jeg fik dette at vide fra børne afd som vi var indlagt på - første gang var vi indlagt 1 døgn hvor hun blev tilbudt hver 3 time og hvis hun ikk spiste det hele kom det sidste i den sonde de havde lagt. og ja selvfølgelig spiste hun hver 3 time *G*

Nå men vi kom hjem og så startede hun igen med ikk at ville spise. så vi kom på børneafd igen - dog anden sygeplejerske og læge. De spurte ind til hvad hun spiste og hvornår..

Morgen 200ml - middag 150ml - aften 60/100ml.. og så gik der 12 timer inden hun ville have igen om morgen..

så sagde de at jeg skulle styre måltiderne og være bestem. 120ml maks hvert måltid - så hver 3-4 time over nogle dage... til sidste vendte silja og spiser nu 4 flasker af 195ml til 220ml og så en flaske vælling smiley

• #18   12. okt 2011 og I er os lige flyttet - måske hun reagere på det som nogen skriver - men jeg ville ikk gå flere dage hvor hun kun spiser dette som hun gør.. Jeg har haft en pige som blev dehydreret og så meget skidt ud til sidst. selvom hun var aktiv og smilede. hun blev hel gemmensigtig i huden til sidst hvis du forstår - og hun blev bare hel slap selvom hun var aktiv og smilende...

• s s
    s s Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 134
    #19   12. okt 2011 Hvad hvis du gir hende det af en lille kop.

Kommentér på:
Vil ikke sove om dagen? 4mdr!

Annonce