{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.105 visninger | Oprettet:

Argh ! {{forumTopicSubject}}

Jeg bliver ringet op af dagplejekontoret her til morgen at natalies dagplejemor er syg og at hun skal til en anden dagplejer. vi har så en aftale med dem om at natalie skal til to andre hvis hendes egen er syg.

natalie er ikk god til fremmede mennesker og er bestemt ikk tryg ved andre mennesker hun ikk kender ret godt.

de fortæller mig så at hun skal et helt fremmede sted hen og være indtil hendes egen er rask igen !?

det kan bare ikk være rigtig, natalie er blevet forlænget i dp fordi hun er en meget usikker og følsom pige der har været rigtig meget igennem det sidste år og alt i hendes verden er blevet vendt op og ned mange gange grundet hendes lillebror sygforløb (7 mdr indtil videre)

jeg ringer så til dagplejepædagoen og fortæller hende at sådan og sådan og at vi har holdt hende hjemme fordi vi ikk synes det kan være rigtig at natalie skal have en dårlig dag og være ked af det fordi det er et fremmede sted...


så siger kælling kraftemde til mig at man altså ikk kan få det som man vil have og man ikk bare kan vælge imellem de dp'er man selv synes bedst om og ligger tætteste på en !?

øøhhhhh det har så heller ikk noget med sagen at gøre....

vi før sendt hende et sted hen hvor hun ikk havde været i meget lang tid, men sidst hun var der gik det godt..... det kan man ikk sige at om sidst., hun var der en hel uge fra tirsdag til fredag og det var først fredag det var nogenlunde okay at aflevere hende... ellers sad hun og græd i 3 kvarter hver dag og nærmst fløj ud af døren når man hentede hende....

denne episode fortalte jeg hende og hendes svar var: sådan har jeg aldrig oplevet hende.. jeg ser hende som en glad pige når jeg er på besøg hos dp...

jaaa det gør du fordi hun er steder hun er tryg og dppædagoen har kun besøgt natalie i en anden 1 gang og var et af de steder hvor hun var tryg.....

jeg er så træt af den pædago... ifølge hende skal man ikk tage hensyn til om barnet kan lide og være de steder de blir sendt hen... det skal de bare finde sig i...


ikk på vilkår om jeg vil aflvere et grædende barn der ikk har lyst til at være det sted jeg aflevere hende !

så i dag er natalie hjemme og hygger med mor og lillebror... hurra for at jeg har barsel og kan gøre dette for min datter....

sorry, skulle bare lige ud med lidt galde....!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Argh !
  • #2   31. okt 2011 det er kbh's kommunen.... hun er virkelig også en kælling, jeg kan bestemt ikk lide hende og vil kun min datter det bedste.... meeen det må man ikk i følge hende,...


    jeg havde fået lavet en fast aftale med den forhenværende pædago om at natalie skulle til en af de 2 andre hun er tryg ved hvis dp mor blev syg.... men den aftale er der åbenbart ikk mere....
    der er ikk nogen der har forhåndsret i hende hendes verden....

    det er bare suck it up og lad være med at kalge over tingene og det kan bare ikk være rigtigt....

    lige siden hendes lillebror blev født har der ikk være ro på herhjemme... han har været en del indlagt og det er jo også gået ud over hende i form af hendes hverdag blve revet fra hinanden flere gange... det er hun stadig ikk kommet sig over og så synes jeg at det er synd for hende at hun skal forholde sig til en ny dp mor......

    men ifølge hende er det fordi jeg vil have at det skal være sådan og det jeg ikk vil lade andre end de 3 passe mit barn!? ehm nej ? jeg vil ikk ha et ked af det barn.....


  • #3   31. okt 2011 Hold da fast, det lyder mærkeligt.

    Gustavs dagplejer har også haft nogle sygedage her på det sidste, og der har dagplejepædagogen gjort alt for at Gustav kunne komme hen til hans faste gæstedagpleje. Vi har ønsket at vi helst ser at han kommer til hende når faste dagplejemor er syg, og det har de fuld forståelse for.

    Det er ikke altid det kan lade sig gøre, og det er også ok. Så kommer han hen til en anden dagplejer som han kender fra legestuen. Hvis det kun har været for en dag, så holder jeg ham hjemme. Jeg vil ikke have at han skal kastes rundt til alle mulige forskellige, så jeg kan godt forstå dig.


  • #5   31. okt 2011 * M & S smiley *

    Hun er sammen med alle dp'erne en gang om ugen ! der er INGEN af dem der må trøste hende hvis hun bliver ked af det.... hun skubber dem væk !

    jeg har ikk lagt hende mit privat herind, men kendte du til at alt hva der er sket i vores liv og hvordan natalie er som person, så vil du også kunne forstå hvorfor....

    jeg står med en pige der er blevet forlænget netop pga det her og hun skal muligvis i en børnehave for børn med særlige behov.... så man kan ikk bare rive natalie ud af hende fast hverdag og så smide hende hen et sted hun bestemt ikk kender !

    men det er også ligemeget om du er enig eller ej,.. det rykker ikk ved at de har brudt en aftale der er blevet lavet for lang tid siden !


  • s s
    s s Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 134
    #6   31. okt 2011 Det kan jo være, at de gæstedagplejere, er fyldt op med børn.

  • #7   31. okt 2011 ja det er nemlig mærkeligt .......

    min datter er i perioder også meget syg og hendes dp mor er lige blevet opereret og det var hun væk i 3 uger, kommer tilbage i en uge og er nu syg igen....

    natalie har været hos en af sin faste gæstedp i 3 uger, er hos hendes faste i en uge og nu vil de sende hende hen til en hun slet ikk har været før i en ubestemt tidsperiode ?

    det synes jeg ikk er fair overfor et barn der ikk tåler for meget omvæltning i sit liv....


  • #8   31. okt 2011 s S : som jeg har skrevet tidligere har vi lavet en aftale om at det er der hun SKAL hen når egen dp er syg......



  • #9   31. okt 2011 Jeg ville tage et møde med den dagplejepædagog så i kan få en ordentlig samtale om din datter, det tyder på at i ikke "taler det samme sprog" lige nu.

    Hvis hun skal i en børnehave for børn med særlig behov, så skal du da allerede nu starte med at hjælpe hende på vej, og det kan dagplejepædagogen og faste dagplejer hjælpe dig med. smiley


  • #11   31. okt 2011 Du skriver også at du har lavet aftalen med en anden pædagog end hende i har nu, jeg havde ringet til den nye og fortalt hende om din datter, allerede da hun startede som den nye dagplejepædagog.
    Hun kan jo ikke vide om ældre aftaler som du har haft med en anden.


  • #12   31. okt 2011 ja der er nok ikk andet at gøre....

    hun har også skældt min dp ud for at tage meget hensyn til natalie ?

    de tager stilling til det 1 januar om hun skal i en bh for børn med særlige behov eller om hun bare skal i en meget stukturet børnehave.... de ville lige give dpen 3 mdr mere og så se om hun ikk kunne komme det sidste skridt,....

    men ja natalie er et af de børn i den gruppe der er som hun er ..... hun tåler som sagt ikk for meget forandring i hendes liv,.....


  • #13   31. okt 2011 Mor til den skønneste dreng : det fandt jeg først ud af 3 mdr efter de havde skriftet at hun var kommet.... men har snakket med hende i dag og hun ville læse natalies papir og så ringe tilbage til mig,.... men tror desværre ikk at det ændre noget....

    hun er en meget stram dame


  • #14   31. okt 2011 Okay, det var da ubehageligt. Jeg synes det er vigtigt at have et godt samarbejde omkring ens barn. Det har altid været vigtigt for os, og det har dagplejemor og dagplejepædagogen været helt enige i, og vi taler så godt sammen og de er så søde.
    Vi ser ikke dagplejepædagogen særlig meget, men da vores søn var meget ked af det i dagplejen, under indkøringen, da bad vi om et møde, og det hjalp så meget. Nu er alt godt, og vi kommunikerer så godt under hinanden. Det er bare så vigtigt.


  • #15   31. okt 2011 Jeg kan godt forstå den frustrerende situation du står i, det er meget svært at have et barn som er meget utrygt og usikker og som skal kastes rundt. Har selv en datter der har været meget utryg og usikker. Hun er også blevet holdt hjemme meget, for at undgå fremmede dp'er, men igen så kan de jo ikke tage hensyn til at dit barn SKAL have en plads hos en af de faste dp'er.

    Der kan jo være andre børn der har brug for plads, så kan de jo ikke holde en plads ledig i tilfælde af at din datter får brug for den. Samtidig syntes jeg heller ikke man kan forvente at et af de gæstebørn som er hos dp'erne skal flyttes, så der kan blive plads til din datter. Det ville ikke være fair overfor det barn og forældrene.

    Desværre er det ikke altid lige fedt at have barn i dp, det har vi hvertfald også lært på den hårde måde. Men håber din pige kommer godt igennem dp'ers sygeforløb, eller får sig nogle gode dage med mor og lillebror.


  • #16   31. okt 2011 vi har også et godt samarbejde med vores dp.... men i den periode natalie har de skrifte dp pædago 3 gange.... men den forhenværende blev der lavet aftale om hvor natalie skulle hen hvis hendes egen dp er syg.... den aftale er den nye pædago ikk enig i....

    de holder nu heller ikk en plads for hende, i tilfælde af at hendes egen skulle blive syg....

    jeg ved at begge hendes gæste pt kun har henholdsvis 2 og 3 børn... og de ringer jo om morgen efter de har planlagt hvor børnene skal hen.... og de ved at natalie kun være de 2 steder udover sin egen, så er det ikk så svært at sætte hende der og rykke lidt rundt inden de ringer.....

    hvis vi ikk finder en løsning jeg kan være med til i dag så holder jeg hende hjemme resten af ugen.... jeg vil ikk have en barn der er ked af det....

    alt det her får min til at tvivle på om hendes lillebror skal i dp også eller vs..... for som samarbejdet er nu vil jeg ikk....


  • #17   31. okt 2011 Hvis de andre dp'er har plads, så ser jeg ingen grund til at hun ikke kan komme derhen. Det får børnene hvertfald her, der kommer de hen til en de er vant til, hvis der selvfølgelig er plads.

  • #18   31. okt 2011 Har ikke læst alle svar, men bliver nød til at kommentere M&S indlæg...

    JEG ville fanme ikke bare aflevere mig barn i en GÆSTE DAGPLEJE, Hvis barnet ikke var trykt... en gæste dagpleje er ikke et sted de er fast, som en BH, så de 2 ting kan bare på ingen måder samlignes!!!

    Derudover ville jeg bestemt finde roden til hvorfor mig barn var ulykkelig ved at komme i børnehave!!!

    Natalie - Jeg ville på ingen måder ha accepteret den der....
    I Noah's gamle, og nu Nicki's dagpleje gruppe, der bliver børnene ikke bare smidt rundt uden sammentykke fra forældrene... Vi har en fast DP, og en fast gæste DP... Da Nicki's faste DP pg GDP begge skulle ha ferie i en uge samme tid, kom de pænt og fortalte de havde talt sammen, og var blevet enige om Nicki skulle til Bettina, HVIS det vel og mærke var iorden med mig, ellers måtte jeg helt selv vælge, dog mente de bare det både for dem, og for os ville være nemmest for mig om han kom der hen..... Så synes ikke du skal finde dig i det der....!!


  • #19   31. okt 2011 det er er med natalie er at hun ikk kan være ved hvem som helst desværre.... kunne hun det, var der ikk noget problem....
    men fordi natalie er som hun er, kan hun ikk komme hvilke somhelst steder her....


  • #20   31. okt 2011 Jeg synes du skal gøre noget for at finde ud af hvorfor din datter ikke vil være hos hvem som helst, istedet for at acceptere det.

    For mig lyder det ikke som almindelig adfærd at reagere som din datter gør. Det handler om tryghed, hun er jo tydeligvis ikke tryg, hun lyder i mine ører panisk når hun ikke vil trøstes af 10 voksne. det lyder også til at have stået på i længere tid, og det er heller ikke ok.
    Tal med dagplejepædagogen om det, hun kan kontakte en børnepsykolog som jeg synes skal se på din datter og hendes adfærd.


  • #21   31. okt 2011 jeg har snakket med hende i dag og grundet en masse sygdom skal hun derned og hun synes jeg skal give det et forsøg....


    den tanke har jeg også haft.... meeen hendes far mener ikk at vi skal helt derud....

    men jeg vil se hva dagen bringer og så tage den derfra. blir hun ked af det i morgen, ja så må de gøre noget nu og her.... men jeg taler desværre til en lukket dør, men jeg bliver ved

    nej det er nemlig ikk normalt


  • #22   31. okt 2011 men alle siger at hun er veludvilket og god social, så der kan ikk være noget med hende smiley

  • #24   31. okt 2011 hun har også en 2 faste hun kommer ved hvis dp mor er syg eller andet.... men der er fyldt op og de vil ikk flytte rundt på børnene... fair nok,....

    når jeg kommer og siger sådan sådan vifter de det væk og siger at hun jo stortrives og bla bla bla.... jeg løber med panden imod muren hver gang !

    jeg vil heller ikk finde mig i det og tager den op med dem senere. jeg ser hvordan det går i morgen og er det helt af helveds til, ja så ringer jeg til dem...

    jeg har desværre ikk mulighed for at holde hende hjemme alle dage i den her uge, da vi har så mange ting der skal ordnes og møder osv. og det kan ikk gå op i en højer enhed det hele desværre....

    men jeg skal snakke sammen med hende igen onsdag og så må vi se hva sker...


  • #25   31. okt 2011 jeg ved ikk om det ville være en ide og tage hende til lægen ? han kan da vel ikk gøre noget ?

  • #26   31. okt 2011 Hvad skulle lægen gøre?? Han kan kun videre sende hende til div. undersøgelser.

  • #27   31. okt 2011 jaaa jeg må prøve og høre ham ad

  • #28   31. okt 2011 Håber i finder en løsning alle kan leve med..

  • #29   1. nov 2011 jeg var nødt til at aflevere natalie idag, da der var en masse vi skulle have ordnet...

    det gik godt med afleveringen, så er spændt på at høre hvordan hendes dag er gået.....

    hendes dp'er er basisdp'er dvs. hun er uddannet til at tage sig af børn med spicelle behov.....

    er ikk blevet ringet op endnu..... så nu vil jeg tøffe ned og hente hende


Kommentér på:
Argh !

Annonce