5. nov 2010 Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Fra vugge til tremmeseng? {{forumTopicSubject}}
Og hvordan bærer jeg mig lige ad med det??
Min søn har den sidste uges tid sovet med barnevognssele i vuggen, fordi han vendte sig om på maven, og ikke endnu havde lært at trille tilbage.
I dag har min SP så ringet og sagt at de havde snakket om det, og var blevet enige om at han selv måtte ligge som han vil. Samtidig er han begyndt at vende sig fra mave til ryg også, så problemet er i og for sig ikke-eksisterende nu.
MEN! Så er han jo for mobil til vuggen?
Så nu skal han sove i sin tremmeseng, men hvordan bærer jeg mig lige ad med det?? Han er jo vant til at blive lullet i søvn i vuggen, og det kan jeg ikke i tremmsengen.
Hvordan har I lavet den overgang??
Og bunden skal vel også sættes ned, så han ligger helt nede?
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
og at han allerede vender sig så lad ham sove som han vil - du kan jo altid ligge ham med noget ved maven så hovedet ikk ligger ned i madras eller hva man kan sige
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Og nu vender han sig jo tilbage igen, så det er ikke længere et problem..
Hmm, hvis han er for mobil til at være i barnevogn uden sele på, er han vel også for mobil til at være i vuggen? Tænker at den jo minder meget om..
Hmm, men jeg har brugt vugge/svingefunktionen virkelig meget.. Puuh, er godt nok spændt på om han kan falde til ro helt selv :S
nov 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Babyer: 1 Emner: 22 Svar: 367
dec 2010
men altså det er jo at prøve om det ikk bare er hurtigt overstået.. men ja det er en af grundene til man skal lade være med at lave vaner *G* sådan sagde min SP da jeg sagde jeg vuggede dem i søvn for det meste
ja en pude så han ikk kan vende sig helt om på maven - det var hvis du var nervøs for at han nu vendte sig om
nov 2010
jeg har meget meget ondt i ryggen af at bære på ham - har jo i forvejen en skade i lænden og generelt svag og dårlig ryg, så hvis det ikke er nødvendigt at sænke endnu, er det kun en god ting.
hehe, jeg har haft rullet hans juniordyne sammen, og lagt ved siden af - det spiller ingen rolle. Hvis Vito vil over, kommer han over
Mor til 4,
det er jeg glad for at høre..
Har prøvet på det sidste bare at give vuggen et skub, så han selv skulle falde i søvn derefter, men alligevel bevæger den sig jo meget anderledes, end en tremmeseng, som bare står helt stille..
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 73 Svar: 1.735
dec 2010
jeg ved at på kravlegården skal man først gøre det når de kan sætte sig op selv nemli..
oki han bliver da en ballademager når han bliver større *G*
dec 2010
nov 2010
Jeg tænkte bare at når nu han skulle have sele på i barnevognen, skulle han nok også sove længere nede..
så blev jeg så klogere!..
Men det gik godt. Han var lige lidt urolig da han blev lagt, så jeg aede ham lidt over det tredje øje, til han slappede af og bare lå og kiggede.
Så lagde jeg mig over i min egen seng og så fjernsyn, og inden for et kvarter sov han - dejligt
Normalt tager det 5-10 minutter for ham at falde i søvn, så det var slet ikke så besværligt!..
Fra vugge til tremmeseng?