{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

Kommune og sundhedsplejersken =) {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen..
har nogle ting jeg gerne vil fortælle lidt om.
Nordfyns Kommune har været en del efter Kim og jeg, fordi jeg er en ung-mor, så var de på nakken af hele tiden, da jeg så fødte Lærke ville kommunen have vi skulle i familierådgivning b.l.a. fordi at jeg ikke stoppede med og ryge da jeg var gravid, også fordi jeg er ung (det har de selv sagt, at grunden til de var efter os var fordi jeg er så ung).. så da jeg havde født kom vores sundhedsplejerske, og hun kommer stadig og syntes at alt ting er så perfekt herhjemme.. og at det hele går som det skal.. sundhedsplejersken har været her idag, og hun viste mig et brev hun havde skrevet til kommunen, i det brev skriver hun at de nu skal give os fred og lade os være for lærke trives fint, og hun udvikler sig som hun skal. og at jeg var imod det tilbud vi fik om familierådgivning. og havde angst for at de tager hende fra mig og at vi klarede det hele så godt..- så jeg ringede til kommunen og ville høre hvad hun så mente der skulle ske med os nu svaret var: sagen er lukket nu Lykke, og vi arbejder ikke vidre i det. Men lov mig Lykke at hvis det begynder og gå skævt så kontakt mig..
SÅ nu er jeg bare rigtig rigtig glad, og kan nu slappe helt af, uden og spekulere mere på alt det kommune værk ..
Undskyld det er forklaret på sådan en indviklet måde, men var lige det nemmeste for mig =)
har heller ikke forklaret det i detaljer, da det her indlæg så bliver så langt at det bliver kedeligt og læse det =)

er der nogen herinde der har oplevet det samme ?. så vil jeg gerne høre historien (hvis jeg må)

OPS. Lærke har taget 500g på. på 14dage ... weee det er så dejligt..
- håber det går ligeså godt hos jer allesammen..
Med venlig hilsen Lykke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kommune og sundhedsplejersken =)
  • #1   9. apr 2008 Det er da rigtigt dejligt for jer.... Tillykke med det....

  • #2   9. apr 2008 tillykke med freden..
    jeg har dog ikke prøvet det selv. men jeg har en veninde som desværre bliver truet af dem hele tiden. med at de vil tage hendes bar fra hende fordi hun bor hjemme hos sin mor og igen det fordi hun er så ung..
    så jeg har fulgt det samme forløb med min veninde.. og det er desværre ikke overstået endnu.. og ud over det så skylde kommunen min veninde en hel masse penge fordi de mener at hun bor sammen med en mand.. som på deres papire er 2 år gammel.. og er hendes søn..
    flot ik;-)


  • #4   9. apr 2008 Dena : mange tak, det er skide skønt =)

    Hippentossen: ja de er onde, bare fordi man er ung.. ja men sådan er de, det er ikke altid de er lige søde desværre. det er fordi der er nogen der udnytter kommunen, så skal det gå udover allesammen..

    Tim & Tina : ja, det er forfærdentligt så længe det står på, og de har jo ikke travlt, kun hvis børnene skal fratages deres forældre..
    det er virkelig ikke sjovt, det tager meget på en psykisk ...


  • #5   9. apr 2008 Det er osse derfor der står i min profil at bare fordi man er en ung mor er man ikke en dårlig mor.. alle mødre er jo ikke ens.. måske er der nogen unge som ikke burde ha deres børn, men der er jo også nogle på 35 der ikke burde have dem, men hvad gør de ved det ?.. ikke noget ihvertfald ikke på den måde som de gør ved de unge...

  • #6   9. apr 2008 Tillykke tillykke...

    Jeg skal til at have hjælp fra kommunen her engang, men det er nu fordi min den store søn er meget hidsig osv. Har et meget iltert temperament....

    Men fedt at de nu lader jer være i fred. Og ung som gammel mor, det er ikk alle der er ens. Og hurra for det


  • #7   9. apr 2008 Jeg er igang med en sag sjovt nok også med nordfyns kommune:S

  • #9   9. apr 2008 ja...

  • #10   9. apr 2008 det eneste rigtige at gøre hvis det kører helt ud i en spids er at "sammenarbejde" og være "MOTIVERET" så syntes de man gør en indsats....

  • #11   9. apr 2008 første gang fik jeg kommunen på nakken pga. en barsk barndom, og skolen prøvede at presse mig til abort.
    skoleinspektøren-forastanderen blev ved med at sige at jeg aldrig ville blive en god mor, og så kom han lige pludselig med den at han havde fået en plads til jeg blev indlagt indtil at min mor skrev under på abort papirene, da jeg sagde nej, fik jeg bare beskeden at det ikke var mit valg. jeg stak så af og gemte mig, indtil min kæreste hentede mig og vi pakkede mine ting sammen og han gik op med nøglen til forstanderen, og et kort til hans advokat, for carsten havde allerede kontaktet ham, forstanderen forstod åbenbart ikke budskabet og løb efter carsten og råbte og skreg at jeg ikke skulle have det barn osv... og at jeg skulle have abort og at jeg ikke kunne tage vare på mig selv, foran alle eleverne, der efterhånden havde flokket sig op omkring scenneriet. vi kørste vores vej og kontaktede nogle dage efter kommunen, om også begyndte samme abortsnak, jeg skulle så møde op til møde, hvo der sad to vildt fremmede damer, de startede så ud med krydsforhør, og begyndte at spørge om ting som- skal carsten være far for et eller to børn og jeg som var dybt forvirret og nærvøs vidste ikke hvad de mente og sagde at jeg jo kun havde et i maven, de grinede og snakkede videre og efter en kort tid, spurgte de om samme spørgsmål, det gjorde de tre gange hvorefter min kæreste, sagde at nu kunne det være nok. han vidste jo godt hvad de mente, altså om han skulle være far til barnet eller mig og barnet, det var egentlig klart nok, men sidder der i en samtale med to vildt fremmede mennesker der sidder og hakker og vrider mig og fortæller hvor dårlig en mor je bliver PGA. min bagrund (min mor drak det meste af min barndom- hvor de selvom de vidste det aldrig greb ind. jeg var sammen med mange forskellige fyre og havde problemer med at få venner i skolen pga. mors drikkeri, blev et socialt tilfælde med tiden og skiftede skole, men det blev heller ikke bedre- længere historie. har dog aldrig drukket ret tit eller taget stoffer nogensinde.) de sagde at jeg skull tænke på at æblet ikke faldt langt fra stammen i forhold til min mor, der sad lige overfor, og havde været ædru i 2½ år på daværende tidspunkt, hvad er det for en gang pis at lukke ud!? efter mødet ringede de to sagsbehandlere på skift, hvor den ene der måtte høre hvordan loven lå fra carstens avokat, sagde at vi nok skulle klarer det med rette støtte, og fordi carsten havde den fulde forældreret, bare få dage efter ringede den anden sagsbehandler og sagde at vi ikke kunne få det barn og at jeg kunne risikere at de tog det lige efter fødslen, ---( selv handicappede og forældre der mishandler deres børn, får utallige chancer og kommer på familie centre og har hjemmehos hos dem, før man tager så drastig en beslutning) de ringede sådan på skift hver måned, egentlig bare med de to budskaber som før, så jeg gik fuldstændig ned og andede ikke hvad jeg skulle gøre eller sige, var dybt ullykkelig og frygtede fødslen meget. da jeg så skulle føde, ville jeg ikke holde hende, og jeg turde ikke ligge følelser i det, jeg havde under fødslen skiftet fra ikke myndig til myndig og skiftede derfor fra min mors kommune i hjørring til arden kommune, og et par dage efter skulle der komme en ny sagsbehandler oppe fra den nye kommune op på hospitalet, pludselig gik det op for mig at de kunne jo tage min datter og jeg lå og blev mega paranoid og plandlagde alle mulige flugtveje, da hun så dukkede op viste det sig at være en på omkring 25 der selv var gravid, hun var meget vred over det jeg havde været igennem. det hele endte med at jeg fik min datter og en fødselsdepression som er kommet af alt den turmult under graviditetten. min mor og familie støttede ikke, de så også helst aborten, men acceptede det da hun var født, for der var jo ligesom ingen vej tilbage.
    har idag stadigvæk opsyn af kommunen, men ikke på samme måde.


  • #12   9. apr 2008 har haft det indlæg inde under unge mødre, men så kan du jo lige se min situation hvis du ikke skulle have læst det

Kommentér på:
Kommune og sundhedsplejersken =)

Annonce